• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Luksusowe jachty z Bojana

Jakub Jakubowski
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Flabria 33. Flabria 33.

O Sunreef YachtsGaleonie, pomorskich producentach luksusowych jachtów i łodzi motorowych, słyszeli już chyba wszyscy. Tymczasem okazuje się, że super luksusowe jednostki powstają także w niewielkim Bojanie. W małej stoczni produkowane są jachty Flabria, których ceny rozpoczynają się od 180 tysięcy euro.



Najmłodszym dzieckiem stoczni jest niewielki, 10-metrowy jacht Flabria 33. Jest to jacht zaprojektowany przede wszystkim z naciskiem na komfort żeglugi, ale również dla amatorów adrenaliny i dużych prędkości. Duży spinnaker przy słabych lub umiarkowanych wiatrach pozwala świetnie się bawić jachtem.

Flabria 33 świetnie sobie radzi w każdych warunkach Flabria 33 świetnie sobie radzi w każdych warunkach
- Flabria 33 naprawdę potrafi pływać, świetnie radzi sobie w ciężkich warunkach pogodowych. Niedawno przy wietrze 8 stopni w skali Beauforta osiągnęliśmy na niej prędkość prawie 15 węzłów na drugim refie. Niedawno nasze jachty, Flabria 33 i Flabria 40 brały udział, z sukcesami, w regatach dla prawdziwych twardzieli, North Sea Woche - mówi Bogdan Nowicki, właściciel stoczni Flabria.

Starannie zaprojektowany pod względem nautycznym kadłub z utrzymanym w stylu regatowym, dużym kokpitem, mieści wyrafinowane wnętrze wykonane w całości z naturalnego drewna i wysokogatunkowych materiałów tapicerskich. Jednostka gotowa do żeglugi waży zaledwie nieco ponad 5000 kg przy masie balastu 1860 kg i ożaglowaniu podstawowym 60,76 m². Jacht został zbudowany w technologii one-off, pracochłonnej i przez to drogiej, ale możliwe dzięki temu było uzyskanie wyjątkowo mocnego i lekkiego kadłuba. Pokład, kadłub, denniki i grodzie stanowią jedną, wylaminowaną całość.

Flabria 33 i 40 w porcie w Gdyni Flabria 33 i 40 w porcie w Gdyni
Koszt podstawowej wersji Flabrii 33 wynosi 180 tysięcy euro. Oczywiście, każdy jacht wyposażany jest pod indywidualne życzenia klienta.

- Grot rolowany lub nie, elektryczne kabestany, meble, systemy nawigacyjne, a nawet układ pomieszczeń - wszystko możemy dostosować do wymagań klienta. Jeden z naszych klientów zażyczył sobie na przykład gabinet do pracy na jachcie. Flabria 33 to prawdopodobnie najmniejszy, całkowicie ręcznie budowany luksusowy jacht świata - mówi Bogdan Nowicki.

W swojej ofercie oprócz modelu Flabria 33, stocznia ma jeszcze większą jednostkę o nazwie Flabria 40 - komfortowy jacht przeznaczony dla 8-9 osób. Jacht został zaprojektowany w nowoczesnym stylu, smukły i opływowy kształt nadbudówki, duży świetlik pokładowy i okna, to elementy, które sprawiają, że jednostka przyciąga uwagę i jest rozpoznawalna. Mimo że stylistyka jednostki została utrzymana w nowoczesnym sportowym klimacie, to jednak posiada charakter typowego jachtu morskiego. Cena wersji podstawowej wynosi 250 tysięcy euro.

Flabria 50 - na razie w fazie projektowej Flabria 50 - na razie w fazie projektowej
W fazie projektowej są natomiast modele Flabria 45 i Flabria 50. Ta ostatnia, 15-metrowa jednostka przeznaczona jest dla 10 osób. Tak jak w pozostałych modelach Flabrii i tu położono duży nacisk na komfort i ergonomię. Duże kabiny, sypialnie oraz mesa położone możliwie najbliżej środka masy, wykończone materiałami najwyższej jakości zapewniają załodze poczucie luksusu. Koszt? Minimum 450 tysięcy euro.

Stocznia Flabria produkuje zaledwie kilka jachtów w roku, tylko na zamówienie. Jachty powstają w ścisłej współpracy z żeglarzami, których wskazówki i rady wykorzystywane są później w pracach projektowych, co przekłada się później na doskonałe właściwości nautyczne. Z roku na rok firma chce zwiększać produkcję. Teraz najwięcej zamówień i zapytań płynie ze Skandynawii i Niemiec.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (58) 4 zablokowane

  • wszysko fajne, ladne ale zadam pytanie (7)

    DLA KOGO TO?

    • 33 40

    • (3)

      Np dla żeglarzy ;)

      • 27 3

      • Mnie na taki stać,a Ciebie nie? (2)

        No to do roboty kolego, a nie su skomlesz

        • 8 15

        • dla bankierów

          a raczej banksterów

          • 4 3

        • Kolega ci doradzil. Wiec teraz idz wzorem naszych biznesmenow przywiezionych w teczkach stasi, gru, fsb, cia

          Ew. idz rob w !@#$% swoich rodakow i nie wyplacaj pensji pracownikom

          • 1 3

    • NIE DLA CIEBIE

      NIE DLA CIEBIE!!!

      • 5 10

    • Dla wielu ludzi mogących sobie pozwolić na taki jacht. Głupie pytanie. Pełno jest bogatych ludzi w naszym kraju i poza.

      • 19 1

    • dla tych co maja kasę :)

      a jest takich sporo w Polsce i za granicą . Gdyby nie było zainteresowania to nikt by takich jachtów nie produkował. Tylko cieszyć się że są one u nas produkowane. Gratulacje dla pana Bogdana właściciela stoczni Flabria.

      • 5 0

  • zwykła łódka kosztuje tam 5-10 tysiącz zł ? (2)

    to dla kogo te jachty ?

    • 6 25

    • dla żeglarzy

      • 10 3

    • re

      to są jachty klasy oceanicznej, więc na jeziorko kup sobie optimusa :)

      • 0 0

  • heheheheh (7)

    heheheh.. za 5-10 tys zł, za taki budżet to można omege albo mały katamaran kupić. Ewentualnie jakąś starą żaglówkę z kokpitem na jezioro, która będzie dobitym trupem nadającym się tylko i wyłącznie do remontu. Cóż, nie ukrywam, że cena dla "normalnego" człowieka nie jest zbyt mała, ale co mogę powiedzieć - nie każdy w życiu musi mieć jacht.

    • 42 3

    • (6)

      Tak się składa, że miałem możliwość przetestowania Flabri 33. Pływałem niej na wietrze 8 w skali Beauforta, czyli warunkach sztormowych. Nasza maksymalna prędkość przy pełnym wietrze wyniosła 14 węzłów. Moim zdaniem to naprawdę dobry wynik jak na łódkę z pełnym wyposażeniem w środku. Najważniejszą jednak rzeczą jest solidność wykonania, bo kiedy życie zależy od sprzętu to musi być on niezawodny – a taka jest właśnie Flabria ;) Pozdrawiam wszystkich żeglarzy.

      • 27 12

      • no to napisz jeszcze (2)

        gdzie to było - pełne morze, zatoka, blisko lądu, wiatr od morza, od lądu, stan morza jaki był. Po za tym dwa słowa o klasie bezpieczeństwa by się przydały.

        • 6 0

        • (1)

          Pełne morze, trasa z Bornholmu do Gdańska kurs względem wiatru baksztag (wiało z północnego- wschódu) . Jeżeli chodzi o stan morza wg skali Pedersena - to jakaś 7. A co do klasy bezpieczeństwa to kategoria A- oceaniczna. Ta łódka bardzo bobrze się zachowuje w ciężkich warunkach. Pozdrawiam:)

          • 1 1

          • to napisz jeszcze jak pływa pod wiatr?

            Szczególnie pod silny. Obawiam się, że nie pływa jak większość mydelniczek.

            • 0 0

      • Znasz właściciela tej firmy, ze tak słodzisz ? (1)

        a może rodzinka ?

        • 2 2

        • kryptoreklama i to słaba

          nic więcej

          • 0 0

      • ciężkie warunki?!

        w ciężkich warunkach - znaczy się na dużej fali i ponad 8 ;) - toto będzie raczej pływać masztem na dół... a na pewno nie chciałbym znaleźć sie w sztormie w tym kokpicie :)))

        • 0 0

  • Z Polski będzie jedno zamówienie - z Torunia. A potem będzie co tydzień pielgrzymka z chętnymi do szorowania pokładu.

    • 31 11

  • dla ludzi (2)

    Nie ma przymusu kupna. Jesli ktoś ma ochotę i pieniądze ten może kupić. Sa też drogie samochody i prywatne odrzutowce - dla ludzi- jesli masz pieniądze i chęci to to dla ciebie też

    • 25 4

    • no tak ale dlaczego drogie luksusowe samochody w polskich salonach tak słabo sie sprzedaja ? (1)

      Jeden duzy salon w duzym miescie w niemczech sprzedaje tyle luksusowych samochodow swojej marki co sprzedaje sie w całej polsce we wszystkich salononach danej marki. Cos tu chyba jest nie tak ? Zobaczcie chociazby ile w czechac jezdzi luksusowych aut.... cos tu jest nie challo ;)

      • 2 1

      • ale co ma byc nie tak?

        jestesmy biedniejsi niz niemcy i tyle. dlatego takich jachtow nie kupimy 100 rocznie tylko np. 5.

        • 2 1

  • (2)

    ja pracowalem i w galeonie i w sunreef yachts i mam nadzieje ze te jachty z bojana bedą o wiele lepsze niz te z poprzednich firm w galeonie gdyby nie sikaflex to jachty by w ogole nie plywaly bo tam zawsze jest pelno dziur w kadlubie no i mam nadzieje ze w bojanie docenia pracownika i jak bedzie mial wypadek nie wywioza za brame i wezwa karetke :) pozdrawiam wszystkich

    • 38 3

    • powtarzasz się

      • 1 4

    • Nieudacznik sobie rzekl....

      Gościu, przestań wypisywać takie głupoty. Pewnie nie nadawales się do pracy, a teraz smęcisz jak potłuczony....

      • 5 8

  • GO BOJANO!

    GO BOJANO!

    • 17 2

  • rozumiem, iż jest to artykuł dla większości naszego społeczeństwa (3)

    niepłacacego za rachunki, prąd nie mówiąc o innych wydatkach. Przyjemnej lektury życzę. Z drugiej strony brawa dla przedsiębiorczosci i fachowości.

    • 25 2

    • tak, to jest artykuł dla większości społeczeństwa trójmiejskiego

      jak ktoś zza granicy zapyta gdzie kupić dobry jacht, to czytelnik od razu powinien wskazać 3 miejsca w pobliżu.a to, że sam nie może go kupić, powinno być kwestią drugorzędnąproste?

      • 4 2

    • pieprzyc biedaków

      do roboty, walczyc o sukces i realizacje marzen a nie pieprzyc farmazony o niesprawiedliwosci spolecznej z poziomu kanapy z browarem.

      • 5 2

    • a czy wszystkie artykuly musza byc dla przecietnych?

      mnie nie stac ale moze kiedys... taki uzywany czemu nie. mieszkamy nad morzem, czesc z nas interesuje sie zeglarstwem.

      • 3 0

  • Fajne tylko ze prawie cala produkcja idzie zagranice (4)

    w polsce prawie same bidaki mieszkaja :) A ci co nie sa bidakami to i tak produktów klasy premiumnie (pisze ogołnie o produktach bardziej luksusowych - dotycz to np odziedzy i wielu innych produktów) nie kupuja w polsce bo tu sie nie opłaca - prawie nie ma wyboru i ceny znacznie wyzsze niż te w normalnych krajach.

    • 9 3

    • BREDNIE (3)

      Mógł to napisać ktoś, kto kompletnie nie zna się na jachtach. Proszę sprawdzićile kosztują jachty takich potentatów jak Nautor s Swan, Finngulf, Oyster, HallbergRassy. Kilkunastoletnie jachty tych firm są często droższe niż nasze nowe. Powinniśmy się cieszyć, że mamy produkty, które są wstanie dorównać produkowanym w tym niby "lepszym świecie". Oby takich więcej.

      • 4 2

      • Jeansy Jantar Wejherowo bedziesz tez porównywał do Jeansów Armaniego ? (2)

        • 1 0

        • skoro wynalazles taka analogie to chyba nie masz pojecia o jachtach (1)

          u nas dostaniesz te sama jakosc za duzo nizsza cene

          • 0 2

          • Czyli co ? DOBRE BO POLSKIE ???

            • 3 0

  • mieszkana Bojana... (1)

    od kilku lat mieszkam tutaj sobie, w moim nowym pięknym domu.. ale o tym to nie wiedziałam...;)

    • 1 5

    • no to skandal !

      j.w.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane