wiadomości - Samochody

stat

Dwie premiery BMW: wskrzeszona "ósemka" i X5

Po blisko 20 latach nieobecności w ofercie modelowej BMW pojawiła się wskrzeszona Seria 8. Sportowe coupe powróciło w wielkim stylu, a mogliśmy się o tym naocznie przekonać w piątkowy wieczór w gdyńskim salonie BMW Zdunek. Nowa "ósemka" nie była jedyną gwiazdą wieczoru - dealer zaprezentował także czwartą generację BMW X5.



Rynkowa ofensywa bawarskiego producenta trwa w najlepsze, a zwieńczeniem tegorocznego wysypu nowych modeli są dwie motoryzacyjne petardy - długo oczekiwana Seria 8 i kolejna odsłona świetnie sprzedającego się X5. I jak podkreśla właściciel firmy Tadeusz Zdunek: to dopiero przedsmak tego, co czeka nas w roku 2019. Już teraz wielu fanów marki spod znaku biało-niebieskiej szachownicy zaciera ręce na premiery X7, X6 czy chociażby nowej generacji Serii 3.

Premierowa generacja Serii 8.
Premierowa generacja Serii 8. fot. foto-klatka.pl
Zainteresowanie piątkowym wydarzeniem w gdyńskim salonie BMW Zdunek zobacz na mapie Gdyni było bardzo duże. Już od progu na zaproszonych gości, łącznie około 130, czekała powitalna lampka prosecco oraz pięknie zachowane BMW Serii 8 w premierowej odsłonie, rocznik 1995. Klasyczne coupe było poniekąd zapowiedzią dalszych emocji.

Kilka minut po godz. 19 na scenie pojawił się ambasador Grupy Zdunek - Mateusz Borek. Komentator sportowy wespół z Maciejem Kaczmarkiem, instruktorem ze stajni BMW, zapowiedzieli obie gwiazdy wieczoru. Najpierw koncertowo (i to dosłownie) zaprezentowano model X5. SUV został odsłonięty przy dźwiękach muzyki granej na żywo na instrumentach dętych. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że muzycy siedzieli... w aucie.

Chwilę później hostessy odsłoniły drugi, jeszcze bardziej wyczekiwany model - BMW Serii 8 (G15). To luksusowe coupe z pięknie skrojoną i dynamiczną sylwetką skradło show i nieco przyćmiło prezentowanego chwilę wcześniej flagowego SUV-a niemieckiego producenta.

Piękna "ósemka" zastąpiła w ofercie modelowej Serię 6, która nie spełniła oczekiwań Bawarczyków. Wygląda na to, że z następcą będzie inaczej. Już teraz zainteresowanie potencjalnych nabywców jest duże, a dealer sprzedał już kilka egzemplarzy tego modelu. Pierwszy z nich wyjedzie na ulice Trójmiasta w ten weekend.

- To samochód ma za zadanie wypełnić lukę między najtańszymi Rolls-Royce'ami a najdroższymi modelami BMW. Szkoda trochę, że nowa "ósemka" w tak niewielkim stopniu nawiązuje do tej pięknej Serii 8 z lat 90. - zdradza Tadeusz Zdunek, właściciel Grupy Zdunek.
BMW Serii 8 debiutuje w nadwoziu coupe. W niedalekiej przyszłości pojawią się dwie kolejne odmiany - kabriolet z miękkim dachem i wersja czterodrzwiowa.

Pod maskę luksusowej "ósemki" nie trafi silnik V12, jak w pierwotnej Serii 8, ale i tak jest bardzo dobrze. Póki co klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki: benzynową M850i oraz wysokoprężną 840d.

Pierwszy z silników to 4,4-litrowe V8 TwinPower Turbo, które generuje moc 530 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (3,7 sek. do "setki"). Natomiast jednostka diesla to 3.0 R6 o mocy 320 KM (680 Nm). W obu wariantach jednostki będą współpracowały z ośmiostopniową skrzynią biegów Steptronic, a moment obrotowy przekazywany będzie na obie osie (xDrive).

Cennik nowej Serii 8 w nadwoziu coupe otwiera kwota 476 tys. zł. Wiadomo, że kabriolet w bazowej konfiguracji będzie kosztował nieco więcej - 515 tys. zł.

Tadeusz Zdunek i Mateusz Borek
Tadeusz Zdunek i Mateusz Borek fot. foto-klatka.pl
Najnowsza, czwarta generacja BMW X5 (G05) pod względem stylistyki nieznacznie różni się od poprzednika produkowanego od 2013 roku. Nie ma tu mowy o rewolucyjnych zmianach, to raczej ewolucja. Przestylizowany grill oraz wyraziste przetłoczenia biegnące wzdłuż drzwi - to charakterystyczne elementy nowego designu X5. Stylistyka nowego X5 to pierwszy projekt Jozefa Kabana w BMW. Wcześniej Słowaka doskonale kojarzyli fani Skody.

Flagowy SUV BMW względem poprzedniej generacji urósł, a do tego zrzucił nieco kilogramów. I o ile dużych zmian nie widać na zewnątrz, to wnętrze BMW X5 przeszło sporą metamorfozę. Projektanci wyraźnie unowocześnili i podnieśli jakość kokpitu.

Aktualnie w ofercie silnikowej SUV-a znajdują się trzy propozycje: benzynowe xDrive40i (340 KM) oraz diesle xDrive30d (265 KM) i M50d (400 KM). Cennik nowego BMW X5 rozpoczyna się od kwoty 330 tys. zł.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (107)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły

wydarzenia