• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premiera Lexusa UX w Starym Maneżu

Michał Jelionek
11 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W środowy wieczór w Starym Maneżu zobacz na mapie Gdańska odbyła się oficjalna trójmiejska premiera nowego Lexusa UX. To pierwszy w blisko 30-letniej historii japońskiej marki crossover.



Nieco ponad rok temu klienci Lexus Trójmiasto spotkali się w Starym Maneżu, aby poznać najbardziej luksusową limuzynę ze stajni Lexusa - model LS. Po udanym pokazie, firma Walder postanowiła ponownie ugościć fanów japońskiej marki w tym samym miejscu. Tym razem zaprosili gości na prezentację Lexusa UX.

Na premierowy pokaz UX-a zaproszono ponad 150 osób, głównie klientów Lexusa i Toyoty. Wydarzenie rozpoczęło się kilka minut po godz. 20. Gości przywitał dyrektor gdyńskiego salonu Krzysztof Walder, a o głównym bohaterze wieczoru opowiedział prowadzący imprezę, dziennikarz motoryzacyjny Patryk Mikiciuk. Po kilkunastominutowym wstępie przyszła pora na odsłonięcie dwóch egzemplarzy Lexusa UX.

Premiera Lexusa UX w Starym Maneżu. Premiera Lexusa UX w Starym Maneżu.
Lexus UX to pierwszy crossover w niedługiej historii Lexusa. To trzeci obok RX-a i NX-a "uterenowiony" przedstawiciel w gamie japońskiej marki. UX już niebawem stanie w szranki z bardzo mocnymi konkurentami z segmentu kompaktowych SUV-ów, będą to m.in. Audi Q3, BMW X1, Volvo XC40 czy Jaguar E-Pace.

Crossover oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych - benzynowej i hybrydowej. W odmianie UX 200 auto napędza 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 171 KM, który został sprzężony z bezstopniową skrzynią Direct Shift-CVT, a moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś.

Natomiast w hybrydowej odmianie 250h "benzyniaka" wspomaga silnik elektryczny. Łączna moc takiego zestawu wynosi 178 KM. W tym wariancie klienci będą mogli skonfigurować swoje egzemplarze z napęd na przód bądź na wszystkie koła E-Four.

Premiera Lexusa UX w Starym Maneżu. Premiera Lexusa UX w Starym Maneżu.
W bazowej wersji UX-a klienci otrzymają m.in. kompletny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ 2, światła LED, cyfrowe wskaźniki, podgrzewane fotele przednie, kamerę cofania czy chociażby dwustrefową automatyczną klimatyzację.

W ofercie przedsprzedażowej cennik UX-a otworzy promocyjna kwota 139 900 zł. Po zakończeniu okresu promocyjnego, ceny benzynowej wersji UX 200 będą rozpoczynały się od 153 tys. zł. Odmiana hybrydowa będzie droższa o niespełna 10 tys. zł.

Na salonowy debiut tego modelu będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać, bo prawdopodobnie UX do gdyńskiego obiektu przy al. Zwycięstwa 241/3 zobacz na mapie Gdyni wjedzie w marcu. Można jednak już teraz składać zamówienia na ten model.

Warto dodać, że nowego Lexusa UX będzie można zobaczyć w czwartek, 11 października w salonie Lexus Trójmiasto w Gdyni. Auto będzie eksponowane od godz. 10 do 20.

Czytaj także: Lexus LS - ekstrawagancja i japońska gościnność

Wydarzenia

Lexus UX - premiera

pokaz

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    160000 zeta za te plastykowe nadkola???Nie dzięki, kupujemy jutro wypasione 5 letnie Volvo za 45000 zeta.Czysty zysk.

    • 20 13

    • vovlo? za 45 tys?

      5 letnie - to złom - gratuluje

      • 1 0

    • (1)

      ale po co komu stare Volvo?

      • 5 1

      • Szyk i elegancja na południe, wschód i zachód od obwodowej!

        • 2 0

    • Eee

      Eee Eee to konkurent xc40 q2 i BMW one tak już mają taki urok crosów.

      • 1 0

    • 5 letnie za 45 tys.

      ale wtopa, ja kupiłem 15 letnie za 10 tys. Zobacz jaka oszczędność. I nadkola mam stalowe a nie plastikowe. Wiem bo rdzewieją

      • 14 0

    • 5 letnie do remontu za rok

      • 5 1

  • SUV-ik (7)

    Ooooo kolejny SUVik do leasingu.
    Ludzie, po co Wam suvy do miasta?

    • 18 10

    • Leasing boli? (2)

      Załóż firmę i zarób na ratę to też będziesz mógł sobie kupić :)

      • 10 5

      • leasing znaczy pozycz i porzyczaja tez osobom nie prowadzącym działalnosc (1)

        • 2 1

        • nie znaczy pożycz tylko wynajmij

          przy czym w większości przypadków spłacana jest wartość auta razem z wynajmem a nie tylko wynajem

          • 0 1

    • A gdzie niby jeździć SUVem? (1)

      Przecież to zwykłe auto tylko nieco podniesione i cięższe. To nie jest przecież żadna terenówka.

      • 10 2

      • Terenówka nie, ale zawias w sam raz na nasze dziurawe drogi.

        • 7 0

    • po to samo po co zwykłe nie SUVy, do jeżdżenia

      tylko masz trochę więcej prześwitu więc może zderzaka nie urwiesz na parkingu pod marketem, jak jeden koleś w Pruszczu w swoim A4, na moich oczach

      • 5 0

    • nie chodzi o budę, tylko żeby wyżej siedzieć

      kiedyś były vany
      teraz są suvy
      potem będą traktory
      bo historia lubi się powtarzać

      nie każdy lubi siedzieć na podłodze
      nie każdy umie wślizgnąć się do wozu gdzie dach jest na wysokości pępka

      • 6 3

  • Marcina L. nie zaprosili? (2)

    Czy też nie miał czasu się pojawić???

    • 5 0

    • za 15 lat (1)

      wpadnie na premierę 3 generacji

      • 1 0

      • Miejmy nadzieję, że do tego czasu coś mu wypadnie

        • 2 0

  • Troszkę tandetna da deska rozdzielcza jakby jest.

    • 2 0

  • Co za kretyński trend w motoryzacji (7)

    Walnąć jak największy ekran na środku deski rozdzielczej, żeby miało kierowcę co rozpraszać po drodze...

    • 26 8

    • Bo za mało wypadków..

      • 1 0

    • gdybys jezdzil, wiedzialbys, ze nie rozprasza (2)

      dlatego by cos oceniac, trzeba laczyc praktyke z teoria.

      • 2 3

      • ja jeździłem i rozprasza

        ale nie swoją obecnością tylko tym że żeby zmienić jakiś parametr musiałem spojrzeć na ekran bo nie było do tego guzika. Na guzik natomiast nie muszę patrzeć bo go czuję pod palcem

        • 3 0

      • Dokładnie - mojej żonie to tv 40 cali można wstawić i tak nie spojrzy! Taka koncentracja na drodze.

        • 2 0

    • mnie to rozbraja silnik 1.4 150km dsg w SUV typu Tiguan czy Kodiak :) (2)

      • 5 1

      • parametry ma lepsze niż wolnossące 2.0

        a takie konkurencja też potrafi ładować. Szału nie ma, stateczny samochód dla rodziny

        • 2 0

      • i fwd

        • 1 0

  • lexus ma dziwną stylistykę (9)

    niby auto premium, a design jak dla nastolatka

    • 25 10

    • Chyba im się wahadełko wychyliło za bardzo w drugą stronę (5)

      Po zachowawczej serii (stare gs, ls,es, gx), zmienili "target" na młodszych.
      Tyle że sam design to mało, brakuje silników z "jajem", szybkich skrzyń biegów i gadżetów w modelach poniżej LC.

      • 0 4

      • zależy co to dla ciebie jajo (4)

        śmigałem nowym ISem, tyle że z V6 pod maską, fajnie sobie pyrkała, auto bardzo przyjemne w prowadzeniu, siedzi się nisko, sportowo. Skrzyni nie mam nic do zarzucenia. Teraz wsadzili pod maskę 4 cylindrowe motory, ale za to trochę mocniejsze więc zabawy powinno być więcej. Ceny są wyważone, niższe niż u BMW o 10-20 tys za wersję podstawową w salonie. Natomiast jeśli szukasz IS-Fa to nie wiem czy w ogóle chcą go produkować.

        • 4 1

        • (1)

          Z ty śmiganiem to przesada. Jeździsz ostrożnie i zachowawczo do kościoła. Ani wykon ani parametry eksploatacyjne nie pozwalajà na śmiganie. A porównanie do bmw to już Cię poniosło....

          • 0 3

          • gazetowy onanisto, nie trzeba mieć 500 koni pod maską żeby sprawnie jeździć

            a nawet się bawić, śmigać. Porównanie do BMW mam takie że w tej samej cenie BMW oferowało wtedy silnik 2.0, 4 cylindrowy 180 konny z haczykiem. Szmaty na siedzeniach, w tej, najtańszej wersji przypominały te z Opla Corsy. Faktycznie nie ma co porónywać do BMW bo LEX w podstawie oferował to co BMW z dodatkowym wyposażeniem. O wykonaniu sie nie wypowiadaj bo tego nie widać na plakacie.

            • 2 0

        • No właśnie - był 2.5 V6, w US był 3.5 w is.... (1)

          Teraz jest 2.0t, którym miałem okazję jeździć i uważam, że automat skutecznie kastruje ten silnik.

          IS F chyba długo nie zobaczymy.... a ceny używanych mówią coś o zapotrzebowaniu.
          Chciałbym, żeby w ofercie nx, is czy UX było coś z ikrą - jakość Lecą + silnik np. że Stelvio.

          • 0 1

          • Jakość Lexusa oczywiście - autokorekta.

            • 1 1

    • co kto lubi, jak dla mnie design jest zgodny z tymi czasami (2)

      jako ktoś w pół do czterdziestki wolałbym taki design niż bardziej stateczny. Oby mi się to nie odmieniło na starość

      • 3 3

      • (1)

        W pól do 40 to jakieś mocniejsze auto. Te to delikatne nadajàce się do kościoła w niedzielę i to najbliższego. Na trasę za mały, miejsca na narty brak. Po wjechaniu na nasze krawężniki rozpadnie się..

        • 0 3

        • mocniejsze to jakie? Land Cruiser?

          tylko po co? Delikatne? Ja tu widzę problem z kierowcą a nie z samochodem. Miliony ludzi na świecie jeździ takimi samochodami i jakoś nie rozwalają ich na każdym kroku. Mocy wystarczy, a na trasy nie jeżdżę bo mi się nudzi. Wolę samolot.

          • 3 0

  • Ja i tak wole Dodge RAM, zgrabne autko po zakupy na dzielni czy do podrzucenia dziecka do przedszkola. (3)

    • 21 3

    • (1)

      I koniecznie w gazie

      • 0 0

      • czy na gazie, wódzie, bimbrze, benzynie, czy w dieslu v8

        Ramy dopiero się docierają po kilkuset tysiącach mil na zegarze.
        Im to nie robi.
        W przeciwieństwie do tego tu

        • 1 0

    • obowiązkowo V8 albo V10 rozwiercone do 9,9 litra

      • 5 0

  • (3)

    Lex to to samo co Toyota . Generalnie różni się lepszym wyciszeniem . Po za tym masa świecidełek , pokrętełek , przycisków i bajerów .No i odpowiednia cena . A tak po za tym to zazwyczaj owca w wilczej skórze

    • 9 1

    • (2)

      Lexus to w europie zachodniej Mercedes dla ubogich

      • 1 4

      • bzdura, mercedes natomiast to cień mercedesa sprzed lat (1)

        najlepszym dowodem na to są pierwsze okulary które rdzewiały już w salonie i obecnie są dużo tańsze niż starsze W124

        • 2 0

        • ...i silniki 1.5 od Renaulta ... w C klasie!

          • 2 0

  • (4)

    a poza UE jest GX z 4.6 V8 i LX 5.7 V8
    oba z 4x4

    pierd... lecę do Kanady

    • 1 0

    • blizej masz do salonu Lexa, (3)

      masz tam LX570 wersja EU.

      • 0 0

      • za 650 tys. zł czyli za 228 tys. $ can (2)

        a w Kanadzie masz Lexa LX 5.7 za min 52 tys.$ can

        • 1 0

        • to napisz, ze chodzi o kase a nie o dostepnosc (1)

          • 0 0

          • chodzi o wolnossące v8

            • 0 0

  • Czy zawsze jak chcę zobaczyć samochód (2)

    muszę się najpierw odsunąć jakąś tępą dzide ?

    • 5 1

    • ta laska imho jest o wiele ciekawsza niz samochody (1)

      chyba ze ktos jest jakims zboczonym hobbysta i sie onanizuje ogladajac magazyn motoryzacyjny...

      • 1 3

      • chyba tylko dla tych co mają rozum między nogami

        to jest premiera samochodu , a nie premiera pracownicy w burdelu.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane