• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

(Nie)zdrowa konkurencja w biznesie. Spotkanie z Iloną Adamską

Aleksandra Sobocińska
3 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Ilona Adamska opowiedziała zarówno o aspektach branżowych, jak i prywatnych, które złożyły się na jej sukces zawodowy. Ilona Adamska opowiedziała zarówno o aspektach branżowych, jak i prywatnych, które złożyły się na jej sukces zawodowy.

W czwartkowy wieczór sala konferencyjna w Hotelu Nadmorskim wypełniła się po brzegi. Gościem kolejnego spotkania z cyklu "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" była Ilona Adamska, wydawca i redaktor naczelna magazynów "Imperium Kobiet", "Law Business Quality" i "Egypt Exclusive".



Trójmiejscy przedsiębiorcy:

Jarosław Waśkiewicz, redaktor naczelny portalu biznesnafali.pl i organizator spotkania, przeprowadził inspirującą rozmowę z Iloną Adamską, która ma na swoim koncie takie tytuły jak "Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet", "Kobiecy Biznes 2014" oraz "Autorka Roku 2013". Tematem przewodnim rozmowy była konkurencja w biznesie. Pani Ilona opowiedziała o pierwszych krokach w branży medialnej, przeciwnościach losu, z którymi przyszło jej zmierzać się od samego początku działalności oraz niełatwej kwestii utrzymywania wizerunku kobiety biznesu, w dobie niezdrowej konkurencji i drastycznych działań osób, którym przeszkadza jej zawodowy sukces.

- Mimo kilku sukcesów w branży, niekiedy odczuwam bardzo silny lęk i jestem przytłoczona tym, jak działa moja konkurencja, aby mi zaszkodzić. Dopiero prowadząc własny biznes zrozumiałam, co kryje się za powiedzeniem "im wyżej, tym samotniej". W życiu i biznesie faktycznie jest tak, jak powiedział kiedyś Kuba Wojewódzki - liczba hejterów świadczy o sukcesie - opowiedziała Ilona Adamska.

Przytoczyła również przykre sytuacje związane z próbami zniesławienia jej osoby przez przedstawicieli konkurencyjnych tytułów prasowych. Stały się one tak nachalne, że zostały skierowane na drogą sądową. Pani Ilona zdradziła, jak - poza walką prawną - sobie radzi w takich chwilach.

- Kluczem jest przede wszystkim wytrwałość. Trzeba mieć świadomość trudów, jakie są związane z prowadzeniem firmy i nie zrażać się porażkami, tylko potraktować je jako kolejną wartościową lekcję. Istotne są również pokora i cierpliwość. Nie znam biznesu, który rozwinąłby się w ciągu kilku miesięcy. Każda firma potrzebuje czasu. Sam profesor Bikle powiedział, że trzy lata to minimum niezbędne do zbudowania własnej marki - powiedziała Adamska.

Pani Ilona swój czas dzieli na działalność biznesową oraz charytatywną - wydarzenia, które organizuje celem pomagania m.in. samotnym matkom, przyciągają spore grono osób celebrytów. Inicjuje również spotkania, które mają na celu integrację młodych artystów i przedsiębiorców z tymi osobami, które twardo stoją na biznesowym gruncie i pewien sukces już osiągnęły. Pomaga im w ten sposób nabyć cenne zawodowo znajomości oraz "wybić się" z tłumu. Jednym z takich spotkań było to, w którym udział wzięły doświadczone pisarki - Hanna Bakuła, Katarzyna Miller i Jolanta Fajkowska oraz młodzi pisarze, stawiający pierwsze kroki w branży. Za te właśnie działania przyznano jej tytuł "Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet".

Sama Adamska przyznała, że ogólnopolskie media, celebryci i ludzie wielkiego biznesu chętnie z nią współpracują. Cenią ją właśnie za podejście do biznesu - jest bowiem zwolenniczką zdrowej konkurencji oraz życia w zawodowej przyjaźni.

Po jej wystąpieniu, Jarosław Waśkiewicz poprosił kilka pań z publiczności o zabranie głosu na temat działań konkurencji, z jakimi spotkały się prowadząc własne przedsiębiorstwa. Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji.

- Należy je zwyczajnie zignorować. Brak reakcji utwierdzi nieprzyjaciela w zerowej skuteczności jego działań, z którymi w końcu da sobie spokój. Nasza złość, smutek, lęk, jakakolwiek emocja świadcząca o tym, że się przejęliśmy, będzie stymulować go do dalszych działań - skomentowała.

W dalszej części spotkania odbył się networking, podczas którego uczestniczki mogły wymienić się wizytówkami oraz loteria.

- Wielki biznes zdobywa się nie tylko wielkimi pieniędzmi, ale też wielką osobowością - tymi słowy spotkanie podsumował Jarosław Waśkiewicz.

Kolejne spotkanie z cyklu "Marka jest kobietą" ma się odbyć w drugiej połowie listopada. Gość specjalny jest póki co owiany tajemnicą.

Miejsca

Opinie (35) ponad 20 zablokowanych

  • Ładna (2)

    ta Ilona z twarzy.

    • 1 3

    • (1)

      Lecz, ile waży?

      • 3 0

      • Musi

        jeść więcej jarzyn.

        • 2 0

  • o warzywach przez grzeczność nie wspominajac

    • 0 0

  • "Osobowość wielka"

    bez jaj, skład budowlany - czyli kupa pustaków

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane