- 1 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (134 opinie)
Po warsztatach w LPP zaprojektowali ubrania. Dostaną pracę?
Przez prawie pół roku studenci ASP pod czujnym okiem projektantów i pracowników działu personalnego z firmy LPP uczyli się jak zaprojektować sukienkę, by chciały w niej chodzić wszystkie Polki. - Pokazujemy im jak projektować komercyjnie, ale nie odbieramy indywidualności. Prawie wszyscy, poza pracą dla powszechnych marek, działamy na własną rękę i tworzymy oryginalne kolekcje - podkreślali organizatorzy.
Studenci zaprojektowali wspólnymi siłami kilkanaście sylwetek, które zaprezentowali głównego dnia targów About Design. Nim jednak tak się stało, kilka miesięcy pracowali razem z zespołem LPP i uczyli się projektowania od podstaw, projektowania dla dużej rzeszy klientów.
- Kierujemy projekt głównie do studentów ASP, ale jeśli ktoś przekona nas, że ma pasję do mody, otwieramy się na osoby z zewnątrz. W tym roku na warsztaty zgłosiło się 120 osób, ale na jeden cykl jesteśmy w stanie zaprosić nie więcej niż 30. Priorytet mają osoby, które znajdują się na finiszu studiów - mówi Magdalena Stefańska, odpowiedzialna w firmie LPP SA za obszar personalny.
Deklaracja wydaje się o tyle ważna, że po zeszłorocznych warsztatach firma zatrudniła dziesięciu nowych pracowników. Podobnie jak w tym, miała szansę obserwować ich na cotygodniowych 4-godzinnych sesjach warsztatowych trwających od grudnia do maja. Wymiana okazuje się więc dwustronna. Organizatorzy dzielą się swoją wiedzą jednocześnie łowiąc największe talenty.
- Pomysł jest bardzo trafny, bo uczy projektowania komercyjnego. Uczelnie nie dają takiej możliwości. Zwykle otwierają studentów artystycznie, nie uczą szyć dla klienta - potwierdza Łukasz Smoła, prowadzący warsztaty.
- Zaczynamy od wybierania tematów i tworzenia tzw. moodboardów [moodboard - plansza inspiracyjna, kolaż ze wszystkiego, co nas inspiruje, wykonujemy go, pracując nad jakimś projektem po to, aby wyznaczał styl całości i przypominał o najważniejszych założeniach - przyp. red.]. Pracujemy w grupach, każdy z nas prowadzi 10 osób. W tym roku stworzyliśmy wspólnie 16 sylwetek, które zaprezentowaliśmy podczas finałowego pokazu - dodaje Kasia Klimowicz, jedna z projektantek LPP.
Nasuwa się pytanie, czy student ASP szkolony i zatrudniony przez sieciówkę nie podcina na początku drogi swoich artystycznych skrzydeł, bo zaczyna szyć dla mas. Absolutnie nie! - chóralnie odpowiadają projektanci z LPP. - Każdy z nas, oprócz tego, że projektuje dla firmy, projektuje poza nią - mówi Ewelina Gleba, półfinalistka konkursu New Look Design na Warsaw Fashion Street oraz zdobywczyni Nagrody Doskonałość Mody magazynu Twój Styl, która na targach pokazała kolekcję Bondi Beach inspirowaną rajem surferów.
- Projektowanie dla firmy uczy, jest o wiele trudniejsze, bo musimy mieć na uwadze dużą grupę odbiorców. Projektując indywidualnie możemy się dla odmiany wyżyć - potwierdza Ireneusz Górski, laureat Złotej Nitki, którego projekty były publikowane na łamach Elle, Cosmopolitan, czy Wysokich Obcasów. Jego kolekcję prezentowano przed pokazem Paco Rabanne, a jako projektant firmy współtworzył kolekcje dla takich marek jak Quiosque, dla grupy Vistula/Wólczanka, a obecnie dla marki Reserved.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (26) 6 zablokowanych
-
2013-05-12 22:38
Jak wypracujesz ponad 10 lat dostaniesz zegarek od Marka...a potem wypluja Cie na bruk i mozesz odebrac sobie zycie....
- 6 5
-
2013-05-12 22:18
LPP Leć,Pleć itd
to jest ściema. Itak to jest wszystko produkowane w Chinach !!!!!
- 7 6
-
2013-05-12 19:46
Jestem za ...
A jednak są firmy, które dają szanse na start młodym ludziom. Brawo LPP! Jednak można bez znajomosci.
- 9 17
-
2013-05-12 19:46
Czy były tiszerty z modnymi nadrukami:
NEW 1975 DENIM WAVE SPORT?
- 23 3
-
2013-05-12 19:37
WARSZTAT to może być u blacharza, stolarza czy mechanika
- 3 5
-
2013-05-12 19:35
Łukasz Smoła a nie Słoma...
ah
- 4 3
-
2013-05-12 18:13
ciekawe czy te fajne laski chcialylby typa co sie ubiera w LPP ? :D:D
hehe
- 13 4
-
2013-05-12 17:34
dizajn po" polskiemu" LPP
Tragedia w kilku odsłonach
- 14 9
-
2013-05-12 13:03
Dawanie szans młodym to bardzo dobry pomysł.Popieram
- 21 5
-
2013-05-12 11:36
Cieszy mnie sukces polskiej marki, ale projektanci chcac tworzyc niezalezne projekty musza to robic na wlasna reke...
...bo sieciowki to przemyslowa zrzynka z wyniegow i konkretnych projektantow, ot caly swiat mody.- 27 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.