wiadomości - Moda & Uroda

stat

Kosmetyki gwiazd. Jakość warta każdej ceny czy tylko dobry marketing?

Wielką popularnością cieszą się zarówno kosmetyki wyprodukowane przez Rihannę, jak i te stworzone przez siostry Kardashian: Kim i Kylie.
Wielką popularnością cieszą się zarówno kosmetyki wyprodukowane przez Rihannę, jak i te stworzone przez siostry Kardashian: Kim i Kylie. usmagazine.com

W branży kosmetycznej co rusz pojawiają się nowości. Coraz więcej gwiazd otwiera własne marki z produktami do makijażu. Ogromną popularnością cieszą się kosmetyki stworzone przez Rihannę czy siostry Kardashian. Postanowiliśmy sprawdzić, w czym tkwi fenomen tych marek i dlaczego tak wiele kobiet chce je mieć.



Czy chciałabyś mieć kosmetyki celebrytek?
Czy chciałabyś mieć kosmetyki celebrytek?

tak, często czekam na ich polską premierę

4%

tak, ale uważam, że nie zawsze są warte swojej ceny

8%

wolę luksusowe kosmetyki od Diora czy Chanel

14%

liczy się skład kosmetyków i ich działanie, a nie nazwisko gwiazdy

60%

nie interesują mnie nowości kosmetyczne

14%
Dla wielu kobiet makijaż jest nieodłączną częścią wizerunku, dlatego wszystkie znaczące nowości, które pojawiają się na rynku, wywołują zamieszanie. Dobrze wiedzą o tym gwiazdy, które zaczęły wykorzystywać popularność do tworzenia własnych marek, także kosmetycznych.

Ikony kina i muzyki coraz częściej prowadzą dodatkowe biznesy, które przynoszą im spore zyski. Czasem wręcz trudno zapamiętać długą listę marek promowanych przez jedną gwiazdę.

- Kobiety chcą być takie jak gwiazdy, które oglądają, używać tych samych kosmetyków, a co za tym idzie - wyglądać tak jak one. Dzięki rozpoznawalności aktorki czy piosenkarki mogą liczyć na wysoką sprzedaż kosmetyków. To jest głównym elementem napędzającym popularność tych marek. Najważniejsze jest to, że rynek kosmetyczny nas rozpieszcza i mamy bardzo duży wybór, dzięki temu łatwiej znaleźć idealny produkt dla siebie - twierdzi Karolina Mech z firmy Zalotka Make-up.
Branża kosmetyczna wykorzystywana jest przede wszystkim przez celebrytki. Piosenkarki, aktorki, które są ikonami stylu, proponują stworzone przez siebie kosmetyki, które zapewnić mają tzw. "celebrity look". Duże poruszenie wywołała ostatnio marka Fenty Beauty, założona przez Rihannę. Powstała we wrześniu tego roku pierwsza marka kosmetyczna piosenkarki przypadła już do gustu tysiącom fanek. Niestety, Polki muszą jeszcze chwilę poczekać, aż produkty zostaną wprowadzone na nasz rynek.

- Rihanna weszła w kooperację z globalną firmą Kendo, odpowiedzialną za takie marki jak Marc Jacobs czy Kat Von D Beauty. Dzięki temu ma dostęp do najlepszych laboratoriów i specjalistów, a to sprawia, że cały świat zachwyca się jakością kosmetyków. Dodatkowy plus to fakt, że kosmetyki są wegańskie - dodaje Karolina Mech.
Największe zainteresowanie wzbudza seria podkładów, na którą składa się aż 40 odcieni. Rihanna przyznała, że jej celem było stworzenie odpowiedniego podkładu dla każdego rodzaju cery. Drugim czołowym produktem są rozświetlacze w sztyfcie. Oprócz tego stworzono pomadki do ust oraz pędzle do konturowania twarzy. Uwagę przykuwają również ich opakowania - minimalistyczne, w odcieniu bladego różu i bieli, o charakterystycznym kanciastym kształcie.

Mimo że kosmetyki jeszcze nie są u nas dostępne, to ilość informacji na ich temat - w mediach, na forach, na portalach społecznościowych - jest nie do zliczenia. Opisane produkty wyróżniają się oczywiście designem, futurystycznymi opakowaniami bądź nowoczesnością, ale za popularnością marki stoi osoba Rihanny.

Od lat swoje pięć minut przeżywają również marki stworzone przez siostry Kardashian. Pierwsza z nich, czyli Kardashian Beauty, to przede wszystkim produkty do pielęgnacji włosów i sprzęt do stylizowania fryzur. Natomiast w czerwcu tego roku powstała "solowa" kolekcja Kim Kardashian West o nazwie KKW Beauty, której głównym produktem są rozświetlacze i kremowe konturówki, które mają pomóc wykonać makijaż w stylu gwiazdy. Również w tym roku przyrodnie siostry - Kim Kardashian i Kylie Jenner - stworzyły razem nową linię kosmetyków. W wyniku współpracy KKWxKylie powstały 4 pomadki do ust w odcieniach nude.

- Nie wszystkie produkty promowane przez największe gwiazdy są wysokiej jakości. Najlepszym przykładem jest marka jednej z sióstr Kardashian - Kylie Jenner. Fanki gwiazdy wyczekiwały z utęsknieniem reklamowanych pomadek do ust. Niestety, po ich premierze pojawiło się bardzo wiele negatywnych opinii dotyczących wytrzymałości produktów bądź samej ich dystrybucji. Według mnie pomadki czy konturówki marki Kylie Jenner są przyzwoite i przyjemne w użyciu, jednakże z pewnością nie są warte swojej ceny. Zdecydowanie bardziej godne uwagi są kosmetyki znanej artystki i tatuażystki Kat von D, dostępne od niedawna w drogeriach. Są to kosmetyki ciekawe i dobre jakościowo, przede wszystkim eyelinery czy palety do konturowania twarzy. Najbardziej oczekiwanymi kosmetykami obecnie są produkty marki Fenty Beauty, których twórcą jest Rihanna. Marka szczyci się dużą różnorodnością kolorystyczną. Osobiście ciekawa jestem, czy będzie to "strzał w 10" czy może wielkie rozczarowanie - zdradza Karina Kosowska, makijażystka.
Wiele gwiazd promuje swoją twarzą poszczególne kosmetyki. Gwyneth Paltrow, oprócz promocji, została również dyrektorem linii makijażowej marki Juicy Beauty, której celem było stworzenie produktów, które nie będą negatywnie wpływać na proces starzenia skóry. Aktorka utożsamiła się z produktami, co zdecydowało o nawiązaniu współpracy i inwestycji w udziały marki.

- We współcześnie zglobalizowanym świecie nie ma wielu marek kosmetycznych, które same miałyby laboratoria, hale produkcyjne, maszyny, aby wyprodukować całą gamę kosmetyków. Dlatego na międzynarodowych rynkach z powodzeniem działają fabryki specjalizujące się w produkcji konkretnego kosmetyku. Kilku renomowanych producentów na świecie tworzy np. lakiery do paznokci dla prawie wszystkich wiodących marek (Dior, Chanel, Lancome, Versace, Guerlain, itd). Tak samo działa to przy produkcji każdego innego kosmetyku - opowiada Beata MałachowskaBeauty-art.
Kolejną gwiazdą, która postanowiła zainwestować w kosmetyki do makijażu jest Drew Barrymore. Jej marka Flower to kobiece opakowania nawiązujące do nazwy. W ofercie jest cała gama produktów, za pomocą których wykonamy makijaż.

Kilka lat temu szeroką gamę kosmetyków zaczęła produkować również Salma Hayek. Linia Nuance to ponad 100 kosmetyków do pielęgnacji skóry, włosów i ciała, jak również produkty do makijażu. 50-letnia aktorka swoim wyglądem potwierdza jakość kosmetyków, które bazują na naturalnych składnikach i przedłużają młodość skóry.

Dużą popularnością poszczycić się mogą również australijskie ekokosmetyki marki Kora. Miranda Kerr to światowa topmodelka, która od wielu lat produkuje kosmetyki do pielęgnacji na bazie naturalnych składników: peelingujący z bambusem, olejek z owocem dzikiej róży, balsam z masłem kakaowym oraz rewitalizująca mgiełka cytrusowa.

Na naszym lokalnym podwórku również znalazło się kilka gwiazd, które próbują swoich sił w branży kosmetycznej. Jedną z nich jest Kinga Rusin i jej kosmetyki Pat&Rub. Od dłuższego czasu prezenterka jest ambasadorką zdrowego stylu życia. Swoje kremy ma również Grażyna Szapołowska czy Krystyna Janda.


Moda na kosmetyki sygnowane nazwiskami celebrytów stale się rozwija. Wkrótce zapewne usłyszymy o kolejnej piosenkarce czy aktorce, która postanowiła spróbować swoich sił w biznesie kosmetycznym. Nie powinno to dziwić, bo marki te przynoszą ogromne zyski, a samym właścicielkom pomagają w jeszcze większej rozpoznawalności. Klientów zaś przyciąga znana twarz i ogromne kampanie reklamowe, które towarzyszą wprowadzeniu każdej z takich marek na rynek.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (19)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Najnowsze artykuły

wydarzenia