wiadomości - Sport

Dla niego: treningi w domu

Najnowszy artukuł na ten temat

Osiem ćwiczeń na nogi. Nie tylko przysiady

Wielką zaletą ćwiczenia w domu jest możliwość wybrania dowolnego dnia i godziny - nie trzeba już spieszyć się na siłownię, by zdążyć na zajęcia.
Wielką zaletą ćwiczenia w domu jest możliwość wybrania dowolnego dnia i godziny - nie trzeba już spieszyć się na siłownię, by zdążyć na zajęcia. Fot. Sebastian Gauert/123rf

Gdy epidemia koronawirusa wciąż trwa, trening w domu będzie świetnym sposobem na podtrzymanie formy. Aby zbyt szybko się nie znudził, warto sięgnąć po specjalistyczny sprzęt, który pomoże urozmaicić ćwiczenia. W zeszłym tygodniu proponowaliśmy rozwiązania dla kobiet. Teraz przedstawiamy opcje dla panów.



Sklepy turystyczne i sportowe - działają online


Czy lubisz ćwiczyć w domu?

tak, w końcu ćwiczę tak jak lubię i wtedy, gdy potrzebuję 18%
tak, to ogromna oszczędność czasu i pieniędzy 17%
raczej tak, to dobra alternatywa 17%
raczej nie, trudniej się zmotywować 26%
nie, w moim przypadku to się nie sprawdza 22%
zakończona Łącznie głosów: 285
O ogromnej liczbie zalet, które niosą regularne ćwiczenia fizyczne, nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Utrzymują nas w zdrowiu, dobrej kondycji fizycznej, wzmacniają mięśnie, kości, zmniejszają ryzyko zachorowań na raka, a także choroby serca, zmniejszają cholesterol i nadciśnienie.

Sprawiają też oczywiście, że chudniemy, nabieramy odporności (co jest szczególnie istotne teraz, w czasie pandemii koronawirusa), a także czujemy się lepiej psychicznie i mamy lepsze samopoczucie. Jest to też źródło radości, może nawet wzmacniać relację z partnerem, jeśli ćwiczymy razem.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynamy, czy jesteśmy zaawansowani, zamknięte siłownie nie muszą być przeszkodą. Jedną z największych zalet ćwiczenia w domu jest fakt, że sami decydujemy, którego dnia i o której godzinie ćwiczymy.

Ćwicząc we własnym mieszkaniu, każdy może zagospodarować miejsce tak, jak chce. To również szansa dla początkujących oraz osób, które nie lubią być obserwowane podczas ćwiczeń. Możemy próbować nowych technik i treningów, a nawet jeśli coś się nie uda - nie jesteśmy wystawieni na krytyczny wzrok innych osób.

Strój na dobry początek



Jeżeli chcemy się dobrze czuć i zmotywować do ćwiczeń, a możemy sobie na to pozwolić, zaopatrzmy się w sportową odzież. Odważni mogą zaszaleć z kolorami, które dodadzą energii.

Gdy odzież do ćwiczeń już mamy, trzeba zabrać się do działania. Jeśli martwimy się o to, czy wystarczy nam motywacji i nie chcemy poddać się już po kilku dniach, trzeba wzmocnić silną wolę albo... zwrócić się do profesjonalisty. Trenerzy personalni pracują również w czasie izolacji.

Trenerzy personalni w Trójmieście - działają online


- Zarówno konsultacje, jak i plany treningowe są realizowane w możliwie normalnym wymiarze - mówi Igor Janik, trener personalny z Gdańska. - Oczywiście pojawiają się modyfikacje, w niektórych przypadkach znaczące. Brak dostępu do obiektów zamkniętych i sprzętu sprawia, że naszym obciążeniem treningowym staje się ciężar naszego ciała oraz to, co mamy pod ręką, np. butelki z wodą. Kontakt odbywa się przez internet. Pracujemy przede wszystkim na komunikatorach, które umożliwiają połączenie wideo, ale także e-mailowo. Od minionego tygodnia mamy swobodny dostęp do lasu i parku. Tam też trenujemy w układzie 1:1 z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Dużo osób ma problem z oddychaniem przy intensywnym treningu wykonywanym w maseczce. Na szczęście te nakazy nie obowiązują w lesie, w którym można działać.

Małymi krokami



Jak mówi trener, jeśli jesteśmy początkujący, najlepiej zacząć spokojnie. Organizm musi się zaadaptować do wysiłku fizycznego. Najlepiej zdecydować się na dwa lub trzy treningi w tygodniu.

- Dobrze by było, żeby treningi nie odbywały się dzień po dniu. Regeneracja jest bardzo ważna, zwłaszcza na początku. Osoby, które będą już w rytmie treningowym i poznają podstawy technicznego wykonywania poszczególnych ćwiczeń, mogą zwiększać liczbę treningów w skali tygodnia. Warto dodać, że obciążenia na każdym treningu są dobierane indywidualnie pod podopiecznego - mówi Igor Janicki.
Jeśli chcemy rozpocząć treningi z obciążeniem, hantle i ciężarki możemy zamówić przez internet.

Bez mądrej diety ani rusz



Aby osiągnąć upragnioną sylwetkę, potrzebne są nie tylko ćwiczenia, ale także odpowiednia dieta. Jak poradzić sobie z jej utrzymaniem w czasie izolacji i nie stracić motywacji do pilnowania tego, co jemy?

- Dieta jest jednym z kluczy do sukcesu. Okres izolacji to swego rodzaju wyzwanie i test, czy damy radę. Bardzo często poziom motywacji spada, ale musimy pamiętać, że gdy wróci "normalność", to ewentualne zbędne kilogramy trzeba będzie zrzucić. Często naszym motywatorem jest odzież. Jeśli zauważamy, że coś robi się dla nas za ciasne, a przecież jeszcze dwa tygodnie temu było w porządku - to jest pierwszy znak, że czas się zabrać do działania. Sklepy z żywnością są otwarte normalnie, a na półkach raczej niczego nie brakuje. Wybranie zdrowych produktów i przygotowanie sobie dobrze zbilansowanych posiłków zależy już tylko od nas - przekonuje Igor Janik.

Część z nas w czasie izolacji dysponuje nadprogramowym czasem, który warto wykorzystać, inwestując w siebie - ćwicząc i dbając o zdrowie poprzez dietę.

- Zamiast obejrzeć kolejny odcinek ulubionego serialu, możemy wykazać się kreatywnością w kuchni, do czego serdecznie zachęcam. Aktualny stan nie jest łatwy ani wygodny, ale gdy się bardzo chce, to można zrobić praktycznie wszystko. Połączenie właściwego żywienia i treningu potrafi zdziałać cuda - mówi trener.

Opinie (41) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • na dobry początek jedyne co jest potrzebne to książka arnolda schwarzennegera o ćwiczeniach siłowych (2)

    jest tam porządna rozpiska z ćwiczeniami jakie można wykonywać bez żądnego dodatkowego sprzętu i bez zbędnych wydatków na adidaski i hantelki 2kg.

    • 27 2

    • Czy bieżnia ze zdjęcia też nie będzie potrzebna ? (1)

      Rocky

      • 5 0

      • Bezwzględnie !!!
        Bez bieżni ani rusz :)))

        • 0 0

  • Kalistenika plus ewentualnie jakies dwa ketle i nic więcej nie potrzeba.

    • 22 2

  • Najpierw trzeba nabyć kupę sprzętu i ubioru sportowego.

    A potem się napawać ich widokiem.

    • 48 1

  • Super... (7)

    Artykuł o cwiczeniach w domu i wrzucacie buty za 5 stów.
    Po co te buty i super koszulki? Ćwiczę w domu 10 lat, ćwiczę w bokserskach na bosaka i to w zupełności wystarczy.
    Trzeba mieć silną wolę a nie drogie buty, ciuchy i karnet na wyszukana siłownie żeby się lansowac.

    • 102 1

    • Ale to artykuł dla niedzielnych lanserów na bycie "fit". Buty i reszta robione pod szpan na zdjeciach. Pamietaj, ze tacy musza narobic szumu;) Troche pocwicza, polansuja sie w pracy na to jacy to nie są fit, potem sprzęt leży i obrasta kurzem:)

      • 18 1

    • strzał w dziesiatke z komentarzem;) (1)

      Ja już konam od sluchania "fit" lanserów w pracy;)

      • 14 2

      • jedni słuchają o byciu fit

        A inni o kolejkach do specjalistów i ani słowa o tym, że to z powodu braku ruchu

        • 0 0

    • ale tak dokładnie co Cię boli? Palą Cię te buty czy stroje po oczach? Ja tam lubię być dobrze ubrany a uwierz mi formę mam świetną. Jeden ćwiczy w domu i dobrze na boso i dobrze drugiego pewnie stać na te buty za kilka stów i woli siłownię. Żyj po swojemu i daj żyć innym.

      • 7 13

    • lans trans

      ja jeszcze ćwiczę na gaciach które mają dziurę , w gołych nogach i podkoszulku z małymi 4 dziurami . Forma nawet idzie na tym sprzęcie ale jak mówisz że te buty za 500zł wymiatają to chyba zakupię .

      • 7 0

    • I wrzucasz fotę na insta w samych gaciach?

      Przecież trzeba pochwalić się folołersom jak aktywnie spędzasz czas!
      ;)

      • 3 3

    • Dobrze mówisz

      Otóż to, aby ćwiczyć w domu wystarczy min stroju. Ja tez sam ćwiczę w domu od parunastu lat i daje radę. Nie potrzeba żadnych karnetów, umów itp. Wystarczy silna wola i nawet nie trzeba dużo miejsca, tym bardziej zbędnych gadżetów a zapewniam ze można sie spompować że pot ciurkiem leci.
      Ćwiczę regularnie 3,4 razy w tygodniu.
      A swoją drogą to polecam książkę" Skazany na trening-zaprawa więzienna ". I od tego zacząć. Pozdrawiam wszystkich dbających o kondycję.

      • 4 0

  • Nie trzeba ćwiczyć. (2)

    Ludzie najważniejsze, to relaks.

    • 3 15

    • Relaks to dość szerokie pojęcie - mnie relaksują ćwiczenia fizyczne. (1)

      • 10 0

      • No to ok.

        Chodzi, że bez spiny.

        • 1 0

  • Niepotrzebny jest żaden sprzęt (2)

    Wystarczy kalistenika (np różnego rodzaju pompki)

    • 14 4

    • ja (1)

      kalistenika jest dla miętczaków

      • 2 6

      • nie. Można się nieźle styrać.

        Chyba ,że ktoś jest t-1000 :) Ja po paru seriach podciągnięć nachwytem i do tego barki, dipy , jakieś stanie na rękach , pompki na podwyższeniu to jestem tak zajechany ,że ledwo się ruszam.

        • 1 1

  • wioślarz

    Od niedawna ćwicze na egometrze w domu. Pół godz dziennie i można nieźle sie spocić, poprawić kondycje. Poza tym pracuje jakieś 90% mięśni więc spoko przyrząd. Do tego jakieś pompki, brzuszki i siłownia niepotzebna.

    • 5 2

  • Szczerze mówiąc wolę karnet na siłownię. (1)

    Mam problemy ze słomianym zapałem, a jak opłacę karnet - to motywuje mnie do chodzenia. jak jestem już na siłowni to trening jest bardziej efektywny niż w domu, bo wiadomo - jak ktoś patrzy to ćwiczy się wydajniej. W domu nie byłbym w stanie zrobić tak intensywnego treningu nawet z najlepszym sprzętem. No, ale nie każdy jest mną. Pozdrawiam.

    • 22 11

    • czasem to wystarczy sobie popatrzeć jak ktoś ćwiczy

      • 2 2

  • (1)

    pode mną w mieszkaniu sąsiad ma bieżnię - nie polecam takiego sąsiada.

    • 23 0

    • to się ciesz że nie nad tobą.

      • 16 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły