- 1 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (137 opinii)
Odświeżony Lexus RX debiutuje w Trójmieście
Najlepiej sprzedający się w historii model Lexusa doczekał się kuracji odmładzającej. Odświeżony RX już niebawem na stałe wjedzie do salonu Lexus Trójmiasto w Gdyni. W dniach 16-23 listopada odbędą się dni otwarte tego modelu. Będzie to świetna okazja do umówienia się na pierwsze jazdy testowe. My już teraz sprawdziliśmy, co zmieniło się w zmodernizowanym Lexusie RX.
W 2015 roku podczas targów samochodowych w Nowym Jorku zadebiutowała jego czwarta generacja. Cztery lata później doczekała się modernizacji. Trzeba przyznać jednak, że RX jeszcze przed modernizacją wciąż wygląda bardzo świeżo, nie zdążył się przez te cztery lata zestarzeć.
Co zatem zmieniło się w wyglądzie zewnętrznym nowego RX-a? Jak na kurację odmładzającą przystało, przemodelowano oba zderzaki, zmieniono wzór atrapy chłodnicy i wstawiono nowe lampy, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ponadto oferta została wzbogacona o kolejne wzory felg i kolory lakieru.
Co warto zaznaczyć, najnowszy RX jest pierwszym modelem Lexusa wyposażonym w nowoczesne oświetlenie BladeScan AHS. To system adaptacyjnych świateł drogowych. Jak działa? Światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, które umieszczone zostały na dynamicznie obracających się przesłonach. Następnie przekazywane jest do soczewki, oświetlając drogę przed autem.
Zadaniem systemu jest oczywiście efektywniejsze doświetlanie nie tylko jezdni, ale również pobocza oraz znaków drogowych i pieszych, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Dzięki unowocześnionemu oświetleniu osoba kierująca RX-em jest w stanie dostrzec pieszego spacerującego nocą z odległości 56 metrów (wcześniej ta odległość wynosiła 32 metry).
W RX debiutuje także druga generacja systemu bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. Rozwiązanie oparte na współpracy kamery i radaru fal milimetrowych ma wspomagać kierowcę w zapobieganiu niebezpiecznym sytuacjom drogowym. Nowy pakiet obejmuje m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dziennym, a także asystenta odczytywania znaków drogowych (RSA).
Zaglądamy do obszernego i solidnie wykończonego wnętrza RX-a. Nie da się ukryć, że czuć w nim powiew luksusu. Kabina została skrojona z naprawdę wysokiej jakości materiałów. Nie trzeba być znawcą, żeby to dostrzec, wystarczy mały rekonesans przy użyciu dłoni. Jedynym elementem, do którego można się nieco przyczepić, jest wciąż dość archaicznie wyglądający panel klimatyzacji.
Jedną z najważniejszych nowości w zmodernizowanym wnętrzu SUV-a jest dotykowy ekran systemu multimedialnego. W zależności od wersji wyposażenia ekran może mieć przekątną 12,3 cala albo 8 cali. W drugiej kolejności należy wspomnieć, że odświeżony system multimedialny może w końcu obsługiwać Android Auto i Apple Car Play. RX to pierwszy Lexus na rynku europejskim, który oferuje takie rozwiązanie. Ponadto, demonstracyjny egzemplarz został wyposażony w świetnie brzmiący 15-głośnikowy system audio od firmy Mark Levinson.
Dwa słowa o ofercie silnikowej Lexusa RX. Tutaj bez zmian, nadal oferowane są dwie opcje: benzynowa i hybrydowa. Demonstracyjny egzemplarz został wyposażony w układ hybrydowy, który składa się z jednostki benzynowej V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 263 KM, a także dwóch silników elektrycznych. Ten umiejscowiony z przodu generuje 167 KM mocy, a tylny 68 KM. Łączna moc układu napędowego hybrydowego RX-a wynosi 313 KM, a maksymalny moment obrotowy 335 Nm.
RX 450h do "setki" przyspiesza w 7,7 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Osoby preferujące dość dynamiczny styl jazdy muszą liczyć się ze średnim spalaniem na poziomie 10-11 litrów paliwa na 100 km.
Jeszcze przed oficjalną premierą odświeżonego RX-a Japończycy wspominali o poprawionym układzie jezdnym swojego flagowego SUV-a. I rzeczywiście, jazda tym samochodem sprawia jeszcze większą przyjemność niż za "sterami" poprzednika. Auto uzyskało jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia dzięki m.in. sztywniejszemu nadwoziu, udoskonalonemu układowi zawieszenia, nowym amortyzatorom oraz systemowi sterowania hamulcami. Mało tego, nowy RX został wyposażony w aktywny system wspomagania pokonywania zakrętów, który tłumi podsterowność występującą podczas dodawania gazu w połowie zakrętu.
Nowy Lexus RX dostępny jest w czterech opcjach wyposażenia: Elegance, Prestige, F Sport i Omotenashi.
Cennik bazowej wersji RX 300 rozpoczyna się od kwoty 265 900 zł. Za najtańszą hybrydę trzeba dopłacić blisko 60 tys. zł. Topowy wariant Omotenashi kosztuje odpowiednio: 345 900 zł i 425 900 zł. Natomiast przedłużony Lexus RX 450hL to wydatek na poziomie 355 900 zł (dostępny w wersji Prestige i Omotenashi).
Egzemplarz widoczny na zdjęciach to RX 450h w najbogatszej wersji wyposażenia Omotenashi. Jego cena to 400 199 zł.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (25) 8 zablokowanych
-
2019-11-08 09:57
(3)
Wydaje mi się ,że aby zrozumieć i docenić design japońskich samochodów trzeba by mieć skośne oczy.
Dla mnie ten samochód wyglada jak praca zbiorowa grupy sześciolatków .
Zlepek różnych pomysłów kompletnie nie pasujących do siebie , na siłę wtłoczonych w infantylny projekt końcowy.
Taki samochód kompletnie bez wyrazu i emocji , który nudzi się po kilku tygodniach .- 7 3
-
2019-11-08 10:16
Wyrazu to on ma aż nadto. Dużo za dużo. Stąd jest taki przerysowany, krzyczący. I masz rację: szybko się znudzi
- 2 0
-
2019-11-08 13:29
Po pięciu latach powiem...
się nie nudzi i nie psuje.
I tyle w temacie.
Dla tych co nie mieli i mieć nie będą.- 1 4
-
2019-11-10 09:22
Powinieneś napisać, że to Twoja opinia
Bo są ludzie, którym się on podoba. Co dlas jednego jest brzydkie, dla innych może być piękne, jak z człowiekiem
- 0 0
-
2019-11-09 12:28
Ponad 300 KM i niecałe 8 sekund do setki?
Imponujące przyspieszenie. Tyle warte są te podawane moce z układów hybrydowych.
- 3 0
-
2019-11-09 14:02
Bedzie nizsza akcyza
Nie ma się co spieszyć bo niedługo wchodzi niższa akcyza i ceny powinny spaść o 9%
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.