Świat się skurczył. Podróżujemy coraz częściej: żeby zobaczyć najbliższą rodzinę w Europie, aby spotkać kontrahenta na drugiej półkuli. Przemierzamy tysiące kilometrów, ale potrzeba małej stabilizacji wypycha nasze bagaże po brzegi. Elegancka walizka dla osób podróżujących, często ze względu na charakter pracy, to atrybut, który jest częścią identyfikacji właściciela, mówi o jego charakterze, statusie, dodaje szyku, podkreśla styl.
Produkty wykonane ręcznie budzą w nas o wiele większe zaufanie, niż te wyrabiane fabrycznie. Może właśnie dlatego niekwestionowanym ulubieńcem wśród producentów kufrów i walizek (często także nieosiągalnym ze względu na cenę) jest
Louis Vuitton. Ulubiona firma gwiazd wciąż kultywuje tradycje rzemieślnicze i, choć na rynku pojawia się mnóstwo podróbek, nie sposób pomylić oryginalnych modeli od seryjnie produkowanych, zazwyczaj w Chinach, kopii. Fani Vuittona doskonale wiedzą, co w efekcie oznacza legendarne 100 godzin, których majster potrzebuje na stworzenie walizki. Jej stelaż zbudowany jest z suszonego przez 4 lata drewna z liczącej przynajmniej 30 lat topoli. Wyposażona w mosiężny szyfrowy zamek oraz, jeśli tego życzy sobie klient, jego inicjały czy herb, za sprawą cudownych kilku tysięcy dolarów trafia do rąk przyszłego właściciela. Nim jednak model firma uzna za gotowy, przechodzi on liczne testy wytrzymałości.
Jeśli brać pod lupę ekskluzywne walizki, nie sposób pominąć modelu stworzonego przez holenderskiego biznesmena o imieniu Henk. Każda z walizek
Henk jest wykonana ręcznie. Są bardzo lekkie i łatwo nimi manewrować dzięki dużym kółkom oraz teleskopowej rączce. Charakterystyczne drzwiczki z obu stron walizki pozwalają na łatwe rozpakowywanie. Co roku pojawiają się nowe propozycje materiałów. Dobierając wszystkie elementy samodzielnie możemy stworzyć własną wersję walizki ze skóry aligatora, strusia, cielęcej. Możemy też zlecić wygrawerowanie swojego nazwiska.
Podobną usługę, choć w zestawie z określonymi wzorami, proponuje
Wittchen.
- Nie oferujemy modeli na specjalne zamówienie, aczkolwiek na życzenie klienta możemy wytłoczyć dowolny emblemat, który sprawi, że produkt nabierze większej wyjątkowości - mówi
Sylwia Kaczor, starszy specjalista ds. marketingu firmy, i dodaje, że wszystkie produkty markowe wykonywane są ręcznie, a nad ich finalnym wyglądem odpowiada prezes,
Jędrzej Wittchen.
Z kolei marka Samsonite dostępna w wielu miejscach w Trójmieście słynie ze współpracy ze znanymi projektantami, takimi jak Alexander McQueen, Marc Newson czy Victor&Rolf. -
W 2009 roku Samsonite nawiązał współpracę z brytyjskim zespołem Formuły 1 McLaren. Owocem ich współpracy była linia walizek i toreb na notebooki o nazwie McLaren Sport Samsonite Black Label Collection. Projektanci F1 zaprojektowali specjalne zawieszenie dla walizek, które miało za zadanie chronić delikatne rzeczy transportowane wewnątrz. Linię produktów firmowali swoimi nazwiskami również Jenson Button oraz Lewis Hamilton - wyjaśnia
Agnieszka Witkowska, przedstawiciel salonów Valentini, które dystrybuują produkty Samsonite. Sukcesem firmy okazała się jednak kolekcja Cosmolite. Tej inspirowanej naturą kolekcji przyznano prestiżową nagrodę Red Dot Design Award, Best of the Best 2010. Warto zauważyć, że walizka kabinowa z tej kolekcji waży 1,8 kg.
Waga walizki ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy nie zamierzamy podróżować samochodem. Dla najbardziej wygodnickich podróżnych powstała
Live Luggage Power Assisted, walizka, która sama jeździ... Została wyposażona w dwa silniki zasilające koła i antygrawitacyjną rączkę. Ukryto w niej sensory wyczuwające ruch ciągnięcia walizki. Wtedy automatycznie zostają uruchomione silniki, które dzięki specjalnym akumulatorom, pokonają bez doładowania dystans 3,5 km. Walizka taka to wydatek rzędu 3 tys. złotych.
Swoje linie walizek wypuściło też większość luksusowych marek samochodowych. Jeśli poruszasz się sportowym autem, musisz liczyć się z tym, że w bagażniku nie zmieszczą się więcej niż 2 małe walizki. Producenci ekskluzywnych modeli, takich jak Porsche, Ferrari, Lamborghini, Bentley czy Lexus, co jakiś czas wypuszczają na rynek serię akcesoriów, jak walizki czy torby na laptopa.
Firma Tumi zaprojektowała nowoczesne walizki z aluminium i włókna szklanego idealnie pasujące do bagażnika sportowego LFA. Z kolei
Porsche Design to torba, która jak żadna zabezpieczy komputer i dzięki wielości przegród posegreguje sporą ilość biurowych akcesoriów. Bentley, w celu wydania serii walizek i skórzanych neseserów, połączył się na chwilę z firmą Dunhill. Zestaw zawiera pięć produktów: duża i mała walizka, neseser, torba podróżna oraz kosmetyczka. Wszystkie elementy zostały wykonane ręcznie z naturalnej, brązowej skóry, podobnej do tej, którą wyściełane jest wnętrze samochodów Bentley Arnage. Cena zestawu to circa 21 tys. złotych (!).
Jeśli zaś nudzą cię standardowe wzory i eleganckie wyrafinowane rozwiązania, oryginalny bagaż możesz mieć za sprawą SuitSuitCASE. Marka stworzyła 5 ciekawych wzorów, z których najbardziej wyróżnia się walizka przypominająca głośnik albo walizka-pralka po brzegi załadowana praniem.