- 1 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 2 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 3 Nie tylko city break na wiosenny urlop (29 opinii)
- 4 Trójmiasto w przewodniku Michelin (76 opinii)
- 5 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (23 opinie)
Nowe (jeszcze szybsze) Porsche Cayenne
Odświeżone Porsche Cayenne. Na rynku od 1 października br.
Większy Cayenne musi gonić mniejszego Macana. Duży suv Porsche przeszedł więc facelifting, po którym wygląda zdecydowanie... lepiej. Inżynierowie Porsche wprowadzili też kilka modyfikacji w całym zespole napędowym Cayenne.
Teraz trzeba naprawdę dużo złej woli, by tego wielkiego suva nazwać jeżdżącą mydelniczką. Zawistni lub złośliwi lubili w ten sposób pastwić się nad stylistyką pojazdu, gdy debiutował na rynku. Wszystkie zmiany sprawiły jednak, że obecnie stoi przed nami samochód, po którym widać, że drzemią w nim geny godne słynnej, sportowej marki.
Porsche Cayenne ma teraz nowy przedni pas, przednie błotniki i pokrywę silnika. Efektywny dopływ powietrza do intercoolerów zapewniają zaprojektowane na nowo wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach auta. Większa "paszcza" Porsche sprawia, że samochód na drodze wygląda na groźniejszego i pewniejszego siebie. Stylistyczne modyfikacje tyłu objęły m.in. tylne lampy. Oprócz zmian w samym oświetleniu, bardziej zintegrowano je z tylną klapą. Nowe końcówki wydechu połączono z dolną częścią zderzaka.
Przy chłodnej, niczym skandynawski, północny wiatr, stylistyce wnętrza np. Volvo XC 90, Porsche Cayenne robi wrażenie. Liczba przycisków w kabinie może oszołomić, oszołomiony użytkownik może złapać się aż za cztery obszyte skórą uchwyty, w tym dwa na konsoli środkowej. W ostoi ostentacyjnego wręcz luksusu, jakim kipi wnętrze Cayenne, ciekawie wygląda umieszczony oczywiście po lewej stronie jajowaty przełącznik "start" i dźwigienki kierunkowskazów, jakie można znaleźć w większości modeli z koncernu Volkswagena.
Pozycja za kierownicą Cayenne jest przyjemnie niska, jak przystało na auto o sportowych genach, a dzięki m.in. regulowanym ustawieniom zawieszenia charakterystykę pojazdu można dostosować do indywidualnych upodobań.
Modyfikując Cayenne, Porsche zadbało także, by niezależnie od wersji, Cayenne spalał mniej paliwa, a był szybszy. Oksymoron? Niekoniecznie. Jedną z modyfikacji silników jest nowy system optymalizujący chłodzenie, z aktywnymi klapami silnika sprawiającymi, że wielki suv jest bardziej ekonomiczny.
Porsche Cayenne z trzylitrowym silnikiem diesla V6 o mocy 262 KM i 580 NM momentu obrotowego szybko potrafi zjednać kierowcę, zarówno kulturalną pracą, jak i satysfakcjonującymi przyspieszeniami.
Użytkownik powinien pamiętać, że uzbrojony w szerokie jak walce opony suv nie jest autem terenowym, mimo iż incydentalnie Cayenne potrafi zadziwić na bezdrożach. Są co prawda śmiałkowie, którzy w klapkach zdobyli Giewont. Nikomu jednak nie poleca się tej formy turystyki. Podobnie jest Porsche Cayenne, zdecydowanie lepiej niż leśnych koleinach czuje się na szutrze i asfalcie.
Nowe Cayenne dostępne jest obecnie w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel i po raz pierwszy jako hybryda z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in), czyli Cayenne S E-Hybrid. To pierwsze auto tego typu w segmencie suvów.
Prezentowana wersja Cayenne Diesel dostępna jest od nieco ponad 300 tysięcy złotych. Doposażenie auta w liczne podnoszące komfort i bezpieczeństwo dodatki podnosi cenę pojazdu do prawie pół miliona złotych. Porsche znane jest także z tego, że utrzymuje wysoką wartość rezydualną, która w przypadku Cayenne wynosi 58 proc. ceny zakupu po trzech latach. Marzenie o luksusowym suvie ze słynnym znaczkiem na masce najtaniej można spełnić za nieco ponad 40 tysięcy złotych. Mniej więcej od tej ceny zaczynają się egzemplarze Cayenne z 2004 roku z 3.2litrowym, benzynowym silnikiem V6.
Ten model Porsche stanowi ok 45 proc. łącznej sprzedaży marki, a popyt na te auta wciąż rośnie. Nic dziwnego więc, że doskonałe nastroje panują również w Porsche Centrum Sopot, gdzie w tym roku nabywców znalazło już kilkadziesiąt Cayenne.
Zanim jednak poznamy Levante, w Trójmieście, już w tę sobotę, 29 listopada będziemy mogli zobaczyć pełną gamę Maserati. Prezentację pojazdów zaplanowano w godzinach 10 -15 przed siedzibą firmy Carter, przy ulicy Grunwaldzkiej 260 w Gdańsku. Trójmiejski dealer Toyoty to obecnie część warszawskiej grupy Chodzeń, która jest również oficjalnym polskim importerem Maserati.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2014-11-28 12:23
(4)
Tak ale przez ekooszołomów trzeba było dać 2 cylindry mniej.
- 20 4
-
2014-11-28 15:07
i dobrze bo ekologia jest najwazniejsza a nie smród i spaliny (3)
Jak ci mało spalin to zamieszkaj w garażu
- 9 12
-
2014-11-28 17:21
(2)
twoja ekologia wygląda tak że płacisz dwa razy więcej za dwa razy mniej smrodząc 4 razy więcej... a frajerzy przy korycie zdzierają z ciebie kasę w imię ekologii która nie istnieje jako taka...
- 17 2
-
2014-11-30 16:54
Powachaj se smrodu z 20letniego samochodu i porównaj z dzisjęzyki normami
- 0 0
-
2014-11-28 20:14
nieprawda
Pozatym jestem gotow nie kupowac pewnych rzeczy lub placic za nie wiecej - wazne by jak najmniej szkodzło naturze. Sportowego samochodu z wielkim silnikiem nie musze miec, bo i po co ?
- 4 8
-
2014-11-28 15:21
wszystko ok (4)
ale gdzie mam się spieszyć?
Już wyrosłem z zakupu aut byle większe, byle szybsze.
Dziś lubię jechać sobie spokojnie bez lansu i w samochodzie , który mniej spali.
Do wszystkiego człowiek dojrzewa.- 12 1
-
2014-11-28 21:09
duże samochody na zachodzie europy odchodzą do lamusa... (3)
tylko my jesteśmy 10 lat za zachodem dlatego wszędzie suvy
- 8 2
-
2014-11-29 15:26
a co zachód europy to lepsi i mądrzesi niby? (1)
szczerze - to wolałbym jeździć takim dużym porsche
niż tym czym jeżdżę obecnie - niestety- 2 5
-
2014-11-30 08:07
od nas na pewno ...
gdyby było inaczej bylibyśmy tam gdzie oni a jesteśmy w czarnej d...
z mentalnością bliżej nam na wschód- 2 1
-
2014-11-28 21:38
i w Rosji jeszcze, choćby Toyota LC V8 pod komunistycznym blokiem, ale musi być.
Te samochody są bez sensu w mieście, a większość z nich się jedynie tam porusza.- 7 3
-
2014-11-28 11:38
Bardzo praktyczne auto, pod każdym względem. (9)
Tylko czemu ten artykuł jest w dziale delux? Takie auta kupiłem handlowcom i jeżdżą po całej Polsce sprzedając moje towary, podczas gdy ja w zaciszu swojego gabinetu mogę myśleć o pomnażaniu swojego biznesu.
- 27 43
-
2014-11-29 11:34
Rozumiem że te towary są zapakowane w małe plastikowe woreczki ???
- 8 0
-
2014-11-28 11:47
(5)
Bardzo praktyczne - zwłaszcza w mieście gdzie użytkowane jest z 90%, podobnie jak Q7.
Później stoją na dwóch miejscach parkingowych lub pod bankomatem koło biedronki.- 40 4
-
2014-11-28 11:57
bezsensu... (4)
W biedrze mozna juz karta!!! o!
- 20 1
-
2014-11-28 11:59
ale od 50 złotych (3)
- 6 15
-
2014-11-28 12:40
nonsens. nie ma ograniczeń (2)
- 18 1
-
2014-11-28 21:34
Raczej chodzi o te biedry gdzie jest łatwy dojazd do bankomatu w ścianie i formalnie nie można tam parkować, ale oczywiście często zobaczysz tam Q7, Cayenne albo paska, golfa w tedeiku - rzadko coś po środku.
- 8 1
-
2014-11-28 18:15
czyzby peopay sie nie przyjal?
- 5 2
-
2014-11-28 14:45
O co kaman?! (1)
Zmień lekarza, bo ten Cię oszukuje.
- 9 1
-
2014-11-28 15:41
Napisz to po polsku, a nie jakim g*wniarskim slangiem.
- 7 1
-
2014-11-28 23:49
Nie sztuka
Nie sztuka szybko jechać.
Sztuka to się szybko zatrzymać.- 13 0
-
2014-11-28 21:09
tylko potem biznesmeny...nie stać na nowe opony ;) (6)
jw
- 9 1
-
2014-11-28 21:40
(5)
nie mówiąc o serwisie normalnym...
A pracownicy nawet ubrania zgodnego z BHP nie dostaną - krezusi po polsku:), jak na nich spojrzysz to wiesz, że nie chcesz z nimi gadać, a jak sie odezwą to jestes tego pewny.
Kmioty bez szkoły z kompleksami.
I wiem, że zaraz sie dowiem, że mam Tico - ok, mam.- 15 0
-
2014-11-28 21:54
Co rozmuisz przez " nie mówiąc o serwisie normalnym.." (3)
Chodzi ci o serwis w ASO gdzie skroją cie 10 x bardziej za to samo...?
- 3 6
-
2014-11-28 22:43
tiaaa,a pan stefek w garażu ustawi ci parametry
komputera w samochodzie bajerując cię,że on może to 10 razy taniej (czyli młotkiem i przecinakiem)
- 7 1
-
2014-11-28 22:18
Więc proszę wskaż niezależne serwisy ASO porsche w pomorskim... najlepiej sprawdzone i 10x tańsze.
- 5 0
-
2014-11-28 22:17
jak Cię nie stać na ASO to kupuj od dziadka z niemiec...
a nie biadol ...polaku cebulaczku.
Chciałbyś fajne auto ale nie stać na serwis...typowe podejście polskiego "biznesmena"- 6 2
-
2014-11-28 22:16
masz tico ale i mózg...
nie każdy właściciel ma też ten organ
- 7 0
-
2014-11-28 22:40
jeszcze szybsze ???
no i po co ? skoro wokoło tyle fotoradarów,a na autostradzie tylko 140 km/h można jechać.... więc po co ????
- 7 1
-
2014-11-28 21:57
Państwo pewnie juz dawno zapomnieli, ale jak do osiedlowego sklepiku po śmietanę
to tylko i wyłącznie DODGE RAM .
- 12 3
-
2014-11-28 18:21
A kto Wam pozwolił na czyjeś pole wjechać ? (1)
Poza tym sceneria do zdjęć bardzo de luxe ! hhahahhaah
Ten samochód zakpuje się w kałuży.- 8 3
-
2014-11-28 20:18
akurat połacznie czegos "luksusowego" z czyms pospolitym dobrze wygląda w reklamie i jest ostatnio modne.
Pozatym jaki kraj, takie luksusy bo w innym kraju cos innego moze byc luksusem.- 3 0
-
2014-11-28 20:07
3 cylindrowe V6 - ciekawe haha
- 11 0
-
2014-11-28 13:29
Jeszcze szybsze? Po co? (1)
Czyżby dopuszczalna prędkość jazdy w mieście i poza miastem została zwiększona?? Nic nie wiedziałem o tym... ale skoro tak zwiększyli prędkość dopuszczalna, że stary Cayenne nie dawał już rady to słuszna decyzja!!
- 20 1
-
2014-11-28 18:29
dzieciaki pod klatką będe się przechwalać
że nowa auto sąsiada ma jeszcze więcej na liczniku ;)
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.