Od jakiegoś czasu duże zamieszanie w sieci wywołują oryginalne pantofle Mahabis, jedne z najdroższych i najbardziej luksusowych... kapci świata. Ekskluzywne obuwie domowe prowokuje do gorących dyskusji różne środowiska związane z modą - jedne są zdecydowane im przeciwne, inne dostrzegają znak czasów i względy praktyczne. W czym tkwi fenomen Mahabis, czy warto wydawać fortunę na kapcie i czy luksus ma jeszcze jakieś granice? Zapytaliśmy o to trójmiejskich ekspertów.
Tak, zależy mi, żeby mieć modne kapcie, nawet te drogie
5%
Tak, ale bez przesady, to tylko kapcie
20%
Ważna jest dla mnie wygoda, a dopiero potem styl
42%
Nie zwracam na takie rzeczy uwagi
33%
Na kapcie Mahabis warte ponad
140 funtów nie każdy może sobie pozwolić. Co więcej, nie każdy wie, po co miałby je kupować. W Londynie, mieście, w którym nowoczesność nieustannie przeplata się z tradycją, powstała marka zapełniająca niszę rynkową, a teraz podbija świat, w tym Polskę. Aby przekonać do siebie klientów, założyciel Joe Cooke wraz z grupą projektantów postawił na
połączenie luksusu z wygodą. Mówią wprost, że dzięki ich kapciom osiągniemy prawdziwy relaks w domowym zaciszu. Tym samym dają obietnicę luksusu we własnym mieszkaniu, bez konieczności szukania go w drogich hotelach czy na egzotycznych wakacjach. Sprytnie skonstruowana komunikacja marki dociera nawet do specjalistów od marketingu, mających świadomość, w jaki sposób próbuje się ich podejść.
- Te kapcie obiecują tzw. chill redesigned, czyli przeprojektowany czas wolny. To duża obietnica i oczywiście kapcie jej nie spełnią. To trzeba zrobić samemu. Znam się na tworzeniu marek i wiem, że taka obietnica może działać. Na mnie jakoś podziałała, mimo że nie mam złudzeń, że kapcie zmienią czyjeś życie. To samo dotyczy perfum, samochodów czy napoju energetycznego. Jednak trzeba przyznać, że te kapcie są bardzo wygodne, solidnie wykonane i... przytulne. A dodatkowe podeszwy się sprawdzają na dworze. Chociaż w naszym klimacie nikomu bym nie radził wychodzić w nich na deszcz. Sama komunikacja marki - minimalizm, design, joga i pokrewne tematy to też dobrze przygotowana strategia. I można je po prostu polubić - ocenił Piotr Bucki, specjalista ds. kreowania wizerunku marek, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.Proste, funkcjonalne i piękne - takimi określeniami właściciele często opisują swoje kapcie.
Czy rzeczywiście mają rację i nie przepłacili? Po pierwsze marka stawia na jakość. Wszystkie produkty wykonane są z najlepszej gatunkowo
wełny owczej i mają nowoczesny kształt. Każdy model posiada też bardzo praktyczną funkcję w postaci gumowych nakładek, dzięki którym kapcie mogą szybko zamienić się w buty. Nakładki dostępne są w wielu wersjach kolorystycznych, więc pozwalają na różnorodność w zależności od tego, czy używamy ich w domu, czy na zewnątrz. Funkcjonalność objawia się w możliwości łatwego wyczyszczenia nakładek oraz ich wymiany. Idea wielofunkcyjnych kapci jest oryginalna, natomiast to, czy kapcie są ładne i warto w nich wyjść na ulicę, to już kwestia gustu.
Co o Mahabis sądzą specjaliści od mody?- To może być nowy trend w modzie lub fanaberia, ale jak mówi znane powiedzenie, "jestem tego wart". Dlaczego zatem nie pozwolić sobie na odrobinę luksusu? Te ekskluzywne klapki można połączyć ze strojem sportowym, będą też idealnie pasować do dresu czy stroju na fitness. Są dostępne w różnych wersjach i kolorach. Możemy zabrać je na wakacje lub chodzić w nich codziennie - mówi Elżbieta Skoczeń, właścicielka Make Up Artist, kreatorka wizerunku i stylistka. - To obuwie, które można też założyć do sukienki, oczywiście jeśli właścicielka ma wystarczająco dużo odwagi, choć Mahabis najlepiej pasują do niezobowiązujących stylizacji dziennych, np. jeansów i getrów. W żadnym wypadku nie można ich łączyć ze strojem wyjściowym.Założyciele marki starają się zaskakiwać klientów
innowacyjnym podejściem do projektowania, szukają doskonałości w codziennych działaniach i starają się pokazać ją w swoich produktach. Zapewniają, że korzystają z klasycznych krojów, uwielbiają prostotę, która jest zawsze elegancka i jednocześnie nienachalna.
W ofercie posiadają kilka kolekcji. Klasyczne modele mają zapewniać ciepło i wygodę, i to one mają najwięcej możliwości kolorystycznych. Na ciepłe dni dobrą propozycją jest kolekcja "Lato", czyli przewiewne obuwie w pastelowych kolorach. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, stworzono także edycję
luksusową, która jest jeszcze droższa, ale według twórców - bardziej elegancka. Kapcie z edycji deluxe dostępne są w dwóch klasycznych kolorach - beżowym i czarnym, a ich podeszwa wykonana jest ze skóry naturalnej.
- Mahabis to z pewnością kąsek z modowego, jak i praktycznego punktu widzenia. Patrząc na to szerzej możemy powiedzieć, że jest to raczej obuwie domowe niż pospolite "kapcie". Argumentem, który na pewno przemawia za wyborem Mahabis, są gumowe nakładki, dzięki którym, bez konieczności zmiany obuwia, możemy wyjść z domu np. do sklepu. Co ciekawe, nakładki są dostępne w kilku kolorach, dzięki czemu możemy zawsze je przypasować do wielu stylizacji. Jest to bardzo ciekawa propozycja na rynku i nawet mimo dosyć wysokiej ceny, warta uwagi. To dowód na to, że można być modnym dla siebie w swoich czterech ścianach - podsumował Zbigniew Famuła, właściciel sklepu Klasyczne Buty.Moda na kapcie, które jednych zachwycają, a innych wprawiają w zdumienie, że domowe obuwie może kosztować tyle co kilka dni w dobrym SPA, trwa w najlepsze. Poniżej kilka modeli pantofli (tzw. slippersy) marki Gucci - uwielbiają je zwłaszcza celebryci z pierwszych stron gazet i chętnie się w nich fotografują. Koszt takich butów to koło 4 tys. zł.