• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaguar doczekał się pierwszego SUV-a

Michał Jelionek
9 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Kazał na siebie czekać długo, ale czekać z pewnością warto było - w gdańskim salonie British Automotive zaprezentowano Jaguara, który otwiera nową kartę w historii brytyjskiej marki. To pierwszy koci SUV, czyli model F-Pace.



Nie opadły jeszcze emocje po czwartkowym pokazie najnowszego Mercedesa-Benz Klasy E w industrialnych wnętrzach klubu B90, a tymczasem trójmiejskim fanom motoryzacji zaserwowano kolejną ucztę. Tym razem głównym daniem był Jaguar F-Pace. Pierwszy uterenowiony Jag zaprezentowany został w piątkowy wieczór w salonie British Automotive zobacz na mapie Gdańska.
Trzeba przyznać, że po bardzo udanym roku 2015 i debiutach modeli XE i XF, rozpędzony Jaguar nie zwalnia tempa. Teraz do modelowej gamy brytyjskiego producenta, należącego do indyjskiego koncernu TATA, dołączył wyjątkowy kocur. To pierwszy w 94-letniej historii marki samochód w nadwoziu SUV. To F-Pace. Auto, które prędzej czy później musiało pojawić się w ofercie Jaguara. Dziś ciężko wyobrazić sobie motoryzacyjne tuzy bez uterenowionych przedstawicieli.

W premierowym pokazie Jaguara F-Pace uczestniczyło kilkudziesięciu gości.  W premierowym pokazie Jaguara F-Pace uczestniczyło kilkudziesięciu gości.
Jeszcze przed uroczystym odsłonięciem najnowszego modelu Jaguara, historię brytyjskiej marki w kilkunastominutowym wykładzie streścił Piotr Frankowski, znany dziennikarz motoryzacyjny. Po ciekawej przemowie przyszedł czas na głównego bohatera wieczoru, który szybko znalazł się w samym centrum zainteresowania kilkudziesięciu gości pokazu.

- Wierzę, że ten samochód będzie swego rodzaju "perełką" w naszej ofercie. Tak naprawdę wiążemy duże nadzieje z modelem F-Pace, który będzie reprezentował markę w zupełnie nowym dla nas segmencie SUV-ów. Jestem przekonany, że to auto podbije serca i oczy fanów motoryzacji - wyjaśnia Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk.

Jaguar F-Pace: pierwszy koci SUV

Po bliższym kontakcie z F-Pace nietrudno zauważyć, że nowy Jaguar, którego ceny rozpoczynają się od 199 900 zł, wygląda jak wyrośnięty brat modelu XF. Stylistyka nie zaskakuje. Sporych rozmiarów grill i drapieżna linia przednich świateł - to charakterystyczny kod stylistyczny nowych Jagów. Co zatem będzie wyróżniało największego z kotów? Producenci zapewniają, że osiągi F-Pace'a będą zbliżone do najszybszego z Jaguarów, czyli modelu F-Type.

Wnętrze F-Pace nie jest zaskoczeniem. Podobny kokpit posiadają również inne modele Jaguara. Wnętrze F-Pace nie jest zaskoczeniem. Podobny kokpit posiadają również inne modele Jaguara.
Bazowym silnikiem najmłodszego reprezentanta Jaguara jest 2-litrowy diesel i4D generujący moc 180 KM (430 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka współpracuje z 8-stopniowym automatem albo opcjonalnie z 6-biegowym manualem. W wersji podstawowej moc będzie trafiała jedynie na tylną oś.

Jaguar XE: brytyjski kocur klasy średniej

Dla amatorów szybszej jazdy Jaguar przygotował dwie propozycje benzynowe. To V6 o pojemności 3 litrów i mocy odpowiednio - 340 KM i 380 KM. Najmocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Ceny tej wersji F-Pace'a rozpoczynają się od 411 tys. zł.

- F-Pace będzie konkurował przede wszystkim z Porsche Macan, ale również z innymi prestiżowymi markami, takimi jak: Audi Q5, BMW X3 czy Lexus RX - dodaje Dyktyński.
Ciekawa linia tylnych świateł nowego SUV-a. Ciekawa linia tylnych świateł nowego SUV-a.

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (84) 6 zablokowanych

  • Mercedes GLE amg zjada wszystkie suvy. (3)

    • 13 37

    • hmm (2)

      troche do mazdy podobny

      • 10 1

      • Teraz tylko pozostaje czekać na SUVa Ferrari. Nawet Lambo już takie cuś miało.

        • 1 1

      • A mi sie skonarzyl z ASX

        • 1 1

  • ale janusz i tak wie swoje ze na B5 w dieselku nie ma mocnych (2)

    i nawet jaguar nie da rady

    • 39 9

    • jak do 1,9 tdi 150KM dodasz wieksza turbine i chipa mozesz miec 230KM ! (1)

      niektorzy maja wiecej ale mi 230 wystarcza. I tak masz tu racje 230KM w passacie robi f-pace 180KM jak chce, na kazdym biegu.

      • 7 12

      • jak do trabanta wsadzisz 200 koni też zrobi i pasata i jaguara

        I pewnie nawet znajdą się amatorzy takiego "bolidu", natomiast nie zmienia to faktu że i trampek i pastuch B5 to już stare paździerze i właśnie o to chodziło autorowi wątku

        • 6 0

  • brzydkie auto (10)

    Jaguar to klasyka klasy sport coupe.
    wejście w suv to pomyłka.
    NIe można z jedną d*pa być na wszystkich weselach ( w każdym segmencie)

    ps.
    a karnet do warsztatu mechanicznego dają ?

    • 22 28

    • azjaci kupią, to dla nich jest

      • 12 0

    • Użytkownik Jaguara ? (3)

      Co najwyżej użytkownik wallpapera z jaguarem, który pewnie już wygooglowałeś i walnąłeś na tapetę haha

      • 3 6

      • pozdrów swojego chłopaka.

        • 4 1

      • Np. S-type rocznik 2000 Kupisz taki za kilka tysięcy. (1)

        • 6 0

        • dokładnie

          5 letniego za 13k funtów, cena jak za poziomki

          • 3 0

    • mercedes to też marka legenda (4)

      i jak widac robi nawet dostawczaki. Jak sie chce rozwijac firme to trzeba zdobywac nowych odbiorcow a nie trzepac jak Bristol jeden model przez "50 lat" a potem zwinąć majdan

      • 4 1

      • hmm, strategia to już zależy od szefów firmy (3)

        nie od nas,
        mogą wybrać konserwatywnie niszę którą zajmują
        lub próbować podbić inne rynki,
        nie mi decydować

        • 0 0

        • zgadza się ale mówić że SUV w wykonaniu Jaga jest pomyłką to mentalność sprzed 30-40 lat (2)

          kiedy koncern zajmował tylko niszę. Mały producent może tak robić, duży wkracza na szersze wody

          • 2 1

          • odpowiadam ponownie- nie jesteś ekspertem (1)

            więc nie ma sensu teoretyzować i zgadywać
            nie mając do tego żadnych podstaw

            • 0 0

            • dyskutuje z drugim nieekspertem podając argumenty które określili eksperci

              więc skoro tak zrobili to ... racja "nie tobie oceniać"

              • 0 0

  • (7)

    z całym szacunkiem dla autora ale jaki sens był Pana tam obecności skoro nie zrobił Pan ani jednego zdjęcia które by to auto pokazywało w całości?

    • 57 3

    • (3)

      A co ma autor tekstu do autora zdjęć?

      • 3 9

      • (2)

        To, że w takiej sytuacji można się tym artykułem podetrzeć.

        • 11 3

        • musisz mieć w niezłym stanie monitor/tablet (1)

          • 1 6

          • Do pp

            Słyszałeś o takim środku stylistycznym jak metafora?

            • 1 0

    • Koktajle z krewetkami i szampan za friko :D (2)

      • 10 1

      • żal

        jak w Afryce

        • 1 0

      • szcz*w i mirabelki

        • 0 0

  • kto pisze te artykuły ???

    to była prezentacja samochodu ....??? czy klakierów i lanserów którzy przyszli się tam pokazać ??? mało zdjęć samego auta, a więcej publiki ....

    • 56 5

  • (1)

    Ile kosztuje wersja na gaz?

    • 27 3

    • wyjdź z klasy

      • 0 0

  • A nisko profilowe opony ... (1)

    ..aż kuszą żeby zjechać z asfaltu i poszaleć .....

    • 29 2

    • to są SUVy krawężnikowe

      podjeżdżasz pod biedronke i masz pewnosc ze nie urwiesz zderzaka ;) I specjalnie napisalem o biedrze. Sam znam takich ludzi, prawie 2 koła kredytu za mieszkanie i fura za 2,5 koła miesiecznie w leasingu na 5 lat. Ich łączny domowy budżet to 8 koła :D Ile zostaje łatwo policzyć, ale poza biedronką już sie nie da stołować.

      • 7 1

  • Jedno co mi sie nie podoba w nowych autach to brak zderzaka z przodu a raczej jego maskowanie pod ! (3)

    wiem ze jest zamaskowany pod lecz to nonsens gdyz zderzak ma spelniac swoja funkcje nawet w czasie drobnych stluczek i nie ma stluczka naruszac karoserii. Widzac dzis stluczki widze ze praktycznie przod jest spekany i do wymiany. Natomiast dawniej jak np. Volvo '' walnelo w cos to wylacznie otarta guma byla na zderzaku do wymiany a nie zaraz swiatla , oslona tego czy owego.

    • 24 2

    • też mam auto z jak to określiłeś niewidocznym zderzakiem (1)

      miałem już dwa strzały w przód (jeden z mojej żony winy nawet po najechaniu) i powiem ci że nowe zderzaki są rewelacyjne. Belka pod zderzakiem wygięta, bracket do którego była zamocowana też, zaczepy lamp pęknięte (lampy wysoko i cofniete wiec strzal byl w miare mocny) a zderzak ma tylko otarcie. Nawet zaczepy mu nie pękły. Wrócił do pierwotnego kształtu. Wiem że mondziaki kiedyś miały ten problem że byle otarcie i była dziura w zderzaku, ale dziś nie wiem z czego oni to robią ale jest już sporo lepiej

      • 5 1

      • Zgadza się. Obecne zderzaki są rewelacyjne.

        • 1 0

    • -

      Ale to było dawniej. Pontonowe volvo rzeczywiście zachowywalo się jak czołg. Ale nie chronił pieszych. I to właśnie ochrona pieszych spowodowała rewolucję przodu aut. Plastikowe lampy, schowane zderzaki, pedestrian protection, wystrzeliwane maski z zawiasów itd.

      • 0 0

  • Jusz lece to kupic (2)

    • 5 5

    • Tata motors,he he tylko lexus tyle w temacie

      Lexus gs.

      • 1 0

    • Zacznij zbierać pieniążki.

      Po piętnastu latach powinieneś mieć odpowiednio dużo żeby sobie tegoroczny model kupić.

      • 0 2

  • manula :OOO (1)

    madonno jak mozna do d*powozu premium wogole oferowac manuala!!!
    Janusz Edition Total

    w klasie suv premium i tak mistrzem jest RR i Cayenne

    • 16 4

    • Cayenami zasuwają Janusze biznesu

      tylko Spyker

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane