• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niecodzienna dostawa w BMG Goworowski. Cztery auta i... 2284 KM

Michał Jelionek
2 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niecodzienna dostawa aut w salonie BMG Goworowski Niecodzienna dostawa aut w salonie BMG Goworowski

Tak spektakularnej dostawy nowych aut w Trójmieście dawno nie było. W poniedziałkowy wieczór pod gdyńskim salonem BMG Goworowski zaparkowała laweta, która dostarczyła dealerowi cztery Mercedesy-AMG z rodziny GT. Łączna moc przesyłki z Affalterbach to aż 2284 KM, a cena... to blisko 3,5 mln zł.



Można powiedzieć, że był to nieco spóźniony Dzień Chłopaka, bo tak mocarne dostawy aut w Trójmieście zdarzają się niezwykle rzadko. Pod salonem przy ul. Łużyckiej 9 zaparkowały cztery piekielnie szybkie i horrendalnie drogie Mercedesy-AMG po kuracjach odmładzających. To dwa egzemplarze GT C, GT R oraz topowy GT R Pro.

I to właśnie ostatni z modeli przyćmił nieco pozostałe egzemplarze, bo Mercedes-AMG GT R Pro zawitał do Trójmiasta po raz pierwszy w historii. To najszybsze AMG w historii. To w zasadzie samochód wyczynowy, któremu bardzo blisko do świata wyścigów. Te aspiracje potwierdził na północnej pętli, na której "wykręcił" rewelacyjny czas przejazdu: 7 minut i 4 sekundy.

Inżynierowie AMG wsadzili pod maskę GT R Pro dokładnie ten sam silnik, który pracuje w mniej wyczynowym GT R. To czterolitrowe V8, które rozwija moc 585 KM oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 318 km/h, a sprint do "setki" zajmuje zaledwie 3,6 s.

Mercedes SLS 63 AMG: biały kruk i inwestycja za 900 tys. zł


Mercedes-AMG GT R Pro premierowo w Trójmieście Mercedes-AMG GT R Pro premierowo w Trójmieście
Przyglądając się modelowi GT R Pro od razu widać, że jest to bardziej umięśniony kuzyn pozostałych modeli z rodziny GT. Dodatkowe spoilery, wloty powietrza, elementy z włókna węglowego oraz kute felgi, a do tego - czego już gołym okiem nie widać - wyczynowe zawieszenie, lepsza aerodynamika i większa siła docisku - oto cały Mercedes-AMG GT R Pro. Nie jest tajemnicą, że to auto zostało zbudowane na cennych doświadczeniach inżynierów AMG, które zdobyli w wyścigowych klasach GT3 i GT4.

GT R Pro zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie 750 sztuk. Jeden z egzemplarzy trafił do Gdyni i niedługo zostanie przekazany szczęśliwemu właścicielowi. Dobra wiadomość jest taka, że auto prawdopodobnie zostanie w Trójmieście. Cena tego muskularnego modelu rozpoczyna się od kwoty 1 mln 130 tys. zł.

Trzy pozostałe Mercedesy-AMG, które w poniedziałek przyjechały do Gdyni prosto z Affalterbach, to: GT R (585 KM) oraz dwa egzemplarze GT C (557 KM). Tutaj też mamy dobrą wiadomość: wszystkie trzy auta są dostępne i może je... kupić.

AMG Brand Center Gdańsk oficjalnie otwarte


Mercedes AMG GT R w kolorze solar beam yellow Mercedes AMG GT R w kolorze solar beam yellow

Miejsca

Opinie (93) ponad 10 zablokowanych

  • a na krawężnik nie podjedzie... (5)

    dacia daster

    • 32 3

    • dacia padacia (3)

      na autostradzie ma zwinnosc tarpana

      • 3 2

      • Ale ma silnik taki jak MB C klasa

        Premium można by rzec.

        • 1 0

      • (1)

        albo łosia ;)

        • 1 1

        • Łosie są zwinne i świetnie skaczą.
          Miałeś na myśli zapewne test łosia, ale w nim chodzi o uniknięcie uderzenia w takiego właśnie zwinnego łosia.

          • 0 0

    • no właśnie, a zwykła chabeta na owies podejdzie

      jak to jest?

      • 2 0

  • (3)

    Niee noo rozumiem,ze merol,ze moc,ze cena...ale te jaskrawe wstawki? No nie wiem.

    • 13 18

    • Czekam na lewackich zielonych i protest (2)

      • 1 6

      • Ile pali na 100? (1)

        • 0 0

        • 8 ropy lub dyche gazu

          • 1 0

  • Fajne autko (1)

    Ale wolałbym coś bardziej silniejszego np: Hundaia i 30 z silnikiem 1,4 140 km

    • 2 1

    • Z twoimi śmiesznymi zarobkami nie masz nawet perspektyw na tego Hundaia.

      • 0 0

  • Panie redaktorze Jelionek (2)

    Cytat:
    "Te aspiracje potwierdził na północnej pętli, na której "wykręcił" rewelacyjny czas przejazdu"..

    Jakiej północnej pętli?
    Czy na obwodnicy Trój-miasta jest jakiś tajny podziemny tor testowy?

    Dziękuje za odpowiedź (której zapewne nie będzie)

    • 7 0

    • Nordschleife. Zielone Piekło.

      Pewnie czas rzędu 7m 10s, skoro rewelacyjny.

      • 0 1

    • Tor Nurburgring.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Dobre (7)

    Miło będzie zawiesić oko, jak będzie stał na światłach. Oby jak najwięcej takich rodzynków na naszych drogach

    • 57 7

    • To nie jest samochód do "stania na światłach" (6)

      Tylko do wożenia go lawetą na wybrane odcinki, a na co dzień do podziwiania go we własnym dużym i szczodrze zastawionym garażu.
      Staniesz takim rodzynkiem na światłach, a za tobą Janusz w Passacie wartym 4,500 zł, na łysych oponach ze śmietnika, nie wyhamuje i ani chybi zastrzelisz gnoja z wściekłości.

      • 12 6

      • dlatego to nie auto dla Janusza który wydaje połowę pensji na leasing (4)

        i boi się każdej ryski na lakierze.

        • 4 0

        • Opinia wyróżniona

          A dla kogo? (1)

          Nie chodzi o strach o rysę, tylko o wściekłość, że piękną i drogą rzecz uszkadza ktoś, kto ma otoczenie w głębokim poważaniu. Casus walenia drzwiami w sąsiednie samochody. A takie AMG to nie jest już narzędzie użytkowe, tylko egzemplarz kolekcjonerski. Wytłuczenie obniża jego wartość.

          • 20 2

          • jak zarabiasz 7 stów rocznie i kupujesz za tyle auto to ci będzie żal

            jak zarabiasz 5 baniek i kupujesz auto za 7 stów to to olejesz bo cie stać na autoryzowaną naprawę. Ten egzemplarz nigdy nie będzie kolekcjonerski tak samo jak SLR nim się nie stał. Przypomnę że jego konkurencja z tamtych czasów (np. Carrera GT, Ferrari Enzo czy Pagani Zonda) jest średnio co najmniej 3 razy droższa mimo że startowała z tego samego pułapu. A SLR był topowym modelem Merca na przestrzeni ostatnich 25 lat. SLS za to nawiązywał do historii i tu sprawa ma się inaczej, nadal trzymają wartość z czasu zakupu. AMG GT nie będzie trzymał. Nie ma backgroundu. Piękne auto ale to nie inwestycja. Z resztą oba SLS i AMG GT to niższa półka niż SLR

            • 3 0

        • janusz nie wie co to leasing (1)

          • 3 2

          • wie, janusz tylko w leasingu bierze

            • 0 1

      • Dokładnie

        Komplet kół takiej furki jest warty więcej niż trzy passaty typowego Janusza

        • 3 2

  • widać Bogdan ripostuje salonowi z oliwy (1)

    i dobrze :)

    • 2 1

    • bez przesady

      na parterze w sumie u witmana wiecej stoi

      • 0 0

  • 1,9 TDI to silnik na nasze możliwosci

    Widocznie podatki dla bogaczy są za niskie.
    Zobaczymy po wyborach ;)

    • 1 0

  • Kto to kupił?

    ..czy wiadomo?

    • 0 0

  • Tyle czekalem (1)

    Ale wreszcie mnie go przywieźli. Tylko tera bedo musieli jakąś flaszkę dorzucić za spoznienie

    • 6 1

    • "mnie go przywieźli" - oj, z takim wyrażaniem myśli jeszcze długo, długo będziesz chodził piechotą lub jeździł - ale tylko SKM.

      • 0 3

  • Civic lepszy. (1)

    • 4 4

    • Chyba tylko głośniejszy

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane