• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długi lot pierwszą klasą

Jakub Jakubowski
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Luksusowa łazienka w samolocie Emirates Airlines Luksusowa łazienka w samolocie Emirates Airlines

Fotele masujące, szampan Dom Perignon, pokładowe Spa, dostęp do telefonu i Internetu oraz świeżo przygotowane, wykwintne posiłki - takie udogodnienia czekają na pasażerów podróżujących lotniczą pierwszą klasą. Klasa pierwsza oferuje o wiele wyższy standard niż klasa biznes. O wiele większe są także koszty podróży nic zatem dziwnego, że większość przewoźników w ogóle zrezygnowała z pierwszej klasy na pokładach swoich samolotów, na rzecz klasy biznes. Jednak 35 linii lotniczych zachowało luksusową pierwszą klasę, a nawet uczyniło ją jeszcze bardziej wyjątkową.



First Class w Singapore Airlines First Class w Singapore Airlines
Pierwszej klasy nie ma na pokładach Polskich Linii Lotniczych LOT, ale oferują je inne linie, których samoloty lądują na polskich lotniskach. Są to między innymi Lufthansa, Air France, British Airways, Aeroflot, czy Swiss. Luksus ten dostępny jest przede wszystkim na długich, międzykontynentalnych trasach. Według Harrel Associates, nowojorskiej firmy, która monitoruje ceny biletów linii lotniczych, średni koszt biletu w jedną stronę w pierwszej klasie prawie 8 tysięcy dolarów. Drogo, ale ludzie, którzy tak podróżują, o cenę raczej pytać nie muszą. Co dostają w zamian?

Przede wszystkim wyjątkową obsługę, która rozpoczyna się jeszcze na długo przed wejściem na pokład. Niektóre linie lotnicze odbierają pasażera luksusową limuzyną z hotelu. Limuzyna dojeżdża do lotniska, tam obsługa odbiera już bagaże, a następnie prowadzi ich do poczekalni. A w niej same luksusy. Na lotnisku w Bangkoku, pasażerowie Thai Airlines podróżujący pierwsza klasą dostają osobistego pomocnika, który przeprowadza pasażera przez lotniskowe formalności, prowadzi do poczekalni z wi-fi, sauną i salonem spa, gdzie oferowany jest tajski masaż. Australijskie linie lotnicze Quanta w swoich poczekalniach pierwszej klasy mają biblioteki, restauracje, centrum biznesowe oraz salon spa.

Jacuzzi w Doha First Class Terminal Jacuzzi w Doha First Class Terminal
Na lotnisku w Doha, dla pasażerów klasy pierwszej linii Quatar Airlines, za 90 milionów dolarów, zbudowano osobny terminal, który przypomina pięciogwiazdkowy hotel z marmurowymi posadzkami oraz fontannami. Znajdują się tam ekskluzywne restauracje, centrum medyczne, salon Spa z sauną i jacuzzi oraz pokoje wypoczynkowe. Gdy przychodzi czas odprawy, pasażerowie bezproblemowo i bez kolejek przepuszczani są przez bramki ochrony i urzędu celnego. Na pokładzie samolotu pasażerowie mają do dyspozycji poduszki, materace z naturalnych tkanin, koce z australijskiej wełny oraz zestawy toaletowe Bulgari. Dodatkowo przy każdym siedzeniu znajduje się 23 calowy stolik, przy którym wygodnie mogą jeść dwie osoby siedząc na przeciw siebie.

W Singapore Airlines pasażerowie posiadający bilety lotnicze pierwszej klasy mają wybierają pomiędzy szampanem Don Perignon a Krug. W dużych łazienkach do nocnego snu przebierają się w piżamy Givenchy, a w tym obsługa czasie zamienia ich fotele na łóżka, ścieląc prześcieradłami, poduchami i kołdrami. Z kolei na pokładach samolotów Quantas Airlines fotele w klasie pierwszej rozkładają się całkowicie i tworzą łóżka o długości ponad 2 metrów. Rozrywkę zapewniają ekrany telewizyjne z 400 kanałami do wyboru. Dla pasażerów przygotowywana jest także ośmiodaniowa wykwintna uczta, a do posiłku serwowane są najlepsze wina z całego świata. Na pokładzie samolotów chińskich linii lotniczych Cathay Pacific jest patelnia i kuchenka, posiłki są świeżo przyrządzane na życzenie pasażera.

First Class w Emirates Airlines First Class w Emirates Airlines
W samolotach linii lotniczych Emirates Airlines w klasie pierwszej, każde siedzenie stanowi niewielki przedział z przesuwnymi drzwiami. Fotele rozkładają się do poziomu płaskiego łóżka, mają też wbudowaną funkcję masażu. Do dyspozycji pasażerów są obszerne biurka z dostępem do internetu i telefonu, minibar oraz ponad 1000 kanałów tematycznych gwarantowanych przez pokładowy system rozrywki. Na pokładzie znajduje się też centrum Spa z kabinami i prysznicami zaprojektowanymi przez Bulgari i Ferragamo, z których korzystać mogą wyłącznie pasażerowie pierwszej klasy.

W Lufthansie podróżuje się siedząc na ergonomicznie ukształtowanych fotelach, które łatwo zmieniają się w wygodne, zupełnie płaskie dwumetrowe łóżko, a sen staje się przyjemny dzięki najwyższej jakości poduszkom oraz miękkiej kołdrze. Dzięki zastosowaniu dźwiękoszczelnych zasłon, specjalnych materiałów izolacyjnych w poszyciu samolotu oraz wykładzin wyciszających odgłosy kroków, klasa pierwsza Lufthansy oferuje idealny wręcz spokój. System nawilżania powietrza oraz nowatorski typ oświetlenia dostosowujący intensywność światła do pory dnia, dodatkowo sprzyjają dobremu samopoczuciu pasażerów.

O to samopoczucie dba również pokładowy system rozrywki Lufthansa Media World. Bardzo łatwo jest ułożyć własny program na dużym ekranie znajdującym się przy fotelu, korzystając z ogromnego wyboru filmów dostępnych w ośmiu językach, programów rozrywkowych, najnowszych wiadomości oraz serwisów sportowych i muzycznych z całego świata, a także z wyboru płyt, książek audio, audycji 30 międzynarodowych stacji radiowych, gier komputerowych, czy kursów językowych. Lufthansa dba także o podniebienia swoich pasażerów. Dzięki współpracy przewoźnika z sieciami luksusowych hoteli, szefowie kuchni z różnych rejonów świata przygotowują swe słynne dania dla pasażerów klasy pierwszej. A o kartę win dba mistrz świata sommelierów Markus del Monego.

First Class w Air France First Class w Air France
W samolotach Air France klasa pierwsza nazywa się La Premiere. Pasażer na lotnisko dociera limuzyną. Do dyspozycji ma oddzielne stanowisko odprawy oraz wydzielone przejście przez kontrolę bezpieczeństwa. Limit bagażowy zwiększono aż do trzech sztuk po 32 kilogramy każda, zaś bagaż podręczny może składać się z dwóch sztuk, z których jedna może ważyć 6, a druga nawet 12 kilogramów. Na pokład samolotu dociera się również limuzyną, pasażer witany jest przez całą załogę i ma do swojej dyspozycji przestronną kabinę wyposażoną w fotel zmieniający się w wygodne łóżko z prawdziwym materacem, antyalergiczną poduszką i kocem z czystej wełny. Na porcelanowej zastawie skosztować można specjałów polecanych przez Guya Martina, szefa kuchni paryskiego Grand Véfour wyróżnionego przez przewodnik Michelin dwiema gwiazdkami. Doborem trunków na pokładzie zajął się inny fachowiec, uznawany za jednego z najlepszych sommelierów na świecie, Olivier Poussier.

Dzisiaj w pierwszej klasie nie chodzi o to, żeby było po prostu wygodniej, ma być wygodnie, luksusowo i ekstrawagancko. Z takiego założenia wychodzą przede wszystkim azjatyccy przewoźnicy, którzy kuszą pasażerów egzotycznym luksusem. Europejskie linie stawiają bardziej na wygodę niż na ekstrawagancje.

Zobacz także

Opinie (63) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe zdanie z artukułu: (1)

    "Na pokładzie samolotów chińskich linii lotniczych Cathay Pacific jest patelnia i kuchenka, posiłki są świeżo przyrządzane na życzenie pasażera." Czy dla panów też są jakieś atrakcje, czy tylko posiłki?

    • 3 2

    • Dla panów jest zestaw narzędzi. Jak coś się zepsuje w samolocie, to mogą pomajsterkować.

      • 3 0

  • Na Titanicu (2)

    mieli jeszcze większy wypas w pierwszej klasie. I co im z tego przyszło?

    • 8 2

    • (1)

      choćby tyle, że załapali się do szalupy

      • 13 0

      • Hehe

        Trafna odpowiedź.

        • 7 0

  • Przeleciałbym się z taką Panią

    w Emirates Airlines, ahhhhhh.

    • 3 2

  • Na razie latam I klasą w PESA lines

    ale wkrórtce zmieniam przewoźnika

    • 11 1

  • latałem (2)

    przewaga pierwszej klasy wg. istotności: pozycja leżąca podczas lotu, pierwszeństwo w odprawie, dobry posiłek (najlepsze są koszerne i halal - jeden wystarczy) w samolocie. Reszta jest nie istotna. Największy luksus to możliwość prysznica w samolocie. W artykule jest parę literówek, nie Dom a Don Perignon, nie Qanta a Qantas.

    • 1 3

    • Dom Perignon kolego, Dom (1)

      sie pływa, sie ma

      • 1 0

      • Don Bycza Krew

        ollleee

        • 1 0

  • Jeśli są ludzie, których na to stać to czemu nie. Zastanówcie się, ilu ludzi ma pracę przy obsłudze takiego magnata oraz przy

    produkcji i wyposażeniu w te różne bajery.

    • 10 1

  • etihad airlines

    A ja lece do Bangkoku tymi liniami i mam tez tak Diamond class polecam via Abu Dhabi

    • 2 1

  • Nie raz latałem jumbo jet-em

    klasa eko jest dobra do kilkunastu minut w powietrzu. Potem ratuja tylko gratisowe napoje, jesli są w cenie

    • 7 0

  • artykuł o klasie 'biznes' w kraju, gdzie większość nie kupuje biletów w I klasie (ale w PKP) bo kitrają siano gdzie się tylko da.....

    • 4 0

  • Linie lotnicze

    Poprawcie to bo wieje sandałem. Qantas, a nie Quanta albo Quantas i Qatar a nie Quatar

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane