- 1 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (137 opinii)
Luksusowe jachty na pokładzie statku "Statengracht"
Załadunek jachtów zbudowanych przez stocznię Galeon Yachts. Materiał portalu gospodarkamorska.pl i Portu Gdańsk.
W Porcie Gdańsk odbył się widowiskowy załadunek. Statek "Statengracht" przypłynął po jachty motorowe zbudowane przez stocznię Galeon Yachts. Luksusowe jednostki są właśnie w drodze do Baltimore.
Choć według szacunków Boston Consulting Group rynek odzieży i dóbr luksusowych z powodu koronawirusa może się skurczyć o 370 mld dolarów, to - jak widać - nie wszyscy się muszą obawiać. W ostatnich dniach stocznia Galeon Yachts ze Straszyna znów wysłała do Stanów Zjednoczonych luksusowe jachty motorowe. Tym razem trzy, a każda taka jednostka to od 6 do 8 mln złotych netto w zależności od konfiguracji.
Po ładunek przypłynął statek o nazwie Statengracht. Armatorem na tej regularnej linii między Gdańskiem a Stanami Zjednoczonymi jest Spliethoff - czołowy morski przewoźnik morski. Na statku, w zależności od aktualnej potrzeby odbiorcy, znajduje się od jednego do piętnastu jachtów, wysyłanych raz w miesiącu. Tym razem załadowano trzy jachty typu Galeon FLY, z których najdłuższy ma ponad 20 metrów długości. Statek z Portu w Gdańsku z ładunkiem udał się do Baltimore. Rejs potrwa około trzech tygodni.
Stocznia Galeon Yachts powstała w 1982 roku i jest prywatnym przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji luksusowych jachtów oraz łodzi motorowych. Firma zatrudnia obecnie ponad 1,4 tys. pracowników oraz dysponuje 35 tys. m kw. hal produkcyjnych i montażowych. Siedziba firmy jest w Straszynie, ale firma ma też fabrykę z mariną i dostępem do morza w Wiślince.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (18) 5 zablokowanych
-
2020-05-09 00:23
Nab. Szczecińskie jest bardzo ok dla drobnicy konwekcjonalnej (Break Bulk) (2)
Hej,
jako spedytor "zrobiłem" na Nab. Szczecińskim już jakieś 9 statków (8 import / 1 eksport) + 1 projekt polegający na rozformowaniu ~150 kontenerów z rurami (bardziej się opłacało przewieźć kontenery tam, niż je rozformowywać na DCT). Uczciwie bardzo polecam tego operatora (tj. PGE) oraz to konkretne miejsce do obsługi Break Bulk-ów. Pracują tam zaangażowani ludzie (od Działu Handlowego, przez Operację, do Dokerów - m. in. najlepszy znany mi brygadzista portowy p. Wiesław), którzy "nie mają Cię gdzieś", gdy jest problem.
Kibicuję Wam, mam nadzieję, że zainwestujecie szybko w 2-gi dźwig klasy 100T, żebym mógł u Was "robić" statki z mega cięższymi ładunkami ! :) Na razie - powiedzmy - duopol na to ma BCT i OTPG (mają system Jack&Slide na miejscu i 2 ciężki dźwigi tj. 60T i 80T - mam nadzieję, że nie napisałem błędu).
Generalnie liczę na Was rozwój !- 2 0
-
2020-05-12 05:31
Gtk
Popieram. Wiesław jest bardzo ogarnięty i ma solidną brygadę. Swoje lata tam przepracowałem, bulk i ro-ro to dla nich banał.
- 0 0
-
2020-05-09 23:00
Co?
Ale o szo chodzi?
- 0 0
-
2020-05-09 00:50
Nab. Szczecińskie jest bardzo ok dla drobnicy konwekcjonalnej (Break Bulk)
Hej,
jako spedytor "zrobiłem" jakieś 9 statków na Nab. Szczecińskim (8 w imporcie / 1 w eksporcie). Bardzo polecam tego Operatora (PGE) i to konkretne miejsce do Break Bulk-ów. Pracują tam zaangażowani ludzie (od Handlu, przez Operacje, do Dokerów - w tym m. in. najlepszy znany mi Brygadzista portowy p. Wiesław), którzy nie mają Cię "gdzieś", gdy jest problem.
PGE - Bardzo cieszą mnie inwestycje u Was i aż miło patrzeć na zmiany. Kibicuję Wam ! Pomyślcie pls o 2-gim ciężkim dźwigu lub co najmniej o sprzęcie do przewozu cięższych / większych ładunków pomiędzy liniami składowymi - wykorzystam to :)
Pozdrawiam,
MO- 1 0
-
2020-05-07 14:40
Po co ładowali? (2)
Przecież mogli je holować! ;-)
- 5 17
-
2020-05-08 13:53
Holować przez północy Atlantyk hahahahahahaha
Można.
W łeb się walnąć też można, tylko po co?- 6 0
-
2020-05-07 22:26
po co holować - mogli płynąć gęsiego za statkiem...
- 2 0
-
2020-05-07 14:38
(1)
Czyli galeon ma sie dobrze. Niedawno mowiono,ze stocznia kolo Sobieszewa ledwo przedzie. Bogatych ludzi ten wirus tylko wzbogaci.
- 26 1
-
2020-05-08 02:32
Nie koniecznie
Nie ma się dobrze, jachty były zamówione jeszcze przed koronowirusem i nie dało się ich odwołać , obecnie 70 procent zamówień jest odwolywanych, wszyscy ludzie pracują po 8 godzin, i połowa do pośrednika na smieciowki... I premia zlikwidowana , jak ktoś zarabiał 4 tys to teraz zarobi 2.
- 1 1
-
2020-05-07 23:52
(1)
Te motorówki to chyba są tylko dostępne dla beneficjentów układu okrągłostołowego z komunistami.
- 4 10
-
2020-05-08 00:18
Aby w tej firmie zarobić, trzeba trzepać nadgodziny. Nie o takie Polskę walczyłem.
- 8 0
-
2020-05-07 20:00
Zakład ok. Łodzie ładne. (1)
Tylko brak tam jest zarządzania. Panuje ogólny bałagan, każdy ciągnie w swoją stronę. Szef mało wie, co się tam naprawdę dzieję.
- 27 1
-
2020-05-07 23:39
Ciągną to kapusta i waldemar, oni zrobią szefostwo w ci*la.
- 7 0
-
2020-05-07 22:20
nie widzieliście luksusowych jachtów więc głupoty piszecie
- 10 2
-
2020-05-07 21:46
Szkoda, że to tak pięknie wygląda z zewnątrz....
a płatności za dostawy przeterminowane 30 dni
- 9 0
-
2020-05-07 21:36
Zawsze coś!
Szkoda że nie z 20 sztuk!
- 4 1
-
2020-05-07 19:23
Galeon płynie
Bo są bogaci ludzie na świecie co ich korona i jakiś kryzys nie rusza
Są też trójmiejscy celebryci co zamawiają takie jachty
A zwalniają ludzi i obcinają pensje zamawiając nowe jachty- 17 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.