• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie premiery BMW: wskrzeszona "ósemka" i X5

Michał Jelionek
24 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Po blisko 20 latach nieobecności w ofercie modelowej BMW pojawiła się wskrzeszona Seria 8. Sportowe coupe powróciło w wielkim stylu, a mogliśmy się o tym naocznie przekonać w piątkowy wieczór w gdyńskim salonie BMW Zdunek. Nowa "ósemka" nie była jedyną gwiazdą wieczoru - dealer zaprezentował także czwartą generację BMW X5.



Rynkowa ofensywa bawarskiego producenta trwa w najlepsze, a zwieńczeniem tegorocznego wysypu nowych modeli są dwie motoryzacyjne petardy - długo oczekiwana Seria 8 i kolejna odsłona świetnie sprzedającego się X5. I jak podkreśla właściciel firmy Tadeusz Zdunek: to dopiero przedsmak tego, co czeka nas w roku 2019. Już teraz wielu fanów marki spod znaku biało-niebieskiej szachownicy zaciera ręce na premiery X7, X6 czy chociażby nowej generacji Serii 3.

Premierowa generacja Serii 8. Premierowa generacja Serii 8.
Zainteresowanie piątkowym wydarzeniem w gdyńskim salonie BMW Zdunek zobacz na mapie Gdyni było bardzo duże. Już od progu na zaproszonych gości, łącznie około 130, czekała powitalna lampka prosecco oraz pięknie zachowane BMW Serii 8 w premierowej odsłonie, rocznik 1995. Klasyczne coupe było poniekąd zapowiedzią dalszych emocji.

Kilka minut po godz. 19 na scenie pojawił się ambasador Grupy Zdunek - Mateusz Borek. Komentator sportowy wespół z Maciejem Kaczmarkiem, instruktorem ze stajni BMW, zapowiedzieli obie gwiazdy wieczoru. Najpierw koncertowo (i to dosłownie) zaprezentowano model X5. SUV został odsłonięty przy dźwiękach muzyki granej na żywo na instrumentach dętych. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że muzycy siedzieli... w aucie.

  • Gwiazdą wieczoru było BMW Serii 8
Chwilę później hostessy odsłoniły drugi, jeszcze bardziej wyczekiwany model - BMW Serii 8 (G15). To luksusowe coupe z pięknie skrojoną i dynamiczną sylwetką skradło show i nieco przyćmiło prezentowanego chwilę wcześniej flagowego SUV-a niemieckiego producenta.

Piękna "ósemka" zastąpiła w ofercie modelowej Serię 6, która nie spełniła oczekiwań Bawarczyków. Wygląda na to, że z następcą będzie inaczej. Już teraz zainteresowanie potencjalnych nabywców jest duże, a dealer sprzedał już kilka egzemplarzy tego modelu. Pierwszy z nich wyjedzie na ulice Trójmiasta w ten weekend.

- To samochód ma za zadanie wypełnić lukę między najtańszymi Rolls-Royce'ami a najdroższymi modelami BMW. Szkoda trochę, że nowa "ósemka" w tak niewielkim stopniu nawiązuje do tej pięknej Serii 8 z lat 90. - zdradza Tadeusz Zdunek, właściciel Grupy Zdunek.
  • Nieco futurystycznie wyglądający tył nowej "ósemki".
BMW Serii 8 debiutuje w nadwoziu coupe. W niedalekiej przyszłości pojawią się dwie kolejne odmiany - kabriolet z miękkim dachem i wersja czterodrzwiowa.

Pod maskę luksusowej "ósemki" nie trafi silnik V12, jak w pierwotnej Serii 8, ale i tak jest bardzo dobrze. Póki co klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki: benzynową M850i oraz wysokoprężną 840d.

Pierwszy z silników to 4,4-litrowe V8 TwinPower Turbo, które generuje moc 530 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (3,7 sek. do "setki"). Natomiast jednostka diesla to 3.0 R6 o mocy 320 KM (680 Nm). W obu wariantach jednostki będą współpracowały z ośmiostopniową skrzynią biegów Steptronic, a moment obrotowy przekazywany będzie na obie osie (xDrive).

Cennik nowej Serii 8 w nadwoziu coupe otwiera kwota 476 tys. zł. Wiadomo, że kabriolet w bazowej konfiguracji będzie kosztował nieco więcej - 515 tys. zł.

Tadeusz Zdunek i Mateusz Borek Tadeusz Zdunek i Mateusz Borek
Najnowsza, czwarta generacja BMW X5 (G05) pod względem stylistyki nieznacznie różni się od poprzednika produkowanego od 2013 roku. Nie ma tu mowy o rewolucyjnych zmianach, to raczej ewolucja. Przestylizowany grill oraz wyraziste przetłoczenia biegnące wzdłuż drzwi - to charakterystyczne elementy nowego designu X5. Stylistyka nowego X5 to pierwszy projekt Jozefa Kabana w BMW. Wcześniej Słowaka doskonale kojarzyli fani Skody.

Flagowy SUV BMW względem poprzedniej generacji urósł, a do tego zrzucił nieco kilogramów. I o ile dużych zmian nie widać na zewnątrz, to wnętrze BMW X5 przeszło sporą metamorfozę. Projektanci wyraźnie unowocześnili i podnieśli jakość kokpitu.

Aktualnie w ofercie silnikowej SUV-a znajdują się trzy propozycje: benzynowe xDrive40i (340 KM) oraz diesle xDrive30d (265 KM) i M50d (400 KM). Cennik nowego BMW X5 rozpoczyna się od kwoty 330 tys. zł.

  • Stylistyka nowego BMW X5 zmieniła się nieznacznie.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (111) 6 zablokowanych

  • (17)

    Ceny kosmos,nie wiem dla kogo te auta jak 80% zarabia 2200zł na rękę a 95% ludzi jeździ autami powyżej 15 letnimi.Poza tym te nowe tylko się psują a utrata wartości takiego BMW to jakieś 50000zł rocznie.

    • 21 65

    • dla tych 5-10% którzy zarabiają kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie ;)

      • 28 0

    • (1)

      za oceanem na 3 coupe listonosza stać

      • 10 3

      • U nas niestety listonoszom się urwało, nie ma już kasy za telegramy ani końcówek z rent i emerytur.
        A pensyjka jak była licha tak pozostała.

        • 13 0

    • (3)

      A te stare to się nie psują. Palant jesteś.

      • 9 6

      • ale psuja sie taniej (2)

        ile turbin ma ta osemka?
        6?

        • 2 1

        • Dziewięć

          • 4 0

        • 8 bo to ósemka

          • 1 0

    • (2)

      Są tacy co stać ich na takie w siedmiu kolorach na kazdy dzień tygodnia. Oni jednak jeżdzą mełcami.

      • 4 3

      • (1)

        Bogaci jeżdżą na nerwach.

        • 0 1

        • ale tylko biedaków

          a to się nie liczy

          • 0 0

    • .

      ok

      • 0 1

    • Kupię

      To ja kupię taka uzyeke po 10 latach

      • 2 3

    • @...

      Spokojnie za 17 lat pół Polski będzie nimi jeździć i będą myśleli że to auto nówka sztuka i zachwyt sąsiadów, zdjęcia na insta. I fb.... A w bagażniku 6 specjali w puszce

      • 8 0

    • Prostackie auto.

      • 0 3

    • Czytelnik

      co to za spadek wartości " 50 tyś " rocznie z 600 tyś za nowe :D

      • 0 0

    • znalazłeś już wytłumaczenie dlaczego nie będziesz miał nigdy takiego auta

      musisz się znaleźć w tych 5% - 10% BMW to nie auto dla przeciętniaków

      • 0 0

    • spoko

      To nie dla Ciebie.
      Jak ktoś zarabia 50k na mc to dlaczego nie.

      • 0 0

  • BMW Nie dziękuję. (7)

    Mam maturę i nie nosze dresów.

    • 59 66

    • Pewnie dlatego że masz tylko maturę (1)

      Nie stać Cię na BMW

      • 27 10

      • Kupić se auto korę samo wypada z zakrętów. Taki luksus.

        • 0 1

    • (1)

      I pewnie w portfelu tylko dzwieczy a nie szelesci

      • 16 5

      • Poeta!

        • 1 1

    • Do nowych BMW wsiadają w garniturach. A tacy jak Ty zakładają dres i kupują je po 15 latach.

      • 26 3

    • d**il

      • 0 1

    • I dlatego jeździsz starym gratem hehe

      • 2 0

  • Marzenie utrzymanek
    Zwłaszcza biały

    • 73 6

  • Masz pieniądze, stać cię, to wydawaj je, na co chcesz...to twoja sprawa.

    • 51 3

  • (1)

    Podziwiam Pana Tadeusza.
    Mądrego miło posłuchać.
    Auta marzenie.

    • 12 48

    • P.s

      Chciałem dodać że mam na nazwisko Kowalski i jestem pracownikiem działu sprzedaży

      • 1 0

  • I jak zwykle są droższe niz w salonach w Berlinie (3)

    • 52 2

    • Dodaj 18 % akcyzy i masz real cenę

      • 6 1

    • nie chcesz płacić akcyzy ? kup tam, tam zarejestruj, jeździj w PL (1)

      • 3 4

      • tankuj w obwodzie kaliningradzkim

        • 12 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Dwie premiery w BMW: "ósemka" i X5

    (1)

    Super salon duży nowoczesny

    • 8 18

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Dwie premiery w BMW: "ósemka" i X5

      Wąska klita bez parkingu. Cudo!

      • 1 2

  • Ja pamiętam Beemkę 850 stojącą w salonie na Rajskiej należącym do Smorawińskiego na początku 90. lat (8)

    Salon BMW istniał krótko w pomieszczeniach po dawnym sklepie odzieżowym - na rogu Gnilnej, zaraz po przemianie ustrojowej 89/90. Do dzisiaj - już jako klasyka-youngtimera podoba mi się sylwetka pierwszej 850/840-ki. Szkoda, że marka budzi skojarzenia gangstersko-dresiarsko w Polsce. SUVami BMW poruszają się przeważnie panie z nadmuchanymi a'la karp ustami od botoksu. Są zbyt ostentacyjne niczym synonimem złego - nowobogackiego gustu, manifestacji słomy wystającej z butów.

    • 84 2

    • Czysty teoretyk opowie o dziewczynach i BMW hehe (4)

      Usta botoksem he he dobre ,tak ty właśnie się znasz na dziewczynach i samochodach .

      • 3 15

      • (3)

        no to wytłumacz laikowi - teoretykowi, który - przecież to pewne - zawiści bogaczom, czy usta nienaturalnie wydęte, wywinięte śluzówką na zewnątrz po hojnym naszprycowaniu kwasem hialuronowym (botoxem), czy innym gó-em nie przeszkadzają twojej dziuni, gdy popija poranną kawę? Nie cieknie jej po brodzie?

        • 12 1

        • (2)

          Cieknie, ale co innego. :P
          Rano i wieczorem :)

          • 6 6

          • (1)

            No...
            Po ręce

            • 7 0

            • Po kablu od defibrylatora hyhy

              • 1 1

    • (2)

      pamiętam, chodziłem do liceum nr 1 i codziennie oglądałem BMW serii 8, kosztowała wtedy miliard czterysta

      • 6 0

      • miliard czterysta? (1)

        toz to na dziesiejsze 140 tys zlotych
        malo sie wydaje
        ale o czy mmowic pamietam kiedy maluch kosztowal 32 mln czyli 3200 na dzis

        • 1 0

        • Na szczęście komuny wyjechali mnie na Zachód i pamiętam tylko ze lody 1zl, chlebek do 2.50,, fajki też.

          • 0 1

  • X5 (10)

    Kierowcy SUVów to najgorszy sort i przykład bezguścia. Jak można kupić tak brzydki samochód mając tyle pieniędzy. Chociaż większość to i tak leasing na 3 lata. Seria 8 natomiast bardzo ładna, elegancka, no i w końcu to coupe! Najlepszy i najdoskonalszy rodzaj nadwozia. Gdyby na ulicach jeździły tylko coupe to świat byłby piękniejszy. Niemniej zamiast serii 8 mamy inny, znacznie lepszy samochód - Lexus LC500 z wolnossącą V8!

    • 33 42

    • Każdy ma inny gust (1)

      Dla innych x5 jest piękne a Twój jest brzydki, tak samo z kobietami, muzyką itp.

      • 20 2

      • rf

        Tylko że ilu facetów kupuje SUVa z własnego wybory a nie "jego pani". Może i fajne takie samochody ale mi kojarzą się z nieumiejącymi jeździć blond dziuniami, pantoflarzami iz gromadką brajanków oraz starymi dziadkami

        • 5 3

    • Najgorszy sort i bezguście to ludzie tacy jak ty.

      • 10 3

    • Nie przesadzaj...golfikow nic nie przeskoczy.. (4)

      To dopiero podgatunek.. Prawie jak małpy a wciąż niżej

      • 4 4

      • Napisał posiadacz 10 letniego, zardzewiałego koreańca. (2)

        • 4 4

        • no o się mylisz B-) (1)

          golfiku:-D

          • 2 3

          • Chciałbyś takiego "golfika"

            inżynierku

            • 1 0

      • Inżynierek z wąskim rozumkiem.

        Prawie jak ameba a jednak niżej

        • 0 0

    • Lexus to samochód dla dziadków , którzy chcą pozować na jurnego ogiera pod galerią.
      Powinni do tego samochodu dodawać obowiązkowo dla kierowcy czapkę z nutrii , pasuje idealnie do tego samochodu.

      • 3 7

    • Sam jesteś najgorszy sort. Kretyn

      • 3 1

  • (5)

    Stara "8" jeździła po Gdańsku z 15 lat temu. Może więcej nawet?! Bordowa czy brązowa była. Piękne autko.

    • 20 0

    • po Rumi też, jeden taki cwaniak ją miał
      po Gdyni też 850i 299 KM, paliła tyle co Polonez
      wiem, bo należała do ojca. model z roku 89, bordowa

      • 3 0

    • po Zaspie precyzyjniej:)

      bordowa, z tego co pamiętam.

      • 4 0

    • jeżdził nią koleś o ksywie basta był od nikosia (1)

      • 3 0

      • Basta miał na imię Leszek

        • 3 0

    • Kiedyś to były czasy, teraz nie ma czasów...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane