- 1 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (135 opinii)
Jubileuszowe BMW 5 jeździ po Trójmieście
Jubileuszowy drift najmocniejszym w historii BMW M5.
"30 Jahre M5" czyli trzydzieści lat modelu M5. Jeden z trzystu unikatowych egzemplarzy, jakie wydano z okazji jubileuszu modelu na przełomie 2014 i 2015, wyjechał na trójmiejskie drogi. Warto się porozglądać, bo można spotkać go na ulicy!
Oficjalnie BMW "trzydziestkę" modelu M5 świętowało latem, jednak zanim zamówione egzemplarze trafiły do klientów, nadeszła zima.
- To najmocniejsze BMW M5, jakie kiedykolwiek powstało - mówi Adam Gosk, kierownik działu sprzedaży w BMW Zdunek. - Samochód na krótko pojawił się w naszym salonie, przekazaliśmy go już klientowi.
Jubileuszowe BMW M5 to przede wszystkim potężna moc. 4,4-litrowa V-ósemka biturbo generuje moc 600 zamiast 560 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 700 zamiast 680 Nm. Dzięki temu ważące 1870 kg M5 z siedmiobiegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (standardowy model w 4,3 s) i rozpędza się do (niestety ograniczonych elektronicznie) 250 km/h.
M5 jest seryjnie wyposażone w pakiet Competition z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, sztywniejszymi stabilizatorami i przeprogramowanym trybem M Dynamic.
Z zewnątrz samochód poznamy po ciekawym lakierze nazwanym Frozen Dark Silver z palety Individual oraz detalach w kolorze dymionego chromu. "Obuwie" BMW M5 to 20-calowe, dwukolorowe obręcze z ogumieniem 265/35 ZR 20 z przodu i 295/30 ZR 20 z tyłu. W środku na kierowcę i pasażerów czeka tapicerka ze skóry i alcantary oraz aluminiowe okładziny deski rozdzielczej.
Pierwsze BMW zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Amsterdamie w 1984 roku. Szybko ochrzczono go mianem "rekina". Limuzyna szybsza od Porsche? To była prawdziwa sensacja. Samochód posiadał oznaczenie E28 i do 1987 roku wyprodukowano go w liczbie ponad dwóch tysięcy sztuk. Zamontowany w samochodzie sześciocylindrowy, 3,5-litrowy silnik miał moc 286 KM. Łącznie powstało już pięć generacji tej bardzo szybkiej i niezwykle eleganckiej limuzyny.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (95) 5 zablokowanych
-
2015-01-13 15:26
Wcale mi się nie podoba. (3)
Kiedyś były ładniejsze BMW.
- 18 17
-
2015-01-13 17:13
(1)
Ta na zdjęciu wygląda jakby miała lekierowany powtórnie zderzak, czy to też jakiś sprowadzony szrot z oszukanym o 100 tys km przebiegiem?
- 0 10
-
2015-01-13 22:59
weeeź weeź. Mówimy o BMW. Uklęknij
- 15 1
-
2015-01-13 15:55
z okrągłymi lampami były najładniejsze
E30 i E34. 2002 TI też było genialne
- 15 8
-
2015-01-13 13:14
Po co jubileuszowa eMka? (3)
Przecież w Trójmieście i okolicach jeździ więcej M series niż fabryka wypuściła na rynek!
- 175 7
-
2015-01-13 22:41
ach ten kryzys
- 14 1
-
2015-01-13 22:31
W Gdynia
biała 7 z znaczkiem M wiedzie prym :)
- 11 8
-
2015-01-13 22:08
dobre, uśmiałam się, ale taka prawda :)
- 18 2
-
2015-01-13 22:19
Auto cudowne ale mam bekę, że Gosk pracuje u Zdunka. Niedługo podobno mają dołączyć do teamu Groblewski i Plichta.
- 7 2
-
2015-01-13 19:33
no jo ! - a kto nabył to " urządzenie " ?...
- 2 0
-
2015-01-13 18:45
Tico ma ładniejsze felgi
- 11 3
-
2015-01-13 16:10
Chyba widziałem
Jakiś czas temu również na Wielkopolskiej w Gdyni widziałem jakąś M5, której lakier mnie powalił.... ale czy to była ta? Nie wiem...
Wyglądał jak satynowy, ale wpadał chyba w beż.- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.