- 1 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
- 2 Trójmiasto w przewodniku Michelin (76 opinii)
- 3 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 4 Nie tylko city break na wiosenny urlop (29 opinii)
- 5 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
- 6 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
Pierwsza w tym roku premiera stoczni Galeon
Sezon wiosenno-letni zbliża się wielkimi krokami, nic zatem dziwnego, że producenci luksusowych jachtów i łodzi motorowych prezentują światu swoje nowości. Niedawno pisaliśmy o najnowszych katamaranach stoczni Sunreef Yachts, a teraz prezentujemy najmłodsze dziecko stoczni Galeon - model 380 Fly.
Galeon 380 Fly miał swoją światową premierę na niedawnych targach Boot w Dusseldorfie. Jest to następca popularnego modelu 390 Fly.
- To już trzecia generacja jachtów Galeon. Nasza stocznia działa w ten sposób, że najpierw projektujemy nowy model, prezentujemy projekt światu i szukamy na niego klienta - mówi Maciej Samet, dyrektor marketingu stoczni Galeon. - Jacht budujemy już pod konkretne zamówienie, według indywidualnych oczekiwań klienta. Oczywiście nie ograniczamy produkcji do jednej sztuki, zawsze staramy się, aby każdy model sprzedał się w kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu egzemplarzach rocznie. Jest to bardzo dobry rozmiar łodzi na polski rynek, ponieważ przy długości poniżej 12 metrów wymaga posiadania jedynie uprawnień starszego sternika motorowodnego a jednocześnie zapewnia możliwość spania 5-6 osób w komfortowych warunkach - dodaje Maciej Samet.
Jak na razie jednak model ten znajduje nabywców za naszą zachodnią granicą. Pierwszy egzemplarz modelu 380 Fly został sprzedany klientowi z Niemiec, a w stoczni właśnie kończą się prace nad kolejnym, również dla niemieckiego odbiorcy. Ceny zaczynają się od 240 tysięcy euro netto za wersję z silnikami diesla D4 225. Projektanci modelu 380 Fly mocno chcieli podkreślić sportowy charakter jachtu i postawili na nowoczesny design. Wzrok przyciągają ogromne okna ciągnące się wzdłuż kadłuba, a mocno nachylona przednia szyba, wykonana z jednej tafli szkła, nie tylko zapewnia doskonałą widoczność, ale też nadaje jachtowi ostrego i agresywnego charakteru.
Górny pokład jest bardzo przestronny, ale największy nacisk projektanci położyli na stworzenie jasnego i przestronnego wnętrza. Za szklanymi drzwiami kokpitu znajduje się salon, który dzięki otwieranym bocznym oknom daje poczucie niebywałej przestrzeni. W kokpicie odnajdziemy wygodne siedzisko, które łatwo przekształcić się w szezlong bądź wygodne materace do opalania się oraz laminatowe drzwiczki w pełni oddzielające od części z platformą rufową. Materace na dziobie mają przydatną możliwość ustawiania ich w pozycji półsiedzącej, co znacznie zwiększa ich praktyczność oraz komfort użytkowania.
Szerokie półpokłady i dobrze rozmieszczone uchwyty okażą się przydatne szczególnie podczas rejsów w ciężkich warunkach oraz manewrów w portach. Dzięki składanemu łukowi radarowemu przejście pod niskimi mostami nie będzie stanowiło dla jachtu najmniejszego problemu. W salonie udało się wygospodarować miejsce na stanowisko sternika, szeroką kanapę ze stołem jadalnym oraz aneks kuchenny, który może zostać przeniesiony pod pokład w wersji dwukabinowej. W części sypialnej znajdują się dwie lub trzy kabiny, oddzielna łazienka z prysznicem oraz toaleta. W dziobowej kabinie właściciela jest wiele szafek i schowków ułatwiających utrzymanie porządku oraz świetlik z otwieranym włazem zapewniający dostęp świeżego powietrza.
Do wyboru jest szeroka gama silników Diesla oraz napędy oparte na wałach lub przekładniach typu Z, do których można zamówić pakiet z joystickami na oba stanowiska sterownicze, który znacznie ułatwi manewry w marinach. Model 380 Fly wyposażony jest w wysokiej klasy sprzęt nawigacyjny Raymarine, który zapewnia komfortową i bezpieczną podróż w każdych warunkach pogodowych.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (31) 5 zablokowanych
-
2012-03-22 11:41
TANIOSZKA
NIE JEST TAKA DROGA ,2 KWIETNIA BIORĘ MOJĄ WYPŁATĘ W WYSOKOŚCI 1200 ZŁ NA ŁAPĘ I BIEGIEM PĘDZĘ ZAMÓWIĆ TĘ ŁUDECZKĘ BO MÓJ 15 LETNI PONTON JUŻ SIĘ PRZETARŁ
- 4 2
-
2012-04-15 21:09
to tyle co za kolumny MBL mbl 101Xtreme
a może w tych galeonach są takie kolumny?
- 1 1
-
2012-05-26 17:07
Jachty Galeon to wielka lipa i ściema.
Upadająca stocznia jachtowa, próbuje wcisnąć kiciora . Łódka jest przestarzała.
Technicznie, tylko silniki i nawigacja są jako tako nowoczesne. Reszta to lata 80 ubiegłego wieku. Autor artykułu jakoś nie podaje nic o materiale z jakiego została wykonana i danych dotyczących pływalności. A tu to pełna porażka.
Takie łódki poważne firmy budują na włóknie węglowym i epoksydach. A Galeon to zwykła żywica poliestrowa i włókno szklane. Ciężka i słabo pływa. Dużo pali i kosztuje też za dużo .- 0 4
-
2012-07-15 22:28
Mi się podobają reklamy takich łodzi
przeważnie facet za sterem i kilka opalających się lasek, daje do myślenia.
- 1 1
-
2013-01-26 18:02
fajny ten jacht co
fajny ten jacht i na tym jachcie moga byc fajne laski sexi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.