• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elegancka limuzyna z DNA sportowca. Nowe Audi S6 teraz z mocnym dieslem

Michał Jelionek
14 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowego Audi S6 Limousine startuje od kwoty 387 520 zł. Egzemplarz ze zdjęcia kosztuje ponad 560 tys. zł. Cennik nowego Audi S6 Limousine startuje od kwoty 387 520 zł. Egzemplarz ze zdjęcia kosztuje ponad 560 tys. zł.

Kilka miesięcy temu Audi pochwaliło się nowymi odsłonami modeli z rodziny "S". Producent zaprezentował modele: S6 Limousine, S6 Avant i S7 Sportback. Inżynierowie z Ingolstadt mocno zaskoczyli motoryzacyjny świat, bo na europejskim podwórku te samochody będą dostępne - przynajmniej na początku dystrybucji - jedynie z mocnym, nowoczesnym i wspomaganym elektrycznie silnikiem diesla. Mieliśmy przyjemność sprawdzić możliwości nowego Audi S6.



TDI z prądem



Czy podoba ci się nowe Audi S6?

Zacznijmy od najważniejszej informacji: koniec z mocarnymi "benzyniakami", w Europie modele Audi S4, S5, S6, S7 i SQ5 będą oferowane z jednostką wysokoprężną V6 o pojemności 3 litrów współpracującą z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV oraz 48-woltowym systemem "miękkiej hybrydy" (MHEV). Zalet takiego rozwiązania jest co najmniej kilka, a tymi najważniejszymi są: natychmiastowy przyrost mocy, spora siła ciągu i obniżone spalanie.

Elektryczna sprężarka EAV wspiera turbosprężarkę silnika TDI zawsze wtedy, gdy spaliny nie dają jej wystarczająco dużo energii do spontanicznego wygenerowania momentu obrotowego, czyli np. podczas ruszania i przyspieszania przy niskich prędkościach obrotowych jednostki. Dzięki obecności elektrycznej sprężarki eliminowane jest zjawisko tzw. turbodziury. "Miękka hybryda" natomiast odpowiada za obniżenie spalania poprzez rekuperację i tryb żeglowania, który może trwać nawet 40 sekund.

Alternator-rozrusznik (RSG) i akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah, który zamontowano pod bagażnikiem - to dwa kluczowe elementy "miękkiej hybrydy". RSG został zestrojony bezpośrednio z wałem korbowym, co sprawia, że podczas hamowania jest możliwe odzyskanie nawet do 8 kW energii. Ta z kolei magazynowana jest we wspomnianej baterii. Podczas dodawania gazu RSG szybko ponownie włącza silnik.

  • Audi S6 napędza trzylitrowy silnik diesla, który wytwarza 349 KM mocy.
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
Trzylitrowe TDI generuje moc 349 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 700 Nm, dostępny w zakresie od 2500 do 3100 obr./min. Napęd trafia na wszystkie koła (quattro z selektywnym rozkładem momentów napędowych między kołami) poprzez automatyczną przekładnię tiptronic. Audi S6 w wersji Limousine na osiągnięcie "setki" potrzebuje jedynie pięciu sekund. Przyspieszeniu towarzyszy bardzo przyjemny dźwięk - i choć generowany jest przez głośnik znajdujący się w wydechu, to nie brzmi sztucznie. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Czy rzeczywiście średnie spalanie Audi S6 jest niskie? Odpowiedź brzmi: tak. Podczas jazd testowych, przy dość dynamicznej jeździe, średnie spalanie oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km. A to - jak na spore gabaryty S6 i moc drzemiącą pod maską - wynik bardzo dobry. Myślę, że realnie, przy bardziej ekonomicznej jeździe, można zejść ze średnim spalaniem do poziomu 7-8 litrów. A to już rewelacyjny rezultat.

Dodam tylko, że poza Europą (czytaj: Stany Zjednoczone, Azja, Bliski Wschód) model S6 oferowany jest z podwójnie doładowanym, benzynowym, sześciocylindrowym silnikiem TFSI o pojemności 2,9 litra o mocy 444 KM. I co ciekawe, jego cennik rozpoczyna się od kwoty 73 900 dolarów.

  • Elegancka limuzyna z DNA sportowca
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6

Sport w DNA



Audi S6 - jak na samochód ze sportowym DNA przystało - zostało uzbrojone w elementy, które mają zapewnić kierowcy nieocenioną frajdę z jazdy. Silnik i moc to nie wszystko, S6 zostało wyposażone w m.in. rewelacyjny napęd quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym tylnej osi, dynamiczny układ kierowniczy wszystkich kół z tylną osią skrętną, który zapewnia zwrotność i zwinność, sportowe i obniżone o 20 mm zawieszenie wyposażone w regulację stopnia tłumienia oraz pięciowahaczowe osie wykonane głównie z aluminium. Wspomnieć należy również o ulepszonej aerodynamice nowego S6. To wszystko składa się na fantastyczne wrażenia z jazdy, komfort, ale i bezpieczeństwo.

Dodajmy tylko, że adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (adaptive air suspension), za które trzeba dopłacić 5 tys. zł, pojawiło się w modelu z rodziny S po raz pierwszy. Kierowca dzięki temu udogodnieniu ma do wyboru jeden z trzech trybów pracy zawieszenia: lift (unosi karoserię, gdy auto jedzie po wyboistej drodze lub gdy chcemy wyrównać poziom), auto (powyżej prędkości 120 km/h obniża karoserię o kolejnych 10 mm) i dynamic (zawsze maksymalnie obniża położenie).


  • Silnik diesla wspomagany jest elektrycznie.
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
Stylistyka nowej S6 to połączenie elegancji z subtelnym, sportowym zacięciem. Atletyczny charakter limuzyny został podkreślony wstawkami w kolorze ciemnego chromu i aluminium. To m.in. masywne progi, szeroki dyfuzor z czterema końcówkami rur wydechowych, duże obręcze kół, lusterka i przedni splitter.

Dwa słowa na temat wnętrza kabiny. Nie jest tajemnicą, że w porównaniu do bazowych modeli z serii A te oznaczone literką "S" oferują bogatsze wyposażenie standardowe. Na liście bazowego wyposażenia znajdziecie m.in. 20-calowe felgi, system MMI Navigation plus z ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala, cyfrowe zegary Audi vistual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala, sportowe fotele z alcantary czy czterostrefową, automatyczną klimatyzację.

Audi odświeżyło model A4


  • Wykończenie z wysokiej jakości materiałów - to wyróżnia kabinę S6.
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
To teraz jedna z najważniejszych informacji w tym artykule - cennik nowego Audi S6 Limousine startuje od kwoty 387 520 zł. Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na kwotę nieco wyższą, bo aż 563 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Audi Centrum Gdynia.

  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6
  • Nowe Audi S6

Miejsca

Opinie (71) 8 zablokowanych

  • wszyscy ratuja planete a nam wciskaja trujace diesele (9)

    w polsce mamy ogromna i o dziwo sprawna siec dystrybucji lpg. a gdzie sa auta na fabryczny gaz? nikomu nie oplaca sie tankowac czyste paliwo za 1.95 ?????
    niech zyje narodowa schizofrenia !

    • 20 12

    • a i tak pojezdzi 50 po sopocie :)

      • 1 0

    • Dzisiejsze diesle truja mniej niz elektryki!!Mam tylko pytanie dlaczego kazdy i**ota musi chwalić sie głupotą? (1)

      W niedalekiej przyszłości 100% aut będzie elektrycznych ,ale ten i**ota naturalnie niewie dlaczego. ? :)

      • 1 4

      • Widzis pajacu

        Łykasz bzdury jak młody pelikan
        Byc moze elektryki beda czystsze ..za 150 lat dzis ich produkcja szkodzi i zabija .
        Dowiedz sie ile ton wegla trzeba abys mogl sie delektowac wyciem elwktrycznych motorkow!
        Dowiedz sie tez jak petla elektryczna o wysokim natezeniu pradu oraz pola elektromagnetycznego oddziaływuje na organizm ludzki.
        Dzis sie o tym nie mowi ...poczekajmy

        • 3 0

    • Lobbysci wmowili ludziom ze nowoczesne diesle truja

      • 2 0

    • Dzisiejsze diesle truja mniej niz elektryki!! (2)

      O benzynach z turbo ,spalajce po 13 litrow paliwa plus olej silnikowy nie wspomne.
      Powiedz mi co zrobiono przez ostatnie 10 lat z benzynami aby poprawic spalanie?
      Nic!!!
      A ile kosztuje tona wegla i jak zanieczyszcza srodowisko?
      Gaz jest mimo wszystkobok ale niszczy silniki

      • 7 6

      • Gazowiec (1)

        Gaz niszczy silnik, nowe nie znałem. Pora troszeczkę się poduczyć na temat nowych instalacji gazowych do samochodu.

        • 4 5

        • mam opla na gaz i powiem ze kokpit jest lepszy. nawet kierownica 100% skora a w inkryminowanym modelu tylko skorzana wstawka. przyjrzyj sie po bokach kierownicy plastiki. wedlug mnie wyrzucenie kasy

          • 0 2

    • nowoczesne diesle trują mniej niż benzyniaki

      wszystko przez filtry i dodawanie szczocha do dopalania sadzy

      • 6 3

    • zgadzam sie ze elektryk niszczy srodowisko bardziej jednak wypowiedz dotyczyla gazu. gaz niszczy silniki ale tylko te do niego nieprzystosowane czyli takie gdzie gniazda zawory i glowice wykonano z kiepskich materialow. a wystarczy nieco domieszkowac stal by wytrzymywala wyzsze temperatury o paredziesiat stopni C i zywotnosc na gazie jest rownie wysoka.

      • 2 0

  • Właśnie szukałem jakiegoś auta za pół banieczki. Nowe wezmę, żeby nie martwić się, że się popsuje

    Dadzą darmowy serwis, pełny assistance i inne bajery. Za rok oddam, wezmę inny. I tak powolutku się żyje na tej wsi...

    • 1 0

  • Audi w gnoju

    Z rej Guano W Elektryku

    • 2 2

  • GWE

    stolec
    Warczy
    Egzystuje

    • 1 2

  • Fajnie fajnie ale GWE??? dżiwenczi???

    :))))

    • 1 1

  • audi w super wersji (2)

    tylko te blachy ... GWE :)))

    • 10 4

    • a skąd myślisz jest właściciel salonu Audi na pomorzu?

      • 0 0

    • No co dla przedsiębiorcy z Kaszub akurat

      • 2 0

  • Niby fajne ale wygląda jak A4. (1)

    Które jest kilka razy tańsze. A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?

    • 5 2

    • a nawet za dużo się nie różni od jeszcze tańszego passata

      • 1 0

  • I te fejkowe koncowki wydechu. Bo ponoc klientom przeszkadzalo ze sie brudza

    • 4 1

  • Ciekawe skont biorom na to pinionzki???

    Jak somsiad takie kupi to ja nie wyjdę z komisariatu póki mu skarbówka nie zabierze!!!

    • 1 0

  • to powinien być podstawowy radiowóz policyjny

    Jesteśmy najbardziej rozwijającym się krajem w Europie,
    Tak mówił pan prezydent i pan Jarosław też tak mówił.
    W telewizorze.
    Doszlusować.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane