• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati Ghibli. Nieco krótszy trójząb

BawoMartDb
28 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Maserati Ghibli. Szybki i piękny.



Najnowszy Maserati Ghibli Najnowszy Maserati Ghibli

Jeśli mielibyśmy szybko wymienić trzy przymiotniki definiujące najnowszy produkt Maserati, wybieramy: dystyngowany, szybki, ultraluksusowy. Czy nowy Ghibli stanie się wzorem segmentu premium executive?



W portfolio Fiat Group znajduje się obecnie dziewięć marek samochodów osobowych, w tym Ferrari, Alfa Romeo, Lancia czy właśnie Maserati. O ile o kondycję supersportowych aut z Maranello nie trzeba się martwić, to oprócz Alfy Romeo 4C, samochodowe gwiazdy w konstelacji Fiata świecą dość blado.

Inaczej jest w przypadku Maserati. To obecnie chyba najlepsze samochody segmentu premium wyjeżdżające z Włoch. Spójny, charakterystyczny design, nie ostentacyjny, lecz ze smakiem dawkowany luksus, komfort podróżowania, świetne właściwości jezdne i mocne silniki, to znak rozpoznawczy najnowszej generacji Maserati.

Najnowsze "dziecko" Maserati, model Ghibli publiczność po raz pierwszy zobaczyła na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. W ubiegły weekend tę średniej wielkości limuzynę (4,97 metra, o 29 cm mniej niż w większym modelu Quatroporte) poznaliśmy także w Trójmieście, w salonie Prime Cars Gdynia, reprezentującym na naszym terenie markę Maserati.

Co oprócz niewątpliwej uczty dla oczu oferuje Ghibli? Mocne silniki. Dwa turbo V6, oba o pojemności trzech litrów, które standardowo współpracują z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów.

Najmocniejszy silnik, Twin Turbo osiągający 410 KM i 550 Nm momentu obrotowego możemy zamawiać w wersji z napędem na tylną oś (Ghibli S) lub na obie osie (Ghibli S Q4). Ta druga wersja do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekund. Wersji napędzanej na tylną oś sprint do "setki" zajmuje pięć sekund. Ghibli z benzynowym, trzylitrowym turbo V6 o mocy 330 KM (500 Nm) sto kilometrów na godzinę osiąga w 5,6 sek. Strzałka prędkościomierza Ghilbi zatrzyma się dopiero przy 285 km/h.

Diesel pod maską samochodu tej klasy nie dziwi już obecnie nikogo. Maserati po raz pierwszy wprowadza go także właśnie w Ghibli. Model Ghibli TD może pochwalić się trzylitrową jednostką V6 o mocy 275 KM i słusznym momencie obrotowym, 600 Nm. Przyspieszenie? 6,3 sekundy do "setki".

- Jesteśmy obecni w Polsce ponad rok i cieszymy się, że cały czas udaje się nam poszerzać wolumen klientów o nowe osoby, które na rynku opanowanym głównie przez limuzyny z Niemiec zdecydowały się rozpocząć motoryzacyjną przygodę z naszą marką - mówi Piotr ChałanMaserati Polska. -Z propozycją cenową od ok. 85 000 tys. euro wychodzimy naprzeciw klientom do tej pory kierujących uwagę np. na Mercedesa klasy E lub BMW serii 5.

Nie każdy model Maserati dostępny jest na polskim rynku "od ręki". Na niektóre trzeba dość długo czekać. Po naszych drogach jeździ już kilkanaście nowych Maserati. Najczęściej kupowany model to Quatroporte.

Od początku stycznia do końca września 2013 roku na całym świecie klienci zakupili aż 22 500 samochodów z trójzębem w logo. Najlepsze rynki dla Maserati to Stany Zjednoczone i Chiny. Plan marki zakłada zwiększenie sprzedaży do 50 000 egzemplarzy rocznie do końca roku 2015. W wykonaniu ambitnego zadania może pomóc premiera suva Lavante planowana w drugiej połowie przyszłego roku.

  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (73) 9 zablokowanych

  • nie ma silnika 1.2 na turbinie (5)

    lub 1.4?

    • 9 2

    • a ty pewno nalezysz do tych co dużymi terenwoymi samochodami jezdza sami do sklepu spozywczego (4)

      w życiu trzeba byc praktycznym !! A nie jeden z drugim - wielki samochod terenwy do przewożenia ciezkich ładunków a on sam w nim popyla do sklepu po piwo.
      Szkoda energii! Przy takiej optymalizacji daleko nie dojdziecie chyba ze lubcie byc krowami dojnymi.

      • 2 8

      • po zażyciu jakiego specyfiku ma się takie wizje? (3)

        • 1 2

        • (2)

          Nie specyfiku, tylko płomiennych przemówień Tuska.

          • 3 3

          • ale to proste - wy nie zrozumieliscie (1)

            Chodzi o to ze po co ładowac wielkie silniki skoro ten sam lub lepszy efekt uzyska sie z małego silnika. Po co marnowac energie ? Świat idzie do przodu - wkładanie wielkich silników przy wysokim opodatkowaniu energii jest bezcelowe.

            • 1 1

            • no ale one są małe

              jakby nie miały turbo to by były dużo większe. ludzie to nie wasze skale. tutaj downsizing to właśnie 3 litry :D zamiast 5 wolnossącego

              • 1 0

  • za dwa lata wart moze 30% swojej pierowtnej ceny, do tego nikt go nie odkupi (7)

    slaby serwis i wyglad auta

    • 9 29

    • nie znasz sie (1)

      nie ma to jak golf w tedeiku, co?

      • 5 0

      • wole polo !

        • 0 2

    • (1)

      Myślisz, że jak ktoś go kupuje to martwi go to?
      To nie Octavia ani Focus.

      • 20 3

      • Na gaz można przerobić?

        • 5 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • ja odkupie bo akurat za 30% byłoby mnie stać

      a potem może sobie tracić i do 0.

      • 4 0

    • chyba żartujesz .... a kogo to obchodzi ?

      • 10 1

  • Golf lepszy

    • 8 1

  • Nadal ma przekładnię na tylnej osi czy

    już normalnie?

    • 0 0

  • Re: Maserati Ghibli. Nieco krótszy trójząb

    Dla mnie Maserati posiada to "coś" co sprawia, że jest to auto idealne, luksusowe i niepowtarzalne.

    • 2 1

  • Maserati

    Piękne auto, stylistycznie i technicznie najwyższa klasa.

    • 1 1

  • maserati to je maserati (4)

    a nie jakieś beemy dla wiesniaków

    • 20 1

    • zazdrość co? hehe (3)

      tylko nie pisz zaraz bajkopisarzu że stać cie ale wolisz wymysły koreańskiej motoryzacji

      • 2 6

      • nie, nie stać mnie

        za to stać mnie na odrobinę humoru :) pozdrawiam

        • 5 0

      • ktoś nie zrozumiał sarkazmu:) (1)

        • 4 1

        • w takim razie tym bardziej podtrzymuje to co napisałem

          • 0 3

  • Maserati to coś więcej niż lu(e)xus.

    • 2 0

  • kagh

    Z tego co czytam Maserati ma coraz więcej zamówień co dla mnei jest jednoznaczne z tym, że zaczynamy przywiązywać wagę do tego czym jeździmy! Oby ich rynek rósł

    • 2 0

  • ...

    wcale bym się nie zdziwiła gdyby teraz reszta marek z tego segmentu zaczęła równać do Ghibli. jak dla mnie Maserati rozwija się w świetnym tempie i to widać po tym co wypuszczają i proponują klientom.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane