- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (74 opinie)
- 2 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (22 opinie)
- 3 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 4 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
- 5 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
Maserati Quattroporte: włoska symfonia dla uszu
Maserati Quattroporte po faceliftingu.
Maserati Quattroporte to flagowy model włoskiego producenta, który w 2013 roku doczekał się swojej VI generacji. Po ponad trzech latach Włosi doszli do wniosku, że warto poddać Quattroporte kuracji odmładzającej. Jak pomyśleli, tak też zrobili. Mieliśmy ogromną przyjemność i szczęście przetestowania tego nieszablonowego samochodu.
Od momentu pierwszej prezentacji Maserati Quattroporte w 2013 roku, Włochom udało się sprzedać 24 tys. egzemplarzy tego modelu. To duży sukces. Teraz przyszedł czas na nowe, odświeżone Quattroporte.
Modernizacja, której poddano flagowy model Maserati, dotyczy raczej kosmetycznych, delikatnych poprawek. Włosi postawili na ewolucję, nie na rewolucję. I bardzo dobrze, nie warto zmieniać czegoś, co już jest bardzo dobre. Z pewnością wiele osób miałoby problemy ze wskazaniem nowych elementów stylistycznych Quattroporte.
Wygląd sportowej limuzyny Maserati zmienił się nieznacznie. Włoscy projektanci skupili się na przestylizowaniu przedniej części auta. Na dziobie tego ponad pięciometrowego modelu pojawił się zmodernizowany grill oraz zmieniony zderzak. Pomiędzy wlotami powietrza i chłodnicą zamontowano elektrycznie sterowane żaluzje Air Shutter, które zapewniają optymalną kontrolę temperatury cieczy chłodzącej. Pojawiły się również czarne akcenty oraz aerodynamiczne wstawki. To wszystko złożyło się na znaczącą, 10-procentową redukcję całkowitych oporów powietrza.
Można powiedzieć, że design Quattroporte nieco zbliżył się do tego futurystycznego i wciąż koncepcyjnego Alfieri Coupe Concept.
Wygodnie rozsiadamy się na dopasowanym fotelu kierowcy i zauważamy kilka drobnych zmian. W centralnej części deski rozdzielczej pojawił się dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala. Ponadto Quattroporte po faceliftingu doposażono w - znaną z modeli Mercedesa czy BMW - kamerę dookólną 360 stopni (Surround View Camera).
Nieznacznie przebudowano konsolę środkową, w której zamontowano eleganckie pokrętła regulacji głośności i wyboru funkcji, a także przycisk nowego elektronicznego hamulca postojowego.
Czytaj także: Maserati Levante z wizytą w Trójmieście
Poza tym, Włosi położyli wyraźny nacisk na bezpieczeństwo. Quattroporte można wyposażyć w opcjonalny pakiet Advanced Driver Assistance Systems, w którego skład wchodzą: zaawansowany tempomat z funkcją stop&go (Adaptive Cruise Control), system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning), system obserwacji ruchu wokół pojazdu (Forward Collision Warning) czy systemy wspomagające hamowanie (Advanced Brake Assist i Automated Emergency Braking).
Warto dodać, że wszystkie wersje Quattroporte posiadają czujnik jakości powietrza Air Quality Sensor. To system, który zapobiega przedostawaniu się do wnętrza pojazdu zanieczyszczonego powietrza i toksycznych gazów.
W ofercie Quattroporte pojawiły się dwie nowe opcje wyposażenia. To GranLusso i GranSport.
W kwestii silników Quttraporte pozostaje wierne swojej tradycji. Na samym szczycie listy jednostek napędowych znajduje się mocarne V8 Twin-Turbo o pojemności 3,8 litra. "Benzyniak", przy którego produkcji maczali palce pracownicy Ferrari, generuje moc 540 KM i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wszystko przekłada się na niewyobrażalne osiągi. Auto może rozpędzić się do 310 km/h, a do pierwszej "setki" dobija w 4,7 sek.
Alternatywą dla najmocniejszego silnika jest benzynowe V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM (550 Nm), które występuje w wersji tylnonapędowej (Quattroporte S) albo z napędem na wszystkie koła (Quattroporte S Q4). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 286 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h odpowiednio: w 5,1 sek. oraz w 4,9 sek.
Rodzinę silników uzupełnia Quattroporte Diesel, czyli 3-litrowa jednostka wysokoprężna V6 Turbo, która wytwarza 275 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta wersja jest w stanie przyspieszyć do "setki" w 6,4 sek., a prędkość maksymalna równa jest 252 km/h.
Wszystkie jednostki napędowe współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF i każda z nich może pochwalić się przepięknym brzmieniem. W zasadzie wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu, żeby dać sygnał włoskiej orkiestrze do rozpoczęcia koncertu. Pomruki i buczenie wydobywające się z czterech sportowych wydechów gwarantują... wywołanie gęsiej skórki.
Ceny Maserati Quattroporte rozpoczynają się od niespełna 500 tys. zł (116 tys. euro) za wersję z silnikiem diesla.
Zobacz także
Opinie (108) 10 zablokowanych
-
2016-09-30 11:19
Ze szwagrem (3)
przerobimy na gaz i gitara.
- 51 4
-
2016-10-04 07:56
moc szwagra
- 0 0
-
2016-10-02 18:17
Pytanie - gaźnik, czy sekwencja?
- 1 0
-
2016-09-30 19:20
dobry pomysł, tego nie było !
- 4 1
-
2016-09-30 13:05
Dobrze, że mentalne dresy (3)
wciąż wybierają Panamerę czy innego Niemca.
Maserati bez zmian pozostaje autem dla ludzi z klasą.- 64 4
-
2016-10-02 18:21
Jak to mówią Prosię to Prosię.
- 2 0
-
2016-09-30 19:22
słaba prowokacja (1)
- 2 12
-
2016-10-01 07:04
Taka prawda, a nie żadna prowokacja.
- 19 0
-
2016-09-30 21:51
(4)
I tak wiekszosc jak nie wszystkie nowe auta ida na firmy. W koszta albo leasing. Taka patologia podatkowa. Jak ktos ma zaplacic 3000zl podatku raz na 3miesiace to woli sobie kupic cos... czego nawet nie potrzebuje.
- 2 2
-
2016-09-30 23:08
(3)
Ktoś kto płaci 3 koła podatku raz na 3 miesiące raczej nie kupi tego auta.
Zrozumiesz jak zaczniesz pracować.- 7 0
-
2016-10-01 07:59
(2)
To byl przyklad systemu podatkowego. Bys sie zdziwil ile osob zyje na kreche i jakimi autami jezdza/jachtami. Karta karte splaca, rachuniki nie zaplacone ale pokazac sie trzeba :P
W Sopocie gosciu tez ma Tesle...- 5 0
-
2016-10-02 10:21
buahaha
Nie w sopocie a w Gdyni i nie ma jej na krecge maly czlowieczku
- 0 1
-
2016-10-02 10:02
Na jakiej ulicy ta tesla parkuje?
- 1 0
-
2016-09-30 20:20
(6)
"To wszystko przekłada się na niewyobrażalne osiągi. Auto może rozpędzić się do 310 km/h, a do pierwszej "setki" dobija w 4,7 sek."
Nie no faktycznie niewyobrażalne. Padłem jak rażony piorunem. W dzisiejszych czasach to po prostu czary mary- 2 12
-
2016-09-30 20:27
(4)
Zejdz na ziemie i wracaj do swojej fabki 1.2, 60 KM
- 7 2
-
2016-10-01 09:23
(3)
Ferrari F430 - do setki 3,6 490 KM
Dodge Viper SRT10 - 3,8 600 KM
Pagani Zonda - 3,7 540KM
Bugatti Veyron 2,5 1000 KM
Koenigsegg CCXR, Ariel Atom, Ultima GTR - wszystkie około 3 s
Audi R10, Porshe 911 turbo s.....
to tylko kilka znanych, tak z głowy.
A teraz wracam do mojej Fabki :)- 3 6
-
2016-10-01 18:27
(2)
Podajesz dane superaut, a nie limuzyn.
- 5 1
-
2016-10-01 19:15
Brabus s900 rocket (1)
do 100km/h 3,7 s
do 200km/h 9,1 s
limuzyna za 350 tys.euro- 2 2
-
2016-10-02 08:39
brabus to tuning mercedesa wymień w oryginale bez tuningu cwaniaku
- 2 1
-
2016-10-01 23:32
Masz rację
i to jeszcze za tyle kasy, mój kosztował 170 tys. i też 4,9 do setki :-)
- 0 0
-
2016-09-30 14:12
Juz wiem kto te bączki kręci (2)
Na parkingu pod Westerplatte
- 9 6
-
2016-10-02 04:06
ja je puszczam w 6tce ;))))
- 0 0
-
2016-09-30 15:31
SMS Schleswig-Holstein
- 6 0
-
2016-10-01 21:56
Rewelacja do stania w korkach i zwijania asfaltu w "strefie 30".
- 2 1
-
2016-10-01 13:43
Waga / spalanie
Proszę jeszcze podać wagę auta i spalanie ;) O awaryjności i spadku wartości szkoda pisać...
- 1 2
-
2016-10-01 11:16
I to jest fura a nie jakieś tam audi czy mercedes :-)
- 6 3
-
2016-10-01 10:42
...przeładowana ta fura...
Czekam na następne propozycje...
- 0 1
-
2016-09-30 21:59
dla kogo testowaliście ??? :) (1)
hihi, widzę że komedia pomyłek wciąż trwa.
W Polsce bieda po PO i po PSL a tutaj test samochodu za kilka stówek ...pewnie dla kasjerek z biedronki...- 3 5
-
2016-10-01 10:00
To żaden test. To tylko szerszy opis.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.