• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW 3 czyli bawarski zegarek

Bawo,Mart,Ps
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

BMW 320d Touring. Jedno z najnowszych wcieleń słynnej serii 3.


Nie ma w naszym kraju samochodu, który wzbudzałby większe emocje. Można go kochać, albo nienawidzić. Dlaczego magia znaczka BMW działa na wszystkich? To pytanie dla socjologów. My przyjrzeliśmy się bliżej najnowszemu Bawarczykowi serii 3 w wersji Touring, czyli po prostu kombi.



Wyznacznikiem wszystkich BMW zawsze były świetne właściwości jezdne. Niezależnie od tego, czy jest to kultowy w pewnych kręgach model E36, snobistyczna "szóstka" w wersji cabrio, czy outsider w grupie - 5 GT, wszystkie "jeżdżą" po prostu świetnie.

Nie jest więc zaskoczeniem, że tak samo jest w przypadku najnowszej serii 3. Prowadząc ten samochód absolutnie nie ma się wrażenia, że, jak to bywa w wersji kombi, ciągniemy za sobą przyciężki tył. Samochód z klasycznym tylnym napędem prowadzi się niezwykle neutralnie i stabilnie, nie ma ani śladu podsterowności, układ kierowniczy w zależności od ustawienia amortyzatorów (od trybu komfort po bardzo sportowy sport+) reaguje bardziej miękko lub twardo i zawsze daje perfekcyjne wyczucie tego, co w czasie jazdy "robią" koła.

Dwa litry pojemności, podwójne turbo i wcale nie dieslowski dźwięk silnika generującego łącznie 184 KM, w połączeniu z ośmiobiegowym, piekielnie szybko zmieniającym biegi automatem sprawia, że nowa 3 może śmiało uważać się za lidera prędkości i dynamiki. Skrzynia biegów dba, by silnik zawsze utrzymywał optymalny moment obrotowy. Pojęcie "turbodziury" czy spadku mocy w przypadku tego samochodu nie istnieje. Wyraźnie czuć, że nawet jazda z autostradowymi prędkościami nie wykorzystuje w pełni mocy auta. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 7,8 sekundy, subiektywnie ma się wrażenie, że odbywa się to jeszcze szybciej. W momentach przyspieszeń zwłaszcza pasażer czuje przyjemne wciskanie w fotel, a sam samochód aż prosi się, by znaleźć dla niego autostradę, gdzie limity prędkości nie obowiązują lub trakt pełen zakrętów, gdzie do woli można sprawdzać możliwości samochodu. A to wszystko przy umiarkowanym zużyciu paliwa, które nawet w czasie bardzo ostrej jazdy rzadko przekracza 8 litrów na każde 100 kilometrów.

To prawda, BMW upaja jazdą. Gdy kierowca już ochłonie, może lepiej przyjrzeć się wnętrzu. Ponieważ to kombi, można zacząć od bagażnika. Touring, mimo opadającej linii dachu (minimalnie ogranicza to funkcjonalność na rzecz designu, lecz wygląda niezwykle harmonijnie, a nie jak zwykły sedan z dolepionym kufrem) pozwala zabrać całkiem sporo bagażu, w wyposażeniu seryjnym posiada siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową, roletę łatwo zdemontować i schować w specjalnym schowku, a siedzenia można rozkładać aż w trzech proporcjach.

Kierowca i pasażerowie znający wcześniejsze "trójki", zauważą, że w środku jest wyraźnie więcej miejsca niż w poprzednich modelach tej serii. Wychwalanie jakości użytych materiałów czy montażu w przypadku tej marki nie ma sensu. To wzór segmentu premium. Design wnętrza jest charakterystyczny dla BMW, na swój sposób niepowtarzalny i od razu rozpoznawalny.

Czy na tym, zdawałoby się idealnym wizerunku BMW są jakieś rysy? Oczywiście. W naszych warunkach obawiać się można o trwałość skomplikowanego i precyzyjnego zawieszenia samochodu. Dziury i nierówności jezdni wybitnie mu nie służą. Przy oponach typu run flat o profilu 45, obtarcia czy uszczerbki na felgach zdarzą się prędzej czy później. Nieco irytujące jest także ustawianie foteli, jeśli nie zdecydujemy się na pełną "elektrykę". Mimo, iż dźwięk silnika jest przyjemny dla ucha, to w aucie tego segmentu można by pokusić się o lepsze wygłuszenie wnętrza. Systemu start&stop, mimo iż działa błyskawicznie i ogranicza zużycie paliwa, pozbylibyśmy się od razu. Niestety, nie da się go wyłączyć na stałe, po każdym odpaleniu samochodu trzeba robić to od nowa.

To wszystko jednak drobiazgi, nie psujące w większym stopniu satysfakcji z użytkowania samochodu, dającego, jak mało który, prawdziwą przyjemność z jazdy. W obecnym wydaniu nie przypomina nieokrzesanego brutala epatującego mocą czy wymuszającego przewagę na drodze. To elegancki sportowiec, harmonijnie skomponowany i dopracowany w przemyślany sposób. Wysmakowany gentleman w świetnej kondycji.

Skonfigurowanie samochodu w optymalnej wersji, zapewniającej odpowiedni poziom luksusu to w stosunku do wersji bazowej różnica ok. 60 tys. złotych. Podstawowy modelu BMW 320d Touring to wydatek rzędu 155 300 zł. BMW oferuje do samochodów olbrzymią ilość pakietów i opcji wyposażenia. Testowany model w wersji "modern line" wyposażono m.in. w ośmiobiegowy automat (dopłata ponad 10 tys. złotych, naprawdę warto!), panoramiczny, szklany dach, podgrzewanie foteli, zestaw hi-fi (brzmi świetnie), sportową kierownicę M czy tempomat z funkcją automatycznego hamowania, co podnosi cenę pojazdu do ponad 213 000 tysięcy złotych. BMW nie było nigdy marką dla osób, które przy zakupie pojazdu cechuje powściągliwość finansowa...

  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring


Samochód do testów użyczony przez BMW Zdunek, przedstawiciela marki w Trójmieście
.

Odwiedź salony BMW w Trójmieście
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (153) 10 zablokowanych

  • Volvo silnik diesla milion kilometrow przejezdza!Skrzynia automatyczna wytrzymuje jakies 350 000 wiec trzeba zmienic 3 razy w (5)

    AWD V-70 D-4 max wysposazony cena okolo 200 000 zl -luksus ,elegancja ,niezawodnosc,pakownosc ,bezpieczenstwo ,mniejsze spalanie ,lepsze stereo,zimowy pakiet z czasowym ogrzewaczem silnika,siedzenia podgrzewane wszystkie ,specjalne szyby trzymajace cieplo i nei wpuszczajace latem ciepla z zewnatrz,dyfernecjalny naped,anti poslizg ,anty spin,swiatla i kierownica dynamiczne,czujniki parkowania przod tyl,kamera termowizyjna do podgladu noca,GPS,blututh,free hands,multi kierownica,komputer,alarm ,trzymacz odleglosci w miescie,trzymacz predkosci poza miastem,ergonomiczne wielkie fotele -najwygodniejsze z aut marki audi mercedes czy bma,szczegolnei te ortopedyczne....
    Jak siedziesz w Volvo cvzujesz sie lepszy i madrzejszy i prowadzisz to auto z dostojenstwem i elegancja,nei scigasz sie choc masz duzo mocy,bo jadac Volvo ne iczujesz potrzeby ze jedziesz dobrym samochodem!Foteliki dla dzieci w cenie ,w wersji +2 mozesz zrobic fotel dla dwoch osob z tylu.Przy relingu na dachu masz pakowny bagaznik u gory.Volvo kupuja i Niemcy i Amerykanie ,choc maja do wyboru duzo aut neimieckich ktore kosztuja tyle samo co Volvo-pomysl dlaczego!

    • 3 7

    • Cos chyba cenniki Ci sie pomieszaly...

      I to AWD w Volvo, to tez jakas proteza...

      Ale auto z klasa.

      • 1 0

    • ty handlowiec

      działy pomyliłeś to jest art. o BMW

      • 0 0

    • observer

      przestan tutaj kit wciskac. Mieszkam w niemczech i wcale tu tak duzo ludzi volvo nie jezdzi. Co do silnikow i wlasciwosci jezdnych, to volvo odstaje od niemieckiej trojki (Audi, BMW Mercedes), a takze jest bardziej awaryjnym samochodem.

      • 2 0

    • Biliard kilometrów bez dolewania moto-doktora, faktycznie, a w Niemczech same...

      Volvo, zero opla, VW, Audi i BMW, wymiotło - a i wszyscy zaczęli witając się mówić "god morgon", dziwy, dziwy....

      • 0 0

    • ile volva w volvie? Jak silnika nie potrafią zrobi :-) najpierw renault potem vw a później ford zasila te auta ... Nie piszę że są złe ale czym tu się podniecać skoro trzeba wciskać wyposażenie standardowe bo nić innego w tym aucie nie powali

      • 1 0

  • do observer

    Czlowieku przestań na siłe wciskac ludziom swoje zdanie. Jak ktos będzie Volvo zainteresowany to sobie kupi albo wczesniej poczyta.
    Po drugie przeczytaj co piszesz- CZUJESZ SIE MADRZEJSZY I LEPSZY - jestem w szoku bo jak ktos jest debilem to nawet samochód ze złota mu nie pomoże.
    Skończ Waść bzdury pisac i promować Volvo w dziale o BMW!
    Podoba Ci sie Volvo to Twoja sprawa ale nie pisz głupot wiecej. Jestes jakimś handlowcem - naganiaczem?

    • 7 0

  • od kiedy to jest DZIAŁ o bmw? (1)

    lol

    • 2 1

    • art o bwm a ten volvo wciska

      • 0 1

  • srt8 (1)

    Czesto z pod swiatel jak i w trasie zostawiam rozmaite Bmki(i nie tylko)w tyle swoim SRT8>zawisc we wzroku ich kierowcow bezcenna hihi!

    • 1 4

    • bo kto normalny sie ściga z pod świateł kmiotku

      Każdy kto ma BMW nie musi sobie nic udowadniać , ty jak widac tak, To się chłopino dowartościowałeś hahaha. Typowy Polaczek - pseudo rajdowiec a pózniej wypadki przez takich są.

      • 4 0

  • BMW

    Bandyci Mają Wszystko.

    • 3 2

  • BI TURBO? ..czy aby w artukule nie ma błędu?

    ..mam , wydawało mi się ten sam silnik w swojej 320d - czerwiec 2010 - i ma ona 184 KM z 2 litrów na JEDNYM dołądowaniu

    autorzy - poprawcie mnie jeśli się mylę?

    • 1 1

  • dresiarz

    to ze dresiaze jezdza i profanuja marke to glownie zasluga tolerancyjnego,naiwnego spoleczenstwa bez zasad,ktore na to pozwala

    • 0 1

  • BMW 3 czyli bawarski zegarek

    Raczej Będziesz Miał Wydatki tak nalezy traktować markę BMW.Jest bardzo droga w utrzymaniu nie na polską kieszeń i polskie zarobki.

    • 0 5

  • 200 tys za cos takiego?

    Predzej bym kupil nowego mondeo za polowe tej ceny i taki sam jesli nie lepszy komfort ,a mondeo jest nawet w srodku wieksze.

    • 0 5

  • bmw 3

    a ja jezdze volvo s40 t4 200 konny silniczek plus turbo i jestem bardzo zadowolony predkosc na maksa 235 i wszystko w temacie pozdrawiam volvusy oraz konkurencje....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane