• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kosmetyki gwiazd. Jakość warta każdej ceny czy tylko dobry marketing?

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
13 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wielką popularnością cieszą się zarówno kosmetyki wyprodukowane przez Rihannę, jak i te stworzone przez siostry Kardashian: Kim i Kylie. Wielką popularnością cieszą się zarówno kosmetyki wyprodukowane przez Rihannę, jak i te stworzone przez siostry Kardashian: Kim i Kylie.

W branży kosmetycznej co rusz pojawiają się nowości. Coraz więcej gwiazd otwiera własne marki z produktami do makijażu. Ogromną popularnością cieszą się kosmetyki stworzone przez Rihannę czy siostry Kardashian. Postanowiliśmy sprawdzić, w czym tkwi fenomen tych marek i dlaczego tak wiele kobiet chce je mieć.



Czy chciałabyś mieć kosmetyki celebrytek?

Dla wielu kobiet makijaż jest nieodłączną częścią wizerunku, dlatego wszystkie znaczące nowości, które pojawiają się na rynku, wywołują zamieszanie. Dobrze wiedzą o tym gwiazdy, które zaczęły wykorzystywać popularność do tworzenia własnych marek, także kosmetycznych.

Ikony kina i muzyki coraz częściej prowadzą dodatkowe biznesy, które przynoszą im spore zyski. Czasem wręcz trudno zapamiętać długą listę marek promowanych przez jedną gwiazdę.

- Kobiety chcą być takie jak gwiazdy, które oglądają, używać tych samych kosmetyków, a co za tym idzie - wyglądać tak jak one. Dzięki rozpoznawalności aktorki czy piosenkarki mogą liczyć na wysoką sprzedaż kosmetyków. To jest głównym elementem napędzającym popularność tych marek. Najważniejsze jest to, że rynek kosmetyczny nas rozpieszcza i mamy bardzo duży wybór, dzięki temu łatwiej znaleźć idealny produkt dla siebie - twierdzi Karolina Mech z firmy Zalotka Make-up.
Branża kosmetyczna wykorzystywana jest przede wszystkim przez celebrytki. Piosenkarki, aktorki, które są ikonami stylu, proponują stworzone przez siebie kosmetyki, które zapewnić mają tzw. "celebrity look". Duże poruszenie wywołała ostatnio marka Fenty Beauty, założona przez Rihannę. Powstała we wrześniu tego roku pierwsza marka kosmetyczna piosenkarki przypadła już do gustu tysiącom fanek. Niestety, Polki muszą jeszcze chwilę poczekać, aż produkty zostaną wprowadzone na nasz rynek.

- Rihanna weszła w kooperację z globalną firmą Kendo, odpowiedzialną za takie marki jak Marc Jacobs czy Kat Von D Beauty. Dzięki temu ma dostęp do najlepszych laboratoriów i specjalistów, a to sprawia, że cały świat zachwyca się jakością kosmetyków. Dodatkowy plus to fakt, że kosmetyki są wegańskie - dodaje Karolina Mech.
Największe zainteresowanie wzbudza seria podkładów, na którą składa się aż 40 odcieni. Rihanna przyznała, że jej celem było stworzenie odpowiedniego podkładu dla każdego rodzaju cery. Drugim czołowym produktem są rozświetlacze w sztyfcie. Oprócz tego stworzono pomadki do ust oraz pędzle do konturowania twarzy. Uwagę przykuwają również ich opakowania - minimalistyczne, w odcieniu bladego różu i bieli, o charakterystycznym kanciastym kształcie.

Mimo że kosmetyki jeszcze nie są u nas dostępne, to ilość informacji na ich temat - w mediach, na forach, na portalach społecznościowych - jest nie do zliczenia. Opisane produkty wyróżniają się oczywiście designem, futurystycznymi opakowaniami bądź nowoczesnością, ale za popularnością marki stoi osoba Rihanny.

  • Fenty Beauty to marka kosmetyczna Rihanny, której głównym produktem są podkłady w 40 odcieniach oraz rozświetlacze do twarzy.
  • Opakowania kosmetyków Fenty Beauty urzekają minimalistyczną formą w kolorach bladego różu i bieli.
  • Rihanna podczas premiery swoich kosmetyków.
  • Kolekcja Fenty Beauty wyróżnia się aż 40 odcieniami podkładów.
  • Kim Kardashian promuje swoją markę KKW Beauty.
  • Pędzle do makijażu KKW Beauty.
Od lat swoje pięć minut przeżywają również marki stworzone przez siostry Kardashian. Pierwsza z nich, czyli Kardashian Beauty, to przede wszystkim produkty do pielęgnacji włosów i sprzęt do stylizowania fryzur. Natomiast w czerwcu tego roku powstała "solowa" kolekcja Kim Kardashian West o nazwie KKW Beauty, której głównym produktem są rozświetlacze i kremowe konturówki, które mają pomóc wykonać makijaż w stylu gwiazdy. Również w tym roku przyrodnie siostry - Kim Kardashian i Kylie Jenner - stworzyły razem nową linię kosmetyków. W wyniku współpracy KKWxKylie powstały 4 pomadki do ust w odcieniach nude.

- Nie wszystkie produkty promowane przez największe gwiazdy są wysokiej jakości. Najlepszym przykładem jest marka jednej z sióstr Kardashian - Kylie Jenner. Fanki gwiazdy wyczekiwały z utęsknieniem reklamowanych pomadek do ust. Niestety, po ich premierze pojawiło się bardzo wiele negatywnych opinii dotyczących wytrzymałości produktów bądź samej ich dystrybucji. Według mnie pomadki czy konturówki marki Kylie Jenner są przyzwoite i przyjemne w użyciu, jednakże z pewnością nie są warte swojej ceny. Zdecydowanie bardziej godne uwagi są kosmetyki znanej artystki i tatuażystki Kat von D, dostępne od niedawna w drogeriach. Są to kosmetyki ciekawe i dobre jakościowo, przede wszystkim eyelinery czy palety do konturowania twarzy. Najbardziej oczekiwanymi kosmetykami obecnie są produkty marki Fenty Beauty, których twórcą jest Rihanna. Marka szczyci się dużą różnorodnością kolorystyczną. Osobiście ciekawa jestem, czy będzie to "strzał w 10" czy może wielkie rozczarowanie - zdradza Karina Kosowska, makijażystka.
Wiele gwiazd promuje swoją twarzą poszczególne kosmetyki. Gwyneth Paltrow, oprócz promocji, została również dyrektorem linii makijażowej marki Juicy Beauty, której celem było stworzenie produktów, które nie będą negatywnie wpływać na proces starzenia skóry. Aktorka utożsamiła się z produktami, co zdecydowało o nawiązaniu współpracy i inwestycji w udziały marki.

- We współcześnie zglobalizowanym świecie nie ma wielu marek kosmetycznych, które same miałyby laboratoria, hale produkcyjne, maszyny, aby wyprodukować całą gamę kosmetyków. Dlatego na międzynarodowych rynkach z powodzeniem działają fabryki specjalizujące się w produkcji konkretnego kosmetyku. Kilku renomowanych producentów na świecie tworzy np. lakiery do paznokci dla prawie wszystkich wiodących marek (Dior, Chanel, Lancome, Versace, Guerlain, itd). Tak samo działa to przy produkcji każdego innego kosmetyku - opowiada Beata MałachowskaBeauty-art.
Kolejną gwiazdą, która postanowiła zainwestować w kosmetyki do makijażu jest Drew Barrymore. Jej marka Flower to kobiece opakowania nawiązujące do nazwy. W ofercie jest cała gama produktów, za pomocą których wykonamy makijaż.

Kilka lat temu szeroką gamę kosmetyków zaczęła produkować również Salma Hayek. Linia Nuance to ponad 100 kosmetyków do pielęgnacji skóry, włosów i ciała, jak również produkty do makijażu. 50-letnia aktorka swoim wyglądem potwierdza jakość kosmetyków, które bazują na naturalnych składnikach i przedłużają młodość skóry.

Dużą popularnością poszczycić się mogą również australijskie ekokosmetyki marki Kora. Miranda Kerr to światowa topmodelka, która od wielu lat produkuje kosmetyki do pielęgnacji na bazie naturalnych składników: peelingujący z bambusem, olejek z owocem dzikiej róży, balsam z masłem kakaowym oraz rewitalizująca mgiełka cytrusowa.

Na naszym lokalnym podwórku również znalazło się kilka gwiazd, które próbują swoich sił w branży kosmetycznej. Jedną z nich jest Kinga Rusin i jej kosmetyki Pat&Rub. Od dłuższego czasu prezenterka jest ambasadorką zdrowego stylu życia. Swoje kremy ma również Grażyna Szapołowska czy Krystyna Janda.

  • Zestaw rozświetlaczy KKW Beauty
  • Kosmetyki i urządzenia do stylizacji włosów marki Kardashian Beauty.
  • Seria kosmetyków Kylie Jenner.
  • Przyrodnie siostry, Kim Kardashian i Kylie Jenner, reklamują stworzoną wspólnie serię pomadek do ust. Kampania jest skomponowana w taki sposób, żeby podkreślić podobieństwo sióstr.
  • FLOWERBEAUTY to kosmetyki wyprodukowane przez Drew Barrymore.
  • Topmodelka, Miranda Kerr, stworzyła własną linię ekokosmetyków Kora.
  • Aktorka, Salma Hayek jest twarzą własnej serii kosmetyków Nuance.
  • Kinga Rusin swoje kosmetyki Pat&Rub reklamuje w bardzo naturalnym makijażu pokazując, że można dbać o siebie używając naturalnych metod.

Moda na kosmetyki sygnowane nazwiskami celebrytów stale się rozwija. Wkrótce zapewne usłyszymy o kolejnej piosenkarce czy aktorce, która postanowiła spróbować swoich sił w biznesie kosmetycznym. Nie powinno to dziwić, bo marki te przynoszą ogromne zyski, a samym właścicielkom pomagają w jeszcze większej rozpoznawalności. Klientów zaś przyciąga znana twarz i ogromne kampanie reklamowe, które towarzyszą wprowadzeniu każdej z takich marek na rynek.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (23) 7 zablokowanych

  • re

    Hildegard Braukmann - i będzie OK. Takie połączenie jakości i niskiej ceny. Zazwyczaj jest z tym kiepsko, ale w tym przypadku dokładnie odwrotnie, naprawdę dobrze. Mają same porządne produkty, których efekty stosowania po prostu widać. Jakość, niezawodność, zero problemów.
    A jak to wyglądało u was?

    • 0 0

  • Wydaje mi się że to raczej kwestia tylko dobrego marketingu i to że ludzie uwielbiają te gwiazdy. Ja osobiście nie lubię wydawać dużo na kosmetyki i lubię mieć dobre jakościowo produkty. Dlatego od lat kupuje kosmetyki z marki Pierre Rene, zamawiam sobie u nich na stronie zwykle https://www.pierrerene.pl

    • 0 0

  • pierre rene

    Nie ma sensu kupować tak drogich produktów. Już wolę współpracę Amelii Szczepaniak z marką Pierre Rene. Stworzyli fajną kolekcję, niedrogich a dobrych kosmetyków. Paletka cieni 'Pinch Me' jest teraz przeze mnie namiętnie używana. Piękne odcienie, matowe i błyszczące. Dodatkowo szanuję markę Pierre Rene za to nie testuje swoich kosmetyków na zwierzętach a kolekcja Amelii jest Vegan Friendly.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja