- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (65 opinii)
- 2 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (68 opinii)
- 3 Nie tylko city break na wiosenny urlop (14 opinii)
- 4 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 5 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
- 6 Reaktywacja salonu przy al. Grunwaldzkiej (45 opinii)
Jest w pełni zabudowana i została wyposażona w podnoszony kontener oraz hydrauliczne zawieszenie, co umożliwia załadunek pod bardzo małym kątem. Dzięki temu bez problemu przewozi sportowe, nisko zawieszone samochody. Mowa o lawecie od zadań specjalnych, która od kilku miesięcy kursuje po Trójmieście.
Na pierwszy rzut oka przypomina zwykły dostawczak z zabudową izotermiczną. To jednak tylko pozory, choć w pewnym sensie można ten pojazd nazwać samochodem dostawczym, bo przecież aluminiowy kontener służy do transportowania samochodów, głównie tych luksusowych, sportowych i klasycznych.
Dzięki zabudowie przewożone pojazdy nie są narażone na żadne niedogodności, a przede wszystkim na niesprzyjające warunki atmosferyczne czy uszkodzenia karoserii i szyb w postaci odprysków oraz zarysowań. Dlatego też bardzo chętnie z usług sopockiej firmy Motorsport Factory korzystają trójmiejscy dealerzy samochodowi i studia detailingowe.
Specjalistyczna a zwykła laweta?
Podstawową różnicą między standardową a specjalistyczną lawetą jest zakres możliwości. Zwykła laweta nie jest przystosowana do transportu samochodów sportowych o niewielkim prześwicie. Dlatego też często podczas załadunku dochodzi do uszkodzeń karoserii czy podwozia.
- Gdybyśmy spojrzeli na obie lawety pod kątem technicznym i możliwościami - to różnica jest ogromna. Główną zaletą naszej lawety są możliwości załadunkowe. Kontener w pojeździe jest podnoszony, co pozwala uzyskać każdy możliwy kąt pochylenia potrzebny do bezpiecznego załadunku. Do tego należy dodać regulację hydraulicznie opuszczanej rampy najazdowej wraz z rozkładanymi najazdami. To wszystko sprawia, że jesteśmy w stanie załadować każde auto, nawet to o minimalnym prześwicie. Gwarantujemy, że nie uszkodzi się żaden element podwozia. Dodam również, że w przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku lawet spełniamy wymogi tonażowe ładowności do danej klasy aut - wyjaśnia Marek Rojek z firmy Motorsport Factory.
Specjalistyczna laweta jest w stanie przewieźć samochody o maksymalnych wymiarach do 6,5 m długości, 2,5 m szerokości i 2,3 m wysokości (tonaż do 3,5 t).
Drogie auta to duża odpowiedzialność
- Posiadamy pełne ubezpieczenie na tego typu zlecenia, a do tego monitoring GPS i wszelkie wymagane pozwolenia na świadczenie transportu krajowego i międzynarodowego. Nasz kierowca posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie, a przede wszystkim doświadczenie w transporcie pojazdów marek premium, które zdobył pracując dla Porsche. Do każdego transportu podchodzimy indywidualnie - dodaje Rojek.
Idealna dla samochodowego SPA i dealerów
Z usług specjalistycznej lawety korzystają m.in. firmy z branży auto-detailingu. Luksusowe i bardzo drogie samochody zaraz po umyciu trafiają na zabudowaną lawetę, która dostarcza je w zasadzie prosto do garażu właściciela. W ten sposób unika się ryzyka zabrudzenia auta zaraz po opuszczeniu studia detailingowego, a tym samym wyrzucenia pieniędzy w błoto. I to dosłownie.
- Dość często korzystamy z transportu zewnętrznego do przewozu aut z salonu pod dom klienta lub na odwrót. To dla nas bardzo istotne, aby po wykonaniu usługi samochód wrócił do właściciela w nienagannym stanie, czysty i lśniący. Bo tak naprawdę tylko w taki sposób klient może zobaczyć efekt naszej pracy. Pomimo dodatkowych kosztów związanych z transportem coraz częściej decydujemy się na tę usługę - tłumaczy Marcin Kopiński z firmy SNB Gdańsk.
Z usług lawety należącej do firmy Motorsport Factory korzystają także dealerzy samochodowi, m.in. British Automotive, BMG Goworowski, Porsche Centrum Sopot czy Infiniti Gdańsk.
- Wybór takiej, a nie innej lawety był dla nas oczywisty. Niejednokrotnie transportujemy samochody na ekspozycje, które są starannie przygotowywane przez wiele godzin. Korzystanie z tej lawety daje nam komfort, że samochód będzie idealnie czysty po przyjedzie w wyznaczone miejsce - dodaje Katarzyna Zblewska z British Automotive.
Koszt wynajmu specjalistycznej lawety w Trójmieście (do 40 km) wynosi 200 zł netto. Za każdy dodatkowy kilometr naliczana jest opłata w wysokości 3,5 zł. Dla porównania usługa standardowej lawety to wydatek rzędu 120-150 zł i od 2 do 3 zł za każdy kolejny rozpoczęty kilometr.
Szukasz lawety? Znajdziesz ją tutaj
Miejsca
Zobacz także
Opinie (65) 6 zablokowanych
-
2019-02-13 17:55
meh, myslales ze sciaga stojace na chodnikach nielegalnie
a tu tylko kolejny artykuł z serii kultu autka
- 1 0
-
2019-02-13 18:07
Co to kogo obchodzi ?
Nie macie już tematów do pisania to piszecie o jakimś kawałku złomu ? Równie dobrze może przyjechać pan Bogdan starym lt-kiem i załadować te samochody nakrywając je dziurawa plandeka
- 3 2
-
2019-02-13 20:26
3,5t (4)
Z tego co ja się orientuję to te iveco mogą mieć do 3,5t masy całkowitej. Czyli auta z zabudową wraz z autem przewożonym. Zapakowana G klasa waży co najmniej 2,4t, co by znaczyło ze to auto dostawcze nie może ważyć wraz z paliwem i ekwipunkiem nie więcej niż 1,1t, czyli tyle co przykładowo renault clio. hmm
- 4 2
-
2019-02-13 20:43
Yyyyyy wystarczy ze kierowca ma kat c :))))
- 0 2
-
2019-02-13 21:59
Iveco
Masa całkowita pojazdu,minus masa własna
równa się dopuszczalna ładowność. Pojazd jest zarejestrowany zgodnie z możliwościami jakie spełnia
A nie na kat.B. tzw.sztuka- 1 0
-
2019-02-14 13:43
Proponuję doczytac
Podwozie jest siedmiotonowe. Wszystko na legalu Tacho plus C. Wiedza jest dobra wystarczy ją pozyskiwać.
- 1 0
-
2019-04-29 00:14
Z tego co wiem, to jak nie masz zielonego pojęcia to się nie odzywasz. Iveco ma DMC 7200kg
- 0 0
-
2019-02-13 20:38
itd sprawdzi jak to jest z masami
- 2 0
-
2019-02-13 21:07
Kupując auto premium
Najlepiej o razu dokupić taka lawete i nią tylko wozić takie cudo bo przecież szkoda zeby się pobrudzilo itp...
- 8 0
-
2019-02-15 07:46
A potem jezdza na blachach GWE i GPU a reszta swiata hejtuje. Taka prawda.
- 1 0
-
2019-02-15 13:22
To już Ameryka u nas.
- 0 0
-
2019-02-15 15:02
A jak zapindala 200 km/h po miescie
to odprysków i zarysowań na przodzie nie ma niby? Dziwne ;)
- 2 0
-
2019-06-02 15:12
bo salony nie chca by ludzie wiedzieli ze takie drogie auta ciagle sie psuja dla tego wożą je takimi lawetami a to pitolenie ze chronią przed warunkami atmosferycznymi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.