- 1 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (137 opinii)
(Nie)zdrowa konkurencja w biznesie. Spotkanie z Iloną Adamską
3 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat)
W czwartkowy wieczór sala konferencyjna w Hotelu Nadmorskim wypełniła się po brzegi. Gościem kolejnego spotkania z cyklu "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" była Ilona Adamska, wydawca i redaktor naczelna magazynów "Imperium Kobiet", "Law Business Quality" i "Egypt Exclusive".
- Mimo kilku sukcesów w branży, niekiedy odczuwam bardzo silny lęk i jestem przytłoczona tym, jak działa moja konkurencja, aby mi zaszkodzić. Dopiero prowadząc własny biznes zrozumiałam, co kryje się za powiedzeniem "im wyżej, tym samotniej". W życiu i biznesie faktycznie jest tak, jak powiedział kiedyś Kuba Wojewódzki - liczba hejterów świadczy o sukcesie - opowiedziała Ilona Adamska.
Przytoczyła również przykre sytuacje związane z próbami zniesławienia jej osoby przez przedstawicieli konkurencyjnych tytułów prasowych. Stały się one tak nachalne, że zostały skierowane na drogą sądową. Pani Ilona zdradziła, jak - poza walką prawną - sobie radzi w takich chwilach.
- Kluczem jest przede wszystkim wytrwałość. Trzeba mieć świadomość trudów, jakie są związane z prowadzeniem firmy i nie zrażać się porażkami, tylko potraktować je jako kolejną wartościową lekcję. Istotne są również pokora i cierpliwość. Nie znam biznesu, który rozwinąłby się w ciągu kilku miesięcy. Każda firma potrzebuje czasu. Sam profesor Bikle powiedział, że trzy lata to minimum niezbędne do zbudowania własnej marki - powiedziała Adamska.
Sama Adamska przyznała, że ogólnopolskie media, celebryci i ludzie wielkiego biznesu chętnie z nią współpracują. Cenią ją właśnie za podejście do biznesu - jest bowiem zwolenniczką zdrowej konkurencji oraz życia w zawodowej przyjaźni.
Po jej wystąpieniu, Jarosław Waśkiewicz poprosił kilka pań z publiczności o zabranie głosu na temat działań konkurencji, z jakimi spotkały się prowadząc własne przedsiębiorstwa. Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji.
- Należy je zwyczajnie zignorować. Brak reakcji utwierdzi nieprzyjaciela w zerowej skuteczności jego działań, z którymi w końcu da sobie spokój. Nasza złość, smutek, lęk, jakakolwiek emocja świadcząca o tym, że się przejęliśmy, będzie stymulować go do dalszych działań - skomentowała.
W dalszej części spotkania odbył się networking, podczas którego uczestniczki mogły wymienić się wizytówkami oraz loteria.
- Wielki biznes zdobywa się nie tylko wielkimi pieniędzmi, ale też wielką osobowością - tymi słowy spotkanie podsumował Jarosław Waśkiewicz.
Kolejne spotkanie z cyklu "Marka jest kobietą" ma się odbyć w drugiej połowie listopada. Gość specjalny jest póki co owiany tajemnicą.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (35) ponad 20 zablokowanych
-
2014-10-03 15:52
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego ten artykuł znajduje się w dziale "deluks"?
- 23 1
-
2014-10-03 15:29
Padłem ze śmiechu
jak przeczytałem opis pod zdjęciem z Grażynką.
Pewnie styl kociewsko-starogardzki lansuje ;)- 19 1
-
2014-10-03 14:19
Bardzo ładna nazwa
Może lepiej Low Business Quality? :)
- 18 2
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.