- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (72 opinie)
- 2 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (17 opinii)
- 3 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 4 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 5 Nie tylko city break na wiosenny urlop (29 opinii)
- 6 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
Premiera Lexusa UX w Starym Maneżu
W środowy wieczór w Starym Maneżu odbyła się oficjalna trójmiejska premiera nowego Lexusa UX. To pierwszy w blisko 30-letniej historii japońskiej marki crossover.
Nieco ponad rok temu klienci Lexus Trójmiasto spotkali się w Starym Maneżu, aby poznać najbardziej luksusową limuzynę ze stajni Lexusa - model LS. Po udanym pokazie, firma Walder postanowiła ponownie ugościć fanów japońskiej marki w tym samym miejscu. Tym razem zaprosili gości na prezentację Lexusa UX.
Na premierowy pokaz UX-a zaproszono ponad 150 osób, głównie klientów Lexusa i Toyoty. Wydarzenie rozpoczęło się kilka minut po godz. 20. Gości przywitał dyrektor gdyńskiego salonu Krzysztof Walder, a o głównym bohaterze wieczoru opowiedział prowadzący imprezę, dziennikarz motoryzacyjny Patryk Mikiciuk. Po kilkunastominutowym wstępie przyszła pora na odsłonięcie dwóch egzemplarzy Lexusa UX.
Lexus UX to pierwszy crossover w niedługiej historii Lexusa. To trzeci obok RX-a i NX-a "uterenowiony" przedstawiciel w gamie japońskiej marki. UX już niebawem stanie w szranki z bardzo mocnymi konkurentami z segmentu kompaktowych SUV-ów, będą to m.in. Audi Q3, BMW X1, Volvo XC40 czy Jaguar E-Pace.
Crossover oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych - benzynowej i hybrydowej. W odmianie UX 200 auto napędza 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 171 KM, który został sprzężony z bezstopniową skrzynią Direct Shift-CVT, a moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś.
Natomiast w hybrydowej odmianie 250h "benzyniaka" wspomaga silnik elektryczny. Łączna moc takiego zestawu wynosi 178 KM. W tym wariancie klienci będą mogli skonfigurować swoje egzemplarze z napęd na przód bądź na wszystkie koła E-Four.
W bazowej wersji UX-a klienci otrzymają m.in. kompletny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ 2, światła LED, cyfrowe wskaźniki, podgrzewane fotele przednie, kamerę cofania czy chociażby dwustrefową automatyczną klimatyzację.
W ofercie przedsprzedażowej cennik UX-a otworzy promocyjna kwota 139 900 zł. Po zakończeniu okresu promocyjnego, ceny benzynowej wersji UX 200 będą rozpoczynały się od 153 tys. zł. Odmiana hybrydowa będzie droższa o niespełna 10 tys. zł.
Na salonowy debiut tego modelu będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać, bo prawdopodobnie UX do gdyńskiego obiektu przy al. Zwycięstwa 241/3 wjedzie w marcu. Można jednak już teraz składać zamówienia na ten model.
Warto dodać, że nowego Lexusa UX będzie można zobaczyć w czwartek, 11 października w salonie Lexus Trójmiasto w Gdyni. Auto będzie eksponowane od godz. 10 do 20.
Czytaj także: Lexus LS - ekstrawagancja i japońska gościnność
Wydarzenia
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (113) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-11 17:28
Japoński brak gustu (7)
Japończycy nigdy nie dorównają włoskim czy niemieckim stylistom.
- 11 15
-
2018-10-11 19:51
Podobnie zresztą jak wloscy inzynierowie nie dorownaja japońskim... (3)
- 2 4
-
2018-10-12 14:42
(1)
Pod jakim względem?
- 3 1
-
2018-10-14 07:14
Ruchliwości
- 0 1
-
2018-10-12 22:27
nie jesteś inżynierem, ewidentnie widać
na jakość gospodarki, wpływ ma znacznie więcej czynników niż sama myśl inżynierska, a włosi mieli sporo fajnych pomysłów
- 3 1
-
2018-10-11 18:09
Niemieckie auta byłyby idealne gdyby wyglądały jak wloskie (2)
A tak to są mega nudne, eleganckie ale nudne. Lexus jest za to krzykliwy. Co kto lubi, ale ISem bym nie pogardził. Wygląda dużo lepiej niż BMW. "De gustibus non disputandum Est".
- 5 1
-
2018-10-12 14:40
(1)
A kto projektuje najdroższe samochody Kia? Niemcy
- 1 2
-
2018-10-12 22:26
a co to niby za wyznacznik kto projektuje KIE?
nie żadni Niemcy tylko określone biuro, albo projektant którego prace się spodobały, równie dobrze może to być zaratustriański pasztun który został eskimosem
- 2 0
-
2018-10-11 10:18
ciekawe jak będzie się sprzedawał skoro mają wewnętrzną konkurencję ze strony Toyoty CH-R (13)
co prawda lexus będzie miał trochę mocniejsze silniki i lepsze wyciszenie ale nie wszystkich potencjalnych nabywców to przekona, szczególnie jeśli autko będzie miało służyć do jazdy po mieście
- 12 4
-
2018-10-11 10:34
to sa kompletnie rozne samochody (9)
nie tylko ze wzgledu na wyglad, a ten przewaznie decyduje.
- 2 6
-
2018-10-11 14:33
Kolego to nikogo nie interesuje jak kocham takie eventy bo mozna za darmooooooo się nawplać. To jest ważne reszta to cuj. (1)
- 4 0
-
2018-10-14 06:53
W sedno. I tak z tych 150 nikt nie kupi tego dziadostwa za 150 kawałków.
- 1 0
-
2018-10-11 10:39
no akurat wygląd mają podobny, ta sama kreska (6)
kompletnie różne? nie sądzę, oba są crossoverami, ta sama półka
- 7 0
-
2018-10-11 11:18
to nie kwestia sadzenia tylko faktow (5)
a z tymi sie nie polemizuje.
ps. kreska ta sama? ignorant- 3 7
-
2018-10-11 14:14
sam jesteś ignorant, obu przyświecała ta sama idea (4)
a fakty są takie że to ten sam segment. Przecież nie twierdzę że to ten sam samochód.
- 4 1
-
2018-10-12 09:27
co ma kreska do segmentu i półki? (3)
- 1 0
-
2018-10-14 06:52
Kreska jest na segmencie lub na półce
- 2 0
-
2018-10-12 22:23
nikt nie mówi że coś ma (1)
tylko że zarówno półka jak i kreska jest ta sama
- 1 0
-
2018-10-13 08:00
coz, nie kazda glupote warto komentowac
- 1 2
-
2018-10-11 15:33
(1)
Lexus i toyota to to samo! Przekonałem się o tym na własnej skórze...nie warto przepłacać za lexa
- 3 3
-
2018-10-11 15:38
tu przesadzasz
do lexa możesz lepsze wyposażenie zamówić, lexy mają też większe silniki. Są cichsze, niemniej w podstawowej wersji ten Lex nie będzie różnił się mocno od toyoty. Ktoś komu zależy na aucie tego producenta (w końcu to ten sam producent) może nie chcieć dopłacać tylko za trochę większy silnik.
- 1 3
-
2018-10-11 12:10
Przecież wiadomo
Że chodzi tylko o markę...
- 3 0
-
2018-10-13 23:18
Nigdy nie kupie Lexusa w Polsce a szczegolnie w Trojmiescie! (1)
Za nowego RXL w salone w Niemczech dalem po przeliczeniu ok. 50 tysi mniej
- 4 0
-
2018-10-13 23:27
Na LC były jeszcze wieksz różnice
Jak zwykle j...ą nas na kazdym kroku
- 3 0
-
2018-10-13 07:09
Do znawców (6)
Kompleksy i zawiść. Czym jeździcie chłopcy krytykanci?
- 3 4
-
2018-10-13 14:45
Subaru FXT - awd 230KM 3'' przelot wydech, ECU przed remapem, ktory pewnie zrobi V-tech kosakowo (2)
A juz teraz 1 do 50m km łykne tego Lexus'a na swiatełkach. Nawet tego elektryka z E-four
- 0 0
-
2018-10-13 19:49
wyskakuj z niego zanim zacznie sie sypac, (1)
przemilcze dramatyczne spalanie w odniesieniu do lichych osiagow. Byle diesel cie sponiewiera, bez dlubania.
- 1 0
-
2018-10-13 22:41
juz sie posypal i ponaprawiane
pali wpi.du ale diesle nie daja rady, tylko mocniejsze bm'ki , merc amg
malo ludzi ma auta ponad 250km i lekkie , jak juz ktos ma te 300KM to w jakims topornym suv 2,5T wagi i pali tyle samo duzo.- 1 0
-
2018-10-13 10:00
H i10 1.2 at z 2017 a co ? (2)
dla mnie styka. taki jaki chciałem. 95% jazdy w mieście w korkach. ja i pies, albo moja dziewczyna i pies. na zakupy, czasami jak pada to do pracy, na studia. krótki, wąski w miarę wysoki.
- 2 0
-
2018-10-13 19:45
i ja to szanuje
- 1 0
-
2018-10-13 16:31
zacne wozidło! Trzeba bylo kupic i20 wrc
i bys byl pierwszy w miescie wszedzie. zwlaszcza obecnie w erze rozkopanych dróg!
- 1 1
-
2018-10-13 00:45
FWD i i 171KM tubro benz - to lepszy jest Forester SG 2.5XT 15letni - lepiej w terenie i szybciej w miescie i na trasie (8)
tylko ze brzydziej :)
- 1 4
-
2018-10-13 09:56
2-3 lata i wypad. 15letni maskarka. kto tak długo jednym wozem jeździ (3)
- 1 1
-
2018-10-13 14:18
co ty jak naprawiasz i konserwujesz blache to nawet mozna jezdzic 30stoletnim. (2)
kwestia czy robisz przy tym aucie.
Te nowe silniki maja lepszy wtrysk i mniej pala. Ale zato sa super drogie i tez sa ladniejsze to fakt. Ale ladne szkoda rysowac kszakami na dzialce czy wjezdzac do wody. A to niby SUV czy cross-over..- 1 0
-
2018-10-13 14:41
(1)
co robię ? leję
a jak się znudzi, kupuję coś nowszego
ile lat można nosić te same skarpety ?- 0 0
-
2018-10-13 16:27
kupuj jak masz piniądz!
bogatemu kto zabroni.
- 0 0
-
2018-10-13 13:12
po co subaru, lepszy BRDM (3)
na a1 wjeżdzasz bez problemu, zjeżdzasz bez zatrzymywania na bramce
jest wystarczająco opancerzony żeby wepchnąć się pomiędzy 2 suvy nawet jak zabraknie na zaparkowanie pół metra
można nawet przejechać przez staw po dnie- 0 0
-
2018-10-13 14:19
ale jedziesz 60km na h max i pali 100/100 (2)
- 0 1
-
2018-10-13 14:39
mi spalały max 40 w błocie po szyję (1)
ale nic innego tam nie przeszło, więc albo 40 albo z buta
- 1 0
-
2018-10-13 14:41
ok. forester by sie wkleił
- 1 0
-
2018-10-13 09:27
wygląda s t r a s z n i e
kompletna klapa
- 3 0
-
2018-10-12 23:05
przyszli pooglądali i tyle...
- 3 0
-
2018-10-11 20:24
A za pol roku UX bedzie w regularnej cenie takiej jak obecnie promocyjna. (1)
Identycznie bylo z NX
- 6 2
-
2018-10-12 22:30
z NX nie wiem, ale z ISem było właśnie tak jak mówią
jak wyszedł można go było promocyjnie mieć za 119 za najtańszą wersję z podstawowym silnikiem V6 :D, później już nigdy tyle nie kosztował
- 2 0
-
2018-10-11 18:54
(1)
Wnętrze jak żywcem przeniesione z lat 80-tych , morze tandetnych plastików i ten wygląd nadwozia jak z nocnego koszmaru naćpanego projektanta opakowań makaronów .
Kto kupuje takie szkaradztwa ?- 1 3
-
2018-10-12 13:14
Kupuja ci, których stać.
Więc po co sie wypowiadasz.
- 1 0
-
2018-10-12 09:04
Ktoś weryfikuje listę gości ???
Znowu wyżerka dla pustostanu
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.