- 1 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 2 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
- 3 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 4 Trójmiasto w przewodniku Michelin (76 opinii)
- 5 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (23 opinie)
- 6 Nie tylko city break na wiosenny urlop (29 opinii)
Jubileuszowe BMW 5 jeździ po Trójmieście
Jubileuszowy drift najmocniejszym w historii BMW M5.
"30 Jahre M5" czyli trzydzieści lat modelu M5. Jeden z trzystu unikatowych egzemplarzy, jakie wydano z okazji jubileuszu modelu na przełomie 2014 i 2015, wyjechał na trójmiejskie drogi. Warto się porozglądać, bo można spotkać go na ulicy!
Oficjalnie BMW "trzydziestkę" modelu M5 świętowało latem, jednak zanim zamówione egzemplarze trafiły do klientów, nadeszła zima.
- To najmocniejsze BMW M5, jakie kiedykolwiek powstało - mówi Adam Gosk, kierownik działu sprzedaży w BMW Zdunek. - Samochód na krótko pojawił się w naszym salonie, przekazaliśmy go już klientowi.
Jubileuszowe BMW M5 to przede wszystkim potężna moc. 4,4-litrowa V-ósemka biturbo generuje moc 600 zamiast 560 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 700 zamiast 680 Nm. Dzięki temu ważące 1870 kg M5 z siedmiobiegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (standardowy model w 4,3 s) i rozpędza się do (niestety ograniczonych elektronicznie) 250 km/h.
M5 jest seryjnie wyposażone w pakiet Competition z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, sztywniejszymi stabilizatorami i przeprogramowanym trybem M Dynamic.
Z zewnątrz samochód poznamy po ciekawym lakierze nazwanym Frozen Dark Silver z palety Individual oraz detalach w kolorze dymionego chromu. "Obuwie" BMW M5 to 20-calowe, dwukolorowe obręcze z ogumieniem 265/35 ZR 20 z przodu i 295/30 ZR 20 z tyłu. W środku na kierowcę i pasażerów czeka tapicerka ze skóry i alcantary oraz aluminiowe okładziny deski rozdzielczej.
Pierwsze BMW zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Amsterdamie w 1984 roku. Szybko ochrzczono go mianem "rekina". Limuzyna szybsza od Porsche? To była prawdziwa sensacja. Samochód posiadał oznaczenie E28 i do 1987 roku wyprodukowano go w liczbie ponad dwóch tysięcy sztuk. Zamontowany w samochodzie sześciocylindrowy, 3,5-litrowy silnik miał moc 286 KM. Łącznie powstało już pięć generacji tej bardzo szybkiej i niezwykle eleganckiej limuzyny.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (95) 5 zablokowanych
-
2015-01-14 22:27
Zdjęcie wnetrza - przełacznika fotela
A takie przełączniki do sterowania fotelem jak na zdj. robi się w fabryce w Gdańsku. To musi być sh*t
- 0 2
-
2015-01-15 10:54
Co do k****
Kierowca ty lepiej wracaj do tokarki, bo tuleja sama się nie zrobi, a pofilozofujesz sobie na trojmiasto.pl po pracy
- 5 0
-
2015-01-15 11:42
to
BMW samochód dresa i buraka
- 1 7
-
2015-01-16 11:30
pewnie dużo pali (1)
ktoś wie ile gaz by do takiego kosztował?
- 2 0
-
2015-03-08 22:05
he he he
- 0 0
-
2015-01-17 19:23
Golf jest lepszy
- 6 1
-
2015-03-08 22:01
ale cudo kolor
matowy lakier Frozen Dark Silver z palety Individual - zakochałam się!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.