• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-Benz GLS: mały autobus

Michał Jelionek
16 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.

GLS to największy i najbardziej luksusowy SUV ze stajni Mercedes-Benz. Najnowsza generacja tego modelu oferuje więcej wszystkiego: przestrzeni, komfortu czy innowacyjnych technologii. Cennik nowego GLS-a startuje od kwoty 403 900 zł. Poznajcie go bliżej.



Mercedes-Benz GLS to Klasa S wśród SUV-ów. Niedawno doczekał się swojej drugiej, a w zasadzie czwartej odsłony, wliczając w to dwie pierwsze generacje modelu GL (od 2015 roku produkcja pod nazwą GLS). Auto należy do segmentu luksusowych... autobusów, a jego bezpośrednimi rywalami w walce o klienta są Range Rover i nowość w gamie BMW - model X7.

Nowy GLS w porównaniu do poprzedniej generacji modelu nieznacznie urósł. Jest o 77 mm dłuższy (5207 mm) i o 22 mm szerszy (1956 mm), natomiast rozstaw osi został wydłużony o 60 mm - do 3135 mm. Większy rozstaw osi oznacza, że miejsca w kabinie jest więcej. I to czuć. Rozmiary tego potężnego SUV-a robią wrażenie... także na parkingach, na których nie jest łatwo znaleźć miejsce dla tego olbrzyma (także w halach garażowych). Wspomniani rywale są mniejsi od GLS-a, a większy rozstaw osi na rynku europejskim ma w zasadzie tylko Rolls-Royce Cullinan (3295 mm).

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Na naszym rynku GLS standardowo występuje w siedmioosobowej konfiguracji kabiny, z kanapą w drugim rzędzie i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim. Jak zapewnia producent - w ostatnim rzędzie wygodnie mogą usiąść osoby o wzroście nawet 194 cm. Fotele ostatniego rzędu są podgrzewane, a podróżujący mają do dyspozycji także porty USB do ładowania urządzeń przenośnych i opcjonalnie panel klimatyzacji.

Bez dodatkowych opłat dla środkowego rzędu można zamówić dwa pojedyncze fotele kapitańskie z regulowanymi podłokietnikami zamiast kanapy. Ta opcja daje podróżującym więcej przestrzeni, większy komfort jazdy i łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu foteli.

Luksusowy SUV w bardzo łatwy sposób może zamienić się w... bagażówkę. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu powstaje strefa bagażowa z równą podłogą, która jest w stanie pomieścić aż 2,4 tys. litrów. Przy siedmiu miejscach do siedzenia bagażnik ma pojemność 355 litrów.

Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Mercedes-Benz GLS to model, na którego rozwiązaniach i technologiach w najbliższych latach będą bazować pozostałe SUV-y z gamy niemieckiego giganta. Samo wyposażenie już w standardowej wersji jest imponujące. To m.in. reflektory Multibeam LED złożone ze 112 diod na jeden klosz, elektryczne sterowanie wszystkich siedzeń, dziewięciostopniowy automat czy pneumatyczne zawieszenie Airmatic z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. Korzystając z zaawansowanych systemów oraz czujników, w czasie rzeczywistym dopasowuje ono charakterystykę resorowania do warunków i sytuacji na drodze.

Bazowa specyfikacja obejmuje także dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy oraz rozszerzone funkcje systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX: personalizacja, obsługa głosowa, hotspot wi-fi i radio internetowe.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Istnieje możliwość rozbudowania pakietu rozrywki dla pasażerów z tyłu. Za dopłatą ponad 13 tys. zł można domówić MBUX Rear Seat Entertaiment. Pakiet składa się z dwóch 11,6-calowych ekranów dotykowych w drugim rzędzie, które umożliwiają oglądanie filmów, słuchanie muzyki czy korzystanie z internetu. Do sterowania systemem rozrywki może służyć również opcjonalny tylny tablet, w który został wyposażony testowany egzemplarz.

O wykonaniu kabiny nie ma sensu się rozpisywać. To po prostu majstersztyk projektantów. Dodać należy jedynie, że Niemcom udało się jeszcze lepiej wygłuszyć kabinę GLS-a.

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Dwa słowa o stylistyce zewnętrznej nowego GLS-a. Standardowo nadwozie posiada stylizację linii AMG, w skład której wchodzą: przedni i tylny zderzak oraz poszerzenia nadkoli. Niby niewiele, ale wystarczyło, żeby nadać tej gigantycznej bryle sportowego charakteru. W szczególności szersze boczki nad kołami robią wrażenie. A to wszystko na ogromnych, 21-calowych obręczach z pięcioma podwójnymi ramionami.

Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób



Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił sześciocylindrowy silnik diesla GLS 400 d. To trzylitrowa jednostka generująca moc 330 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" ważącego blisko 2,5 tony SUV-a trwa 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 238 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym wyniosło 11 litrów paliwa na 100 km.

Silnik został zestrojony z dziewięciostopniowym automatem, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. GLS-a wyposażono w udoskonalony napęd 4MATIC. Standardowo układ napędowy wyposażony jest w skrzynię rozdzielczą z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Umożliwia ona tzw. moment obrotowy na życzenie, czyli zmienny transfer momentu napędowego między osiami - od 0 do 100 proc.

Nowością natomiast jest skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki jazdy po bezdrożach. Poza sprzęgłem wielotarczowym wyposażono ją w przekładnię redukcyjną do jazdy w terenie.

Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Jazda tym autem to sama przyjemność. Choć GLS z racji na swój gabaryt nie jest oczywiście tak zwinny i zwarty, jak chociażby mały hatchback - to prowadzi się go niezwykle pewnie. Przy tak dużej bryle nie da się definitywnie wyeliminować delikatnego wychylania w zakrętach, ale napęd 4MATIC i pneumatyczne zawieszenie spisują się kapitalnie.

Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja Carwash, czyli myjnia. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby automatycznie do najwyższej pozycji podniosło się zawieszenie (łatwiejsze usuwanie brudu z nadkoli), domknięte zostały boczne szyby i przesuwany dach, złożyły się lusterka, wyłączyły wycieraczki, a także zmienił się tryb pracy klimatyzacji na recyrkulację powietrza oraz dla ułatwienia wjazdu po 8 sekundach aktywuje widok z przedniej kamery. Gdy kierowca wyjedzie z myjni i przekroczy prędkość 20 km/h, funkcja zostaje automatycznie wyłączona.

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Na sam koniec - tradycyjnie - cennik, który startuje od kwoty 403 900 zł. Za wersję 400 d należy zapłacić co najmniej 433 700 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 517 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni.

Miejsca

Opinie (139) ponad 10 zablokowanych

  • Wygląda to za niczym a kosztuje niczym złoto.

    Za te pieniądze znajdzie się coś bardziej ciekawego . Ale kto bogatemu zabroni.

    • 2 1

  • Auto nie na polskie drogi. (1)

    Moim skromnym zdaniem auto jest za duże na polskie drogi. Jest to full size SUV przeznaczony na drogi USA, Kanady, rpa, zea, może Rosji, itd.
    Ciekawostka: zamontowany w nim silnik diesela jest w układzie rzędowym (R6), charakteryzującym się bardzo wysoką kulturą pracy (samoczynnie znoszą się drgania 1. i 2. rzędu). Mercedes wrócił do tej koncepcji po wielu latach używania V6 w dieselach.

    • 2 0

    • Uwielbiam tekst nie na polskie drogi, jeszcze jak byś miał napisać nie na włoskie drogi to bym nic nie mówił. Mam GLS i poruszam się po drogach polskich i niemieckich i nie mam żadnych problemów. Auto fantastyczne.

      • 0 1

  • Kolejny przeszacowany tablet na kołach (1)

    pełny niepotrzebnych rozpraszaczy i błyskotek. Do tego niepraktyczny - bo do miasta za duzy a w teren (średni a nie żadna lekka polna dróżka) za niski jeśli chodzi o bebechy pod spodem.

    • 5 1

    • Poruszam się m.in po Trójmieście GLS i nie widzę żadnych przeszkód. Promień skrętu ma taki jak małe auto kompaktowe. Najwięcej jak zawsze mają do powiedzenia ludzie którzy nigdy nie mieli i mieć nie będą danego samochodu ale wszystko o nim wiedzą najlepiej. To takie polskie.

      • 0 1

  • Ja tam wolę coś pewnego

    Passerati, Niemiec jeździł tylko do kościoła i jest niezawodny samochód za 1% kwoty tego potwora

    • 3 1

  • Kupię

    ......................................na razie kupię dwa. Na wiosnę kolejne trzy.

    • 2 0

  • zegary na LCD wyglądają jak kupa

    • 3 4

  • Pewnie fajny, wygodny

    ale to wzornictwo jest do d...

    • 1 1

  • To idealne auto (1)

    Od wielu lat użytkuję tego mercedesa i to auto przerosło moje oczekiwania a były wysokie. Bezawaryjność, moc, trzymanie się drogi itd. Naprawdę kilku malkontentów, których widze w komentarzach mnie załamuje a to im las nie pasuje a to za duże a to za małe a to tablet nie taki. Ludzie to wszystko to nieistotne, najważniejsze jest jak się czujemy w aucie. To auto dla mnie to rewelacja. Mimo, że ma 6 lat to nigdy ale to nigdy nic sie nie zepsuło, wszystko na bieżąco wymieniane w serwisie. Tak drogo ale nie każdego na nie stać co nie znaczy żeby krytykować. Ja nie nawidze sportowych aut ale dla tego nie komentuje. weźcie go i przejedzcie się a gwarantuje, że zmienicie zdanie.

    • 5 2

    • Podzielam opinię. Też mam GLS ale najnowszego i również przerosło moje oczekiwania a podobnie jak u Ciebie - były one wysokie. Nie znalazłem jeszcze żadnych minusów.

      • 0 0

  • Mobilny totem konsumpcji

    Ciekawe jest to, że nikt nie zwrócił uwagi, jak szybko społeczeństwo zostało zmanipulowane przez koncerny samochodowe i dało sobie wcisnąć, że te SUVy są przydatne i potrzebne.

    Nadchodziła rewolucja z pojazdami elektrycznymi, głośno o zmianach klimatu, więc cyk - wykreowano popyt na takie ogromne kaszaloty - i teraz każdy stolarz/szef ekipy budowlanej/właścicielka butiku musi jeździć takim klocem, który dużo pali, ma drogie części, a w sumie nic specjalnego nie daje (pojemność bagażowa, osiągi, miejsce dla pasażerów). Fabryka się cieszy, części duże i drogie, szybko się zużywają, auto duże, więc musi być od razu drogie. A wszyscy łyknęli jak pelikany. Nie wiem czego zwykłej rodzinie potrzeba więcej, niż średni sedan z dobrze zaprojektowanym bagażnikiem albo kombi? :)

    • 2 2

  • BYD

    Build Your Dreams - to jest marka, a nie jakiś tam Mercedes. Przebrzmiała sprawa.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja