• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza w Polsce perfumeria z kawiarnią otwarta w Sopocie

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
10 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najstarsza perfumeria w Trójmieście zyskała nowy wygląd i oferuje dobór zapachu w zupełnie innej formie.
Na zdjęciu właściciele oraz projektantka wnętrza: (od lewej) Kamila Filar, Anna Budnik, Piotr Filar. Najstarsza perfumeria w Trójmieście zyskała nowy wygląd i oferuje dobór zapachu w zupełnie innej formie.
Na zdjęciu właściciele oraz projektantka wnętrza: (od lewej) Kamila Filar, Anna Budnik, Piotr Filar.

W sobotnie popołudnie, w centrum Sopotu, odbyło się otwarcie pierwszej w Polsce perfumerii i kawiarni w jednym, pod nazwą Sopocki Styl. Najstarsza w Trójmieście perfumeria zyskała zarówno nowy wygląd, jak i nowy koncept. W trakcie spotkania nie zabrakło miłośników dobrego stylu, którzy wspólnie świętowali nowy początek.



Właścicielami Sopockiego Stylu są Kamila i Piotr Filar, którzy powitali gości symboliczną lampką szampana, wspominając, że tradycja tego miejsca sięga lat 50 ubiegłego wieku - wtedy w Sopocie powstał pierwszy salon kosmetyczny i fryzjerski w miejscu, gdzie prowadzony jest do dzisiaj. W 1990 roku została otworzona pierwsza w Trójmieście perfumeria i właśnie teraz postanowiono ją odnowić.

We współpracy z Anną Budnik, projektantką z Budnik Atelier, powstała zupełnie nowa przestrzeń, w której przeważają dwa kolory: złoty i niebieski. Zaaranżowano również kilka miejsc, w których można spokojnie posiedzieć i napić się kawy.

W spotkaniu uczestniczyli stali klienci, przyjaciele oraz mieszkańcy Sopotu. Nie zabrakło drobnych przekąsek, które umilały rozmowy i indywidualne konsultacje kosmetyczne, w których goście chętnie brali udział.

- Po raz pierwszy mamy okazję przedstawić naszym gościom "Caffé Test Perfum" - to miejsce, którego bardzo brakowało w Polsce. To tutaj możemy w spokoju napić się wyśmienitej kawy lub szampana oraz w skupieniu, bez pośpiechu, zatopić się w magicznej przyjemności wyboru perfum. Test zapachu to rytuał, którego nie można doświadczyć w dużych sieciowych perfumeriach. Tak ,jak ubiór powinien być dopasowany do figury, tak zapach musi współgrać z temperamentem, karnacją i kolorem włosów, ma przywoływać miłe wspomnienia, wprawiać w dobry nastrój, intrygować otoczenie - mówił Piotr Filar, właściciel perfumerii Sopocki Styl.
  • W salonie znajdziemy zapachy niszowe, m.in. produkowane dla szejków arabskich
  • Właściciel, Piotr Filar, prezentuje najcenniejsze perfumy, które posiadają w swoim salonie w wersji kolekcjonerskiej.
  • Spotkanie umilały drobne przekąski oraz symboliczna lampka szampana.
  • Goście chętnie poddawali się testowi zapachu, który miał na celu znalezienie idealnych perfum dla danej osoby.
  • Nowa koncepcja salonu polega na połączeniu doboru idealnego zapachu wraz z chwilą przyjemności - kawą, herbatą, czy lampką szampana.

W salonie znajdziemy perfumy niszowe, niedostępne w znanych drogeriach. To, co wyróżnia te zapachy, to intensywność nut zapachowych. Duże perfumerie nastawione są na szybki obrót: klient wchodzi, wącha, zachwyca się i kupuje. W tych zapachach najważniejsza jest nuta głowy, która ulatnia się po około kwadransie. Mniejszą wagę przywiązuje się do serca i bazy zapachu. W przypadku niszowych perfum sytuacja wygląda odwrotnie - liczą się przede wszystkim trwałość i staranny dobór naturalnych składników. By poznać te zapachy potrzeba czasu, który umilić może filiżanka kawy lub lampka szampana. Dlatego podczas spotkania można było zrobić test zapachów, który ma na celu wyłonienie najbardziej odpowiednich dla nas perfum. Pomocą służyła właścicielka obiektu.

- Test rozpoczynamy krótkim wywiadem, a następnie przechodzimy do podania ok. 12 zapachów, które są psikane na specjalne papierki. Nazwa perfum oraz flakon pozostają tajemnicą. Liczy się jedynie to, jak zapach działa na zmysły. Oczywiście aby móc powąchać taką ilość perfum, musimy to zrobić w określony sposób, a następnie drogą eliminacji zostają nam dwa zapachy, które nanosimy na skórę i po ok. 15min już wiemy czy zapach, który wybraliśmy jest dla nas odpowiedni - opowiadała Kamila Filar.
W sopockim salonie znajdziemy naprawdę ciekawe okazy zarówno perfum, jak i kosmetyków do pielęgnacji, takich marek jak: Amouage (nazywany darem królów), House of Sillage, Ramon Molvizar, Designer Opulent Shaik, LA PRAIRIE, MENARD, FORLLED oraz Grossmith - marki, która stworzyła perfumy dla księżnej Kate na jej ślub.

Ceny zapachów wahają się od 250 zł, nawet do ponad 5000 zł.

Tego dnia na gości czekała specjalna promocja: -20% na wszystkie perfumy, kosmetyki kolorowe oraz pielęgnację.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (70) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe (1)

    Ciekawe, nawet nie wiedzialam ze w Sopocie jest perfumeria a tu taki cukierek

    • 40 9

    • Tez sie wczoraj pytalem czy zostawia otwarte ale beda zamkniete bo podobno sopockiej smietanki zlodziejskiej nie da sie opanowac

      • 6 0

  • Bywalcy (5)

    Byliśmy na otwarciu. Zupełnie nowe podejście do obsługi, super ekspozycja zapachów. Na pewno będziemy zaglądać. Tak trzymać i życzymy samych sukcesów :)

    • 18 14

    • masz nie zaglądać ale kupować !

      • 10 6

    • It (3)

      O, właśnie, pracuje obecnie w Gdyni i przy odrobinie czasu chętnie wybiorę się do Sopotu na "zwiady zapachowe" :-) Choc mam raczej kiepskie doświadczenia co do odwiedzin w tego typu miejscach ( Prócz jednego razu)Zaintrygowało mnie to "zupełnie inne podejście do obsługi klienta" przyznam, że bywałam zatroskana brakiem podstaw wiedzy ogólnej o zapachach( a tu wypadałoby się wyróżnić nawet i kwestiami ponad ) Skończyło się na tym ,że zamawiam próbki zapachów i sama je "rozbrajam" :/ Zapachy to specyficzna "garderoba" doradca niczym krawiec musi znać dobrze materiał "od podszewki".

      • 7 6

      • Jeszcze (2)

        No i te gabloty.... Czy można samemu się obsłużyć czy zapachy są pod kontrolą? :-)

        • 8 2

        • (1)

          To zalezy od klienta...
          Tobie raczej będą wydawać pod kontrolą

          • 5 7

          • Hehe

            • 6 4

  • Spoko zaraz w Rossmann też zrobią kawiarnię. (2)

    W sumie to Fresh też jest kawiarnią bo mają ekspress do kawy a poza tym ciasta, hot dogi i wyjątkową kolekcję win :)

    • 69 13

    • (1)

      inna grupa docelowa klientow, ty juz swoja przynaleznosc okresliles do tej biednej :)

      • 11 30

      • Ty do biednej umysłowo

        • 31 7

  • Brawo dla Państwa I życzę sukcesów :)

    • 37 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Otwarcie Lobster House Gdańsk

dni otwarte

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane