- 1 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (28 opinii)
- 2 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
- 3 Zamknęli całą Montownię dla tej imprezy (18 opinii)
- 4 Barbara Sobczak: z Dubaju do Gdańska (68 opinii)
Jest w pełni zabudowana i została wyposażona w podnoszony kontener oraz hydrauliczne zawieszenie, co umożliwia załadunek pod bardzo małym kątem. Dzięki temu bez problemu przewozi sportowe, nisko zawieszone samochody. Mowa o lawecie od zadań specjalnych, która od kilku miesięcy kursuje po Trójmieście.
Na pierwszy rzut oka przypomina zwykły dostawczak z zabudową izotermiczną. To jednak tylko pozory, choć w pewnym sensie można ten pojazd nazwać samochodem dostawczym, bo przecież aluminiowy kontener służy do transportowania samochodów, głównie tych luksusowych, sportowych i klasycznych.
Dzięki zabudowie przewożone pojazdy nie są narażone na żadne niedogodności, a przede wszystkim na niesprzyjające warunki atmosferyczne czy uszkodzenia karoserii i szyb w postaci odprysków oraz zarysowań. Dlatego też bardzo chętnie z usług sopockiej firmy Motorsport Factory korzystają trójmiejscy dealerzy samochodowi i studia detailingowe.
Specjalistyczna a zwykła laweta?
Podstawową różnicą między standardową a specjalistyczną lawetą jest zakres możliwości. Zwykła laweta nie jest przystosowana do transportu samochodów sportowych o niewielkim prześwicie. Dlatego też często podczas załadunku dochodzi do uszkodzeń karoserii czy podwozia.
- Gdybyśmy spojrzeli na obie lawety pod kątem technicznym i możliwościami - to różnica jest ogromna. Główną zaletą naszej lawety są możliwości załadunkowe. Kontener w pojeździe jest podnoszony, co pozwala uzyskać każdy możliwy kąt pochylenia potrzebny do bezpiecznego załadunku. Do tego należy dodać regulację hydraulicznie opuszczanej rampy najazdowej wraz z rozkładanymi najazdami. To wszystko sprawia, że jesteśmy w stanie załadować każde auto, nawet to o minimalnym prześwicie. Gwarantujemy, że nie uszkodzi się żaden element podwozia. Dodam również, że w przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku lawet spełniamy wymogi tonażowe ładowności do danej klasy aut - wyjaśnia Marek Rojek z firmy Motorsport Factory.
Specjalistyczna laweta jest w stanie przewieźć samochody o maksymalnych wymiarach do 6,5 m długości, 2,5 m szerokości i 2,3 m wysokości (tonaż do 3,5 t).
Drogie auta to duża odpowiedzialność
- Posiadamy pełne ubezpieczenie na tego typu zlecenia, a do tego monitoring GPS i wszelkie wymagane pozwolenia na świadczenie transportu krajowego i międzynarodowego. Nasz kierowca posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie, a przede wszystkim doświadczenie w transporcie pojazdów marek premium, które zdobył pracując dla Porsche. Do każdego transportu podchodzimy indywidualnie - dodaje Rojek.
Idealna dla samochodowego SPA i dealerów
Z usług specjalistycznej lawety korzystają m.in. firmy z branży auto-detailingu. Luksusowe i bardzo drogie samochody zaraz po umyciu trafiają na zabudowaną lawetę, która dostarcza je w zasadzie prosto do garażu właściciela. W ten sposób unika się ryzyka zabrudzenia auta zaraz po opuszczeniu studia detailingowego, a tym samym wyrzucenia pieniędzy w błoto. I to dosłownie.
- Dość często korzystamy z transportu zewnętrznego do przewozu aut z salonu pod dom klienta lub na odwrót. To dla nas bardzo istotne, aby po wykonaniu usługi samochód wrócił do właściciela w nienagannym stanie, czysty i lśniący. Bo tak naprawdę tylko w taki sposób klient może zobaczyć efekt naszej pracy. Pomimo dodatkowych kosztów związanych z transportem coraz częściej decydujemy się na tę usługę - tłumaczy Marcin Kopiński z firmy SNB Gdańsk.
Z usług lawety należącej do firmy Motorsport Factory korzystają także dealerzy samochodowi, m.in. British Automotive, BMG Goworowski, Porsche Centrum Sopot czy Infiniti Gdańsk.
- Wybór takiej, a nie innej lawety był dla nas oczywisty. Niejednokrotnie transportujemy samochody na ekspozycje, które są starannie przygotowywane przez wiele godzin. Korzystanie z tej lawety daje nam komfort, że samochód będzie idealnie czysty po przyjedzie w wyznaczone miejsce - dodaje Katarzyna Zblewska z British Automotive.
Koszt wynajmu specjalistycznej lawety w Trójmieście (do 40 km) wynosi 200 zł netto. Za każdy dodatkowy kilometr naliczana jest opłata w wysokości 3,5 zł. Dla porównania usługa standardowej lawety to wydatek rzędu 120-150 zł i od 2 do 3 zł za każdy kolejny rozpoczęty kilometr.
Szukasz lawety? Znajdziesz ją tutaj
Miejsca
Zobacz także
Opinie (65) 6 zablokowanych
-
2019-02-13 15:54
Niebywałe... i to deLuxe?
podobno od sierpnia w Gdyni będzie jeździć złota śmieciarka, której ekipa będzie ubrana w garnitur i białe rękawiczki tak, by śmieci plebsu nie mieszały się z bezglutenowymi eko-odpadkami lepszego sortu.
Może brzmi śmiesznie? dziwnie? jakieś 15 lat temu równie niedorzecznie brzmiała koncepcja robienia sobie zdjęć i tego co się je i udostępniania całemu światu...- 8 1
-
2019-02-13 15:55
Świetny artykuł
a nie jednak nie, zupełnie bezużyteczny. No ale sponsorowany, o czym fajnie jakbyście wspomnieli.
- 7 1
-
2019-02-13 16:04
no to już wiem czym mój pasek wrócić od mechnika po wycięciu DPFa...
- 4 0
-
2019-02-13 16:15
Ot laweta
Co to nie widac "dzwignietego "auta ..
- 2 0
-
2019-02-13 16:19
Tego rodzaju zabudowana laweta m-ki Mercedes, była użytkowana już 15 lat temu
w niewielkim zakładzie transportowym w Gdańsku Wrzeszczu przy ul Słowackiego. Więc to żadna nowość i cud motoryzacji....Może to rewelacja dla *prospektowych ekspertów* motoryzacji, na poziomie mechaników i serwisantów to zwykła niezbyt funkcjonalna laweta
- 10 1
-
2019-02-13 16:38
A czy ta wspaniała, nowoczesna laweto-szafa ma na pace ogrzewanie ,klimę ?
Bo jak nie to słabiutko ,jak ja mojego Ogara mam przewieźć z punktu a do punktu b ?
- 2 0
-
2019-02-13 16:39
u tadzia trydzyka już kilka razy była (1)
- 1 0
-
2019-02-13 18:06
zaraz po detalingu wprost od bezdomnego
- 1 0
-
2019-02-13 17:12
Sóper, muj paseratti mósi jechać do blahaża. Skożystam z tej lawety.
- 0 1
-
2019-02-13 17:16
A ten Maybach to na toruńskich blachach ?
Ta tylko pytam ;)
- 1 3
-
2019-02-13 17:45
piękna żółta Testarossa ...
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.