wiadomości - Samochody

Volvo XC60 zadebiutowało w Gdyni


Volvo Gdynia Sailing Days to nie tylko święto żeglarstwa, to również wielkie święto motoryzacji. Przy okazji prestiżowych regat byliśmy świadkami oficjalnej trójmiejskiej premiery drugiej generacji Volvo XC60. W sobotę przedstawiciel marki Volvo, dealer Drywa, zaprosił swoich klientów do przetestowania najnowszego modelu.



18. edycja Volvo Gdynia Sailing Days to przede wszystkim 21 dni pasjonującej rywalizacji na wodach Zatoki Gdańskiej, ale również trzy tygodnie motoryzacyjnych emocji na lądzie. Tradycyjnie już regatom sekundowały najnowsze modele z gamy szwedzkiego producenta, które eksponowane były w newralgicznych punktach Gdyni.

Przez cały czas trwania regat tym najważniejszym miejscem dla Volvo był plac Grunwaldzki zobacz na mapie Gdyni, na którym powstało miasteczko o nazwie Fika Cafe. To tutaj serwowano kawę i przekąski, które umilały czas podczas zwiedzania wystawy najnowszych samochodów szwedzkiego producenta - począwszy od XC90, przez S90, V90 i V90 Cross Country, skończywszy na najnowszym XC60.

Czytaj także: Ostatnie dni Volvo Gdynia Sailing Days

I to właśnie ostatni z wymienionych modeli był największą motoryzacyjną gwiazdą tegorocznej edycji Volvo Gdynia Sailing Days. W sobotę trójmiejski przedstawiciel szwedzkiej marki, dealer Drywa, przygotował niespodziankę dla swoich klientów w postaci jazd testowych najnowszym modelem. Pod gdyńskim hotelem Courtyard by Marriott zobacz na mapie Gdyni zaparkowało pięć demonstracyjnych Volvo XC60.

W całodniowym programie imprezy na zaproszonych gości czekały oczywiście przejażdżki nowym modelem po ulicach Gdyni, ale również możliwość spróbowania swoich sił na wodzie, w specjalnie zorganizowanych regatach.

Osoby, które nie uczestniczyły w wydarzeniu, a chciałyby z bliska przyjrzeć się modelowi XC60, mogą to zrobić w trójmiejskich salonach dealera Drywy. Jeden z obiektów mieści się w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 410 zobacz na mapie Gdańska, a drugi w Gdyni przy ul. Parkowej 2 zobacz na mapie Gdyni .

Czytaj także: Szwedzka uczta z Volvo S90 i V90

Opinie (79) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Ostatnio w Gdyńskiej marinie stał ten nowy model limuzyna. Piękne auto.

    • 27 13

    • ee?

      Limuzyna? Chyba SUV...

      • 6 3

    • mówisz o S90?

      też mi się podoba, nie mogę zdzierżyć tylko tych 4 cylindrowych silników, ale tak to auto jest piękne

      • 1 0

    • Kolejna flotowka

      Po pol roku jak wszyscy Ci którzy musza byc pierwsi, kupią jeszcze za jakies resztki gotówki, zostanie uruchomiony abonament za 1 zł. I znowu bedzie zatrzęsienie w kolorze flotowym: biały albo gray space z tzw. pakietem biznes ręcznie sterowanym...wazne ze z zewnatrz jest super cool.

      • 0 0

  • jakie piękne chromowane obwódki wokół okien (4)

    gdyby w środku była jeszcze imitacja drewna to pełnia szczęścia użytkownika

    • 14 7

    • ehe :) Dacia tyż tak ma

      • 2 1

    • Moje volvo xc60 2013 (2)

      Po pierwszym 1,5 roku wszystkie chromy na drzwiach i oknach dostały grzyba. Na szczęście była jeszcze gwarancja. Siłowniki w drzwiach i klapie bagażnika wymieniane/naprawiane już dwa razy. Tego lata bekła klimatyzacja w czasie jazdy w upale. Ciągle wyświetlanie komunikat - dolej olej. Dla mnie dramat. Siedziałem w nowym xc60. W środku miałem wrażenie, ze wybuchł granat w składzie z gałkami i przełącznikami. Bez żalu przesiadam się od jesieni na coś innego.

      • 3 1

      • reklamacji nie uznali bo jeździłeś w czasie deszczu?

        • 2 0

      • te wszystkie podzespoły typu siłowniki czy klima robią i tak firmy zewnętrzne

        Więc przesiadka do auta innej marki może niewiele dać. Może się okazać że dokładnie ta sama firma i tam wyprodukowała te podzespoły.

        • 2 1

  • następny bezpłciowy klon na przerośniętych felgach (2)

    • 16 51

    • (1)

      Fakt
      Nie ma tej ponadczasowej linii jak vw b5

      • 31 1

      • Ta linia o której mówisz kojarzy mi sie jednoznacznie

        Z bucem Januszem czerwonym na pysiu albo jego blond Karyną. BMW to obciach.

        • 0 0

  • Bardzo piekny suv (10)

    Szkoda tylko ze volvo idzie zielona propaganda.Niepotrzebnie zrezygnowali z 5 cylindrówych silnikow diesla.
    Poprzedni model xc 60 swietnie przez lata dopracowali.
    Jedno z lepszych aut na rynku.

    • 37 4

    • Diesle są dobre do traktorów, lokomotyw i ciężarówek. (6)

      W mieście tylko smrodzą ( jak stoję za tedeikiem to muszę włączyć obieg zamknięty powietrza ) i hałasują ( głośny klekot ).

      • 15 12

      • Glupis i tyle -bos popadl w paranoje i w wyzej wspomniana propagande (2)

        Benzyna ktora bierze olej jest ok?Litrami! ?
        Gdyby byly wszystkie turbodiesle serwisowane tak jak nalezy od A do Z ,nikt by nie wycinal DPFow to nie musial bys stac za kocmouchem.Nie wiem czy zaowazyles ale sprawny diesel nawet z noga w "podlodze" nie pluje tak jak niektóre benzynowe TSI.Problem polega na tym ze wlasciciele diesli mysla ze ich auta po latach nie potrzebuja zadnych korekt na jednostce napedowej i tak jezdza i jezdza az wtryski sikaja jak dzieci 2 letnie a turbiny dmuchają tyle co pompka od roweru i jak ma nie dymic??? Ale poczekajcie jeszcze chwile..madrym od ekologi juz switaja PPFy -czyli filtry dla silnikow benzynowych.
        Lobby ma sie dobrze .Dla Waszej wiedzy i niewiedzy..wybuch wulkanu/ Erupcja Eyjafjallajökull w 2010 roku zanieczyszcila atmosfere w takim samym stopniu jak auta w europie w ciagu ostatnich 7 LAT!!! Jaki wplyw maja testy broni jadrowej ?
        A Ty tutaj wspominasz o kopcącym klekocie tdi..eh

        • 16 6

        • Piszesz bzdury powielone z jakichś motoryzacyjnych stronek

          Sprawdź sobie ten wulkan i zanieczyszczenia samochodowe

          • 6 6

        • wulkan nie emituje rakotwórczych NOXów

          no i diesle jednak sporo więcej szkodliwych substancji emitują, ale ogólnie się zgadzam, jak się dba to się ma

          • 1 0

      • Przecież ty zawsze jedziesz i stoisz za tedeikiem bo twoje cacuszko ledwo zipie.

        • 0 0

      • chyba nie słyszałeś współczesnych diesli (1)

        cichsze od większości benzinków

        • 1 2

        • niezły kit

          można lubić diesle szczególnie te nowe, dopracowane, ba sam bym kupił 6 cylindrowego. Śmigałem kiedyś 300C (nie swoim) miał mercedesowski 3.0, brzmiał świetnie, jak się depło to robił bum bum bum, zupełnie jak na post muscle cara przystało. Ale żeby powiedzieć że są cichsze od benzyn ... :) proszę cie. Z samej swej natury takie być nie mogą. Więcej elementów które hałasują. Wyciszono je dziś ale nadal są bardziej skomplikowane i hałasujące. No i ciężkie. Do ciężkiej limy się nadają, a w lekkich autkach zbyt mocno zaburzają rozkład mas

          • 1 0

    • diesle mnie nie martwią, ale brak 5-cio i 6-cio cylindrowych benzyn to jest prawdziwe nieszczęście

      • 10 4

    • (1)

      JUz ogłosili, że diesli nie będą rozwijać.

      • 0 0

      • I co z tego ze nie będą robic

        Tu nie chodzi o to ze diesle sa be!
        Tu chodzi o lobby.
        A ludzie łykaja te kity jak młode rekiny ludzkie g.owna

        • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

    Engine Sailor (5)

    Najlepsze, najbardziej dopracowane auta na rynku, warte pieniędzy które trzeba zapłacić..
    Ponad 50 aut przeszło przez mój garaż, Volvo jako jedyne doczeka się chyba zameldowania stałego XC90.Następne tez XC 90 po 2014r.Opinia mechanika samochodowego i statkowego.
    Pozdrawiam

    • 14 14

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

      Nie pier...

      • 11 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

      Top auto (1)

      Jestem w posiadaniu XC60 D5 AWD od 2-lat i moge tylko potwierdzic powyzszy komentarz.
      Bardzo ladna sylwetka, swietny oszczedny silnik, doskonale wyposarzenie a co najwazniejsze w obecnych czasach, nie jest tak czesto kradziony jak BMW,Audi czy Mercedes.

      • 8 3

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

        jest kradzione

        Wszystko co jest już na tyle długo produkowane że trafia w drugie ręce i nie ma gwarancji jest podatne na kradzieże. Problem kradziezy nie dotyczy marki tylko ilości aut na rynku wtórnym. Chodzi o to że auta z rynku wtórnego sa już względnie tanie więc kupują je ludzie którzy najczęściej nie będą ich serwisować na oryginalnych częściach w drogim ASO. Kupią zamienniki a niektórzy nawet części z rynku wtórnego - jeśli chodzi o jakieś droższe podzespoły. I tu się złodziejom opłaca kraść.

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

      Nie

      spotkałem jeszcze mechanika statkowego który by się na autach znał. Owszem, są specjaliści od piwa i whisky ale od samochodów - raczej nie

      • 7 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

      mechanik to za wiele nie wie o technologii

      owszem wie jaką śrubkę przykręcić bo czytał instrukcję ale tak ogólnie to co ty możesz o tym wiedzieć

      • 3 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

    Tylko po co ekran dotykowy? (5)

    Trzeba oderwać wzrok od drogi, aby cokolwiek zmienić. Komu przeszkadzają przyciski i pokrętła? Chyba tylko nowe modele BMW nie idą tym bezsensownym trendem.

    • 44 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

      Cięcie kosztów. Panel dotykowy jest kilkakrotnie tańszy niż panel przycisków. (3)

      Przycisk/ przełącznik wielopozycycjny to kilkadziesiąt precyzyjnych małych ruchomych plastykowych i metalowych elementów, które trzeba zaprojektować, wyprodukować i złożyć do kupy. Do tego przełącznika trzeba jeszcze pociągnąć wiązkę kabli i mamy przynajmniej kilka mb przewodu.

      Najtańszy tablet w markecie w promocji kosztuje 150-170 zł. Dla producenta może taki panel kosztuje mak. 100 zł, czyli tyle co jeden przycisk. To wystarczy do sterowania całym samochodem. Zamiast przewodów sygnał transmitowany bezprzewodowo do
      prostego sterownika pod maską, który załączy odpowiedni przekaźnik.

      • 13 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

        ciecie kosztow ? pod warunkiem ze nie padnie. wymiana guziczka jest 20x tansza (1)

        niz calego panelu.

        • 3 2

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

          Po gwarancji to już Twój problem i koszt.

          • 8 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

        Delphi juz zapowiedziało że wycofuje się z produkcji standardowych przełączników

        skoro jeden z większych producentów w tej branży rezygnuje to znaczy że ma na to mniej zamówień które przeszły w kierunku paneli dotykowych. Też mnie to wnerwia. Raz że jak mówisz trzeba oderwać wzrok od drogi, a dwa to spróbuj trafić palcem w dotykowy ekran na nierównościach. W markach premium musieli gałkę sterowniczą zastosować, ale w tych tańszych markach nadal musisz paluchem klikać.

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trójmiejska premiera Volvo XC60

      Całą obsluge radia itp masz na kierownicy.

      • 1 0

  • Felgi i opony idealne na polskie drogi.

    • 23 0

  • Przereklamowany pseudo suv za wszelka cene chce dorownac (6)

    Do Mercedesa i BmW i Audi....niestety prestizu brak. Do tego xc90 sue psul i psul. Chwyt x OceanRace to chwyt reklamowy bo nikt tego nie kupyje procz tych co musza.
    Nie stac na bmw x5.
    Nie stac na Mercedesa ML
    Nie stac na Audi Q7 czy Q5
    .......to kupil Volvo bo tez chce na duzych kolach jezdzic.
    ..

    • 16 75

    • ML? (2)

      Toz to szroty?Wieczne problemy z tym sa.
      BMW? Jak juz to tylko 3.0 diesel.Bo reszta to pytanie o droge do serwisu.
      Audi? Kiedy zaczna wstawiac nowe oprogramowanie bo slyszalem ze beda za oszukiwanie ludzi placic wielka kase!!! Moze wezma sie za ich silniki TSI ktore kiedy sa nowe to przechodza testy i badania na zawartosc NOX a pozniej po kilkunastu tys km pala olej ile wlezie...
      Dla twojej informacji Volvo w niczym juz nie ustepuje BMW czy Audi...rzadziej jest poprostu wzywane do serwisu
      A ty przeplacaj...o ile wiesz ,masz takie z tych wymienionych...bo klawisz wszystko przyjmie biedaku

      • 11 3

      • ma, ma.

        używkę 10letnią, po niemcu, co tylko do kościoła jeździł:)

        • 5 0

      • głupota, nie masz tych samochodów a się standardowo wypowiadasz. kompleks polakówa, który nie lubi marki bo jest niemiecka. mam a7 i sprawuje się świetnie. volvo jest całkiem ładne na zewnątrz, ale w środku to tragedia do kwadratu.

        co do awaryjnosci, przez 2 lata 200 tys km i 0 problemów

        • 0 0

    • jak ja lubię takie kity (2)

      miałem zarówno X3 jak i XC60. Psuły się tak samo. Ostatnie auto które było trwałe to było E46 którym śmigałem 10 lat temu. Było w miarę proste. Wszystko co nowe będzie się psuło a marka nie ma tu zasadniczego znaczenia. To jest powiązane ze stopniem skomplikowania.

      • 2 1

      • (1)

        X3? Przecież to dziadostwo, pewnie jeszcze miałeś w 2.0. To jak dać kundlowi ciągnąć sanie, bez ładu i siły to xd.

        • 0 1

        • wytłumacz nam może czemu X3 to dziadostwo a inne BMW już nie

          oczywiście w kontekście awaryjności bo o tym pisałem

          • 1 0

  • Szwed ze sredniej pensji jest w stanie kupic to auto po 15-17 miesiacach, a Polak musi na to auto tyrac (7)

    90-100 miesiecy, Roznica kolosalna.

    • 46 5

    • 100 miesięcy,ale jak by spał pod mostem i żarł trawę

      • 14 1

    • Gdyby auto było na węgiel, dostałbyś dopłatę.

      • 1 1

    • A Ukrainiec?

      • 2 0

    • Mi wystarczy 7

      I spoko

      • 0 1

    • ze średniej pensji to w Polsce nigdy tego nie kupisz bo nic nie odłożysz

      • 5 0

    • (1)

      ok, to idźcie dalej wybierajcie te same rządy, które do tego doprowadziły :). pokolenia rządzenia kumpli, wałęsa po pis psl, wszytko ten sam wór

      • 0 0

      • czemu my? sam se ich wybieraj

        • 0 0

  • Wszystko ładnie pięknie (11)

    Tylko szkoda że pod maską silniki od kosiarek do trawy a nie dawne kultowe T5 lub T6.
    Wszystko oparte o 2 litry i 4 cylindry wyżyłowane do granic możliwości. Chcesz jechać musisz piłować. Piłujesz - zmniejszasz trwałość, zwiększasz hałas i spalanie. Znam kilku właścicieli Volvo którzy w tej chwili poszli lub pójdą do konkurencji (BMW, Audi, Mercedes) po nowe auto bo nie chcą kupować dajmy na to S90 albo XC 90 z infantylnie bzyczącym silniczkiem jak w Octavii.

    • 14 21

    • "Znam kilku właścicieli Volvo" - ale ja ci stary zazdroszczę

      • 13 2

    • cos jest w tym o czym piszesz (1)

      mam xc60 z 2010(od nowości) z D5/2,4 po polestarze i jest naprawdę dobrym autem.Myslałem o nowym XC ale mnie tez przeraza wyciaganiez malej pojemności dużych mocy(dostępnych przy wkrecniu obrotow na maxa).To zawsze konczy się zużyciem sinika i większym z spalaniem.

      • 7 2

      • te auta są mocne z samego dołu, nie kręcą się wysoko

        max moc przy 5500 - 5700, a nie 6500 jak kiedyś w wolnossących

        • 1 3

    • Zgadza się

      Po xc 60 2013 bez żalu przesiada się na Audi.

      • 0 0

    • nie musisz piłować bo te auta mają nawet wyższy moment obrotowy niż wolnossące V6 (3)

      taki nowy T5 ma 350 Nm w zakresie 1500-4800 czyli w prawie całym którego używa się na codzień. Osiągi ma jak 3 litrowy wolnossący V6. Ba, ich się nawet nie da piłować bo aż tak wysoko się nie kręcą.

      • 0 0

      • (1)

        Ten niut z dołu to zasługa turbiny która sporo ładuje. Weź pod uwagę obciążenia jakie wtedy tam panują do tego long life i olej co 30tys .Oby tylko do końca gwarancji posmigal.

        • 0 0

        • odniosłem się tylko do tego że trzeba tu auto piłować

          otóż nie trzeba i nie wyje jak Octavia. Turbina podnosi ciśnienie i daje dużo mocy na dole. Niemniej przecież wszystkie wały, skrzynia, łożyska czy inne elementy przenoszące moment czy współpracujące sa policzone dla takiego momentu jaki tam panuje. Jakbyś zobaczył wałki w skrzyni biegów to mogą mieć nawet większe średnice niż w wolnossącym V6 3.0. Ich przekroje sa liczone w zalęzności od momentu obrotowego jaki występuje. To nie jest tak że biorą jakikolwiek silnik 2 litrowy i do niego już z szablonu od lat robią takie same urządzenia.

          • 0 0

      • O czym mowa

        poprzednie T5, T6 czy D5 to nie były silniki wolnossące - doładowane 5 lub 6 cylindrów. Niższe doładowanie i brak wtrysku bezpośredniego.

        • 0 0

    • (1)

      A ja znam jednego faceta co ma 2 volva i nie pali sie do zmiany marki

      • 1 0

      • A czy ten Pan na kapelusz?

        Jeśli tak, to sporo wyjaśnia ....

        • 0 0

    • Pewnie sam zasuwasz passatem 1.9 TDI

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły