• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX

mJ
30 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.

W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.



Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.

Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1AMapka. W zamkniętym pokazie uczestniczyło kilkadziesiąt osób, a gościem specjalnym imprezy był dyrektor generalny BMW Group Polska - Christian Haririan. Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć oczywiście właściciela Grupy Zdunek - Tadeusza Zdunka.

  • Gość specjalny - dyrektor generalny BMW Group Polska Christian Haririan.
  • Tadeusz Zdunek - właściciel Grupy Zdunek.
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.

  • Próbkę swoich umiejętności dała skrzypaczka Agnieszka Flis.
  • Prezentacja elektrycznego BMW iX.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.

Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.

Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.

Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.

Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).

Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.

Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.

Czytaj także:

Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.

Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.

Czytaj także:

Widowiskowa premiera Porsche Macana



Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.

To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.

Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.

Czytaj także:

Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
mJ

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • Grill, z przodu, wygląda, jakby miał JaJa !!!!

    • 2 1

  • coraz bardziej futurystyczne auta są produkowane.

    • 0 1

  • Ten zasięg to oczywiście w lecie przy 50km/h? A jak przyjdą mrozy to przejedziesz 200km i 2 godziny postoju na ładowanie? (1)

    Oczywiście jeżeli przy jednej z 5 dostępnych w Gdańsku ładowarek nie parkuje akurat Janusz z Kartuz 30-letnim passatem w TDI. Z elektrykiem jeszcze poczekam.

    • 8 0

    • Jak umiesz czytać to 35 minut nie 2 godziny.

      A szybkich ładowarek masz już w Gdańsku trochę więcej niż 5.

      • 0 0

  • ale ma tyłencję mniam mniam

    • 1 1

  • Raczej nie wybrałbym tego auta (1)

    Jak widać prostota i minimalizm to symbol nowoczesności. Jak dla mnie wnętrze zbyt nudne. Czułbym się w nim jak na sali operacyjnej, czyli wszystko sterylne i nieprzytulne, a kierownica jak w bolidzie. Cały samochód napakowany kablami i elektryką, co będzie bardzo kosztowne i problematyczne jak jeden kabel się zużyje. Najbardziej bawi mnie umiejscowienie przedniej tablicy rejestracyjnej chyba projektanci o niej zapomnieli.
    Co jak co ale wszystko zaczyna być uzależnione od prądu. Załóżmy, że za 15 lat będzie 40% samochodów elektrycznych jeździło po Trójmieście. Co wtedy jak w trzech dzielnicach padnie prąd? Czas ładowania jest dość długi, a na noc raczej większość będzie ładowała samochody.

    • 5 0

    • A co będzie jak we wszystkich dzielnicach przyjdzie mróz i połowa rzęchów nie odpali?

      • 0 0

  • (1)

    Ja bym chciał na nowo wyprodukowane Volvo 850 2.5

    • 4 0

    • Mój ulubiony silnik - miałem w S-Maxie.

      • 1 0

  • BMW - samochód dresiaży. (1)

    • 6 2

    • Dresiaż - słowo pochodzące z francuskiego ( od dressage)

      • 0 1

  • Taki skromny i nieprzesadzony mobilny tapczan

    • 4 0

  • Jak kazdy produkt znajdzie kupców (2)

    Ja chciałbym 1,6 do 2.0 benzynka, nówka bez turbinek. Ale czy takie są?

    • 1 1

    • Jakaś maździna się znajdzie.

      • 0 1

    • honda civic z 2006 z vteciem. reszta juz jest z katem, dpefem i wszystkimi innymi scierwami ktore jak sie zepsuja to kpsztuja 800zl za czujnik temperatury spalin bez ktorego dpf sie nie wypala i przez to zapycha. - wyciecie dpfa 600zl. Taki wasz obraz klimaciarze.

      • 1 0

  • (4)

    a ja mam Cadillaca z silnikiem 3,6 V6 i mam d*pie europejską partię zielonych :D

    • 6 2

    • Good choice

      • 1 1

    • Tak jedxiesz po zielonych, a jednak silnik downsizingowy kupiłeś. (2)

      • 2 1

      • (1)

        to klasyczna wolnossąca v6 o pojemności 3,6 litra 304 KM :)

        downsizingowy silnik?

        • 1 2

        • Normalny silnik w amerykańskich samochodach zaczyna się o 4 litrów...

          5.7, 6.2, 6.4 to nie jest downsizing.

          Poza tym -. żartuję sobie trochę.

          • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane