• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł

Michał Jelionek
1 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (161)
Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Mercedes nie zwalnia tempa - całkiem niedawno wypuścił na rynek kolejny elektryczny model. To topowy EQS, ale w uterenowionej wersji SUV. Jego cennik otwiera kwota 608 800 zł. Poznajcie go nieco bliżej.



Czy podoba ci się elektryczny Mercedes EQS SUV?

Ponad rok temu w gdyńskim salonie BMG GoworowskiMapka odbyła się huczna, trójmiejska premiera jednego z bardziej zaawansowanych technologicznie "elektryków" w historii - Mercedesa EQS. Chwilę później mieliśmy przyjemność przetestować ten samochód. Teraz, po roku od wspomnianych testów, w nasze ręce trafiła odmiana EQS SUV. W przypadku tego modelu nie było już takiego rozgłosu i promocji jak w przypadku tradycyjnego nadwozia. Czy to oznacza, że EQS SUV jest "mniej kochanym dzieckiem" Mercedesa?

Minie osobiście bardziej do gustu przypadł większy, masywniejszy SUV. W moim odczuciu prezentuje się zdecydowanie lepiej od limuzyny. No ale o gustach - wiadomo - się nie dyskutuje. Auto naprawdę jest potężne. Czuć to w szczególności, gdy się z niego wysiada - jest wysoko i trzeba uważać, żeby w taką pogodę nie pobrudzić nogawki. Do tego należy dopisać wysoką pozycję za kierownicą, a także - nie wiem czemu - ale mięsistą kierownicę, która jakby wciąż chciała nam przypominać o tym, że prowadzimy wielki wóz.

Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Wymiary i stylistyka



SUV mierzy 5125 mm długości, 1959 mm szerokości i 1718 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 3210 mm. Pojemność bagażnika przy standardowej konfiguracji siedzeń wynosi 645 l. Możną ją maksymalnie zwiększyć do 2100 l.

Może i dziwnie to zabrzmi, ale moim zdaniem bryła EQS SUV jest zgrabniejsza od sylwetki standardowego EQS-a. Nieprzekombinowany pas przedni, minimalistyczny tył z ciekawą grafiką świateł i zadziorną stylizacją zderzaka, a do tego wysuwane klamki i gigantyczne, 22-calowe koła - ot, cały Mercedes EQS SUV. Stonowana stylistyka, za którą i tak większość się obejrzy.

Silnik



Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli napędu i zasięgu. W nasze ręce trafiła topowa odmiana EQS SUV 580 4MATIC, którą napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 544 KM (858 Nm maksymalnego momentu obrotowego), dzięki czemu ważący ponad 2,7 tony SUV "setkę" osiąga w 4,6 sekundy. Przy takiej wadze to naprawdę świetny wynik. Przyznam szczerze, że dynamiczne przyspieszanie po aktywowaniu trybu sportowego to kosmos. Trudno nawet opisać to uczucie. Młodzież powiedziałaby "sztos". No ale nie oszukujmy się, ten samochód ma czym wbijać w fotele.

  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
A jak się prowadzi EQS SUV? Mimo takiego gabarytu bardzo sportowo. Robiące wrażenie przyspieszenie w połączeniu z bardzo precyzyjnym układem kierowniczym i nieco usztywnionym zawieszeniem daje kierowcy dużo przyjemności za "kółkiem". Nie zapominajmy jednak, że taki samochód kupuje się nie tylko ze względu na osiągi, ale także, a może przede wszystkim, na komfort jazdy. A ten w EQS SUV jest na bardzo wysokim poziomie. Ten elegancki SUV został wyposażony w pneumatykę, co wyczuwalnie wpływa na komfort resorowania, a pisząc wprost: żadne wyboje nie są nam straszne.

Jest jeszcze jedna zaleta - tylna oś skrętna (tylne koła odchylają się od osi maksymalnie aż o 10 stopni), która przy takich wymiarach okaże się niezwykle pomocna np. na ciasnych parkingach.

Co ciekawe, EQS SUV oferuje także tryb... offroadowy. Pytanie tylko: po co? Chyba tylko po to, aby zwiększył się prześwit i łatwiej było pokonać przeszkody w... miejskiej dżungli. Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek topił tak luksusowy samochód w błocie.

Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Zasięg



EQS SUV został wyposażony w potężną baterię o pojemności 108,4 kWh, która wypełnia całą podłogę. Na ile wystarcza? Wszystko zależy od stylu jazdy, dróg, którymi się poruszamy, ale też pory roku (głównie temperatur). Podczas jazd testowych większość czasu spędziłem na autostradzie i drogach ekspresowych, co - umówmy się - nie jest wymarzonym poligonem dla aut elektrycznych.

Korzystałem z tego samochodu dokładnie tak, jak z tradycyjnego auta spalinowego, bez żadnych wyrzeczeń w stylu: wyłączę klimatyzację albo multimedia, żeby zaoszczędzić energię. Nic z tych rzeczy. A i stopa nie była najlżejsza. Jaki był tego efekt? Średnie zużycie energii na poziomie 35 kWh na 100 km. Co pozwoliło na przejechanie na jednej baterii równe 300 km. Nie za dużo, ale przypomnę, że przy prędkościach powyżej 100 km/h zasięg "elektryka" znika w mgnieniu oka.

Jestem przekonany, że przy jeździe testowej głównie w mieście średnie zużycie energii oscylowałoby w granicach 25 kWh na 100 km. Taki wynik pozwoliłby już na przejechanie około 430 km na pełnej baterii. Problem w tym, że producent chwali się zasięgiem nawet... 593 km.

BMW serii 7: kontrowersyjny wygląd i technologiczny majstersztyk BMW serii 7: kontrowersyjny wygląd i technologiczny majstersztyk

Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Rekuperacja i ładowanie



Warto wspomnieć o bardzo efektywnie działającej rekuperacji. Odzyskiwanie energii jest wyraźnie odczuwalne i tak naprawdę poruszając się po mieście, od świateł do świateł, można zapomnieć o istnieniu pedału hamulca, bo auto samo wyhamowuje, a przy tym odzyska energię. Co oczywiście przekłada się na wydłużenie zasięgu. Inteligentna rekuperacja jest zoptymalizowana pod kątem aktualnej sytuacji i działa predykcyjnie, uwzględniając m.in. warunki drogowe lub topografię terenu. Do wyboru mamy w sumie trzy poziomy rekuperacji (regulacja odbywa się przy użyciu łopatek przy kierownicy).

Bateria daje możliwość ładowania prądem stałym z mocą nawet 200 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora z 10 do 80 proc. w 31 minut. Korzystając z ładowarki ściennej (tzw. wallbox) o mocy 22 kW naładowanie do pełna potrwa 5 godzin. Ładowanie bezpośrednio z domowego gniazda to już kwestia kilkudziesięciu godzin.

Mercedes EQS - najbardziej luksusowy Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk"
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV

Wnętrze



Zasiadamy wygodnie w wielkim, otulającym, podgrzewanym, wentylowanym, no i oczywiście masującym fotelu, z "jaśkiem" pod głową, i zaczynamy zwiedzanie kabiny EQS SUV. Jak ją opisać w kilku słowach? Obszerna, komfortowa i zaawansowana technologicznie. Mercedes przyzwyczaił nas do świetnie skrojonych wnętrz. "Elegancja Francja" przy użyciu topowych materiałów w iście królewskim stylu. W przypadku EQS SUV (co zresztą znamy już ze standardowego EQS-a) bank rozbija oczywiście przepotężna, rozpościerająca się na całą szerokość auta tafla z trzema ekranami. To tzw. "hyperscreen" oferujący obłędną jakość.

Co ciekawe, każda osoba podróżująca tym samochodem ze swojego miejsca ma możliwość sterowania urządzeniami pokładowymi (m.in. klimatyzacją czy multimediami). Kierowca - wiadomo, pasażer siedzący obok ma w swój własny ekran, na którym może np. pograć w grę, natomiast w drugim rzędzie do dyspozycji oddano w sumie trzy ekrany do rozrywki i sterowania funkcjami auta (dopłata blisko 14 tys. zł). Z tyłu jest też ładowarka indukcyjna w podłokietniku oraz "jaśki" na zagłówkach. Jest miło, przyjemnie, wygodnie...

Range Rover: królewski wóz za ponad milion Range Rover: królewski wóz za ponad milion
Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Cennik



Cennik EQS SUV w bazowej wersji 450 4MATIC otwiera kwota 608 800 zł. Za topową wersję 580 4MATIC trzeba zapłacić co najmniej 736 300 zł. Natomiast egzemplarz testowy został skonfigurowany na kwotę 829 900 zł. To niestety bardzo dużo.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer BMG Goworowski.

  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pokrywa ,,silnika,, przekombinowana ... (1)

    A samo auto 4 liter nie urywa . Gdybym miał kupowac melexa to wolał bym Hyundaia .

    • 17 4

    • niemiecka motoryzacja juz dawno upadła a to jest dowód....jak samochody to tylko azja

      ....800tys zł za meleksa , szok
      do kogo skierowana jest oferta ?

      • 6 3

  • (6)

    Motoryzacja zatoczy koło, za dzieciaka dwa auta na cały blok, na starość dwa auta na cały blok.

    • 33 1

    • (1)

      Masz mentalność komuny i taki umrzesz.
      Nikt nie będzie mieszkał w bloku, jak go będzie stać na samochód za milion.

      • 2 26

      • Tak raczej mocno nie zrozumiałeś przekazu.

        • 31 0

    • (3)

      Bardzo dobrze, korki będą mniejsze, powietrze czystsze a plebs z bloków przez większość ludzkiej cywilizacji nie było stać na luksusy jak lektyka, karoca czy auto.
      Wracamy do normalności.

      • 6 12

      • Przyzwolenie na karoce i lektyki oraz auta tylko dla arystokracji z ziemskich posiadłości w Baninie (2)

        • 11 1

        • (1)

          Jak najbardziej - żeby dojechali do najbliższego parkingu przy PKM.
          Do miasta powinien być zakaz wjazdu autem.

          • 3 9

          • Jasne - a jak przywieziesz nie w pełni już sprawną mamę do lekarza czy odwiedzić groby?

            Meble też tramwajem?

            • 0 0

  • to "uterenowienie" polega raczej na dostosowaniu do polskich dróg (4)

    niestety zapomnieli o dostosowaniu opon zostawiając niski profil

    • 16 2

    • (1)

      No tak, ale zmienić koła łatwiej jak zawieszenie.

      • 1 0

      • tu nic zmiana kół nie da. to nie terenowy tylko bulwarówka z "opcją", bo kto wjedize w teren gdzie może sie zadrapać lakierek a naprawa pojdzie w tysiące.

        • 3 0

    • Dlaczego w davos dycydenci jeżdżą samymi spalinówkami i to z mocnymi silnikami (1)

      zamiast elektrykami?

      • 7 2

      • bo jeszcze są . za 30 lat nie znajdziesz spalinowego na rynku poza używkami i to dobitymi. Zawsze możesz sie przenieśc do rosji, tam będą jeszcze długo spalinowe.

        • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    kilka pytań (16)

    jak z ogrzewaniem, jak z jazda po autostradach z predkoscia dozwolona 140km/h co z zasiegiem wtedy i co w razie stłuczki czy ktos podejmie sie naprawy?Ile czasu zajmie mi droga na wakacje do Chorwacji czy na narty do Austrii..
    Dziekuje za ewentualna odpowiedz

    • 32 4

    • Nie wiem czy byłeś w Asutrii (5)

      Ale tam na autostradach to masz 110 a w połowie trasy to nawet 70-90 i fotoradary w śmietnikach albo od tyłu za filarami wiaduktów itp

      • 14 2

      • (2)

        Gosc jezdzi samochodem do Chorwacji, a pisze jakby byl zainteresowany autem za 800k. Dajmy spokoj, jak ktos autem jezdzi to co najwyzej passat

        • 7 4

        • W sumie to w punkt xD (1)

          • 6 1

          • e-passerati jak coś

            • 2 1

      • W Austrii na autostradzie często można jeździć 130 km/h, nie tylko 110 km/h

        • 4 0

      • Ograniczenia

        Ograniczenia na autostradzie IG-L dotyczą aut spalinowych, a elektryki jadą szybciej. Po 300km zatrzymujesz się i ładujesz ok pół h i jedziesz dalej. Jak ktoś rusza się poza nasz kraj to widzi, że autostrady są już pełne elektryków. Bateria ponad 100kWh to już wystarczający zapas na autostradę. Wiadomo, że dla zombie jadącego na zderzaku to nie będzie argument, ale dla normalnego kierowcy jest OK. Przy okazji jeszcze powiem, że spalinówka nie omija praw fizyki tzn spalanie powyżej 120kmh też zaczyna rosnąć drastycznie ze względu na opory powietrza. Ja moim autem do 120kmh robię 800km na baku, a przy 140kmh już tylko 500km

        • 1 2

    • (6)

      Ogrzewanie zredukuje zasięg o 10-20%
      W razie stłuczki i tak oddasz go do ASO i płaci ubezpieczenie
      W Austrii masz co kawałek szybkie ładowarki
      Droga zajmie mniej więcej tyle samo czasu co spalinowym

      • 7 14

      • (4)

        no a Chorwacja czy np Serbia? Czyli nie moge swobodnie przemieszczac sie autem za prawie milion?

        • 3 1

        • W Chorwacji nie potrzebujesz ogrzewania xD (1)

          • 2 4

          • Ale klimatyzacje już tak

            • 3 0

        • A to już nie zależy od tego czy to elektryk czy spalinowy

          • 0 2

        • Jak jedziesz autem do chorwacji to znaczy, ze nie stac cie na auto za prawie milion (ładne prawie, 25% więc 1/4 brakuje...)

          • 1 5

      • Tylko składka ubezpieczenia kosmiczna :))))

        • 1 0

    • narty w Austrii? co za banały. Podobnie Chorwacja.

      • 2 4

    • Idea jest taka

      abyś Alpy miał na wyciągnięcie ręki. Czyli górka przed blokiem. Gdy awansujesz jakimś cudem do elity światowej na narty będziesz latał wlasnym odrzutowcem.

      • 2 0

    • mercedes

      Ty biedaku doCHorwacji smigaj samolotem!!!!!!!!!!!!!!!! one komentar!!!!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • Mercedes widać nie uczy się na błędach.

    Co jakiś czas wpadka, przeważnie pod dyktando ekologów.

    • 17 2

  • te paski ledowe na krawędzie w kabinie (1)

    są do kupienia na ali za 29zł

    • 22 4

    • O fajnie, dawaj linka do pozostałych elementów, może sobie złożę całego mercedesa.

      • 16 1

  • No wiec na innym portalu (11)

    dziennikarz chwali sie jak to pojechal takim wlasnie Meśkiem do Szwajcarii i z powrotem za darmo.
    Ponoc jak sie go juz kupi za te 700 -800 tysi, to przez pierwszy rok ładowanie w cenie auta.
    Ale rzeczywiste wnioski z tamtego artykulu sa takie:
    - 3000 km przejechal w 36 godzin, co daje średnio niewiele ponad 80 km/h;
    - zuzycie energii srednio 31 kWh/100 km i podał cene szybkiego ladowania w trasie 3,40 zl za 1 kwh co daje ok 105 zł za kazde 100 km,
    - na sam przejazd do Szwajcarii i z powrotem musisz miec de facto 4 dni tj. po 9 godzin jazdy dziennie + 3 noclegi.
    Mówimy tu o samochodzie z olbrzymia bateria.

    Wniosek jest taki, ze takie auta nie sa ekologiczne, ale sa kasochlonne i enegrochlonne. Pierwszym lepszym dieslem jest taniej, szybciej a przy nowoczesnych silnikach z adblue pewnie tez ekologiczniej.

    • 55 5

    • 3000km w 36h to świetny czas

      Jeżdżę często osobówką trasę z Gdańska do Interlaken to jest 1500km i wychodzi mi bite 17h - wyjazd 7 rano na miejscu o 23.

      • 6 2

    • Nie patrz na wielkości baterii tylko na zużycia

      Duży ciężki SUV zużyje więcej niż opływowy lżejszy sedan, więc stosunek pojemność-zużycie będzie mniej korzystne dla dużego auta z dużą baterią.

      • 5 3

    • Czekaj czekaj bo sam sobie przeczysz (3)

      Facet przejechał trasę w 36 godzin, dlaczego twierdzisz że de facto 4 dni?
      Dlaczego cena szybkiego ładowania nas interesuje, skoro piszesz że pierwszy rok za darmo? Poza tym nawet jeśli płacił, to tylko na autostradzie, a pod na początku pod domem i potem na miejscu w hotelu ładował tanio.
      A prędkość średnia 80 to bardzo dobry wynik, to jest średnia całej podróży z postojami a nie prędkość jazdy.

      • 3 4

      • (2)

        Zakładam, ze artykuł ktory czytalem jest troche podkoloryzowany, bo skoro dziennikarz dostał fure za 700 tysi na fajny wyjazd, to nie wypadalo mu źle napisać. Wg tego artykulu to darmowe ladowanie jest tylko w okreslonej sieci szybkich ładowarek i dlatego tak autor wytyczył sobie trase przejazdu, dla porownania podal koszt ładowania za 1 kWh, gdyby nie mial darmowej opcji ladowania. Oczywiscie te 105 zl za 100 km dla kogos kogo stac na takie auto to tyle co nic.
        Napisalem o 4 dniach, bo przy takim zuzyciu pradu to w ciagu dnia ten samochod musisz pewnie ladowac ze 3 razy na szybko co okolo 300 km. Jak jedziesz takim autem w taka podroz to nie zapitalasz czasiwo na maxa jak kierowca tureckiego tira, tylko po 9h, a wiec praktycznie calym dniu jazdy, bez wzgledu na ilosc programow masujacych fotela, jestes zmeczony i szukasz dobrego hotelu z kolacją, zwlaszcza jak jedziesz z rodzina albo fajna żoną. Więc de faco wychodzi ci po ok 750 km dziennie, czyli tam i z powrotemn4 dni. Zrobienie sredniej 120 km/h na autostradach spalinowką to żaden wyczyn, nawet nie trzeba zapitalac. Podejrzewam, ze przy dobrym ukladzie srednia 80 km/h to robi tir.

        • 5 1

        • Średnia prędkość na samej autostradzie, wykluczając postoje, może faktycznie wynieść 120. Średnia prędkość całej podróży, drzwi do drzwi, z przebijaniem się przez miasto na początku i końcu podróży, z postojami na kanapkę i siku - niemożliwe żeby wyszło 120, chyba że byś na autostradzie cisnął 180-200.

          • 5 0

        • Google maps pokazuje Warszawa-Zurich 16 godzin, czyli tam i spowrotem masz 32 godziny, gdzie google nie wlicza ci postojów na cokolwiek. Wychodzi że ładował ok 4 godzin co nie jest złym wynikiem, bo jakbyś robił taką trasę to pewnie podobną ilość czasu spędzisz na postojach (chyba że jesteś jednym z tych jak to sam nazwałeś tureckich kierowców, co sobie kanapek narobią, jajek nagotują, herbata w termos i butelka na siki)

          • 5 0

    • Niedawno Niemcy robili test realnych zasięgów i wyszło (4)

      że tylko kilka topowych aut da radę bez przystanku przejechać dystans typu Gdańsk-Warszawa.
      O ile do użytku prywatnego w 90% po mieście ma to jeszcze jakiś drobny sens, to co z tymi, którzy naprawdę używają aut? Dostawcy, przedsiębiorcy, przedstawiciele handlowi, kurierzy itp? A elektryczne ciężarówki? 10 ton baterii by wieźć 5 ton na 300 km?
      Do tego przekombinowanie współczesnych aut sięga granic absurdu - zamiast wskaźników i linek to wszędzie ekrany i siłowniki a sterowanie przez komputer co ma jak dla mnie same wady: koszty zakupu i naprawy raz, stopień skomplikowania konstrukcji i obsługi dwa, żywotność trzy, opóźnienie cztery, jakość pięć (te same ekrany są w autach za 1/10 tej ceny). Kiedyś jak klikałem przycisk od wycieraczki to wiedziałem, że to problem z wycieraczką - teraz może to być "problem wymagający aktualizacji oprogramowania".
      Dajcie ludziom zwykłe, proste auta, dość przepłacania za niepotrzebny nam badziew.

      • 9 3

      • Dla takich ludzi mamy rowery, huljnogi i komunikacje miejską

        • 1 7

      • Nie leć tylko czasem samolotem na wakacje - wszystkim sterują komputery i system fly-by-wire.
        A magistralę CAN i elektronikę sterującą miałem w aucie z lat 80.
        Czasy gaźników i regulowania linki gazu na szczęście minęły bezpowrotnie.

        • 5 4

      • Przypuszczam, że ekrany są tańsze od dotychczasowych rozwiązań i dlatego pojawiają się w nowych pojazdach.

        • 2 0

      • "co z tymi, którzy naprawdę używają aut? Dostawcy, przedsiębiorcy, przedstawiciele handlowi, kurierzy itp"
        No więc oni stanowią jakieś 5% całej reszty. Niech oni sobie jeżdżą spalinówkami. Cała reszta spokojnie da radę bez możliwości przejechania całej Europy bez snu.

        • 4 1

  • (1)

    To jest Mercedes?? To chyba jakiś koreański..

    • 20 2

    • Nie obrażaj koreańskich sa lepsze I tańsze

      • 1 0

  • Tylko diesel

    • 15 10

  • "Żadne wyboje nie są straszne" (1)

    Ta, z felgami 22 cale na niskoprofilowych oponach xD

    Do tego bagażnik standardowy mniejszy od pierwszego, lepszego hatchbacka...

    To jakiś żart jest

    • 23 5

    • Który pierwszy z brzegu hatchback ma bagażnik o pojemności 645l? Czytałeś w ogóle ten artykuł?

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja