• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-Benz GLS: mały autobus

Michał Jelionek
16 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.

GLS to największy i najbardziej luksusowy SUV ze stajni Mercedes-Benz. Najnowsza generacja tego modelu oferuje więcej wszystkiego: przestrzeni, komfortu czy innowacyjnych technologii. Cennik nowego GLS-a startuje od kwoty 403 900 zł. Poznajcie go bliżej.



Mercedes-Benz GLS to Klasa S wśród SUV-ów. Niedawno doczekał się swojej drugiej, a w zasadzie czwartej odsłony, wliczając w to dwie pierwsze generacje modelu GL (od 2015 roku produkcja pod nazwą GLS). Auto należy do segmentu luksusowych... autobusów, a jego bezpośrednimi rywalami w walce o klienta są Range Rover i nowość w gamie BMW - model X7.

Nowy GLS w porównaniu do poprzedniej generacji modelu nieznacznie urósł. Jest o 77 mm dłuższy (5207 mm) i o 22 mm szerszy (1956 mm), natomiast rozstaw osi został wydłużony o 60 mm - do 3135 mm. Większy rozstaw osi oznacza, że miejsca w kabinie jest więcej. I to czuć. Rozmiary tego potężnego SUV-a robią wrażenie... także na parkingach, na których nie jest łatwo znaleźć miejsce dla tego olbrzyma (także w halach garażowych). Wspomniani rywale są mniejsi od GLS-a, a większy rozstaw osi na rynku europejskim ma w zasadzie tylko Rolls-Royce Cullinan (3295 mm).

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Na naszym rynku GLS standardowo występuje w siedmioosobowej konfiguracji kabiny, z kanapą w drugim rzędzie i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim. Jak zapewnia producent - w ostatnim rzędzie wygodnie mogą usiąść osoby o wzroście nawet 194 cm. Fotele ostatniego rzędu są podgrzewane, a podróżujący mają do dyspozycji także porty USB do ładowania urządzeń przenośnych i opcjonalnie panel klimatyzacji.

Bez dodatkowych opłat dla środkowego rzędu można zamówić dwa pojedyncze fotele kapitańskie z regulowanymi podłokietnikami zamiast kanapy. Ta opcja daje podróżującym więcej przestrzeni, większy komfort jazdy i łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu foteli.

Luksusowy SUV w bardzo łatwy sposób może zamienić się w... bagażówkę. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu powstaje strefa bagażowa z równą podłogą, która jest w stanie pomieścić aż 2,4 tys. litrów. Przy siedmiu miejscach do siedzenia bagażnik ma pojemność 355 litrów.

Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Mercedes-Benz GLS to model, na którego rozwiązaniach i technologiach w najbliższych latach będą bazować pozostałe SUV-y z gamy niemieckiego giganta. Samo wyposażenie już w standardowej wersji jest imponujące. To m.in. reflektory Multibeam LED złożone ze 112 diod na jeden klosz, elektryczne sterowanie wszystkich siedzeń, dziewięciostopniowy automat czy pneumatyczne zawieszenie Airmatic z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. Korzystając z zaawansowanych systemów oraz czujników, w czasie rzeczywistym dopasowuje ono charakterystykę resorowania do warunków i sytuacji na drodze.

Bazowa specyfikacja obejmuje także dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy oraz rozszerzone funkcje systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX: personalizacja, obsługa głosowa, hotspot wi-fi i radio internetowe.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Istnieje możliwość rozbudowania pakietu rozrywki dla pasażerów z tyłu. Za dopłatą ponad 13 tys. zł można domówić MBUX Rear Seat Entertaiment. Pakiet składa się z dwóch 11,6-calowych ekranów dotykowych w drugim rzędzie, które umożliwiają oglądanie filmów, słuchanie muzyki czy korzystanie z internetu. Do sterowania systemem rozrywki może służyć również opcjonalny tylny tablet, w który został wyposażony testowany egzemplarz.

O wykonaniu kabiny nie ma sensu się rozpisywać. To po prostu majstersztyk projektantów. Dodać należy jedynie, że Niemcom udało się jeszcze lepiej wygłuszyć kabinę GLS-a.

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Dwa słowa o stylistyce zewnętrznej nowego GLS-a. Standardowo nadwozie posiada stylizację linii AMG, w skład której wchodzą: przedni i tylny zderzak oraz poszerzenia nadkoli. Niby niewiele, ale wystarczyło, żeby nadać tej gigantycznej bryle sportowego charakteru. W szczególności szersze boczki nad kołami robią wrażenie. A to wszystko na ogromnych, 21-calowych obręczach z pięcioma podwójnymi ramionami.

Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób



Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił sześciocylindrowy silnik diesla GLS 400 d. To trzylitrowa jednostka generująca moc 330 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" ważącego blisko 2,5 tony SUV-a trwa 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 238 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym wyniosło 11 litrów paliwa na 100 km.

Silnik został zestrojony z dziewięciostopniowym automatem, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. GLS-a wyposażono w udoskonalony napęd 4MATIC. Standardowo układ napędowy wyposażony jest w skrzynię rozdzielczą z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Umożliwia ona tzw. moment obrotowy na życzenie, czyli zmienny transfer momentu napędowego między osiami - od 0 do 100 proc.

Nowością natomiast jest skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki jazdy po bezdrożach. Poza sprzęgłem wielotarczowym wyposażono ją w przekładnię redukcyjną do jazdy w terenie.

Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Jazda tym autem to sama przyjemność. Choć GLS z racji na swój gabaryt nie jest oczywiście tak zwinny i zwarty, jak chociażby mały hatchback - to prowadzi się go niezwykle pewnie. Przy tak dużej bryle nie da się definitywnie wyeliminować delikatnego wychylania w zakrętach, ale napęd 4MATIC i pneumatyczne zawieszenie spisują się kapitalnie.

Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja Carwash, czyli myjnia. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby automatycznie do najwyższej pozycji podniosło się zawieszenie (łatwiejsze usuwanie brudu z nadkoli), domknięte zostały boczne szyby i przesuwany dach, złożyły się lusterka, wyłączyły wycieraczki, a także zmienił się tryb pracy klimatyzacji na recyrkulację powietrza oraz dla ułatwienia wjazdu po 8 sekundach aktywuje widok z przedniej kamery. Gdy kierowca wyjedzie z myjni i przekroczy prędkość 20 km/h, funkcja zostaje automatycznie wyłączona.

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Na sam koniec - tradycyjnie - cennik, który startuje od kwoty 403 900 zł. Za wersję 400 d należy zapłacić co najmniej 433 700 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 517 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni.

Miejsca

Opinie (139) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego piszecie, że nie jest łatwo znaleźć dla takiego auta miejsce parkingowe

    Zazwyczaj miejsca dla niepełnosprawnych są wolne, przestrzeń pod samym wejściem do galerii handlowej też zwykle jest dostępna no i klasyczne parkowanie na dwa lub trzy stanowiska.
    Bez problemu można nim zaparkować. A jak ktoś zwróci uwagę to można takiego kogoś od góry do dołu solidnie opie.... olić.

    • 1 1

  • Mam taki tylko już kilkuletni. Jeździ się świetnie, światełka w środku też są miłe gdy jedzie się w nocy. Bagażnik bardzo pojemny. Można posadzić wspólnie większą rodzinę i nikt nie czuje się ściśnięty. Idealny samochód na dłuższe trasy. Nie jest jednak tani w eksploatacji i utrzymaniu. Jeżeli ktoś musi liczyć to niech go lepiej nie kupuje. Samochód to nie inwestycja

    • 1 0

  • Ciekawe czy mercedes przyszłych właścicieli potraktuje tak jak tego od AMG za bańkę.

    • 1 0

  • Czyli samochód dla gajowego

    bo po co to komu w mieście

    • 1 0

  • Mój elektryk nie ogarnie tego wsystkiego jak sie zacznie walic

    Jest tyle przewodow i ukladow ze strach sie co bedzie po gwarancji jak sie to wszystko zacznie rozlazic

    • 2 0

  • BEZ

    Gwiazdy nie ma jazdy

    • 0 0

  • mercedes benz gls

    to najwiekszy suv najbardziej komfortowy wyposazony we wszystko czego oczekuje dzisiaj klient pojedz do salonu zobacz umow sie na jazde testowe i wtedy napisz pozd

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja