Na dziedzińcu Politechniki Gdańskiej im. Daniela Fahrenheita prawdopodobnie jeszcze nigdy nie było tak kolorowo. Przestrzeń zajmowana od przeszło stu lat przez studentów, na jeden wieczór zamieniła się w profesjonalną scenę dla pokazu światowych marek.
Pod honorowym patronatem Danuty Wałęsy, z udziałem odpowiedzialnej za zdrowie w pomorskim sejmiku wicemarszałek Hanny Zych- Cisoń, w gronie ponad czterystu zaproszonych gości w piątkowy wieczór odbyło się niecodzienne wydarzenie. Jego organizatorka, Barbara Zaborowska, Prezes Zarządu firmy Olimpia Group postanowiła połączyć na pozór odległe dwa światy - świat wielkiej mody i świat nierzadko dramatycznej walki o życie kobiet.
Długi, lśniący, biały wybieg, oświetlenie zapewniające feerię barw tańczącą na ścianach auli i ciekawe wizualizacje. Tak pokrótce można opisać scenerię, towarzyszącą piątkowemu pokazowi mody.
- Dobry wieczór państwu. Zastanawiam się, czy państwa nastroje są równie dobre, jak wasze stylizacje? - zażartował
Tomasz Kammel, prowadzący piątkowy wieczór.
- Organizatorka dzisiejszego wydarzenia dwadzieścia lat temu wpadła na pomysł, by ubierać kobiety w piękne zapachy. Szybko jednak okazało się, że potrafi je także ubierać w piękne stroje. Zobaczymy nie tylko pokazy trzech znakomitych marek MaxMara, Versace i Patrizia Pepe, ale spotykamy się tu przede wszystkim dla sprawy, jaką jest wsparcie Katedry i Kliniki Chirurgii Onkologicznej GUMed - dodał.
- Dzisiejszy wieczór jest wyjątkowy, nie tylko ze względu na te wspaniałe, zabytkowe wnętrza, w których się znajdujemy, ale również ze względu na dwudziestą rocznicę działalności firmy. Chcemy połączyć klimat wielkiej, światowej mody z otwartością naszych serc i działaniem na rzecz drugiego człowieka, stąd dzisiejsza aukcja, z której dochód będzie przeznaczony na zakup specjalistycznego ultrasonografu do śródoperacyjnego badania kobiet z chorobą nowotworową - oficjalną część wieczoru otworzyła
Barbara Zaborowska, organizatorka wydarzenia i Prezes Zarządu firmy Olimpia Group.
W pierwszej odsłonie pokazu zobaczyliśmy wspaniałą kolekcję płaszczy MaxMara - najbardziej rozpoznawalnego produktu marki, wykonanych z najlepszej jakości wełny oraz futer. Dominowały proste, zdecydowane kroje w stonowanej kolorystyce. Nie zabrakło modnej w tym sezonie bieli, ponadczasowej czerni, eleganckich odcieni karmelu i spokojnych szarości. Zgromadzone na pokazie panie gromkimi oklaskami przyjęły wiele modeli z jesienno-zimowej kolekcji. Wszystkie stylizacje znakomicie prezentowały się na jasno oświetlonym wybiegu.
W rytm klubowej muzyki, zaprezentowano stylizacje koktajlowe i wieczorowe przygotowane przez włoskie stylistki. Kulminacyjnym punktem kolekcji była zmysłowa, długa suknia z czarnej koronki oraz biało-czarny kombinezon z koronkową aplikacją w talii.
- Przed nami pokaz kolekcji Versace, rozpoznawalnej na całym świecie marki, chętnie wybieranej nie tylko na oficjalne spotkania. Inspiracją jesienno-zimowej kolekcji jest świat monarchii. Dominują w niej mocne, błyszczące kolory oraz oryginalne printy. Dzisiejszego wieczoru nie zabraknie także kolekcji dla panów - zapowiedział Tomasz Kammel.
Marka Versace, zaproponowała spójny, nowoczesny i seksowny wizerunek. W kolekcji damskiej nie zabrakło charakterystycznego dla stylu Versace połączenia czerni i złota.
Część kolekcji przeznaczona dla mężczyzn miała zdecydowanie bardziej nieformalny, swobodny charakter. Zaprezentowano skórzane kurtki o ciekawej fakturze, okrycia typu bomber oraz wzorzyste koszulki. Elementem łączącym męską i damską linię były niewątpliwie charakterystyczne motywy nadrukowane na sukienkach i koszulach.
Kulminacyjnym punktem wieczoru była aukcja charytatywna na rzecz pozyskania środków na zakup specjalistycznego ultrasonografu do śródoperacyjnego badania kobiet z nowotworem jajnika. Pomysłodawczynią aukcji jest Barbara Zaborowska, która nawiązała współpracę z GUMedem i kierownikiem Katedry i Chirurgii Onkologicznej prof. dr hab. med. Januszem Jaśkiewiczem. Na scenę zaproszono Annę Ziemiańską, prezes stowarzyszenia Amazonki oraz dr hab. med. Tomasza Jastrzębskiego, adiunkta Katedry i Kliniki Chirurgii Onkologicznej, którzy opowiedzieli o roli i znaczeniu takiego ultrasonografu dla leczenia nowotworów.
Podczas aukcji licytowano usługi i dobra luksusowe, przedmioty kolekcjonerskie a także lożę VIP na PGE Arenie. Aukcja rozwijała się bardzo dynamicznie a atmosfera rywalizacji była dowcipnie komentowana przez prowadzącego piątkowe spotkanie.
Licytatorzy chętnie sięgali do swoich portfeli a dzięki ich hojności i często zawrotnym sumom, udało się zebrać 46 200 złotych na zakup ultrasonografu. Ogromny sukces przypieczętowano gromkimi brawami.
- Dziękuję serdecznie za państwa hojność. Jestem wzruszona i dumna, że udało nam się zebrać wystarczające środki do realizacji naszego przedsięwzięcia. Choroba może dotknąć każdego z nas, naszych bliskich. W takich momentach najważniejsza jest zwykła, ludzka solidarność, empatia. Empatia, jaką wykazali się goście Fashion & Style for a Cause - powiedziała Barbara Zaborowska.
Gdy emocje nieco opadły, zaproszeni goście obejrzeli pokaz marki Patrizia Pepe. Ostatnia odsłona miała najbardziej dynamiczny charakter. Marka postawiła na wygodę i funkcjonalność.
Nieformalny styl kolekcji podkreślały nowoczesne kroje i ekstrawaganckie połączenia różnorodnych tkanin. I tak, na wybiegu królował duet futer i skóry w różnych konfiguracjach, kolorach i fakturach. Interesującym nawiązaniem do stylu retro były kapelusze z dużymi rondami, świetnie współgrające z romantycznymi stylizacjami. Przeważały jasne pastelowe kolory na zmianę z majestatyczną czernią.
Patrizia Pepe na nadchodzący sezon proponuje zmysłowe fasony, rockowe inspiracje i dziewczęce, kwiatowe wzory. Pokazy mody określane w kuluarach, jako prawdziwy spektakl zostały przygotowane przez
Jarosława Szado, który zadbał o odpowiednie oświetlenie, choreografię i muzykę.
Wieczór uświetnił występ finalistów programu "Mam Talent", grupy "Me Myself and I". Ich jedynym instrumentem jest głos, a w swoich aranżacjach wspomagają się elektroniką. Po części oficjalnej goście zostali zaproszeni na uroczysty bankiet, zorganizowany na zabytkowym dziedzińcu im. Jana Heweliusza.
Przedsięwzięcie pod nazwą Fashion & Style for a Cause, jest pierwszą odsłoną cyklicznego projektu łączącego świat haute couture, marek segmentu premium i idei dobroczynności. Podobne wydarzenia organizowane przez Olimpia Group mają odbywać się co roku.