• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100% Retail & Fashion. Moda zagościła w Grandzie

Monika Sołoduszkiewicz
26 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wystąpienie Tomasza Gardziewicza pt. Czego potrzebują kobiety? Komunikacja odzieżowej marki premium. Wystąpienie Tomasza Gardziewicza pt. Czego potrzebują kobiety? Komunikacja odzieżowej marki premium.

Interesujące prelekcje, ożywione dyskusje w kuluarach i luźna, przyjacielska atmosfera całego przedsięwzięcia, towarzyszą spotkaniu ekspertów rynku odzieżowego, obuwniczego i bieliźniarskiego w sopockim Hotelu Sofitel Grand.



- Nasza konferencja jest przeznaczona dla wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje marki. Przyszli tu po konkretną wiedzę i - co ważniejsze - praktyczne rady, a nie teoretyczne dywagacje. Zaprosiliśmy ludzi związanych z markami odzieżowymi, obuwniczymi i bieliźniarskimi od wielu lat. Takich, którzy mają coś do przekazania- mówi Sabina Klechowicz, współorganizatorka wydarzenia.

Za nami pierwszy dzień konferencji 100% Retail & Fashion. Koncepcja 100% Retail & Fashion, to projekt stworzony przez Magdalenę Jasińską i Sabinę Klechowicz, które od kilkunastu już lat aktywnie zajmują się promocją polskich marek, dbaniem o ich wizerunek i marketing. Przez ostatnie lata kariery zawodowej, związane z koncernem LPP. Obecnie są niezależnymi konsultantkami w obszarze promocji i wizerunku.

- Jesteśmy z Trójmiasta i wiemy, że jest to doskonałe miejsce dla różnorodnych inicjatyw. Z Pomorza wywodzi się wielu ekspertów rynku mody w Polsce - podkreśla Magdalena Jasińska, współorganizatorka wydarzenia.

Pierwsza edycja 100% Retail & Fashion cieszy się dużym zainteresowaniem. Pierwsza edycja 100% Retail & Fashion cieszy się dużym zainteresowaniem.
Wystąpienia prelegentów wywołują ożywione dyskusje wśród uczestników. Wystąpienia prelegentów wywołują ożywione dyskusje wśród uczestników.
Nad wszystkim czuwają "Judyta i Holofernes" autorstwa Kordiana Lewadowskiego. Nad wszystkim czuwają "Judyta i Holofernes" autorstwa Kordiana Lewadowskiego.
Pierwsze spotkanie zorganizowane w Trójmieście ma mieć charakter cykliczny i odbywać się co roku. Jak mówią organizatorki całego przedsięwzięcia, nie wszystkie konferencje poświęcone branży mody, muszą odbywać się w Warszawie.

- Brakuje takich inicjatyw na Pomorzu. Staramy się pokazać, że połączenie zagadnień z obszaru biznesu i mody, nie musi sprawdzać się wyłącznie w Łodzi czy Warszawie- zaznacza Sabina Klechowicz.

Konferencja stworzona przez ekspertki i dla ekspertów, znalazła wielu entuzjastów - kilkunastu prelegentów, przedstawicieli wiodących firm na polskim rynku, kilka godzin wykładów i przeszło dziewięćdziesięciu uczestników.

Na konferencji dyskutowano między innymi o kreowaniu wizerunku marek odzieżowych i obuwniczych, najlepszych kampaniach promocyjnych, organizacji sesji zdjęciowych, strategii sprzedaży i najbardziej skutecznych kanałach komunikacji z potencjalnymi klientami.

- Moja współpraca z marką Simple rozpoczęła się w gorącym okresie zmiany całego zespołu projektowego. Ponieważ byliśmy w momencie wewnętrznej transformacji, zainspirowało nas to do przeprowadzenia konkretnych badań i sondaży, które miały odpowiedzieć na pytanie: czego oczekują klientki od marki premium? - rozpoczął swoje wystąpienie Tomasz Gardziewicz, dyrektor marketingu marki Simple.

- Okazuje się, że dla naszych klientek najważniejsza jest jakość wykonania, następnie stosunek tej jakości do ceny, a także materiały zastosowane w procesie produkcji. Z naszych badań wynika też, że marka Simple w stosunku do konkurencji jest postrzegana jako najbardziej awangardowa modowo. Jednakże klientki oczekują od nas stworzenia odpowiednich propozycji na każde okazje. Eleganckie ubrania na co dzień, plasują się przy tym z lokatą 78 proc. respondentek, a nieformalne codzienne na poziomie 73 proc. - dodaje.

Wspólny mianownik wystąpień większości prelegentów zaczyna się pomału klarować. Jest nim internet. Zarówno zaproszeni goście, jak i organizatorki przyznają, że to najbardziej skuteczne narzędzie budowania wizerunku i komunikacji. Znak czasu? Dowiedzieliśmy się między innymi tego, jak budować strategię marketingową sklepu internetowego, jakie aspekty składają się na przejrzystą formę strony, co jest najważniejsze dla klientów i tego, że już trzy sekundy jej ładowania, pozbawiają marki nawet kilkunastu procent potencjalnych kupujących.

- Jako pierwsza marka w Polsce chcemy wprowadzić nowatorską platformę Synerise, która pozwoli nam tworzyć personalizowane komunikaty dla klientek. Będziemy je sporządzać w oparciu o takie czynniki jak np. korelacja pogody i rozpoznawania produktów na poziomie sprzedażowym- tłumaczy Tomasz Gardziewicz.

O tym, że firmy odzieżowe starają się być coraz bardziej nowatorskie i atrakcyjne dla swoich klientów może świadczyć fakt, że rozpatrywano m.in. kwestie, czy fotografię branży mody można wprowadzić na salony i stworzyć z niej intrygujący obiekt wystawienniczy i kolekcjonerski?

Współpraca z magazynami poświęconymi modzie i stylistami, to także ważny punkt dwudniowej konferencji. Okazuje się jednak, że duże zainteresowanie uczestników wzbudził udział Simple w programie telewizyjnym Project Runway.

- Nie byliśmy do końca przekonani do zaangażowania się w pierwszą edycję programu Project Runway. Podjęliśmy pewne ryzyko, ponieważ chcieliśmy odświeżyć wizerunek marki. Zależało nam na tym, by Simple było bardziej kojarzone z branżą mody. Chcieliśmy trafić do młodych ludzi i zerwać z konserwatywnym wizerunkiem- odpowiadał Tomasz Gardziewicz.

Nad przebiegiem konferencji czuwa rzeźba autorstwa Kordiana Lewandowskiego, absolwenta gdańskiej ASP. Judyta i Holofernes w wersji pop-art bacznie obserwują nowe trendy wyznaczane przez ekspertów branży mody.

Wydarzenia

100% retail & fashion - convent marketingowy

690, 990, 1190 zł
konferencja

Miejsca

Opinie (5) 3 zablokowane

  • ...

    A dlaczego nie w Sheratonie??? Przecież jest taki nowy i amerykański i tak dalej...

    • 5 4

  • Gratulacje dziewczyny!!! (1)

    Brawo Magda i Sabina!!! Jesteście niesamowite!!! Gratuluję zorganizowania tak wielkiego przedsięwzięcia i odniesionego sukcesu!!! Trzymam kciuki za kolejne edycje!!

    • 7 7

    • wzruszyłam się... chlip, chlip...

      • 4 3

  • Brawo dziewczyny. Odważna decyzja, super inicjatywa. Powodzenia!

    • 4 3

  • Super

    Bardzo fajna inicjatywa ... mam nadzieje ze za rok bedzie powtórka.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane