wiadomości - Sport

Ciekawe zajęcia sportowe dla wymagających

Trening EMS to jedna z najnowocześniejszych metod, która w krótkim czasie pozwala na osiągnięcie zamierzonych efektów.
Trening EMS to jedna z najnowocześniejszych metod, która w krótkim czasie pozwala na osiągnięcie zamierzonych efektów. fotolia.pl/innervisionpro

Ruch to zdrowie, a zajęcia sportowe nie muszą być nudne. Udowadniamy to, proponując aktywności w Trójmieście, o których nie każdy wie lub których jeszcze nie miał okazji spróbować.



Czy szukasz nowych form treningu?

tak, interesują mnie nowe zajęcia oraz urządzenia do ćwiczeń 31%
tak, bo nudzą mnie standardowe treningi 15%
lubię wiedzieć, co jest nowego, ale trenuję ciągle w ten sam sposób 37%
intresuje mnie tylko to, co już znam 17%
zakończona Łącznie głosów: 99
Moda na zdrowy styl życia stymuluje rozwój branży fitness. Innowacyjne zajęcia, nowoczesny sprzęt, instruktorzy, którzy gromadzą wokół siebie oddane grono fanów. Siłownie i kluby posiadają bardzo szerokie oferty zajęć, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Co jakiś czas pojawiają się również nowości, które mogą zaciekawić najbardziej wymagających klientów.

Boks to dyscyplina sportowa znana od dawna i kojarząca się głównie z brutalnością. Jednak trening bokserski to przede wszystkim idealny sposób na wyrzeźbienie sylwetki - zwłaszcza górnej partii ciała - oraz poprawę kondycji. To także sposób na rozładowanie negatywnych emocji, które się w nas zgromadziły.

- Klienci przychodzą do nas przede wszystkim, aby odreagować. Trenują, bo chcą też nabrać sprawności, a boks jest sportem, który jej wymaga. Uczy również koncentracji, skupienia, poprawia refleks, spostrzegawczość, a także wspiera ogólną kondycję fizyczną. Dzięki tej dyscyplinie można poprawiać swoją pewność siebie. Boks to szlachetna dyscyplina i dobra lekcja pokory oraz szacunku do rywala. Można powiedzieć, że zapanowała moda na boks. Trenują go wszyscy: adwokaci, dyrektorzy, studenci. Nie ma znaczenia, kim jesteś poza salą treningową, bo na ringu każdy jest równy - opowiada Marcin Marczak, trener w klubie bokserskim Ring3city.
Trening EMS, czyli ćwiczenia z użyciem elektrostymulacji, od niedawna przeżywa swoje pięć minut. Jest promowany przez celebrytów i sportowców, którzy podkreślają płynące z niego korzyści. Za jego największą zaletę uważa się osiąganie zamierzonych efektów w o wiele krótszym czasie niż przy standardowych treningach. Trening trwa 20-25 minut, a trenerzy zapewniają, że wystarczy jeden trening w miesiącu, żeby zobaczyć, jak zmienia się nasze ciało.

- W dużym uproszczeniu trening EMS to ćwiczenie w specjalnym stroju podłączonym do maszyny podającej impulsy elektryczne, powodujące spięcie mięśni. Jest młodą, szybko rozwijającą się formą aktywności, która odpowiada trendom współczesnego świata. Zapewnia możliwości uzyskania pożądanych efektów w krótkim czasie - sesja treningowa trwa 30 minut, a efektywność takiego treningu jest taka, jak po dobrych 1,5-2 godzinach ćwiczeń na siłowni. Osobiście uważam, iż nie powinniśmy patrzeć na trening EMS przez pryzmat porównywania go z siłownią i ćwiczeniami fitness. Zadając sobie nurtujące pytanie, czy je zastąpi czy nie, zdecydowanie powinniśmy traktować trening EMS jako dodatkową gałąź branży, dzięki której przyciągniemy jeszcze większą grupę Polaków do aktywności fizycznej. Polecam przetestować EMS na sobie. Jako trener personalny miałam możliwość przetestowania na sobie wielu systemów treningowych. Kiedy pierwszy raz usłyszałam w sporcie o elektrostymulacji, podchodziłam do tematu dość sceptycznie. Po sesji spotkań na EMS mój sceptycyzm przerodził się w entuzjazm. Pragnę nim zarażać i zachęcać wszystkich do tego treningu - mówi Diana BełzFabryki Dobrej Formy.
Przed rozpoczęciem treningu osoba ćwicząca zakłada specjalną bieliznę, zapewniającą zwiększone przewodnictwo dzięki odpowiedniej mieszance tkanin. Na to z kolei nakłada wcześniej zwilżoną kamizelkę oraz opaski z wbudowanymi elektrodami na ramiona i uda. Z jednego urządzenia w jednym czasie może korzystać jedna osoba - po to, by indywidualnie ustawić parametry dla danego klienta. Dobór ćwiczeń i sposób prowadzenia treningu jest identyczny jak w treningu konwencjonalnym. Intensywnością treningu EMS zarządza się poprzez konsolę, w której określamy natężenie dla całości oraz dla poszczególnych partii mięśniowych. Kierunek treningu wyznacza trener, zalecając odpowiednie ćwiczenia i wzmacniając efekty poprzez dobranie podstawowych parametrów.


Cieszącym się coraz większą popularnością, ale wciąż słabiej dostępnym sportem, jest gra w squasha. Poza tym, że wymaga od nas nieskazitelnej formy, to jeszcze musimy szybko reagować. Podczas godzinnego wysiłku można spalić nawet 900 kcal, a ponieważ gra jest niezwykle dynamiczna, to pozwala przede wszystkim poprawić kondycję. Najwięcej wysiłku wykonują mięśnie łydek, ud, pośladków i rąk. To sport, który można uprawiać samodzielnie lub w parze, w zależności o tego, na czym nam zależy.

W celu wzmocnienia naszych mięśni i uniknięcia kontuzji czy urazów, warto skorzystać ze sprzętu Reaxing wyposażonego system, który utrudnia zachowanie równowagi w ćwiczeniach siłowych i ogólnorozwojowych.

- Trening ten zmusza nasz aparat ruchu do reagowania na gwałtownie zmieniające się siły. W życiu codziennym, jak i podczas treningu, podobne zdarzenia pojawiają się niespodziewanie i stanowią główne źródło urazów, stanów przeciążeniowych i kontuzji. W procesie adaptacji, ćwiczenia z zastosowaniem urządzeń i przyborów Reaxing, uczą aparat ruchu efektywnej odpowiedzi nerwowo-mięśniowej na sytuacje wymagające zachowania równowagi w utrudnionych warunkach - opisuje ćwiczenia Łukasz PłóciennikFitness Fitback.
Nie zawsze mamy ochotę na dźwiganie ciężarów czy bieganie. Wtedy często szukamy alternatywy i np. decydujemy się na zajęcia fitness. Jeśli i te nam nie wystarczają lub zwyczajnie się znudziły, postawmy na połączenie ćwiczeń z tańcem ludowym. Mieszkanka Trójmiasta, Justyna Bolek, zaraża swoją pasją w projekcie nazwanym Slavica dance.

- Slavica dance zwana fitnessem na ludowo to modyfikacja tańców ludowych do nowoczesnych form fitness. To połączenie prostej choreografii oraz specjalnie skomponowanej muzyki ludowo-fitnessowej. Zajęcia cechują się stałą intensywnością, dzięki czemu spalanie kalorii następuje w bardzo efektywny sposób. Podczas każdego treningu skupiamy się na wszystkich partiach mięśniowych z naciskiem na uda, pośladki i ramiona. Korzyścią jest również poprawienie koordynacji ruchowej oraz mięśni głębokich odpowiadających za równowagę całego ciała. Co ciekawe, nie potrzebujemy żadnego sprzętu, żeby uprawiać ten sport, a podczas jednych zajęć jesteśmy w stanie spalić nawet 600 kcal. Slavica to mój autorski program, który miałam okazję prezentować w kilku programach telewizyjnych - mówi Justyna Bolek, założycielka Slavica Dance.
Treningi odbywają się co tydzień w Calypso w Sopocie. W tym samym klubie możemy skorzystać z zajęć Salsation, czyli połączenia salsy z ćwiczeniami. Obydwie propozycje przyciągają głównie panie.

Niezależnie od tego, czy ćwiczymy, żeby schudnąć, podtrzymać kondycję czy po prostu dla zdrowia, warto pamiętać, że trening powinien być przyjemnością. Dlatego pojawiające się nowości zarówno sprzętu, jak i form aktywności, mogą przynieść nam ciekawe doświadczenia i wprowadzić urozmaicenie do codziennych treningów.

Opinie (28) 3 zablokowane

  • Nic nie zastapi zimowych szalenstw na sniegu samochodem (2)

    • 19 7

    • Krzycz Trybson!

      Najlepiej 10-letnim niemieckim struclem :)

      • 4 0

    • A potem na piwo!

      • 2 1

  • Tak czasem sobie patrzę na tych biegających, czy to po mieście, czy w siłowni i jakoś dziwnie kojarzy mi się to wszystko z (4)

    kołowrotkiem w którym biega chomik. Gdy ma nadmiar energii to sobie w nim biega.

    • 23 23

    • wolę jej mieć za dużo

      niż za mało... nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać :-)

      • 18 0

    • bo tak jest

      siedzimy cały dzień w innym kołowrotku zwanym pracą a potem musimy biegać w tym prawdziwym - na siłowni. Nasz organizm nie ewoluował w kierunku biurowych krzeseł. Jakoś, braki w ruchu, trzeba nadrobić.

      • 17 2

    • Kołowrotek chomika to (1)

      jest raczej praca 40h w tygodniu, nadgodziny. Bieganie to raczej odskocznia od tego bałaganu, stresu, kredytów, wyścigu szczurów i kołowrtoka chomika i powrót do tego co zgodne z naturą.

      • 3 0

      • Myślisz, że chomik biega w kołowrotku bo musi ?

        • 2 0

  • cwiczenia z elektrostymulacja (6)

    Miesnie rosna pobudzane pradem, po jakims czasie wygladasz jak atleta, gotowy do maratonu albo triathlonu. Startujesz i padasz. Pompka nie wyrabia, bo za budowa miesni nie poszedl rozwoj kondycji, wytrzymalosci, ukladu krazenia itd.

    • 44 0

    • I to jest mądre spostrzeżenie.

      • 8 0

    • przecież nigdzie nie piszą że elektrostymulacja rozwija wytrzymałość (3)

      bo niby jak miałaby to robić? Przecież stymulowane są mięśnie a nie zwiększana wydolność tlenowa. Zatem to ma bardziej uzupełnić siłownię. Wg mnie nawet to pic na wodę, 5% może da do rozwoju mięśni. Nic nie zastąpi ćwiczeń z wolnymi ciężarami.

      • 5 0

      • (2)

        Dokladnie to jest napisane u gory.
        Miesnie rosna, a wydolnosc pozostaje na niezmienionym poziomie.
        Potem takiemu gosciowi wydaje sie ze wszystko moze, ale nie mq swiadomosci, ze serce nie wyrobi.

        • 3 1

        • w artykule nie jest tak napisane (1)

          Poza tym jak nie zrobisz wytrzymałości to też pobiegniesz, tylko wolniej albo krócej. Tyle w temacie

          • 0 1

          • Nie w artykule, tylko w komentarzu

            • 0 0

    • elektrosymulacja to tylko uzupełnienie....

      ... ćwiczeń. Nie można tego traktować jako jedyny sposób ćwiczeń, bo będzie jak wspomniał elektryk. Ćwiczenia wykonuje się razem z ciężarami, rowerkiem, bieżnią itd.... Zalecane jest stosowanie EMS nie więcej jak 2 dni w tygodniu. Polecam, sam korzystam, efekty są fajne, natomiast pamiętajcie że to tylko element treningu a nie coś co ma go zastąpić!!!!

      • 0 0

  • jak kogoś rzuciła dziewczyna to biega, tym bardziej jak kochał, to biega więcej i więcej hahahaha

    • 9 0

  • Pani Katarzyno (1)

    Za Słownikiem Języka Polskiego PWN: błyskotliwy to efektowny, olśniewający, dowcipny. Dlatego squash wymaga szybkości, refleksu, koordynacji, ale nie błyskotliwości.
    Pozdrawiam
    też Katarzyna

    • 19 1

    • Zaręczam ze błyskotliwość

      Tez się przydaje

      • 0 0

  • kluby fitness (1)

    Slavica dance odpada taniec niczym zumba ,dobry fun. W Calypso postawiono ostatnio raczej na trampoliny co też odpada. Fabryka Dobrej Formy i Ring nie wiem nie znam . Pytam się gdzie są zajęcia dla osób zaawansowanych tych, które uprawiają jakiś sport i uczestniczą w zawodach? nie ma , na większości tych zajęć przychodzą laicy którzy mają małą wydolność oddechową , kondycja słaba i jak ja ktoś kto jest sportowcem ma tam ćwiczyć ???? nie nadaj się to po prostu wiem , że są to kluby fitness ale większość zajęć ukierunkowana jest na karnety w promocji gdzie przychodzą przypadkowi klienci. Do tego mało doświadczeni trenerzy którzy nie brali udziału w zawodach sportowych skreślam takich .

    • 9 2

    • niestety zgadzam się od wielu lat trenuję i często poziom instruktora jest żenujący , tracę przez nich formę

      • 0 0

  • (1)

    Trening to jest w sporcie wyczynowym a tu mamy opisane formy aktywnego spedzania wolnego czasu.

    • 9 0

    • to też trening

      trenujesz ciało czyli je zmieniasz

      • 0 0

  • Co to za ankieta? (2)

    Zastanawiam się kto układa te ankiety? Brakuje kluczowej odpowiedzi a mianowicie... „nie uprawiam sportu” tudzież „nie chodzę na siłownię”. Fit terror na każdym kroku! Dość tego! Zaraz się na mnie wszyscy rzucą, ale uprzedzam zarzuty... nie mam nadwagi, ani problemów ze zdrowiem. Przy wzroście 166 ważę 56kg i dobrze czuję się w swoim ciele. Jem gluten i żyję (dziwne co?). Czas wolny spędzam z przyjaciółmi i rodziną a nie w słuchawkach na bieżni.

    • 7 5

    • TEN ems to sobie w buty wsadz

      • 0 1

    • czas wolny hehe

      godzinka raz na 2 dni nie zrujnuje życia rodzinnego. Nikt się na ciebie nie rzuci bo nikogo nie interesuje że nie uprawiasz sportu zatem co to za terror niby? Jak ktoś chce to uprawia, jak nie to siedzi w domu. Dla mnie szczupła figura to jedno, a jędrna to co innego.

      • 3 2

  • Dlaczego odnosze wrażenie ,ze mamy coraz wiecej artów reklamowych bez dopisku artykuł sponsorowany

    Wszystko co tu napisali to nic poza reklamą usług tych klubów niema!Bo tu chodzi tylko o jedno o modę i lenistwo naiwniaków którzy są gotowi wiele zapłacić by jak najmniej sie namęczyć a mieć efekty jak inni co na swoją formę zapracowali.Ale skoro chcą płacić za wciskanie im kitu to dlaczego to dlaczego tego nie robić :) To taka sama moda jak kroplówki witaminowe,wcześniej wciskano kit ze trzeba brać witaminy w pigułach a teraz ze w kroplówkach :)

    • 7 0

  • prawde ci napisze yo

    rower i chodzenie

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły

wydarzenia