wiadomości - Samochody

Odświeżony Lexus RX debiutuje w Trójmieście

Cennik bazowej wersji RX 300 rozpoczyna się od kwoty 265 900 zł. Za hybrydowe 450h trzeba dopłacić niespełna 60 tys. zł.
Cennik bazowej wersji RX 300 rozpoczyna się od kwoty 265 900 zł. Za hybrydowe 450h trzeba dopłacić niespełna 60 tys. zł. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Najlepiej sprzedający się w historii model Lexusa doczekał się kuracji odmładzającej. Odświeżony RX już niebawem na stałe wjedzie do salonu Lexus Trójmiasto w Gdyni. W dniach 16-23 listopada odbędą się dni otwarte tego modelu. Będzie to świetna okazja do umówienia się na pierwsze jazdy testowe. My już teraz sprawdziliśmy, co zmieniło się w zmodernizowanym Lexusie RX.



Czy podoba ci się odświeżony Lexus RX?

tak, wygląda bardzo atrakcyjnie 43%
raczej tak, choć zmiany są raczej kosmetyczne 16%
raczej nie, chyba wybrał(a)bym ofertę konkurencji 14%
nie, nie podoba mi się 27%
zakończona Łącznie głosów: 118
Lexus RX po raz pierwszy został zaprezentowany światu w 1998 roku. Był to dość ważny moment w dziejach nie tylko japońskiej marki, ale i motoryzacji, bo premiera RX-a dała początek nowemu segmentowi luksusowych SUV-ów. To także pierwszy samochód Lexusa oferowany z napędem hybrydowym, a zarazem najlepiej sprzedający się model w historii marki.

W 2015 roku podczas targów samochodowych w Nowym Jorku zadebiutowała jego czwarta generacja. Cztery lata później doczekała się modernizacji. Trzeba przyznać jednak, że RX jeszcze przed modernizacją wciąż wygląda bardzo świeżo, nie zdążył się przez te cztery lata zestarzeć.

Co zatem zmieniło się w wyglądzie zewnętrznym nowego RX-a? Jak na kurację odmładzającą przystało, przemodelowano oba zderzaki, zmieniono wzór atrapy chłodnicy i wstawiono nowe lampy, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ponadto oferta została wzbogacona o kolejne wzory felg i kolory lakieru.

Co warto zaznaczyć, najnowszy RX jest pierwszym modelem Lexusa wyposażonym w nowoczesne oświetlenie BladeScan AHS. To system adaptacyjnych świateł drogowych. Jak działa? Światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, które umieszczone zostały na dynamicznie obracających się przesłonach. Następnie przekazywane jest do soczewki, oświetlając drogę przed autem.

Zadaniem systemu jest oczywiście efektywniejsze doświetlanie nie tylko jezdni, ale również pobocza oraz znaków drogowych i pieszych, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Dzięki unowocześnionemu oświetleniu osoba kierująca RX-em jest w stanie dostrzec pieszego spacerującego nocą z odległości 56 metrów (wcześniej ta odległość wynosiła 32 metry).

W RX debiutuje także druga generacja systemu bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. Rozwiązanie oparte na współpracy kamery i radaru fal milimetrowych ma wspomagać kierowcę w zapobieganiu niebezpiecznym sytuacjom drogowym. Nowy pakiet obejmuje m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dziennym, a także asystenta odczytywania znaków drogowych (RSA).


Zaglądamy do obszernego i solidnie wykończonego wnętrza RX-a. Nie da się ukryć, że czuć w nim powiew luksusu. Kabina została skrojona z naprawdę wysokiej jakości materiałów. Nie trzeba być znawcą, żeby to dostrzec, wystarczy mały rekonesans przy użyciu dłoni. Jedynym elementem, do którego można się nieco przyczepić, jest wciąż dość archaicznie wyglądający panel klimatyzacji.

Jedną z najważniejszych nowości w zmodernizowanym wnętrzu SUV-a jest dotykowy ekran systemu multimedialnego. W zależności od wersji wyposażenia ekran może mieć przekątną 12,3 cala albo 8 cali. W drugiej kolejności należy wspomnieć, że odświeżony system multimedialny może w końcu obsługiwać Android Auto i Apple Car Play. RX to pierwszy Lexus na rynku europejskim, który oferuje takie rozwiązanie. Ponadto, demonstracyjny egzemplarz został wyposażony w świetnie brzmiący 15-głośnikowy system audio od firmy Mark Levinson.

Tak prezentuje się delikatnie przestylizowany tył Lexusa RX.
Tak prezentuje się delikatnie przestylizowany tył Lexusa RX. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Dwa słowa o ofercie silnikowej Lexusa RX. Tutaj bez zmian, nadal oferowane są dwie opcje: benzynowa i hybrydowa. Demonstracyjny egzemplarz został wyposażony w układ hybrydowy, który składa się z jednostki benzynowej V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 263 KM, a także dwóch silników elektrycznych. Ten umiejscowiony z przodu generuje 167 KM mocy, a tylny 68 KM. Łączna moc układu napędowego hybrydowego RX-a wynosi 313 KM, a maksymalny moment obrotowy 335 Nm.

RX 450h do "setki" przyspiesza w 7,7 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Osoby preferujące dość dynamiczny styl jazdy muszą liczyć się ze średnim spalaniem na poziomie 10-11 litrów paliwa na 100 km.

Jeszcze przed oficjalną premierą odświeżonego RX-a Japończycy wspominali o poprawionym układzie jezdnym swojego flagowego SUV-a. I rzeczywiście, jazda tym samochodem sprawia jeszcze większą przyjemność niż za "sterami" poprzednika. Auto uzyskało jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia dzięki m.in. sztywniejszemu nadwoziu, udoskonalonemu układowi zawieszenia, nowym amortyzatorom oraz systemowi sterowania hamulcami. Mało tego, nowy RX został wyposażony w aktywny system wspomagania pokonywania zakrętów, który tłumi podsterowność występującą podczas dodawania gazu w połowie zakrętu.

Zmodernizowany Lexus RX
Zmodernizowany Lexus RX fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Nowy Lexus RX dostępny jest w czterech opcjach wyposażenia: Elegance, Prestige, F Sport i Omotenashi.

Cennik bazowej wersji RX 300 rozpoczyna się od kwoty 265 900 zł. Za najtańszą hybrydę trzeba dopłacić blisko 60 tys. zł. Topowy wariant Omotenashi kosztuje odpowiednio: 345 900 zł i 425 900 zł. Natomiast przedłużony Lexus RX 450hL to wydatek na poziomie 355 900 zł (dostępny w wersji Prestige i Omotenashi).

Egzemplarz widoczny na zdjęciach to RX 450h w najbogatszej wersji wyposażenia Omotenashi. Jego cena to 400 199 zł.

Opinie (25) 8 zablokowanych

  • Bitwa na grille...

    • 13 2

  • (1)

    auto dla starszych pań i panów

    • 14 5

    • Też wolę dynamiczne vw b5 w czerwonym tdi.

      • 7 1

  • kiedyś to był wyznacznik luksusu (2)

    a dziś za te pieniądze to wyświetlacze zamiast wskaźników to standard w tej klasie , i te plastiki jak w toyocie ...

    • 18 5

    • (1)

      Może czas wybrać się do okulisty bo jak rx ma plastiki z toyoty to bentley ma również plastiki ze skody . Deska jest cała obszyta skórą dzisiaj widziałem ten model.

      • 4 5

      • A przelaczniki ma z Avensisa?

        • 2 1

  • 426 kawałków za Musashi?

    Drogo.

    • 6 2

  • Wygląda jak gangsta NY Bronx, czyli z lekka obciachowo.

    • 11 6

  • Obrzydlistwo!

    • 14 4

  • (2)

    Właściwie to takie Rav4 z duuuużym grillem. Tylko dwa razy droższe.

    • 13 3

    • (1)

      Ale 5 lat po konkurencji ma AA i ACP! Niestety ten samochod jest zwyczajnie brzydki. Jak chca miec auto ladne jak np Mazda6 to musza do porjektowania zatrudnic Niemcow.

      • 4 2

      • Co do piękna, to każdemu podoba się co innego

        Mnie akurat podoba się ten lexus, a mazda wg mnie jest brzydka, zwłaszcza w kolorze zamawianym przez 90% ludzi, czyli czerwonym... No cóż o gustach się nie dyskutuje ;)

        • 1 1

  • Ze zrozumialych wzgledow nie podano osiagow wersji RX300. (4)

    Raptem 9.5s 0-100 km/h, 6-biegowa skrzynia i maks. 200 km/h

    Cale 0.5 sekundy krocej i 5 km/h szybciej niz Avensis T22 z 2001 roku.

    Taki prestiz inaczej.

    • 13 4

    • (2)

      Ekologia panie. Jestem ciekaw czy nastapi moment za mojego zycia, ze tych wszystkich pie*dolonych ekologow pogonimy z polityki.

      • 7 0

      • (1)

        Mam nadzieję panie kochany, bo mam zamiar kupić nowe auto z "potężnym silnikiem", i nie wiem co te d**ilne ekologi jeszcze wymyślą żebym go nie kupił.

        • 2 0

        • Lexus zaprasza po model LX - 5.7 litra.

          • 0 2

    • Avensis 1.6 VVTi o mocy raptem 110 KM.

      • 1 0

  • Najładniejszy jest w nim

    zegarek.

    • 11 0

  • ankieta - czy podoba Ci się Lexus RX ??

    bardzo !!!...........ale mnie na niego nie stać i raczej nigdy nie będzie stać

    • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły