wiadomości - Jachty

Motorówka z Gdańska niczym Bugatti Chiron czy Pagani Zonda

Najnowszy artukuł na ten temat

Ekologiczny jacht z gdańskiej stoczni

Cennik Mongird 25 otwiera kwota 145 tys. euro.
Cennik Mongird 25 otwiera kwota 145 tys. euro. fot. Mongird Yachts

Ma blisko 8 metrów długości, napędzana jest 300-konnym silnikiem benzynowym, powstała w Gdańsku, a do tego ma coś wspólnego z supersamochodami: Bugatti Chironem i Pagani Zondą - poznajcie łódź motorową Mongird 25, pierwszą w swojej klasie motorówkę z widoczną strukturą włókna węglowego.



Mongird Yachts to rodzinna firma z Gdańska, która może pochwalić się kilkudziesięcioletnim doświadczeniem w branży jachtowej. Teraz swoją wiedzę wykorzystuje przy budowie unikalnych łodzi. Pierwszym modelem, który trafił do oferty gdańskiej stoczni, jest Mongird 25. Projekt narodził się dwa lata temu.

Więcej o branży jachtowej


- Mongird 25 został zaprojektowany z myślą o superjachtach od 70 metrów długości. Nasza łódź ma na nich odgrywać rolę motorówki dodatkowej, tzw. Superyacht Tender. Po testach na Morzu Śródziemnym, jesteśmy pewni nautycznych właściwości naszej łodzi - mówi Jacek Nowak z firmy Mongird Yachts.

Niczym supersamochód



To pierwsza na świecie łódź motorowa w swoim segmencie z tzw. exposed carbon fibre, czyli widoczną strukturą włókna węglowego. Stylistyka motorówki jest poniekąd nawiązaniem do lat 30. - 60. XX wieku, w których to na topie było połączenie drewna o wysokim połysku i polerowanej stali nierdzewnej. Łódź budowana w gdańskiej stoczni ma unikalny design, który tworzą klasyczne kształty okraszone nowoczesnymi rozwiązaniami. Ciekawostkę stanowi również sama konstrukcja łodzi, która została zbudowana z włókna węglowego w procesie infuzji.

- Łódź została zbudowana z kompozytu węglowego, czyli włókna węglowego, tzw. divinycellu, a także domieszki włókna szklanego na spodzie dna. Zachowując widoczną strukturę włókna węglowego nawiązujemy do rynku samochodowego, gdzie Pagani czy Bugatti w swoich specjalnych edycjach wykorzystują podobne rozwiązania. Elementy karbonowe również możemy zobaczyć w elementach modeli BMW czy Mercedes. Wyjątkowość wynika z zaawansowanej technologii układania tej warstwy tak, aby zachować wzór i nie naruszyć siatki tkaniny węglowej - wyjaśnia.

Powstał prototyp, pora na kolejne egzemplarze



Prezentowany na zdjęciach egzemplarz to prototyp v2.0, który został zwodowany we wrześniu 2019 roku. W ciągu kilku miesięcy motorówka była testowana na targach w Monako i Barcelonie, a weekendowo także na Zatoce Gdańskiej i Wielkich Jeziorach Mazurskich.

- Przewidywany czas realizacji drugiego egzemplarza to około cztery miesięce. Na prototypie, który aktualnie prezentujemy światu, nanieśliśmy wiele drobnych zmian względem pierwotnego projektu. Dlatego przy kolejnej sztuce będziemy musieli sporządzić nowe dokumentacje i dostosować proces produkcyjny oraz dobór osprzętu. Naszym celem jest pozostanie manufakturą znaną z dbałości o szczegóły i potrzeby klienta, a wizją projektu jest tworzenie łodzi pod indywidualne zamówienia - mówi Nowak.
Opcjonalnie motorówkę można doposażyć w m.in. prysznic, amortyzowane fotele, lodówkę, wyciągarkę kotwiczną, oświetlenie dziobowe ze stali nierdzewnej, składane stoliki, toaletę czy podwodne oświetlenie. Tak naprawdę klient może zażyczyć sobie pełną personalizację - od grawerów, przeszyć, przez kompozycję kolorów czy sygnatur, aż po rozmieszczenie poszczególnych elementów i dopasowanie kokpitu.

Czytaj także: Gdańska stocznia buduje jacht dla Rafaela Nadala

220 tys. euro za topową wersję



Nautyczne właściwości Mongird 25 zostały potwierdzone podczas testów.
Nautyczne właściwości Mongird 25 zostały potwierdzone podczas testów. fot. SNB Gdańsk
Cennik Mongird 25 otwiera kwota 145 tys. euro. Motorówka w najbogatszym wyposażeniu kosztuje 220 tys. euro. W bazowej wersji klient otrzyma łódź napędzaną silnikiem V8 MerCruiser o pojemności 6,2 litra i mocy 300 KM. Jednostka pozwala osiągnąć prędkość około 45 węzłów, czyli mniej więcej 83 km/h. W testowanym modelu z 350-konnym silnikiem tej samej produkcji, jest w stanie osiągnąć nawet 55 węzłów (około 100 km/h). Przy prędkości "cruisingowej", która wynosi 22-25 węzłów, spalanie łodzi oscyluje na poziomie 20-24 litrów paliwa na godzinę.

- Łódź mierzy 7,6 m długości i 2,45 m szerokości. Gabaryty motorówki pozwalają na bardzo łatwy transport, wodowanie oraz utrzymanie łodzi - dodaje.
Czytaj także: Zwiedziliśmy jacht wart ponad 77 mln zł

Z wizytą w studiu detailingowym



Firma SNB odpowiedzialna była za przygotowanie łodzi do niemieckich targów.
Firma SNB odpowiedzialna była za przygotowanie łodzi do niemieckich targów. fot. SNB Gdańsk
Zdjęcia zamieszone w tym artykule pochodzą od firmy SNB Gdańsk, która specjalizuje się w upiększaniu... luksusowych samochodów.

- Posiadamy duże doświadczenie w detailingu, nie tylko tym samochodowym. Podjęliśmy się prac mających na celu przygotowanie łodzi Mongird 25 do styczniowych targów Boat Show w Dusseldorfie. Naszym zadaniem było uzyskanie perfekcyjnego wyglądu motorówki. Wykonaliśmy wieloetapową korekcję powłoki zewnętrznej lakierowanego karbonu. Drewno na pokładzie zostało wyszlifowane papierami ściernymi, a następnie wypolerowane. Natomiast elementy pokładu z drewna nielakierowanego zostały zaolejone. Całość prac została zwieńczona nałożeniem kilku warstw dedykowanych powłok ceramicznych - tłumaczy Marcin Kopiński z firmy SNB Gdańsk.
Mongird 25
Mongird 25 fot. SNB Gdańsk

Opinie (63) 6 zablokowanych

  • Polak potrafi (3)

    Piękna sztuka brawo dla manufaktury...ciekawe ile egzemplarzy sprzeda się w kraju ? Osobiście jeśli miał bym taką gotówkę kupił dom + fajne autko,ale to ja...bo taki sprzęt do pływania kupuje ktoś kto ma kilka domów o autach nie wspomnę

    • 63 3

    • target dubai ,floryda ,monaco (1)

      • 17 1

      • target - politycy i rotujący prezesi zakotwiczeni w PISie

        • 0 1

    • Taki sprzet to sie kupuje jak kogos kreci takie plywanie. Mnie nie kreci, wiec po co mialbym to kiedykolwiek kupowac?

      • 9 1

  • (1)

    Nawet ok, ale ten kokpit.

    • 35 5

    • Pewnie pływają tym na manifestacje ekologiczne. Nam szaraczkom każą odmawiać sobie wszystkiego w imię ochrony klimatu, a bogaci trują na potęgę...

      • 6 1

  • biznesmeni kupujący jachty powiadają że

    najbardziej byli podnieceni jak go kupowali a potem.....jak go sprzedawali

    • 56 5

  • Takiej jeszcze nie mam, muszę szybko kupić

    • 16 3

  • (6)

    Za taką kasę niezapokładowana? tj. bez kabiny? Do tego taka krótka? I po co tyle koni mechanicznych w tak małej łódce - za holownik ona ma robić? Kompletnie bez sensu. Pomijam już że brzydka jak noc, ale to akurat kwestia gustu.

    • 33 44

    • przecież ma kabinę.
      Wewnętrzną mini + na zewnątrz rozkładany dach jak w starych cabrio 4 osobowych.

      • 6 0

    • po co kabina?

      ahmet ma modelki na yacht tym " dostarczyc" z przystani ...

      • 10 0

    • bardzo brzydka (2)

      wysoki profil, zwalista..

      • 8 3

      • (1)

        jeden ch. jaka jest.
        I tak nie kupisz

        • 7 1

        • Moim sensem życia nie jest obstawianie zabawkami dla dorosłych. Wolę spakować plecak i cały dzień spędzić na łonie natury.

          • 3 1

    • odpowiedź na ......

      tak się składa ,że jest to propozycja dla ludzi zamożnych więc "kasa" ma drugoplanowe znaczenie , ma służyć zabawie i kabina
      jest niepotrzebna co do długości zawsze można zaprojektować dłuższy kadłub w zależności
      od potrzeb , a moc w takich jachtach to akurat standard ...więc powiem tak nie myl sportowego
      super auta z miejskim autkiem na zakupy bo to śmieszne ....i jeszcze coś krytykować każdy
      potrafi ale zbudować np. taki jacht to wyzwanie któremu nie każdy potrafi sprostać ....
      pozdro

      • 0 0

  • (6)

    Elegancko, nie zmienia to faktu, że nadal ludzie po studiach podają frytki w McDonaldzie.

    • 26 10

    • (1)

      chyba ty... nie każdy po studiach przejawia chęć do pracy , co widać po okresie próbnym ...a jak masz zamiar bumelować , gapić sie w smartfona czy grać jak nikt nie patrzy to fakt .... out i do maksraka

      • 6 2

      • I się wyjaśniło

        • 2 0

    • "po studiach" (2)

      dziś jest taki wysyp różnego rodzaju studiów, włącznie z rożnymi 2-letnimi itp. cudami, gdzie jakość kształcenia jest tak żenująco niska, że hasło "po studiach" już na nikim nie robi wrażenia :(
      stąd i się bierze najwyższy chyba odsetek ludzi w PL z wykształceniem wyższym w całej EU...tylko że co to za studia, na papierze jedynie :(

      • 6 0

      • (1)

        Rząd popełnia przestępstwo nie dając tym młodym ludziom adekwatnych miejsc pracy.

        • 0 4

        • To rząd daje miejsca pracy? hahaha

          • 3 1

    • Ludzie po studiach? A w czym oni niby są lepsi od ludzi po podstawówce? A akurat tych mało w macku....:)

      • 3 1

  • nic innowacyjnego tu nie ma (1)

    owszem wymaga to więcej uwagi przy układaniu mat w pierwszej warstwie podczas laminowania kadłuba, która ma bezpośredni kontakt z żelkotem. Reszta nie różni się niczym od tych bez widocznej struktury mat. Dużo lepiej wyglądały by maty węglowe przeplatane włóknami aramidowymi - ale cena jest też inna.....

    • 23 4

    • Dobrze prawi

      żywicy mu polać.

      • 0 0

  • a gdzie konkretnie to zbudowali??? (4)

    na stronie firmy nie ma nawet adresu...wstyd ze w polsce czy co?

    • 31 0

    • nie chcą, żeby się ktokolwiek dowiedział gdzie mają siedzibę

      klienci by szturmowali jak w USA na black friday

      • 6 0

    • hehe

      dokładnie .

      • 1 1

    • o co cię to obchodzi??? i tak nie kupisz...

      • 2 4

    • Tylko Prezes z szymon jacht

      potrafi takie cudeńka "wystrugać". Jest się czym chwalić , bo z Gdańska !

      • 0 0

  • Poco nam to skoro w Niemczech tez budują takie:) (4)

    • 20 16

    • (3)

      hahaha dobra wrzuta :D

      • 5 2

      • (2)

        może i budują ale to Polska jest największym producentem motorówek do 9m długości...
        Polecam zapoznanie się z lekturą.
        24000 rocznie.

        • 4 2

        • To niedobrze, trzeba wszystko pozamykać i przenieść do Niemiec.

          • 3 3

        • kadłubów a nie motorówek !

          zachód u nas laminuje i u siebie wykańcza kadłuby bo na zachodzie nikt w tym syfie nie chce robić

          • 1 0

  • Ma blisko 8 metrów długości, napędzana jest 300-konnym silnikiem benzynowym

    300 km to standard

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły