BMW 550d xDrive ma swoją tajną broń - najszybszego na świecie diesla pod maską.
Premiera tego samochodu kończy pewną epokę w historii BMW. To pierwszy model tej marki, którego nie kupimy z napędem na tylną oś. Pełnymi garściami czerpie z doświadczeń słynnej bawarskiej dywizji "M", chociaż do niej nie należy. Ma jednak swoją tajną broń - najszybszego na świecie diesla pod maską.
Wprowadzając ten samochód na rynek, BMW posłużyło się pewnym zabiegiem marketingowym. BMW 550d nie jest przedstawicielem słynnej, supersportowej serii M, chociaż mocno się z nią kojarzy. "Piątka" to przedstawiciel odrębnej marki, "M Performance". Przedstawiciele koncernu BMW oficjalnie przyznawali, że posunięcie to ma po prostu przynieść firmie nowych klientów, niezależnie od tego, co pomyślą zatwardziali konserwatyści (dla nich szokiem było także pojawienie się turbodoładowania w najnowszym M5). Na podobne rozwiązanie swego czasu zdecydowało się także Porsche, wprowadzając do oferty model Cayenne z dieslem pod maską.
BMW 550d xDrive może rzeczywiście zaimponować osiągami. Obecnie to najszybsza i najmocniejsza wysokoprężna jednostka na świecie o dość długiej nazwie - M Performance TripplePower Turbo.
Sześciocylindrowy silnik ma pojemność trzech litrów i dysponuje mocą 381 KM. To głównie zasługa skomplikowanego rozwiązania polegającego na zastosowaniu aż potrójnego turbo.
- Pierwsza mała turbosprężarka włącza się już nieco powyżej biegu jałowego i aktywna jest podczas jazdy z małą prędkością obrotową. Wraz ze wzrostem obrotów włącza się drugie, większe turbo. Już po przekroczeniu 2,5 tysiąca obrotów dołącza do nich trzecia sprężarka,. Ta podobnie jak pierwsza jest niewielkich rozmiarów. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik BMW generuje też imponujący moment obrotowy, aż 740 Nm - mówi Dominik Wasilewski z Salonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.
Wrażenie robi też przyspieszenie do setki w 4,7 sekundy. O błyskawiczną zmianę biegów w 550d dba ośmiobiegowy automat z różnymi trybami pracy. W tym oznaczonym "sport+" elektronika trzymająca "piątkę" w ryzach, usypia, dając kierowcy spore pole do popisu. O efektownym drifcie można jednak zapomnieć. BMW 550d seryjnie wyposażone jest w napęd na cztery koła, oznaczany przez BMW jako "xDrive". Prędkość samochodu elektronicznie ograniczono do 250 km/h. Średnie spalanie według producenta ma wynieść niewiele ponad 6 litrów oleju napędowego na 100 km.
BMW 550d xDrive to także wzmocnione zawieszenie, sztywne tuleje, ulepszone hamulce modelu 550i, a także elektromechaniczny układ kierowniczy. Jednym z najciekawszych systemów w nowym BMW jest "Launch Control", pozwalający na niezwykle dynamiczny start auta przy doskonałych parametrach trakcyjnych.
Oprócz piorunujących osiągów BMW 550d to oczywiście najwyższa jakość wykonania i luksus - wzorce, do których inni wciąż dążą. Na zewnątrz "piątka" dość dyskretnie pokazuje drzemiącą w niej moc - zdradza ją tylko przód z dodatkowymi wlotami powietrza, z tyłu mamy prezentujące się dość bojowo trapezoidalne końcówki wydechu. Ceny samochodu w Polsce zaczynają się od 375.000 PLN.
...i jak ma sie to do Tristara i 50km/h w miescie...samochod ciekawy ale gdzie nim jechac. Wszedzie czychaja chciwi na lapowki gliniarze...Tak czy siak gratulowac wlascicielom.
11 lat
61
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 12:47
a jak ekspertów nie stać,
żeby zrobić prawdziwe testy?
edwin
11 lat
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 12:16
Niestety...
... stać mnie na ten samochód. Niestety dla mojego portfela ;)
js
11 lat
31
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 12:18
zapytam bez żadnych podtekstów i uszczypliwości (21)
ale wytłumaczcie mi jedno. jaki jest sens kupowania luksusowych samochodów kosztujących często ponad 500 tys zł z dieslem pod maską. o co chodzi tak naprawde? o oszczędności na paliwie? benzyna jezdzi się przyjemniej do tego w porownaniu do diesli wyposazonych w xxx turbosprezarek czy wysilone uklady zasilajace, jest bezwaryjna.
pytajnik
11 lat
304
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-12-19 04:06
To jest ok
To nie jest tak, że diesel więc wadliwy .Jest bardzo Cichy , kręci do 6 tys. obrotów . Masa jest porównywalna z benzynową wersją , a przy tym jest znacznie ekonomiczniejsza . Skrzynia dopracowana , można śmiało jeżdzić w trybie automat , jest znakomicie zestrojona . To jest super nowoczesny diesel XXI wieku .
alfi
8 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 22:13
Co powiesz na to, że ostatnio za mną w kolejce do dystrybutora LPG ustawił się Porsche Carrera. (2)
gazownik
11 lat
22
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-11-24 01:36
niektórzy powiedzą że zmaiast Porsche na LPG
lepiej kupić Lanosa na benzyne i nie być żydem.
co lepsze? mieszkać w chlewie i pić Johnny Walkera black label czy w dworku za miastem i pić czerwonego?
roman
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 08:21
Za mna był Lanos
11 lat
80
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 18:09
odpowiedz (5)
Jak to po co ? po jajco . chyba logiczne , że wydając 500tyś i mając wybór TEGO SAMEGO AUTA w dwóch opcjach i w tej samej cenie powiedzmy 500tys : 1.diesla z lepszymi osiągami i momentem obrotowym ,i ogólnie mniejszymi kosztami na paliwo (oczywiście biorąc poprawkę kto jak jeździ ,ale ogólnie diesel tańszy i mnie pali )., a 2. benzynę , o niejednokrotnie gorszych osiągach (nawet piszą ,że M5 jest słabsza od M550) , i większymi wydatkami na paliwo . to logiczne ,że wybieram 1 opcję . czego nie rozumiesz ??.
syn
11 lat
212
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 09:31
A gdzie prestiż?? Kupując auto za 500 zł trzeba mieć klasę (2)
i nie podjeżdżać pod dystrybutor dla maszyn rolniczych, to tak jak by do benzynowego M5 zamontować LPG , Kumasz??
PS- Czemu piszesz, że diesel ma lepsze osiągi od benzyny skoro wiadomo, ze diesel będzie zawsze słabszy. Diesel lepszy będzie do ciągnięcia przyczepy cegłami na budowę i w niczym innym.
Kris
11 lat
62
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-11-24 01:29
pierwsze auta były na prąd i na drewno podkładane do ogniska w silniku stirlinga
a rolnicze to były konie.
w dzisiejszych czasach diesel czy benzyna to różnica wyboru nie ideologii, z resztą każdy kto takową dorabia robi to bo zabrakło mu argumentów i musi sie dowartościować.
a klasa to Rollsy, te stare kręciły sie do 4000 obr jak dzisiejsze diesle właśnie po to by nie hałasować
greg
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-22 00:05
musisz jezdzic rowerem albo jestes z jakiejs glebokiej wioski
gdybys byl choc raz na stacji benzynowej - zauwazylbys, ze przy jednym dystrybutorze dostepne sa zarowno benzyna jak i ropa.....
x
11 lat
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 22:46
benzyna to pryszcz ile kosztuje ubezpieczenie takiego auta + przegląd okresowy?
11 lat
60
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 18:22
Tańszy to jest na stacji benzynowej ale nie serwisowej.
11 lat
151
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 12:29
(2)
Jestem tego samego zdania co ty. Gdybym robił przebiegu rzędu min. 50000km/1rok to bym kupił sobie np. 525d za połowę tej wartości. Chociaż zobacz że już wszyscy wsadzają te o*****e turbiny- AMG, M Power, RSy i S - wszystko dostaje turbiny..
magic
11 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 12:26
(1)
nie wszystko, obecne RSy i Sy nie mają turbin (przynajmniej część) - mowa o RS4 4.2 V8 i S5 coupe 4.2 V8 (S5 sportback ma bodajże 3.0 V6 TFSI)
z
11 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 22:39
VW
CC 3.6 V6
SparkMaster
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 12:44
No nie wiem, ja np. wolę jeździć samochodami z silnikiem diesla, bo sprawia mi to większą frajdę, niż liniowe beznzyniaki
11 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 10:17
w dalekie trasy
zdecydowanie bardziej sprawdza się diesel, własnie z tej wygody, że bak wystarcza na dłużej, ponieważ zużycie paliwa jest mniejsze. Jeśli pokonujesz trase 1300 km na autostradzie nocą, właczasz tempomat i cieszysz się jazdą, a nie zastanawisz gdzie najbliższy zjazd na tankstelle. No ale to opinia baby.
Ania
11 lat
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 13:21
z doświadczenia (1)
wielu znajomych nie mogło kupić wymarzonych nowych aut z benzynowymi silnikami bo:
- normy Euro - po prostu nie są w Europie sprzedawane
- dealerom nie opłaca się sprowadzać, a jeśli już to trzeba czekać - bo na pniu schodzą diesle i tych mają pełno pod ręką
Znajomy który już kupił właśnie 5kę w dieslu (a chciał w benzynie) powiedział coś że najfajniejsze jest to jak wiele km można przejechać na jednym baku - odpowiedziałem że to dobrze w dobie rosnących cen paliw, a on odpowiedział - ceny nie są ważne, ale teraz rzadziej muszę jeździć na stację :)
11 lat
143
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 09:27
Ale leniuch z twojego kumpla he he :-)
.
Kris
11 lat
02
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 14:23
(2)
być może ten bogacz ma w swojej firmie vw transporteta lub lublina w dieslu i na niego tankuje swoje cudeńko.
11 lat
71
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 18:23
(1)
i co cię to boli?
11 lat
55
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 07:14
dlaczego miałoby?
odpowiadam na pytanie zadane wyżej.
11 lat
40
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 12:48
oszczędzają bogaci i
nam się też to opłaci :)
:)
11 lat
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 12:24
(7)
Bardzo fajne auto, napewno świetnie się nią jeździ. Napewno nie jest to najmocniejszy motor diesla na świecie jak twierdzi autor (ma go gejowskie Q7 V12). Bawią mnie podniecenia przyspieszeń do 100km/h - i co z tego czy ma 4,7 czy 5,0 - ważne jak jedzie powyżej 100... Przecież w trasie wyprzedza się przeważnie od 90 w góre.
magic
11 lat
157
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-12-30 15:12
Najszybszego nie znaczy tyle co najmocniejszy
Autor napisal ze bmw 550 ma najszybszego diesla pod maska. A nie najmocniejszego. Jak wiemy sa wieksze i mocniejsze diesle ale nie rozpedzaja samochodow w nie wyposazonych szybciej do setki niz ten z bmw
Kuzik
10 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 09:35
ale nadal to muł (1)
jak chcesz pojeździć szybko to na tor i wskocz w GTRa jakiegoś a nie ciężka krowę z dużym silnikiem aby w ogóle to ruszyło. Uwierz, nie chciałbyś zobaczyć wyścigów GTRa z tym BMW bo byś się zapłakał, że twoja ulubiona marka to szajse :)
fgbfg
11 lat
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-11-24 01:38
GTR to też ciężka krowa
wsiądź se w LFA albo w Radicala SR8, to są fury na tor
greg
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 09:17
CoTy gadasz
Nie jest wcale szybsze poczytaj, najszybszy diesel auta w tej samej klasie czyli A6 ma 313 km i pól sekundy wiecej do setki , Bmw bije wszystko w tej klasie
Kik
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 20:04
(1)
pochwal się, czym ty jeździsz.
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 22:48
VW golf GTI rocznik 1997
11 lat
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 14:55
no ważne,czy 4,7,czy 5,0,bo zawsze
tu chodzi o to,żeby zdążyć przed zmianą świateł na następnym skrzyżowaniu ;)
woźnica
11 lat
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-12-07 18:39
Łykam wszystkich
Koledzy, mam 535d i nie ma na mnie mocnych. Samochód to nie wszystko, trzeba umić jeździć. Rozumiemy się?
Dżabar
10 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-04 07:01
Bmw to bmw a audi też samochód tylko "superwybajerzony" i to tak super
10 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-01-30 13:34
Nie jest to m5 ale
w zasadzie nie jest to sportowe auto, ale bardzo wygodny i szybki samochód, do miasta nadaje się średnio bo przy jego elastyczności trzeba co chwilę hamować. Natomiast na mokrej nawierzchni i w trasie jest genialny. Ma lepszą elastyczność od lamborghini i to jest jego niesamowita zaleta.
lester33
11 lat
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 11:48
Jeździłem nim :-) (16)
Miałem przyjemność prowadzić to auto przy okazji premiery nowej serii 7. Nie wiem na jakiej podstawie IQ, olo i inni domorośli "znawcy" wypowiadają się o tym aucie, ale prawda jest taka, że robi ono piorunujace wrażenie. Przyspiesza do setki szybciej niż poprzednie M5 i jeździ równie szybko. Cudowne jest w nim to, że może być elegancką, wygodną limuzyną na długie wypady wakacyjne, a po uruchomieniu trybu Sport + staje się agresywnym sportowym autem z niesamowitymi osiągami i genialnym prowadzeniem. Jeżeli ktoś, kto nim nie jechał twierdzi inaczej, niech się przejedzie - wtedy pogadamy. Dla mnie jedyny dysonans, to system Start-Stop. Nie wiem kto to wymyślił w aucie tego typu, ale to kompletny bezsens...
Przyspiesza do setki szybciej niż poprzednie M5 (3)
nie żartuj
M5 rocznik 2009
11 lat
32
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 08:02
Ano tak (2)
M550d robi setkę w 4,7 a poprzednie M5 w 4,8.
Max3miasto
11 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 08:41
a w rzeczywistości M5 ogląda M550 we wstecznym lusterku (1)
chłopaczek gdyby nie przeczytał w prospekcie to by nie wiedział, wyczuwalne 0,1 s do setki, a do 200km/k heheh - internetowi znafcy
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-11-24 01:20
przecież pisze że do 100 przyspiesza lepiej a nie do 200
nie kumam, masz problemy z czytaniem? zawsze sie trolik znajdzie
greg
11 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 09:14
Max (1)
To nie jest bezsens , możesz tą funkcję wyłączyć
Kik
11 lat
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 12:36
Niestety jest.
Wylączenie oczywiście jest możliwe. Bezsens polega na wstawianiu tego patentu do auta, które ma 3 turbiny, które wymagają schłodzenia po intensywnej jeździe. Ktoś nie do końca świadom, kto będzie korzystal ze Start-Stop i dawał czadu, a samochód będzie mu gasł na każdych światłach, prędzej czy później pojawi się w serwisie i będzie narzekał na zawodność turbin w BMW. Moim zdaniem takie auto nie powinno mieć narzuconego przez eko-terrorystów systemu, który wyraźnych oszczędności i tak nie przyniesie...
Max3miasto
11 lat
41
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 13:49
(6)
Nie napisałem, że nie skręca, nie przyspiesza i nie hamuje. Napisałem że bmw psują się, a części są niezdrowo drogie. Dowiedz się ile kosztuje turbosprężarka do E39 w 2.0 d a kiedy już uznasz, że nie jest tania to dowiedz się ile kosztuje komplet turbosprężarek do w/w wynalazku. Wyobraź sobie komplikacje jakie czekają właścicieli tego auta jeżeli masz 3 razy więcej turbin gdzie kazda ma swoje sterowanie. Dzisiaj auta poniżej 10 let potrafią nabawić sie awari których usunięcie kosztuje mniej więcej rownowartość samego auta. A nie oszukujmy się do nas będę takie auta przyjeżdżać skąd zawsze przyjeżdżały czyli "same okazje" z reichu, mało kogo będzie stać na nowe i utrzymanie w serwisie.
IQ
11 lat
84
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 14:41
Hmmmm. (5)
BMW to marka segmentu premium. Jeżeli ktoś decyduje się na zakup BMW, to musi liczyć się ze sporymi kosztami utrzymania i części. Wiem, ile kosztuje utrzymanie BMW bo miałem przez 3 lata E46. Było prawie nowe, więc się nie psuło. Jeżeli kogoś nie stać na samochód, a w szczególności na auto segmentu premium nie powinien go kupować. Powinien kupić np. nową Dacię i cieszyć się, że nie musi przez co najmniej 2 lata dokładać. Twoje argumenty są trochę od czapy, bo to trochę tak, jakby skarżyć się że Rolls czy Bentley dużo pali, części drogie a 20 calowe opony zużywają się szybciej niż 14stki...
Max3miasto
11 lat
180
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 15:08
Aha (2)
Premiera tego modelu jest teraz, a ty już nim jezdziles? Przewietrz głowkę dzieciaku
11 lat
110
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-19 08:04
Nie wiem kogo nazywasz dzieciakiem?
Premiera tego modelu odbyła się dość dawno temu. Auto zostało udostępnione uczestnikom premiery nowej serii & w Dworze Oliwskim w dniu 6 września. Jakieś pytania jeszcze?
Max3miasto
11 lat
102
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 22:51
Jeździł bo to tester samochodów ;D
11 lat
01
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 19:01
Dobra marka powinna byc niezawodna
tym bardziej premium. Ze względu na prestiż i cenę - to tak na początek
11 lat
50
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 17:04
Widzę że stereotyp nadal istnieje BMW i nawet jednego złego słowa na jej temat. Nie wydaje mi się, że płacąc za auto średnio 200 tysięcy nie można oczekiwać wysokiej bezawaryjności.
Niby niepozorna... a cieżko znaleźć w tej klasie inne auto z takimi osiągami.
Wersja M - 3,2 L - 321 KM
ass
11 lat
103
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-11-24 01:23
z M3 to wolałem E30 i E46
E36 była brzydka jak noc listopadowa. najbrzydsza beemka w historii, takiego kanciaka to tylko volvo byłoby zdolne wypuścić, nikt inny na świecie
greg
11 lat
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 11:34
Czekam na odcinek TOP GEAR z tym autem (4)
Zapewnie Clarkson nieźle zmiesza z błotem tą brykę heheheh
olo
11 lat
716
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 13:40
Clarkson? też mi autorytet (2)
11 lat
66
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-11-24 01:16
a co może nie?
jeździł takimi furami jakich na parkingu pod Grand Hotelem w Sopocie jak żebrałeś nigdy nie widziałeś. klękaj jak wypowiadają jego imię. dla ciebie to nie autorytet, to Bóg. gdyby istniał zamierzony inteligentny projekt to on by cie stworzył do pastowania opon
buehehe
11 lat
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-18 14:21
a kto? polskie nażelowane gogusie z tvnturbo? pieją z zachwytu nad wszystkim w co wsiądą, jesli tylko przekracza cenowo barierę nieprzekraczalną przez zwykłego kowalskiego.
11 lat
170
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2012-10-22 12:00
Odcinek z BMW 5 już był
Ogłosili go najlepszym samochodem jakim jeździli :)