W piątkowy wieczór w iście stoczniowej scenerii Centrum Stoczni Gdańskiej odbył się premierowy pokaz nowego Range Rovera Evoque. To druga generacja uwielbianego - w szczególności przez kobiety - SUV-a.
Od premiery pierwszej generacji Range Rovera Evoque minęło już osiem lat. Od tego czasu na drogi wyjechało ponad 770 tys. egzemplarzy designerskiego SUV-a. Teraz przyszła pora na następcę, którego oficjalnie poznaliśmy podczas piątkowego wydarzenia.
Na pokaz nowego modelu trójmiejski przedstawiciel marki, dealer
British Automotive Gdańsk, zaprosił 250 gości, głównie klientów marki. Gościem specjalnym wydarzenia była
Karolina Gorczyca, aktorka pełniąca rolę ambasadorki nowego Evoque. Imprezę poprowadził dziennikarz motoryzacyjny i prezenter telewizyjny
Rafał Jemielita. Z kolei o doznania muzyczne zadbała skrzypaczka Agnieszka Flis, znana jako
Agnes Violin.
- Evoque to nasz wielki przebój. To ten model zapoczątkował modę na kompakty w klasie SUV-ów. To jeden z najlepiej sprzedających się modeli z gamy Range Rovera nie tylko w Polsce czy Europie, ale i na całym świecie. Głęboko wierzymy, że druga generacja pójdzie śladami tej pierwszej i będzie się sprzedawała na podobnym poziomie - zdradza Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk
Nowy Evoque ma pozostać rozpoznawalny, trzeba go trochę odświeżyć i nafaszerować nowinkami technologicznymi - zdaje się, że właśnie z takiego założenia wyszli specjaliści z Range Rovera. I rzeczywiście, zmiany w wyglądzie nowego Evoque'a są raczej subtelne. Auto zachowało swój sportowy charakter, a do tego zapożyczyło wiele stylistycznych zabiegów od swojego większego brata, który całkiem niedawno skradł serca klientom marki. Mowa oczywiście o Velarze.
Ponoć nowy Evoque jest pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Ma wszystkiego więcej - począwszy od przestrzeni, przez technologie, skończywszy na mocy.
Auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie Premium Transverse Architecture, dzięki której udało się wygospodarować nieco więcej wolnej przestrzeni w kabinie, a przede wszystkim w bagażniku, którego pojemność zwiększyła się o 10 proc. (do 591 litrów).
O pokrewieństwie ze wspomnianym wcześniej Velarem świadczy także wnętrze nowego Evoque, w którym od samego wejścia czuć powiew klasy premium. Elegancko wykończony kokpit został wyposażony w m.in. dwa 10-calowe ekrany dotykowe w kolumnie centralnej, ponad 12-calowy ekran z wirtualnymi zegarami czy system multimedialny, który samodzielnie się aktualizuje. A to przecież tylko początek listy.
Osoby zainteresowane nabyciem Evoque mają do wyboru wyłącznie dwulitrowe jednostki napędowe. Dla fanów "benzyniaków" przygotowano trzy moce: 200 KM, 250 KM i 300 KM. Na miłośników diesli również czekają trzy warianty: 150 KM, 180 KM i 240 KM.
Wszystkie silniki z wyjątkiem bazowego, 150-konnego diesla z napędem na przód i manualną skrzynią biegów, są tzw. miękkimi hybrydami (MHEV) z 48-woltową instalacją elektryczną. Pozostałe wersje zostały zestrojone z automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła.
Co istotne, podstawowa jednostka napędowa jest dostępna od bardzo atrakcyjnej kwoty
155 900 zł. Za mocniejsze wersje trzeba dopłacić co najmniej 30 tys. zł.