- 1 Nie tylko city break na wiosenny urlop (28 opinii)
- 2 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (3 opinie)
- 3 Trójmiasto w przewodniku Michelin (71 opinii)
- 4 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 5 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 6 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
Koszulka od projektanta - dla wielu najważniejszy dodatek sezonu
Wielkie, kolorowe litery składające się na nazwy ekskluzywnych marek krzyczą do nas z powierzchni bluz, koszulek i torebek. Po latach skrzętnego ukrywania metek, ulica znów dumnie prezentuje loga. Tylko czy słusznie?
Biały, prosty t-shirt jeszcze do niedawna był podstawowym ubraniem w każdej szafie. Na fali popularności stylu lat 80. i 90., który obserwujemy od kilku sezonów, powróciła jednak mania eksponowania logo. Koszulki z politycznymi hasłami, zdobione nazwami zespołów, nazwisk projektantów i znaków firmowych marek od kilku sezonów królują na wybiegach i ulicach.
- T-shirty z hasłami przeżywają swój prawdziwy renesans. Kiedy pierwszy raz pojawiły się na wybiegu Diora, fani mody przyjęli je z dystansem. Chwilę później kobiety na całym świecie pokochały je. Moda na nadruki przeniosła się też na ulice. Polki coraz częściej wybierają ten, wydawać by się mogło, ekstrawagancki element stylizacji - mówi Karolina Matysek, Junior Manager w Personal PR. I dodaje:
- Ubrania, które nosimy, są odzwierciedleniem naszej osobowości i charakteru. Zakładając t-shirt z wybranym przez nas hasłem, manifestujemy swoje poglądy. Mówi się, że kij zawsze ma dwa końce i tak jest w tym przypadku. Głoszenie kontrowersyjnych haseł, zwłaszcza politycznych czy religijnych, może doprowadzić do niepotrzebnych nieporozumień. Należy więc, jak każdy trend, potraktować nadruki na koszulkach z przymrużeniem oka i dystansem. Każda branża rządzi się własnymi prawami i... własnym savoir vivre'm odzieżowym. Z noszeniem t-shirtów z nadrukami na spotkaniach biznesowych byłabym jednak ostrożna. Niezależnie od branży, w której pracujemy. W sytuacjach nowych, zwłaszcza na początku współpracy z klientem, starajmy zachowywać się neutralnie i wyczuć mentalność drugiej strony. Koszulka z kontrowersyjnym hasłem mogłaby niepotrzebnie utrudnić dalszą współpracę, a nawet zupełnie ją zaprzepaścić. Nie ma nic gorszego niż urażenie klienta na początku współpracy.
Koszulka z nazwą ukochanego zespołu albo hasłem politycznym? Gucci stawia na ironię i maksymalizuje swoje logo, tak by nie było wątpliwości, który z projektantów jest naszym ulubionym. Marka ta stworzyła najczęściej fotografowaną koszulkę sezonu. Połączenie bawełny i dżerseju, okazałe logo wyrysowane ostentacyjnymi złotymi literami, tworzy świetną bazę dla dżinsów z wysokim stanem i botków w szpic.
Ezoteryczne hasła i złote myśli rodem z literatury kieszonkowej przegrywają na starcie z politycznymi deklaracjami i feministycznymi sloganami. Pewnie nie wszyscy chcieliby nosić hasła polityczne na rękawach koszulek, te jednak stały się jednymi z symboli kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych i pierwszych miesięcy kadencji Donalda Trumpa.
- Jedną z najważniejszych rzeczy w szafie jest t-shirt. Niezależnie od tego, czy uwielbiasz nosić spodnie lub skórzane spódnice, koszulka zawsze tworzy casualowy klimat każdej stylizacji. T-shirt swoją historię rozpoczął w dekadzie lat 50. i 60., promując hasła wyborcze, loga reklamowe dla firm czy slogany antywojenne. Uwielbiały go legendy filmu i muzyki, m.in. James Dean, Janis Joplin. Dzięki temu t-shirty zdobyły uznanie milionów odbiorców. Do dzisiaj t-shirt jest integralną częścią mody, gdzie noszony jest w różnych stylach, kolorach i szyty z wielu rodzajów tkanin - tłumaczy Magdalena Właszynowicz, Osobisty Doradca Wizerunkowy.
Dior przekonuje, że wszystkie powinnyśmy być feministkami. Prosta biała koszulka mająca unowocześnić na wpół przezroczystą, granatową maksi zestawioną z trampkami, stała się najważniejszym dodatkiem sezonu. Za inspirację dla Marii Grazia Chiuri posłużył esej Chimamandy Ngozi Adichie, autorki głośnej książki "Amerykaana", w którym udowadnia, że w kobiecości tkwi szczególna siła i energia. Feministkami Diora chcą być wszystkie kobiety, zwłaszcza że część dochodu ze sprzedaży tych koszulek trafia na konto fundacji charytatywnej, działającej na rzecz poprawy sytuacji kobiet i dzieci w różnych zakątkach świata.
Koszulki i bluzy z hasłami traktujemy dzisiaj z przymrużeniem oka i coraz chętniej łączymy je z klasycznie eleganckimi rzeczami. W dobie punku, hasła deklarujące przynależność do określonej subkultury były śmiało noszone na koszulkach i torbach. Dziś nostalgia za latami 80. i 90. wyraźnie daje o sobie znać w kolekcjach projektantów. Na pierwszy ogień poszły kolorowe bluzy Kenzo, z nazwą marki kiczowato wpisaną w haftowanego tygrysa. Logotypy nie goszczą tylko na koszulkach: pojawiają się nadrukowane na ramiączkach biustonoszy, paskach czółenek, klamrach pasów i rączkach torebek.
- W sezonie wiosna-lato projektanci szczególną uwagę poświęcili graficznym nadrukom, widzimy to w kolekcjach Maison Margiela czy Topshop. Jeżeli uwielbiasz paski, to definitywnie znajdziesz coś dla siebie. Paski w tym sezonie pokochały marki premium typu Burberry czy Saint Laurent. Nie ominie nas ponadczasowa klasyka, czyli gładkie, jednokolorowe t-shirty, które stanowią bazę do większości stylizacji. Trendem utrzymującym się od kilku sezonów są t-shirty z nadrukami w stylu vintage, które niezmiennie docierają do kolejnych pokoleń odbiorców - mówi Magdalena Właszynowicz.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (40) 4 zablokowane
-
2017-05-22 12:58
Ja jako gdańszczanin... (5)
...Nosze tylko szyte w gdańsku dobrej jakości koszulki z napisem sport denim made 1975 malibu reserved. Nie wiem co to znaczy ale wspierampolską gospodarkę!
- 43 4
-
2017-05-22 15:47
(3)
Tylko reserved nie jest do końca polski , to że go robią w gdańsku jak croppa ,
a z tego reserved miałem okulary dobre kiedyś ale szybko popękały , na pamiątke zostawiłem
Drogie koszulki do projektantów:
to świetny pomysł, moda się zmienia i powinna wywoływać emocje
10%
tak, ale to musi być to naprawdę niesamowita koszulka warta swojej ceny
17%
raczej nie, po co płacić za logo?
10%
zdecydowanie nie, dobry t-shirt można dostać w normalnej cenie
63%
GŁOS ODDANY
łącznie głosów: 30
C- 0 3
-
2017-05-23 00:04
(1)
W jakim Gdansku? W Bangladeszu tudziez innym biednym azjatyckim kraju.
- 10 0
-
2017-05-23 08:23
projektują we włoszech, szyją w chinach
- 1 0
-
2017-05-23 07:53
Poczytaj sobie o firmie LPP S.A. i będziesz wiedział wszystko na ten temat.
- 4 1
-
2017-05-22 13:41
hehe dobre;)
- 8 0
-
2017-05-23 08:17
Dolce
Koszulka za 8400... serio ??
- 8 0
-
2017-05-23 08:06
tak sie zarabia na ludziach majacych kompleksy
prosty mechanizm dowartościowania się przez koszulkę. mam taka na która Ciebie nie stać wiec jestem lepszy od Ciebie.
- 17 1
-
2017-05-22 12:55
były i nadal SĄ (1)
synonimem prowincjonalnego i złego gustu
- 41 7
-
2017-05-23 00:03
o gustach sie nie dyskutuje... chyba, ze ktos ma wybitnie spie*dolony.
- 6 6
-
2017-05-22 23:13
Drogie koszulki do projektantów:
Albo w pytaniu jest błąd albo go nie rozumiem.
- 7 0
-
2017-05-22 12:25
Autor sondy najwyraźniej nie wpadł na możliwość, że ktoś nie nosi t-shirtów.
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.