• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejski debiut nowego Mercedesa-Benz Klasy S

mJ
29 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Nowy Mercedes-Benz Klasy S.

Kilka dni temu do gdyńskiego salonu BMG Goworowski dostarczono przesyłkę, na którą zarówno dealer, ale przede wszystkim klienci długo oczekiwali. To szef wszystkich szefów w gamie Mercedes-Benz, czyli najnowsza generacja Klasy S.



To bez wątpienia jedna z ważniejszych, o ile nie najważniejsza motoryzacyjna premiera tego jakże dziwnego roku. Klasa S to symbol luksusu. Najnowsza, siódma generacja tej ponadprzeciętnej limuzyny otrzymała kod modelowy W223. Flagowy Mercedes po raz kolejny podniósł poprzeczkę bardzo wysoko, oferując swoim użytkownikom jeszcze więcej komfortu, wydajności i bezpieczeństwa, a dzięki wysoko rozwiniętej cyfryzacji, jest w stanie efektywnie reagować na potrzeby osób podróżujących. To majstersztyk i auto, które przez najbliższe lata będzie wyznaczało trendy w marce Mercedes-Benz, i zapewne nie tylko.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Co zmieniło się w nowej Klasie S? Zacznijmy od wymiarów. Limuzyna w porównaniu do swojej poprzedniczki urosła i mierzy 5179 mm w wersji z krótkim rozstawem osi (różnica 54 mm) oraz 5289 mm w dłuższej wersji (różnica 34 mm). Aż o 71 mm zwiększono rozstaw osi dla wariantu krótszego (3106 mm) i o 51 mm dla dłuższej Klasy S (3216 mm). Dodajmy, że klienci wybierając wersję Long muszą dopłacić 20 tys. zł.

Za odpowiednią dopłatą zwinności tej ogromnej limuzynie może dodać skrętna tylna oś, która wychyla koła nawet o 10 stopni. To rozwiązanie przyda się podczas parkowania na ciasnym parkingu.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Stylistyka nowej "eski" zmieniła się wyraźnie. Projektanci mocno przebudowali pas przedni i tylny. W oczy rzucają się masywny grill i lampy. Co ciekawe, Klasa S to pierwszy seryjny Mercedes z opcjonalnymi reflektorami Digital Light, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki), ostrzegawczo kierować punktowe światło na pieszych wykrytych na poboczu drogi lub wspomagać poruszanie się wąskimi pasami w obszarach robót drogowych poprzez rzutowanie na nawierzchni odpowiednich krawędzi.

Każdy reflektor dysponuje modułem świetlnym z trzema niezwykle mocnymi diodami LED, które są załamywane i kierowane przez 1,3 mln mikroluster. Rozdzielczość oświetlenia wynosi zatem ponad 2,6 mln pikseli na jeden samochód, co pozwala na bardzo precyzyjną dystrybucję światła. W rezultacie asystent świateł drogowych przy "wycinaniu" nadjeżdżających pojazdów lub znaków drogowych z wiązki światła działa ponad 100 razy precyzyjniej niż w przypadku reflektorów 84-pikselowych.

Nowym rozwiązaniem w nadwoziu Klasy S są także elektrycznie wysuwane klamki drzwi.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Wnętrze nowej Klasy S - jak na flagową limuzynę Mercedesa przystało - to luksusowy apartament, w którym osoby podróżujące mają się przede wszystkim zrelaksować, a po zakończonej podróży czuć się wypoczętymi. I rzeczywiście, wykonana z najwyższej jakości materiałów kabina robi wrażenie. Przestronność, rewelacyjna jakość, ogromna liczba gadżetów, klimatyczna gra świateł, nowy system filtrujący powietrze, fotele oferujące 10 programów masażu czy rozbudowana kontrola komfortu Energizing, która pozwala kreować odpowiednią atmosferę dopasowaną do potrzeb i nastroju użytkowników - to wszystko sprawia, że nie chce się opuszczać tego... salonu na czterech kołach.

Nowa Klasa S to także pokaz inteligencji. Na pokładzie limuzyny zadebiutowała najnowsza, druga generacja systemu multimedialnego MBUX, który jest ponoć o 50 proc. wydajniejszy i może się pochwalić jeszcze bardziej rozbudowanymi zdolnościami rozpoznawania i reagowania na zwyczaje podróżujących. Pojawiły się jeszcze lepszej jakości ekrany (może być ich w sumie pięć), częściowo w technice OLED. Niestety, problemem takiego rozwiązania są... wszechobecne ślady palców. Ciekawostką jest nowy, autentycznie trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy, a efekt 3D uzyskuje się bez konieczności zakładania specjalnych okularów.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Na życzenie kupującego Klasę S można doposażyć w dwa różne dostępne wyświetlacze head-up. Większy z nich oferuje treści z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR). Przykładowo, w trybie nawigacji na pasie jezdni wyświetla animowane strzałki skrętu. Obraz pojawia się w wirtualnej przestrzeni, w odległości 10 metrów przed kierowcą, a jego powierzchnia odpowiada monitorowi o przekątnej 77 cali.

Nowością na pokładzie Klasy S są poduszki czołowe dla pasażerów drugiego rzędu.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Aktualnie w ofercie silnikowej znajdują się cztery propozycje - dwa "benzyniaki" (moc 367 i 435 KM) i dwa diesle (286 i 330 KM). To sześciocylindrowe, trzylitrowe jednostki. Niebawem oferta poszerzy się o topowy silnik V8 ze zintegrowanym rozruszniko-alternatorem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną, a także hybrydę typu plug-in z zasięgiem nawet 100 km na samym prądzie.

Cennik nowej Klasy S startuje od kwoty 434 200 zł. Więcej na temat nowej limuzyny Mercedesa napiszemy po pierwszych jazdach testowych.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
mJ

Miejsca

Opinie (157) ponad 20 zablokowanych

  • Deska rozdzielcza (3)

    Kokpit jest jak dla mnie obrzydliwy

    • 23 1

    • No niestety takie zniewieściałe czasy nastały (2)

      koniec ery fizycznych przycisków z "klikiem", teraz tylko mazianie po tablecie

      • 9 0

      • Brak przycisków to jedno - wspólne dla wielu marek, ale ten montaż tabletu bez obudowy w miejscu zegarów.... (1)

        MB oszczędził 2 EUR na tworzywie z recyclingu.

        • 4 0

        • Dokladnie

          Bo nie można było ładnie wpasować tego w deskę?!rozumiem postęp ekrany trudno ale ciężko żeby to jakoś wyglądało?może w jakimś a45 AMG się to sprawdzi bo młodzi z bogatymi starymi gustują w czymś takim ale tej klasy auto jest przeznaczone dla zupełnie innej klienteli wychowanej często na w140.Klasyka rządzi.

          • 6 1

  • Szkoda ze jestem biedakiem (1)

    J.w

    • 14 3

    • to kim jesteś znaczy też o czym myślisz

      dlatego warto trenować funkcje umysłu.
      Nie ten bogaty co ma miliard na koncie i pustke w głowie.

      • 5 0

  • wnętrze tragedia...

    Z zewnątrz jest ok ale wnętrze porażka. Serio już nie mają pomysłów tylko walnąć 2 tablety i już?

    • 10 1

  • ładne cacko !!

    • 1 3

  • Miałem już. 2 błędy których nie powinno być (3)

    Miałem to Auto tydzień po premierze 400 CDI. Dwa błędy wpisanie do raportu. Klapa bagażnika różniła się wysokością i wykończenie materiału słupka B góra. Auto za 1

    • 3 4

    • Ciekawe.. (2)

      Jakim cudem Pan go miał? Jeśli pierwsze egzemplarze dopiero trafiły do salonów w PL.

      A ogólnopolska premiera samochodu była we wrześniu br...:)

      Może ma Pan modelik w skali 1:18 ?

      • 0 1

      • Od września trochę czasu minęło - może dziennikarski z floty MB (1)

        • 0 0

        • Pierwsze egzemplarze w PL dopiero będą na drogach w styczniu, chyba że klient.

          • 0 0

  • Tuningowcy przegięli z podświetleniem (2)

    • 10 0

    • Bardziej pasuje do Golfa IV....

      ....może to ten sam poziom jakościowy?

      • 3 0

    • ekspozycja salonu :)

      • 0 0

  • Niemcy już kiedyś kombinowali z autami z plastiku. (2)

    Chociaż Trabant miał w sobie więcej uroku i emocji niż ten mobilny smartfon.

    • 11 2

    • (1)

      Trabanta nie robili niemcy , trabanta robili enerdowcy a to wielka róznica

      • 2 1

      • Nrdowcy strzelali Niemcom w Plecy i oswobodzili Berlin ramię w ramię z Rosjanami

        • 0 0

  • S jak smarki na tablecie tej dyskotekowej konsoli.

    • 8 3

  • (3)

    Te światla ledowe w nowych samochodach są niebezpieczne dla kierujących z naprzeciwka, walą tak po oczach że nie widać co się dzieje na drodze

    • 22 1

    • wymień szybę i wycieraczki w Passeratim to zobaczysz.

      • 3 8

    • "Niemcy mnie biją" ...... światłami po oczach. Ty popatrz na te 15 letnie samochody jak tam biją światła , jedno w lewo drugie w prawo a w innych żarówka włożona odwrotnie bo ich właściciele nie potrafią wymienić żarówki ale do warsztatu nie pojadą bo "zrobię siam"

      • 3 1

    • Wiedza, to podstawa

      A widziałeś w praktyce by oślepiały?

      Ja od kilku lat jeżdżę z takimi światłami i mijam też inne modele MB czy innych marek z Ledami i nigdy nikt nikogo nie oślepił..

      Może Ciebie mijają golfy z żarówkami z sklepu rolniczego "like a xenon" :D

      Poczytaj sobie o technologi tych nowych świateł w Klasie S..:)

      • 0 3

  • (2)

    I te wystajace z deski ekrany. Masakra

    • 12 0

    • S-klasa, a na tworzywie do zrobienia "daszka" oszczędzają.

      • 4 0

    • Jak ja bym sobie pojeździł taką Masakrą .Ech!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja