• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza w Polsce perfumeria z kawiarnią otwarta w Sopocie

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
10 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najstarsza perfumeria w Trójmieście zyskała nowy wygląd i oferuje dobór zapachu w zupełnie innej formie.
Na zdjęciu właściciele oraz projektantka wnętrza: (od lewej) Kamila Filar, Anna Budnik, Piotr Filar. Najstarsza perfumeria w Trójmieście zyskała nowy wygląd i oferuje dobór zapachu w zupełnie innej formie.
Na zdjęciu właściciele oraz projektantka wnętrza: (od lewej) Kamila Filar, Anna Budnik, Piotr Filar.

W sobotnie popołudnie, w centrum Sopotu, odbyło się otwarcie pierwszej w Polsce perfumerii i kawiarni w jednym, pod nazwą Sopocki Styl. Najstarsza w Trójmieście perfumeria zyskała zarówno nowy wygląd, jak i nowy koncept. W trakcie spotkania nie zabrakło miłośników dobrego stylu, którzy wspólnie świętowali nowy początek.



Właścicielami Sopockiego Stylu są Kamila i Piotr Filar, którzy powitali gości symboliczną lampką szampana, wspominając, że tradycja tego miejsca sięga lat 50 ubiegłego wieku - wtedy w Sopocie powstał pierwszy salon kosmetyczny i fryzjerski w miejscu, gdzie prowadzony jest do dzisiaj. W 1990 roku została otworzona pierwsza w Trójmieście perfumeria i właśnie teraz postanowiono ją odnowić.

We współpracy z Anną Budnik, projektantką z Budnik Atelier, powstała zupełnie nowa przestrzeń, w której przeważają dwa kolory: złoty i niebieski. Zaaranżowano również kilka miejsc, w których można spokojnie posiedzieć i napić się kawy.

W spotkaniu uczestniczyli stali klienci, przyjaciele oraz mieszkańcy Sopotu. Nie zabrakło drobnych przekąsek, które umilały rozmowy i indywidualne konsultacje kosmetyczne, w których goście chętnie brali udział.

- Po raz pierwszy mamy okazję przedstawić naszym gościom "Caffé Test Perfum" - to miejsce, którego bardzo brakowało w Polsce. To tutaj możemy w spokoju napić się wyśmienitej kawy lub szampana oraz w skupieniu, bez pośpiechu, zatopić się w magicznej przyjemności wyboru perfum. Test zapachu to rytuał, którego nie można doświadczyć w dużych sieciowych perfumeriach. Tak ,jak ubiór powinien być dopasowany do figury, tak zapach musi współgrać z temperamentem, karnacją i kolorem włosów, ma przywoływać miłe wspomnienia, wprawiać w dobry nastrój, intrygować otoczenie - mówił Piotr Filar, właściciel perfumerii Sopocki Styl.
  • W salonie znajdziemy zapachy niszowe, m.in. produkowane dla szejków arabskich
  • Właściciel, Piotr Filar, prezentuje najcenniejsze perfumy, które posiadają w swoim salonie w wersji kolekcjonerskiej.
  • Spotkanie umilały drobne przekąski oraz symboliczna lampka szampana.
  • Goście chętnie poddawali się testowi zapachu, który miał na celu znalezienie idealnych perfum dla danej osoby.
  • Nowa koncepcja salonu polega na połączeniu doboru idealnego zapachu wraz z chwilą przyjemności - kawą, herbatą, czy lampką szampana.

W salonie znajdziemy perfumy niszowe, niedostępne w znanych drogeriach. To, co wyróżnia te zapachy, to intensywność nut zapachowych. Duże perfumerie nastawione są na szybki obrót: klient wchodzi, wącha, zachwyca się i kupuje. W tych zapachach najważniejsza jest nuta głowy, która ulatnia się po około kwadransie. Mniejszą wagę przywiązuje się do serca i bazy zapachu. W przypadku niszowych perfum sytuacja wygląda odwrotnie - liczą się przede wszystkim trwałość i staranny dobór naturalnych składników. By poznać te zapachy potrzeba czasu, który umilić może filiżanka kawy lub lampka szampana. Dlatego podczas spotkania można było zrobić test zapachów, który ma na celu wyłonienie najbardziej odpowiednich dla nas perfum. Pomocą służyła właścicielka obiektu.

- Test rozpoczynamy krótkim wywiadem, a następnie przechodzimy do podania ok. 12 zapachów, które są psikane na specjalne papierki. Nazwa perfum oraz flakon pozostają tajemnicą. Liczy się jedynie to, jak zapach działa na zmysły. Oczywiście aby móc powąchać taką ilość perfum, musimy to zrobić w określony sposób, a następnie drogą eliminacji zostają nam dwa zapachy, które nanosimy na skórę i po ok. 15min już wiemy czy zapach, który wybraliśmy jest dla nas odpowiedni - opowiadała Kamila Filar.
W sopockim salonie znajdziemy naprawdę ciekawe okazy zarówno perfum, jak i kosmetyków do pielęgnacji, takich marek jak: Amouage (nazywany darem królów), House of Sillage, Ramon Molvizar, Designer Opulent Shaik, LA PRAIRIE, MENARD, FORLLED oraz Grossmith - marki, która stworzyła perfumy dla księżnej Kate na jej ślub.

Ceny zapachów wahają się od 250 zł, nawet do ponad 5000 zł.

Tego dnia na gości czekała specjalna promocja: -20% na wszystkie perfumy, kosmetyki kolorowe oraz pielęgnację.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (70) ponad 10 zablokowanych

  • LUBIĘ TO MIEJSCE (1)

    mam miłe wspomnienia z tym miejscem życzę powodzenia

    • 9 3

    • Ja rowniez

      Ale bez pani Jadwigi to juz nie jest to samo.

      • 2 0

  • jeeeeezu (3)

    "to mmiejsce, którego brakowało bardzo". Komu?????

    • 40 9

    • ludziom którym zależy żeby nie pachnąc szanele lub innym armanim

      • 1 3

    • Brakowało szejkom przebywającym na urlopie w Sopocie

      • 7 4

    • hmm

      najwyraźniej nie czytałeś artykułu, proponuje to zrobić i istnieje duże prawdopodobieństwo, że sam sobie odpowiesz;)

      • 6 11

  • dobieramy do koloru włosów??? (1)

    naturalnych czy farbowanych bo nie wiem?

    • 2 1

    • naturalnych;)

      • 3 1

  • To za co tam płacę? (5)

    Za dobór zapachu? Za próbki? Za za dobór kosmetyku? Po co to wszystko? Widać społeczeństwo się bogaci i ludziom odbija. A na kawę samą to można zamówić i wypić bez tych perfum?

    • 12 9

    • Są ludzie bardzo bogaci i oni utrzymują takie miejsca, czy tego należy zakazać? (1)

      Lenin chciał, by wszyscy mieli po równo, u nas jak na razie, jest tzw.kapitalizm i wolny rynek.

      • 4 1

      • Sredniak

        Nie zgodze sie bo oprucz paru mega drogich zapachow ceny maja porównywalne do sieciuwek

        • 3 2

    • (1)

      Ty za nic nie płacisz, bo nawet tam nie dojdziesz

      • 4 6

      • Pewnie bym doszedł...
        Ale to raczej nie jest miejsce na to.
        Chyba, że po godzinach otwarcia.

        • 3 2

    • odp

      wydaje mi się, że za produkt a wszystko do okoła to otoczka

      • 7 0

  • No to zadam standardowe pytanie które rozkłada Sephore Douglasa i innych w Polsce na łopatki (8)

    Czy jest jakakolwiek woda po goleniu marki Kenzo?

    Znana marka, woda po goleniu...

    • 10 6

    • Ni ma (7)

      wyszły.

      • 5 1

      • Tak myślałem, ten sklep nie zaskoczy mnie oryginalną oferta bo jej nie ma (6)

        Od kilku ładnych lat polski dystrybutor Kenzo (pewnie kobieta kieruje tym, zapewne obsługuje tak samo kilka marek) uwaza, ze faceci w Polsce to brodaci drwale i wód po goleniu nie ma sensu sprowadzać. Człowiek musi jechać do Berlina aby kupić to co lubi (potestowac i wybrać) .

        Wszyscy w Polsce zaopatrują się w tym samym punkcie niestety więc oferta - jeden pies

        • 10 3

        • (1)

          Tylko pozazdrościć problemów .....

          • 2 3

          • Jedni krzyczą na ulicach i w necie ze im sie demokrację zabiera czy korytko

            A inni normalni martwia się, ze nie mogą kupic w Polsce ulubionego zapachu.

            Każdy ma takie problemy na jakie zasłużył pracą, nauką itp.

            • 4 0

        • Kenzo dość mało niszowy jest ;P (3)

          Poza tym nos każdy ma swój i to co podoba się Tobie niekoniecznie musi podobać się innym.
          Z popularnych marek pasjami lubię edp Joop Muse, na które w PL trzeba polować albo ryzykować zakupy na allegro. Czy w związku z tym mam pretensje do tego czy innego sklepu? Nie. Na szczęście to nie jest jedyny zapach, w który lubię się ubierać. Jeszcze jedno: lubię doświadczenia. Czego i Tobie życzę.

          • 4 4

          • Kenzo takie "niszowe" ze ma tę markę każda sieciowa perfumeria (2)

            I kazdy sklep wolnocłowy....

            I przecież nie pytam o konkretny zapach tylko testowo o jakikolwiek - wodę po goleniu.

            Przecież to nie chleb, termin przydatności ten towar ma dlugi, a mimo to taka perfumeria jak tu reklamowana też nie ma. Wyciągam wiec wniosek jednoznaczny...

            • 4 0

            • może poniższy cytat z artykułu pomoże Tobie, Kliencie, w zrozumieniu tekstu (1)

              uwaga, cytat: "W salonie znajdziemy perfumy niszowe, niedostępne w znanych drogeriach"
              nic, kompletnie nic, w artykule nie zostało napisane o popularnych markach, które znajdziemy w Sephorze, Hebe, Douglasie, Rossmanie, Superpharmie

              • 3 3

              • Czyli ani Diora ani Chanel ani CK ani YSL tam nie ma??? Słabo... Bardzo słabo

                Faktycznie w takim razie bardzo niszowe dla szejkow islamskich i ich haremów.

                • 3 3

  • Pierwszą taką kawiarnie z perfumami i butikiem..... (1)

    otwarto w Warszawie w roku 2006 !!!!! Bylem na otwarciu. Zbańczyła po roku.

    • 7 6

    • dekady

      pierwszy raz gdzieś z 20lat temu byłam w tej perfumerii i też mi przy doborze perfum serwowali kawe. Tu chyba chodziło o nowa odsłone i chwytliwe hasło

      • 7 0

  • Perfumy (1)

    Czy mają może wodę toaletowa BRUTAL? nigdzie nie można jej kupić. A szkoda. Super perfumy....

    • 8 1

    • jest dostępna na rynku

      • 4 0

  • Rzenade prostactwo

    • 5 8

  • (1)

    Wyjątkowe miejsce z bogatym asortymentem...
    Polecam
    Mają wszystko: brutala, przemysławkę...

    • 32 12

    • Po ile pięćdziesiątka, a ile setka?

      Taka szybka na ladzie podana. Co dają na zagrychę?

      • 7 2

  • Profesjonalizm zadowolenie chęć powrotu gratulacje. .najlepsza Perfumeria w Polsce

    • 6 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Otwarcie Lobster House Gdańsk

dni otwarte

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane