- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (65 opinii)
- 2 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (68 opinii)
- 3 Nie tylko city break na wiosenny urlop (14 opinii)
- 4 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 5 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
Artykuł niegotowy i przed korektą
Prosimy o nieudostępnianie tego linku.
Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat)
W gdyńskim salonie BMG Goworowski zadebiutował prawdopodobnie najbardziej luksusowy samochód elektryczny dostępny aktualnie na rynku. Mowa o futurystycznym odpowiedniku Mercedesa-Benz Klasy S, czyli modelu EQS. Trójmiejska premiera flagowego "elektryka" ze stajni Mercedesa cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów marki. Była to tak naprawdę pierwsza huczna impreza zorganizowana w nowoczesnym obiekcie.
Pierwsza taka impreza w nowym salonie
Debiut Mercedesa EQS to jedna z ważniejszych, o ile nie najważniejszych motoryzacyjnych premier tego roku. W środowy wieczór ponad 100 zaproszonych gości miało okazję na żywo zobaczyć dwa egzemplarze tego futurystycznego modelu. Była to tak naprawdę pierwsza tak huczna impreza zorganizowana przez firmę BMG Goworowski w swoim nowym salonie przy ul. Łużyckiej. Plany uroczystego otwarcia nowoczesnego obiektu w 2020 roku pokrzyżowała pandemia.
- Niezmiernie nam miło, że w końcu możemy spotkać się z naszymi klientami podczas uroczystego wydarzenia w naszym imponującym salonie. A przecież okazja jest wyjątkowa, bo głównym bohaterem wieczoru jest elektryczny Mercedes EQS. To Klasa S wśród "elektryków" - mówi Marek Szybilski z firmy BMG Goworowski.
Kilkugodzinne wydarzenie rozpoczęło się od przemówienia właściciela firmy - Bogdana Goworowskiego, który pokrótce opowiedział gościom o nowym salonie, a także o aktualnej, niezwykle trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym. Wieczór uświetnił występ saksofonistki Arethy Chmiel.
EQS to skrót od "elektryczny luksus"
EQS powstał na zupełnie nowej platformie MEA, którą zbudowano z myślą o dużych "elektrykach". Dlatego też nowy model nie ma w zasadzie nic wspólnego z dotychczasową gamą Mercedesów. Luksusowy "elektryk" Mercedesa mierzy 5216 mm długości, 1926 mm szerokości i 1512 mm szerokości. Rozstaw osi liczy 3120 mm. Natomiast bagażnik oferuje 610 l pojemności (maksymalnie 1770 l).
Cennik bazowej wersji Mercedesa EQS 450+ startuje od kwoty 495 400 zł. Auto zostało wyposażone w silnik elektryczny o mocy 333 KM i 568 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 450+ to wersja tylnonapędowa, która do "setki" przyspiesza w 6,2 s. Według producenta bazowy EQS jest w stanie przejechać na pełnej baterii do 732 km.
Za mocniejszy wariant EQS 580 4MATIC trzeba zapłacić co najmniej 607 300 zł. To dopłata m.in. za blisko 200 KM więcej. EQS 580 oferuje moc 523 KM i - bagatela - 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moment rozdzielany jest na wszystkie koła, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 s. Zasięg w porównaniu do wersji 450+ jest mniejszy, wynosi 663 km. Oba warianty mają elektronicznie ograniczoną prędkość do 210 km/h.
Kokpit EQS to jeden wielki ekran multimedialny. Elektryczna limuzyna została wyposażona w kosmicznie wyglądający, ogromny, rozciągający się w zasadzie na całą szerokość deski ekran MBUX Hyperscreen. Oprócz cyfrowych zegarów i centralnego ekranu multimedialnego obejmuje on także 12,3-calowy wyświetlacz OLED przed pasażerem. Dzięki stałej łączności z siecią możliwe jest zdalne aktualizowanie oprogramowania oraz odpłatne zamawianie i aktywowanie poszczególnych funkcji.
Więcej szczegółów na temat Mercedesa EQS przekażemy po pierwszych jazdach testowych.