• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moda sportowa nie musi być nudna!

Monika Sołoduszkiewicz
10 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Moda sportowa wcale nie musi być nudna! Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F. Moda sportowa wcale nie musi być nudna! Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F.

Bycie aktywnym dla wielu z nas jest sposobem na życie. Sportowcy i trenerzy stają się bohaterami masowej wyobraźni wraz z trendem na wszystko, co zdrowe, ekologiczne lub sprzyjające osiągnięciu harmonii ciała i ducha. Bycie w formie jest modne, co zauważył także przemysł odzieżowy.



- Moda na zdrowy tryb życia to najlepszy trend, jaki pojawił się w ostatnim czasie, zwłaszcza z punktu widzenia osób, którym sport towarzyszy od dziecka. Dbamy o zdrowy styl życia, stajemy się świadomymi konsumentami i uważamy na to, co jemy - zauważa Ewa Kondera, właścicielka butiku Damy Nie Damy.

Jesienią najchętniej trenujesz:

Antypoślizgowe, odprowadzające wilgoć, wodoodporne, oddychające. Chciałoby się powiedzieć po prostu praktyczne. Nic bardziej mylnego, bo nowoczesna moda sportowa obok użyteczności stawia na nowe technologie, wspierając tę gałąź przemysłu, która produkuje odzież o specjalnym przeznaczeniu i szerokim spektrum zastosowania, poczynając od tworzenia bariery przed deszczem czy zimnem, a na ochronie przed bakteriami kończąc. Polscy projektanci chętnie eksperymentują z tkaniną wykorzystując siatkę, papier czy neopren do stworzenia linii ubrań o sportowym charakterze.

- Aktualnie motywy sportowe przewijają się w wielu kolekcjach ważnych projektantów, widać je na wszystkich wydarzeniach modowych, w tym podczas pokazów na zagranicznych tygodniach mody. Natomiast trend "athleisure", czyli łączenie mody ze sportową stylistyką, rozwija się niezwykle dynamicznie, co utwierdza tylko w przekonaniu, że sport zadomowił się w świecie mody. W stworzonej przeze mnie kolekcji RS połączyłam wiedzę technologiczną z pierwiastkiem modowym. Kolekcja została zaprojektowana w Los Angeles, a inspiracją był wielkomiejski krajobraz. Stąd monochromatyczne bazy zestawione ze strukturami hologramowymi i opalizującymi siatkami - mówi Ranita Sobańska, dyrektor kreatywna marki 4F.
- W swojej pracy, zarówno tworząc kolekcje olimpijskie z zespołem 4F, jak i pracując nad autorskimi projektami, zawsze łączę zamiłowanie do sportu, technologii i szeroko pojętego designu. Kobieta w moich autorskich kolekcjach jest osobą wymagającą, która zwraca większą uwagę na design i formę. Modele muszą leżeć perfekcyjnie, a materiały spełniać wysokie oczekiwania jakościowe. Klientka RS jest świadoma, dynamiczna, nowoczesna, ale i pragmatyczna. Lubi sportową elegancję, ceni jakość i nietuzinkowy wygląd - dodaje Sobańska.
  • Puma, kurtka do biegania, 979 zł.
  • Nike, ok. 650 zł.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F.
  • Puma, 329 zł.
  • Nike, ok. 2000 zł.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F.
  • Adidas, 350 zł.
  • Max Mara, 1700 zł.
  • Reebok, 429 zł.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F.
  • Nike, spódnica ok. 1200 zł.
  • Marks Lupfer, ok.1200 zł.
  • Puma, 300 zł.
  • Reebok, 669 zł.


Czarne, bezkształtne dresy i obszerne koszulki zastąpiły dopasowane legginsy i topy w dodających energii, żywych kolorach. Zamiast sztampowych wzorów marki proponują malarstwo abstrakcyjne, dynamiczną kreskę rodem z komiksu albo przeskalowane fotografie. Utarło się, że w kolekcji każdego młodego projektanta musi się znaleźć szary dres. Z drapanej lub pętelkowej "dresówki" można stworzyć wszystko, od spodni na poranny marszobieg, po wyjściową sukienkę, oczywiście w sportowym stylu. Trudno uwierzyć, że puchowe kamizelki z połyskującego ortalionu gościły niedawno na wybiegach u Chloe czy MMC. Ich zaletą jest użyteczność - są ciepłe i zarazem lekkie - a jeśli zaufać stylistom, to sprawdzą się nie tylko podczas podróży w zimnym wagonie kolejowym czy też na górskim stoku.

- Na nasz asortyment składają się kolekcje polskich marek, produkowane u nas w kraju, a w dodatku często w domowym zaciszu. Znamy dostawców osobiście, co buduje świadome podejście do oferowanych produktów. Większość z nich powstała z własnego zapotrzebowania na coś wygodnego i ładnego, czego nie ma w sieciówkach. Chcemy przede wszystkim wygody, która wychodzi z sal sportowych na ulice. I dobrze. Ten rozwój łamie stare stereotypy, że dres jest złą wizytówką. Można przecież "podrasować" wizytówkę i wykorzystać taką samą tkaninę w innym projekcie, który nawet wpasuje się w korporacyjny dress code. Dzięki temu widzimy szpilki i spodnie dresowe na okładach kolorowych magazynów. Korzystajmy z tej swobody, którą daje nam moda i nośmy to, co wygodne, stylowe i dobre gatunkowo - opowiada Ewa Kondera.
W 2010 roku Isabel Marant zaprezentowała sportowe buty na koturnie, które pokochał cały świat. Modele zarezerwowane dotąd dla przestrzeni sal gimnastycznych i klubów fitness szturmem wkroczyły na czerwone dywany. Projektują je wszyscy, od Chanel po Max Marę. W kolekcjach znajdziemy zarówno te z zamszu czy siatki, pikowane, wzorzyste oraz faworytów sezonu, do których zaliczymy metaliczne skóry i gadzią fakturę. Tommy Hilfiger proponuje sznurowane, wysokie trampki na koturnie. U Celine tradycyjnie króluje minimalizm, tym razem w białym wydaniu. Na drugim biegunie znalazł się Markus Lupfer, który nie zna słowa umiar. Na jego butach znajdziemy wszystko: od połączenia żakardu, metalicznego połysku i brokatu, po różowy motyw zebry z eleganckim chwostem, prosto z włoskich mokasynów. Dla wszystkich tych, w których drzemie natura artysty, pozostaje możliwość personalizowania obuwia, oferowana przez sklepy internetowe.

  • Stella McCartney dla Adidas, ok. 300 zł.
  • Pokaz kolekcji 4F, jesień-zima 2015/16.
  • Etam, stanik 200 zł, spodnie 130 zł.
  • Nike, ok. 1000 zł.
  • Reebok, 379 zł.
  • Nike, ok. 600 zł.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F.
  • Reebok, 399 zł.
  • Max Mara, 1400 zł.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima marki 4F.
  • Marks Lupfer, ok. 1200 zł.
  • Nike, 1600 zł.


Wielkie marki przyciągają jak magnes, dlatego wśród "twarzy" kolekcji nie brakuje osób związanych ze sportem, ale też projektantów czy artystów. W kręgu osób współpracujących dotąd z marką Puma znaleźli się m.in. Louis Hamilton, Usain Bolt czy Rihanna. Nike prezentuje bardziej konserwatywny pogląd, dlatego do kooperacji przy tworzeniu kolekcji zaprosiło Serenę Williams. W zespole związanym z Adidasem znajdziemy takie nazwiska jak: Stella McCartney, Rita Ora, Jeremy Scott, Kanye West czy Pharrell Williams. Rozszerzenie listy znanych nazwisk zaangażowanych w kampanie reklamowe niewątpliwie wpływa efektywnie na wyniki sprzedaży i pozwala rozszerzyć grupę docelową klientów.

Polska marka 4F postawiła w tym sezonie na współpracę z Magdaleną Mielcarz oraz limitowaną kolekcję autorstwa Ranity Sobańskiej, która projektowała stroje sportowe dla polskiej reprezentacji na Igrzyskach Olimpijskich w Vancouver, Londynie i Soczi. Przy okazji kolejnych, w Rio de Janeiro, będzie współpracowała z zawodnikami z Polski, Łotwy oraz Serbii.

- Ubrania z limitowanej kolekcji RS x 4F oraz w moich autorskich projektach RS mają pomagać w codzienności. Dlatego szukam równowagi między nowoczesną technologią a solidnym rzemiosłem. Projektowanie odzieży sportowej jest trudne, bo wymaga rozeznania w najnowszych technologiach i ciągłej uwagi skierowanej na funkcjonalność i przeznaczenie odzieży. Jednocześnie ważne jest zachowanie pierwiastka modowego, tak aby ubrania poza walorami użytkowymi, także prezentowały się atrakcyjnie. Pamiętać należy, że projektowanie kolekcji 4F dla wybitnych sportowców w kraju i na świecie to duże wyzwanie. Skoro są najlepsi, to i kolekcje muszą być tworzone na miarę mistrzów. Stale szukamy nowych rozwiązań technologicznych, jak łączenie ultradźwiękami, stosowanie materiałów kompresyjnych w celu stymulacji mięśni, czy spajanie szwów za pomocą tapingu - tłumaczy projektantka Ranita Sobańska.
Obraz kobiety-sportowca, stereotyp zbudowany na sile mięśni i męskości bez żalu zostawiamy w ubiegłym wieku. Przywodząc na myśl współczesne bohaterki kobiecego świata sportu częściej widzimy kobiety atrakcyjne, zadbane i... świetnie ubrane.

Opinie (25)

  • Wspaniała moda (1)

    Czapka, kurtka i galoty ;)
    Trzeba mieć dobre krążenie, żeby nóżki nie marzły.

    • 20 6

    • po co ćwiczyć

      i niszczyć sobie stawy itd
      Lepiej siedzieć przed tv i oglądąć wystąpienia kaczora i innich pisssdolców

      • 0 1

  • Kurtka do biegania za 979pln (2)

    ROTFL

    • 71 4

    • nie stać...

      do roboty (...) :)

      • 2 25

    • jak to mówią...

      głupich nie sieją... pewnie kilku wariatów kupi, żeby się polansować ;)

      • 1 0

  • (1)

    Spódnica 1200? To chyba błąd w druku?

    • 46 1

    • bez marudzenia - dopisz jedno 0 i będzie git....

      • 1 0

  • na sali /hali sportowej (1)

    Cóż za sonda ?

    • 14 0

    • Ankieta dla ludzi uprawiających jogging a nie sport.

      • 5 0

  • Czy to jest artykuł sponsorowany?? (1)

    Tylko marka Trecwear!!! 4F to po prostu chińczyk "As Swatch"

    • 20 2

    • Pozdro

      Tylko dla Sportowych Świrów

      • 0 0

  • Wiatróweczka do biegania za blisko tysiąc złotych ?

    Litości

    • 37 0

  • Pedalarze sobie kupią (1)

    • 11 9

    • piszesz o blachosmrodach ?

      w aucie są 3 pedały to się zgadzam niema to jak chodzić w dresów do auta:)

      • 7 6

  • popieram wcześniej dla facetów były tylko czarny i szary (2)

    liczę ze w koncu ciuchy będą tak samo kolorowe jak te w USA.Bo unas do tej pory było szaro i ponuro.

    • 9 9

    • Piszesz "do tej pory" ? Pobudka! Decathlon jest w PL z 10 lat już, a tam są też inne kolory. To tanio. Jak chcesz drożej - w PL jest cała oferta Nike, Adidasa, Salomona...

      • 7 2

    • a ja widzę problem

      bo nie sposób już kupić dobrych butów aby nie były seledynowe, pomarańczowe czy żółte... nie wszyscy są aż tak fajni...

      • 5 0

  • to na trening się trzeba ubierać modnie? Myślałem, że ma być wygodnie.

    • 27 2

  • Stado baranów kupuje drogie ciuchy sportowe, lansuje się na Endomondo i wrzuca selfiki z maratonów na Facebooka (2)

    Żałosne.

    • 25 9

    • Grunt, że się ruszają. Oby wyszło wszystkim na zdrowie.

      • 12 4

    • A według mnie chociaż raz jest moda, która daje dobre efekty, a nie tylko opróżnia portfel. Akurat tą modę popieram, bo korzysta na tym również ciało i człowiek jest zdrowszy :)

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane