• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Trójmiejska premiera Mercedesa na prąd

Michał Jelionek
23 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opinie (109)
Mercedes-Benz EQC to pierwszy model z elektrycznej gamy EQ. Mercedes-Benz EQC to pierwszy model z elektrycznej gamy EQ.

W piątkowe przedpołudnie w sopockiej restauracji Secretariat odbył się przedpremierowy, pierwszy w Trójmieście, pokaz elektrycznego Mercedesa-Benz EQC.



Przedpremierowa prezentacja elektrycznego Mercedesa odbyła się przy okazji śniadania de luxe, które zorganizował magazyn Prestiż, a którego partnerem był trójmiejski przedstawiciel marki Mercedes-Benz, firma BMG Goworowski. Podczas spotkania w restauracji Secretariat poruszone zostały tematy ekologicznego stylu życia, eko produktów stosowanych w codziennym życiu oraz ekologicznych technologii stosowanych w różnych dziedzinach. Imprezę poprowadził dziennikarz Marcin Żebrowski.

W ostatnich latach motoryzacja coraz odważniej podąża w kierunku elektromobilności. Nie dziwi więc ruch włodarzy Mercedesa, którzy w końcu zdecydowali się stworzyć swojego elektrycznego gracza. Mercedes EQC otwiera nowy, niezwykle ważny rozdział w dziejach niemieckiej marki. To model, który jest pierwszym przedstawicielem, a zarazem swoistą zapowiedzią elektrycznej rodziny EQ.

  • Cennik elektrycznego Mercedesa otwiera kwota 328 300 zł.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
W Sopocie zaprezentowano Mercedesa-Benz EQC 400, który napędzany jest dwoma silnikami umieszczonymi przy obu osiach. Dzięki temu EQC posiada napęd na wszystkie koła. Dodajmy, że motor przy przedniej osi odpowiada za ekonomiczną jazdę, natomiast silnik przy tylnej osi załącza się przy dynamicznej jeździe.

Po połączeniu sił obu jednostek napędowych, auto dysponuje mocą 408 KM oraz 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h.

Według danych producenta auto na pełnym ładowaniu jest w stanie przejechać nawet 417 km. Realny wynik jest zapewne o około 100 km mniejszy, wszystko zależy od stylu jazdy. Ważący 652 kg akumulator litowo-jonowy o pojemności 80 kWh został zamontowany w podłodze, między osiami.

Naładowanie baterii od 10 proc. do 80 proc. przy użyciu stacji szybkiego ładowania (DC) trwa zaledwie 40 minut. Przy użyciu wolniejszych stacji ładujących ten czas jest zdecydowanie dłuższy. W przypadku wallboxa pełne ładowanie trwa ponad 11 godzin, a korzystając z domowego gniazdka nawet 40 godzin.

  • Nowy Mercedes EQC oficjalnie zaprezentowany.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
Niemiecki "elektryk" mierzy 4761 mm długości i 1884 mm szerokości, jego rozstaw osi to 2873 mm. Bagażnik jest w stanie pomieścić 500 litrów.

Elektrycznego Mercedesa w podstawowej wersji wyceniono na kwotę 328 300 zł. Limitowana edycja 1886 kosztuje 367 600 zł. To wersja specjalna, która nawiązuje do pionierskiego ducha marki. Rok 1886 ma przypominać o powstaniu pierwszego opatentowanego samochodu na świecie, czyli Benz Patent-Motorwagen Nummer 1, skonstruowanego przez Carla Benza.

Głównymi konkurentami EQC w walce o klienta są Audi e-tron (cena od 347 700 zł), Jaguar I-Pace (356 600 zł) i Tesla Model X (około 420 tys. zł).

Warto wspomnieć, że producent nakłada 6-letnią gwarancję na baterię. Jeśli w tym czasie jej maksymalne naładowanie spadnie do 80 proc. - bateria zostanie wymieniona na nową.

Mercedesa EQC będzie można na żywo zobaczyć w najbliższy weekend podczas Verva Street Racing. Auto zaparkuje w strefie BMG Goworowski zlokalizowanej w Parku Rady Europy . To nie koniec nowości, które dealer pokaże podczas imprezy. Na stoisku Mazdy (skwer Kościuszki na wysokości Róży Wiatrów) po raz pierwszy w Trójmieście zaprezentowany zostanie model CX-30.

  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC odbyła się w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie podczas śniadania de luxe.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (109) 6 zablokowanych

  • Tylko gdzie to ladowac... jak chcialem sam zrobic stacje ladowania w hali garazowej w spoldzielni to dostalem odp. - nie da sie (12)

    • 41 3

    • (3)

      szybka ładowarka potrzebuje takiego przyłącza jak cały blok.

      • 15 2

      • No nie (2)

        Jak kilka blokow

        • 2 1

        • Jak cale miasto. (1)

          • 2 2

          • Kilotonę węgla z rosji

            • 1 0

    • Te najmocniejsze ładowarki potrzebują więcej niż 150 kW. To jest "nie w kij dmuchał" moc. (3)

      • 11 0

      • (2)

        A czajnik elektryczny ma 2 kw czyli ładowarka pobiera tyle prądu co 75 czajnikow naraz

        • 4 2

        • No i...? (1)

          Jakiś wniosek?

          • 3 2

          • Nie da się

            • 0 2

    • Mateusz zbuduje (3)

      I milion aut elektr. też.

      • 13 2

      • 1 500 100 900

        • 7 0

      • (1)

        Matołusz zbuduje jak skończy projekt lokomotywy

        • 3 1

        • Z grafenu z napędem wodorowym

          • 3 1

  • (3)

    250km i kilkanaście godzin postoju na ładowanie. Nowoczesność.

    • 59 5

    • Do tego jaka tu ekologia?

      Te 330 tysi to z grubsza miara zasobów, które zostały zużyte do produkcji. I auta coraz szybciej się zużywają - 7-10 lat i na złomowisko, bo nikt nie będzie wydawał kolejnych dziesiątek tysięcy na recykling tego. Auta elektryczne kupuje się niestety tylko dla lansu.

      • 17 4

    • "a korzystając z domowego gniazdka nawet 40 godzin."

      • 7 0

    • auto dla lekarzy, samochód i prąd pewnie kupiony z Niemiec

      • 0 1

  • Z tymi zasięgami to - póki co - elektryki są fajne na taksówki albo jako trzeci samochód na zakupy. (6)

    • 38 5

    • (1)

      Prędzej uber będzie jeździł elektrykiem, niż złotówa.

      • 4 1

      • już jeżdżą, jest cała sieć uber elektryków

        • 0 0

    • Fajny (3)

      Sam jesteś fajny na taksówkę. Używasz czasami mózgu czy myślisz że taksówka robi 50 km dziennie?

      • 4 6

      • W polskich miastach? Spokojnie wystarczy. (2)

        Może w Warszawie byłby problem, ale zakładając, że taksówkarz jeździ a na postoju ładuje to spokojnie da radę.
        Niestety, gorzej z trasą. Przy braku specjalistycznej infrastruktury, można się zbliżyć do prędkości jeźdźca konnego: 3h jazdy/40h postoju.

        • 2 2

        • Jakie 40h? (1)

          Po Polsce możesz już swobodnie się poruszać takim - szybkich ładowarek masz po trasach do woli, i 1 godzina wystarcza na kolejne 200-300km w zależności od ciężkości buta.

          • 0 2

          • "Ładowarek do woli"? - chyba nie bardzo wiesz co ten zwrot oznacza.

            Nawet gdyby tak było, to po każdej 1.5h jazdy, kolejna godzina przymusowego postoju. O ile nie będzie kolejek do ładowarki, bo inaczej wyjazd w góry kończy się pod Toruniem. No rewelaaaacja, zawsze o czyś takim marzyłem.

            • 1 1

  • (5)

    No niestety do Tesli dużo mu brakuje.

    • 31 4

    • No taa. Szczegolnie w jakosci materialow i wykonania hah

      • 10 5

    • (3)

      Niby czego?

      • 4 5

      • (1)

        Progresywności w kwestii wizji rozwoju motoryzacji, osiągów, zasięgu, obsługi samochodu.

        • 3 7

        • Tesla to taki iphone, 10 lat temu to było coś, obecnie wygląda topornie i poza ceną niczym się nie wyróżnia. Tesla nie ma szans z takimi gigantami jak mercedes czy vw.

          • 0 1

      • jest niepalny.

        • 0 0

  • Taki samochód nie musi mieć dużego zasięgu (7)

    Wystarczy taki, żeby się w nim pokazać komu trzeba.

    • 31 8

    • Motoryzacja zmierza na manowce (5)

      652 kg baterii, żeby przejechać 400 km. Do tego pod symbolem eko.

      • 36 5

      • Wożenie baterii to błędne koło (1)

        I cięższa bateria to mniejsze osiągi więc trzeba cięższej baterii która znów pogarsza osiągi - bez sensu. Czy naprawdę nie da się wynaleźć paliwa, które może być obojętne dla środowiska lub takie, które po prostu po "zużyciu" wymieni się na CPNie? Wodór wygląda ok - może w tą stronę? Wg mnie możliwości są, ale brak dobrej woli i pragmatyzmu, zamiast tego jest polityka i pseudo-ekologia.

        • 9 5

        • wróć do szkoły durniu

          bo żal słuchać tego bełkotu

          • 0 3

      • Bo wożenie silnika i sprzęgła jest za to super ;D (2)

        Olejów, płynów i innego badziewia. W elektrykach większości tych rzeczy nie ma a postęp w wadze baterii to kwestia niezbyt odległej przyszłości..

        Wodór jest teoretycznie ok, ale bardzo trudny w przechowywaniu. Do tego praktycznie cała jego światowa produkcja pochodzi z gazu ziemnego, nie elektrolizy wody jak mogłoby się wydawać.

        • 7 4

        • Ten postęp w dziedzinie baterii jakoś nie chce nastąpić. Od lat (1)

          Śmiem twierdzić, że jeśli udałoby się opracować efektywne przechowywanie energii, byłaby to rewolucja dla ludzkości na miarę wynalezienia koła.

          A póki co to 50 kg paliwa pozwala przejechać przez całą Polskę.

          • 7 3

          • Co nie zmienia faktu, ze do tego potrzeba silnika wraz ze sprzęgłem i skrzynia biegów, które sporo waza i wymagają okresowej obsługi. Silniki elektryczne są bardzo trwałe i relatywnie niewielkie.
            Postęp w bateriach jest całkiem spory. Popatrz sobie chociażby na przenośny sprzęt elektroniczny, jego wielkość i czas działania na przestrzeni lat. To oczywiście ciagle za mało, ale obecnie badania są prowadzone w wielu ośrodkach. Jeszcze dość niedawno przemysł niespecjalnie dbał o nowe technologie w ogniwach, teraz samochody elektryczne maja szanse to zmienić.

            • 3 4

    • komu? burakom w białych kołnierzykach? tobie wystarcza takie coś do życia?....biedny jestes jednak i ograniczony

      • 0 1

  • (1)

    Pod modna knajpe podjedzie. To nabywcom wystarczy.

    • 27 5

    • szarakom wystarczy 20-letni diesel

      z wyciętym katalizatorem

      • 2 6

  • Ciekawe czy da się przerobić na gaz...

    • 24 5

  • 40h z wallbox (4)

    2 dni ładowania 1 dzień jezdzenia. Super

    • 31 7

    • nie, młotku. Problem z czytaniem, czy zrozumieniem?

      • 2 3

    • zrozumienie (1)

      Najpierw pomyśl, a potem wypowiadaj. Zastanów się czy:
      1) codziennie jeździsz tyle, żeby rozładować całą baterię?
      2) naładowanie mniejszej ilości zajmie mniej czasu?
      3) masz dziś zły dzień.
      Weź kalkulator i policz, to nie boli. Dzienny przebieg naładujesz w wallboxa w garażu wieczorem, nawet nie w nocy
      pozdr

      • 1 0

      • on dojeżdża 200km w jedną stronę do pracy

        i jeszcze babka i lodówka

        • 0 0

    • ja mam w pracy ładowanie

      w biznes parku, czy to odpowiada na twoje pytanie? w tygodniu do pracy plus gdzieś podskoczyć 30km dziennie, 200 km tygodniowo, teoretycznie jedno ładowanie na dwa tygodnie

      • 0 0

  • Super a kto krytykuje? Jaka zawsze buractwo w trujacych najbardziej spalinami czyli diesla i tych w 20letnich szrotach! (14)

    W Skandynawi jak podał reportaż TVN wczoraj za 5 lat będzie zakaz rejestracji aut spalinowych.
    Chcesz jechać do Krakowa wybierasz pendolino lub samolot!!
    Oby takich wiecej choć mercedes zostaje w tyle aut które opanują kolejną deka te i są przyszłością już realizowaną!

    • 16 61

    • taka sama bzdura jak zakaz poruszania sie dieslami po skandynawii

      • 20 4

    • (2)

      Tefałen to wiesz... no.

      • 14 6

      • Tvpis

        Emilia, medale, ten tego

        • 7 7

      • komu szef piebiaka daje teraz zlecenia na hejt?

        • 2 0

    • (1)

      A samolot jest elektryczny? Pendolino z czego ma w Polsce prąd?

      • 11 2

      • samoloty elektryczne od dawna są testowane

        • 0 0

    • o borze

      wari.t ...a czym ty sie pochwalisz??? zyjemy w zajefajnych czasach 100lat motoryzacji...bredzisz o elektrychach a moze wodór to przyszlosc a moze drony...a moze...? masz jedno zycie ...dzisiaj tylko V6 V8 V12 ty żyj a nie spij

      • 13 1

    • super? zobaczysz jakie będą wojny o metale ciężkie potrzebne do produkcji baterii pomiędzy Rosją Chinami a USA, obecne wojny o ropę to pikuś przy tym, albo jak zaczną testy na szeroką skalę w sprawie syntezy jądrowej takich pierwiastków, jak to pitolnie to ho!

      • 7 1

    • Tam masz doplaty

      Bo maja nadwyzke dlatego udaja ze to eko. A energia skad? Z wegla

      • 5 0

    • Lemingi wiecie ze waszą głupotą sie nikt nie przejmuje?Dlatego własnie powstał ten mercedes i inne elektryczne auta. (1)

      I w przyszłości 90% aut to auta elektryczne .

      • 3 6

      • a dzisaj

        tylko AMG i mega Fun

        • 3 1

    • Noooooo, jak podawali w TVN to na pewno jest to informacja którą trzeba cytować z nabożną czcią.

      A jak jeszcze o Skandynawii, to "wypisz - wymaluj" pasuje do nas nas ulał.

      • 4 4

    • sd (1)

      roznica bedzie taka ze skandyanawie zapija sie w czystym srodowisku i oddadza
      arabom czysty kraj
      buahahha

      • 0 2

      • witamy ruskiego trola ze stałym bełkotem

        • 1 0

  • DeLuxe mówisz...

    ciekawe

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ogłoszenia polecane