• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

(Nie)zdrowa konkurencja w biznesie. Spotkanie z Iloną Adamską

Aleksandra Sobocińska
3 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Ilona Adamska opowiedziała zarówno o aspektach branżowych, jak i prywatnych, które złożyły się na jej sukces zawodowy. Ilona Adamska opowiedziała zarówno o aspektach branżowych, jak i prywatnych, które złożyły się na jej sukces zawodowy.

W czwartkowy wieczór sala konferencyjna w Hotelu Nadmorskim wypełniła się po brzegi. Gościem kolejnego spotkania z cyklu "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" była Ilona Adamska, wydawca i redaktor naczelna magazynów "Imperium Kobiet", "Law Business Quality" i "Egypt Exclusive".



Trójmiejscy przedsiębiorcy:

Jarosław Waśkiewicz, redaktor naczelny portalu biznesnafali.pl i organizator spotkania, przeprowadził inspirującą rozmowę z Iloną Adamską, która ma na swoim koncie takie tytuły jak "Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet", "Kobiecy Biznes 2014" oraz "Autorka Roku 2013". Tematem przewodnim rozmowy była konkurencja w biznesie. Pani Ilona opowiedziała o pierwszych krokach w branży medialnej, przeciwnościach losu, z którymi przyszło jej zmierzać się od samego początku działalności oraz niełatwej kwestii utrzymywania wizerunku kobiety biznesu, w dobie niezdrowej konkurencji i drastycznych działań osób, którym przeszkadza jej zawodowy sukces.

- Mimo kilku sukcesów w branży, niekiedy odczuwam bardzo silny lęk i jestem przytłoczona tym, jak działa moja konkurencja, aby mi zaszkodzić. Dopiero prowadząc własny biznes zrozumiałam, co kryje się za powiedzeniem "im wyżej, tym samotniej". W życiu i biznesie faktycznie jest tak, jak powiedział kiedyś Kuba Wojewódzki - liczba hejterów świadczy o sukcesie - opowiedziała Ilona Adamska.

Przytoczyła również przykre sytuacje związane z próbami zniesławienia jej osoby przez przedstawicieli konkurencyjnych tytułów prasowych. Stały się one tak nachalne, że zostały skierowane na drogą sądową. Pani Ilona zdradziła, jak - poza walką prawną - sobie radzi w takich chwilach.

- Kluczem jest przede wszystkim wytrwałość. Trzeba mieć świadomość trudów, jakie są związane z prowadzeniem firmy i nie zrażać się porażkami, tylko potraktować je jako kolejną wartościową lekcję. Istotne są również pokora i cierpliwość. Nie znam biznesu, który rozwinąłby się w ciągu kilku miesięcy. Każda firma potrzebuje czasu. Sam profesor Bikle powiedział, że trzy lata to minimum niezbędne do zbudowania własnej marki - powiedziała Adamska.

Pani Ilona swój czas dzieli na działalność biznesową oraz charytatywną - wydarzenia, które organizuje celem pomagania m.in. samotnym matkom, przyciągają spore grono osób celebrytów. Inicjuje również spotkania, które mają na celu integrację młodych artystów i przedsiębiorców z tymi osobami, które twardo stoją na biznesowym gruncie i pewien sukces już osiągnęły. Pomaga im w ten sposób nabyć cenne zawodowo znajomości oraz "wybić się" z tłumu. Jednym z takich spotkań było to, w którym udział wzięły doświadczone pisarki - Hanna Bakuła, Katarzyna Miller i Jolanta Fajkowska oraz młodzi pisarze, stawiający pierwsze kroki w branży. Za te właśnie działania przyznano jej tytuł "Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet".

Sama Adamska przyznała, że ogólnopolskie media, celebryci i ludzie wielkiego biznesu chętnie z nią współpracują. Cenią ją właśnie za podejście do biznesu - jest bowiem zwolenniczką zdrowej konkurencji oraz życia w zawodowej przyjaźni.

Po jej wystąpieniu, Jarosław Waśkiewicz poprosił kilka pań z publiczności o zabranie głosu na temat działań konkurencji, z jakimi spotkały się prowadząc własne przedsiębiorstwa. Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji.

- Należy je zwyczajnie zignorować. Brak reakcji utwierdzi nieprzyjaciela w zerowej skuteczności jego działań, z którymi w końcu da sobie spokój. Nasza złość, smutek, lęk, jakakolwiek emocja świadcząca o tym, że się przejęliśmy, będzie stymulować go do dalszych działań - skomentowała.

W dalszej części spotkania odbył się networking, podczas którego uczestniczki mogły wymienić się wizytówkami oraz loteria.

- Wielki biznes zdobywa się nie tylko wielkimi pieniędzmi, ale też wielką osobowością - tymi słowy spotkanie podsumował Jarosław Waśkiewicz.

Kolejne spotkanie z cyklu "Marka jest kobietą" ma się odbyć w drugiej połowie listopada. Gość specjalny jest póki co owiany tajemnicą.

Miejsca

Opinie (35) ponad 20 zablokowanych

  • Nie "liczba hejterów świadczy o sukcesie", pani Ilono (5)

    ale wewnętrzna harmonia i zadowolenie

    gdyż tak naprawdę nikt z zewnątrz nie wie
    czy czyjś sukces jest "pozowany", czy autentyczny

    każdy wie to sam wewnątrz siebie

    • 28 2

    • Później "odbył się networking" .......i wszystko jasne - cel spotkania.

      • 19 1

    • A WCZEŚNIEJ COBITCHING.. (1)

      na koniec Łomżing i do domingu Lemingi

      • 4 0

      • kolega/żanka utrafił/a w samo sedno tarczy

        • 0 0

    • Sfiksowałyście, boście chłopa dawno nie miały!!! (1)

      • 3 0

      • No już dobrze...

        Ple ple, a tera prędziutko do domku , obiadek gotujemy , udajemy, że było fajnie i nie zapomnijcie o obowiązku małżeńskim.

        • 1 2

  • Bujanie i pierdzenie (5)

    "Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet", "Kobiecy Biznes 2014" oraz "Autorka Roku 2013"
    Kto to wymyśla ? Kto koordynuje ? Kto na to ma czas ?
    To wszystko po to by ludzie... o przepraszam celebryci i biznesowi królowie mieli gdzie sie spotkać, mogli po ramieniu poklepać i co ważne być na bieżąco z nowymi gębami bo raczka rączkę myje a oni ... o przepraszam celebryci powinni wiedzieć co z kim można obecnie załatwiać bo wszystko sie tak szybko zmienia, dziś tu jutro tam. Uczciwa konkurencja ha ! Ktoś za dużo Puchatka ogląda i rzeczywistości nie widzi?!

    • 45 5

    • :) (3)

      Było wspaniale...jak ktoś nie był, a ma najwięcej do powiedzenia to chyba z zazdrości :D

      • 0 19

      • (2)

        "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" - jak odczytujesz to motto? Czy gdyby ktoś stwierdził, że "Marka jest mężczyzną. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" to nie byłoby to przez feministki odczytane jako dyskryminacja kobiet seksizm i męski szowinizm?

        • 9 0

        • (1)

          racja. mężczyzna to nie marka... nigdy nie będzie równo. albo dyskryminacja mężczyzna, albo kobiet. obecnie, płeć piękna górą a mężczyźni...:(

          • 0 1

          • kobieta jest istotą ulomną

            Pamiętajcie o tym pantoflarze, bo to co potrafi w tym narodzie zrobić kobieta z mężczyzną woła o pomstę do nieba!!!!!!!!!

            • 2 0

    • Lesby lewicowe, kiedy to ogarniecie w końcu?

      • 2 0

  • Ma pytanie do Pani Ilony (7)

    Pani Ilono chciałbym otworzyć firmę typu Bank, gdzie ludzie wpłacali by pieniądze na 13% (takie tam lokaty). Firme mógłbym nazwać AbmerSilver. Oczywiście firma zakładam z moimi najlepszymi kolegami to jest: Budyń, Józef Bąk. Po roku czasu chciałbym oszukać wszystkich ludzi najlepiej wywieść ich pieniądze za granicę może samolotem (kwestia ustalenia). Ładnie je tam wyprać i legalnie wprowadzić do Polski. Po jakiś 2- 3 latach pobytu w luksusowym więzieniu (o ile nie dostane zawiasów), żyć jak jaśnie Pan może nawet zostałbym celebrytom albo politykiem jeszcze nie wiem. Co Pani sądzi o takim modelu biznesowym ?

    • 40 4

    • Tu Ilona (2)

      Zdecydowanie odradzam. Czytając wypowiedź widzę kwalifikacje tylko do tarcia chrzanu.
      Proszę jednak próbować może nowy pomysł będzie lepszy.

      • 9 11

      • do tarcia chrzanu ?

        czyli nasi politycy i miejscowi także, którzy na to zezwalali, nadają się do tarcia chrzanu?

        nieładnie tak o władzach miasta sie wypowiadać

        • 12 2

      • oj nie chciałabyś trzeć się korzeniem chrzanu...

        • 1 1

    • ma Pan pełne kwalifikacje aby zrobić ten biznes,bo chce Pan być "celebrytom"

      Podobnie jak Pana koledzy : Budyń by być prezydentem zadłużonego POnad miarę miasta, oraz pan Józek Bąk by doić frajerów POdatkami w imię ojca.
      Da Pan radę

      • 11 2

    • Porad na pewno udzieli każdy kto maczał w tym ręcę - w Amber Gold

      nie pomijając establishmentu Gdańska

      • 4 1

    • nie nadajesz się, jesteś zbyt prawdomówny

      • 7 0

    • Jesteś nedznym frajerem i niedojda życiowym gdy marnujesz czas na forach i czytaniu tych szmatlawcow internetowych, zamiast brać się do dziela i tworzyć nową mega aferę w którą zamieszane będą wszystkie najważniejsze osoby w RP.

      • 0 0

  • Bardzo ładna nazwa

    Może lepiej Low Business Quality? :)

    • 18 2

  • W dalszej części spotkania odbył się networking... (1)

    że co się odbyło ??? to jakaś choroba czy nazwa robaka ???
    potem wszyscy zdziwieni że stawiają sitałers obok jakiejś plazy a na zakupy na qultową, jeszcze tylko lancz na śniadanie, brancz na obiad i po brifingu dżoging albo networking... aha i jeszcze jedno:

    "Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji.

    - Należy je zwyczajnie zignorować.
    "
    pyszna rada "wujku"...

    • 38 3

    • Pięknie ujęte. Smutno tylko jakoś... Co za ludzie. Fałsz i obłuda... A może tylko (tak zwyczajnie) głupota i podążanie za trendem?

      • 9 0

  • (1)

    Na spotkaniu było około 100 cudownych kobiet, te które potrafią współpracować i pomagać sobie wzajemnie na pewno są zadowolone, każdy kontakt jest na wagę złota bo dzięki temu możemy wiele zdziałać WSPÓLNIE, my też nawiązaliśmy nowe znajomości i już nowe możliwości współpracy, oby takich spotkań z tak szczerymi i wrażliwym kobietami jak Pani Ilons było jak najwięcej! Pozdrawiamy z Olsztyna :)

    • 2 30

    • Kurka wodna panie Boczek !

      "A kto w tym czasie orze sieje i wyciąga pranie z pralki !
      *Bo ja panu to powiem to sie wszystkim we łbach poprzewracało !
      "Paaanie ja sobie wypraszam i spirdzielaj pan bo to nie pański kibel
      tylko pan u góry mieszkasz !
      Pozdrawiam te dogadanych 100 kobiet .

      Marian P.

      • 15 0

  • Padłem ze śmiechu

    jak przeczytałem opis pod zdjęciem z Grażynką.
    Pewnie styl kociewsko-starogardzki lansuje ;)

    • 19 1

  • Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego ten artykuł znajduje się w dziale "deluks"?

    • 23 1

  • (1)

    Że co proszę ? "Egypt Exclusive" ? Niech nazwie kolejny magazyn "Większa Połowa". Zastraszające jest to, że wczasy w Egipcie uznaje się za ekskluzywne i zeszła im połowa nakładu w Empiku... Jaki kraj takie gusta.

    • 17 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Sama Adamska?

    myślałem, że Ilona Adamska

    • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane