• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie premiery BMW: wskrzeszona "ósemka" i X5

Michał Jelionek
24 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Po blisko 20 latach nieobecności w ofercie modelowej BMW pojawiła się wskrzeszona Seria 8. Sportowe coupe powróciło w wielkim stylu, a mogliśmy się o tym naocznie przekonać w piątkowy wieczór w gdyńskim salonie BMW Zdunek. Nowa "ósemka" nie była jedyną gwiazdą wieczoru - dealer zaprezentował także czwartą generację BMW X5.



Rynkowa ofensywa bawarskiego producenta trwa w najlepsze, a zwieńczeniem tegorocznego wysypu nowych modeli są dwie motoryzacyjne petardy - długo oczekiwana Seria 8 i kolejna odsłona świetnie sprzedającego się X5. I jak podkreśla właściciel firmy Tadeusz Zdunek: to dopiero przedsmak tego, co czeka nas w roku 2019. Już teraz wielu fanów marki spod znaku biało-niebieskiej szachownicy zaciera ręce na premiery X7, X6 czy chociażby nowej generacji Serii 3.

Premierowa generacja Serii 8. Premierowa generacja Serii 8.
Zainteresowanie piątkowym wydarzeniem w gdyńskim salonie BMW Zdunek zobacz na mapie Gdyni było bardzo duże. Już od progu na zaproszonych gości, łącznie około 130, czekała powitalna lampka prosecco oraz pięknie zachowane BMW Serii 8 w premierowej odsłonie, rocznik 1995. Klasyczne coupe było poniekąd zapowiedzią dalszych emocji.

Kilka minut po godz. 19 na scenie pojawił się ambasador Grupy Zdunek - Mateusz Borek. Komentator sportowy wespół z Maciejem Kaczmarkiem, instruktorem ze stajni BMW, zapowiedzieli obie gwiazdy wieczoru. Najpierw koncertowo (i to dosłownie) zaprezentowano model X5. SUV został odsłonięty przy dźwiękach muzyki granej na żywo na instrumentach dętych. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że muzycy siedzieli... w aucie.

  • Gwiazdą wieczoru było BMW Serii 8
Chwilę później hostessy odsłoniły drugi, jeszcze bardziej wyczekiwany model - BMW Serii 8 (G15). To luksusowe coupe z pięknie skrojoną i dynamiczną sylwetką skradło show i nieco przyćmiło prezentowanego chwilę wcześniej flagowego SUV-a niemieckiego producenta.

Piękna "ósemka" zastąpiła w ofercie modelowej Serię 6, która nie spełniła oczekiwań Bawarczyków. Wygląda na to, że z następcą będzie inaczej. Już teraz zainteresowanie potencjalnych nabywców jest duże, a dealer sprzedał już kilka egzemplarzy tego modelu. Pierwszy z nich wyjedzie na ulice Trójmiasta w ten weekend.

- To samochód ma za zadanie wypełnić lukę między najtańszymi Rolls-Royce'ami a najdroższymi modelami BMW. Szkoda trochę, że nowa "ósemka" w tak niewielkim stopniu nawiązuje do tej pięknej Serii 8 z lat 90. - zdradza Tadeusz Zdunek, właściciel Grupy Zdunek.
  • Nieco futurystycznie wyglądający tył nowej "ósemki".
BMW Serii 8 debiutuje w nadwoziu coupe. W niedalekiej przyszłości pojawią się dwie kolejne odmiany - kabriolet z miękkim dachem i wersja czterodrzwiowa.

Pod maskę luksusowej "ósemki" nie trafi silnik V12, jak w pierwotnej Serii 8, ale i tak jest bardzo dobrze. Póki co klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki: benzynową M850i oraz wysokoprężną 840d.

Pierwszy z silników to 4,4-litrowe V8 TwinPower Turbo, które generuje moc 530 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (3,7 sek. do "setki"). Natomiast jednostka diesla to 3.0 R6 o mocy 320 KM (680 Nm). W obu wariantach jednostki będą współpracowały z ośmiostopniową skrzynią biegów Steptronic, a moment obrotowy przekazywany będzie na obie osie (xDrive).

Cennik nowej Serii 8 w nadwoziu coupe otwiera kwota 476 tys. zł. Wiadomo, że kabriolet w bazowej konfiguracji będzie kosztował nieco więcej - 515 tys. zł.

Tadeusz Zdunek i Mateusz Borek Tadeusz Zdunek i Mateusz Borek
Najnowsza, czwarta generacja BMW X5 (G05) pod względem stylistyki nieznacznie różni się od poprzednika produkowanego od 2013 roku. Nie ma tu mowy o rewolucyjnych zmianach, to raczej ewolucja. Przestylizowany grill oraz wyraziste przetłoczenia biegnące wzdłuż drzwi - to charakterystyczne elementy nowego designu X5. Stylistyka nowego X5 to pierwszy projekt Jozefa Kabana w BMW. Wcześniej Słowaka doskonale kojarzyli fani Skody.

Flagowy SUV BMW względem poprzedniej generacji urósł, a do tego zrzucił nieco kilogramów. I o ile dużych zmian nie widać na zewnątrz, to wnętrze BMW X5 przeszło sporą metamorfozę. Projektanci wyraźnie unowocześnili i podnieśli jakość kokpitu.

Aktualnie w ofercie silnikowej SUV-a znajdują się trzy propozycje: benzynowe xDrive40i (340 KM) oraz diesle xDrive30d (265 KM) i M50d (400 KM). Cennik nowego BMW X5 rozpoczyna się od kwoty 330 tys. zł.

  • Stylistyka nowego BMW X5 zmieniła się nieznacznie.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (111) 6 zablokowanych

  • Stara seria 8 to solidne i pełne stylu auto. Nowa to coś całkiem odwrotnego. (5)

    Zauważcie że, coraz większa część aut tego samego segmentu upodabnia się do siebie bez względu na markę. Ciekawe co rzeczywiście (poza jawnymi deklaracjami) myślą i jaką rzeczywistą strategię sprzedaży mają koncerny samochodowe. Byle do końca gwarancji i jak najtrudniej serwisowanie poza ASO to na pewno. Więcej za mniej....

    • 13 5

    • Absolutnie się nie zgadzam, w ten sposób mozna powiedzieć o każdym innym okresie w dziejach motoryzacji (4)

      Co do trwałości, to dzisiaj już tak bardzo nie zależy na tym, aby się psuły. Po pierwsze nie ma obowiązku serwisowania samochodów w ASO, po drugie rynek producentów części zamiennych także został poluzowany przez UE, dzięki czemu często zamiennik jest równie dobry a nawet lepszy od oryginału.
      Czy Niemiecki, czy Koreański czy inny, każdy ma coś swojego, co go wyróżnia.

      • 2 3

      • Dobrze to zajmij się naprawami sterowników elektronicznych i ich oprogramowania. (3)

        Zakup sprzęt diagnostyczny i porównaj poziom indywidualizacji sterowników do starszych i nowych aut, wraz z pokonywaniem barier protokołów przesyłu danych, wersjami hardware i software i wtedy pogadamy. Już wiele lat temu mówiło się o nadmiarze informacji płynących z systemów multimedialnych. Wszystko co komfortowe dawniej uzyskiwano bez skomplikowanych systemów procesorowych i można było. Dziś przemysł informatyczny i elektroniczny sztucznie wciąga się na listę płac tworząc nie realny potrzebny kapitalizm a zakamuflowany socjalizm. "Unia" próbowała kilka lat temu stworzyć prawne podwaliny do tego by auta mogły być serwisowane tylko w ASO i się to nie udało.

        • 1 2

        • Odpowiem ci tak, znam magika z Frankfurtu, co wiedzą i umiejętnością z softem w każdym aucie robi co chce (2)

          I czemu miał służyć Twój post?nie za bardzo rozumiem. Jak mi się posypał DVD-ROM w bagażniku, to jedyne , co mogło zrobić ASO to wymiana kupletu, napędu + centralka na desce za jedyne 8000 PLN....Gościu sflashował mi napęd za który zapłaciłem 50 € i sparował za 100 € z centralką, wszystko w temacie.
          Dobrze Alex napisał, dzisiaj nie trzeba serwisować aut w ASO, bo często niezależne serwisy są lepsze a z pewnością tańsze. Sztuczne postarzanie części w dzisiejszych czasach po prostu przestało być opłacalne, mało tego, źle wpływa na wizerunek marki.

          • 3 0

          • Trzeba było jechać do Pekinu tam też wiedzą. Samochód jest do jeżdżenia a nie do podłączania do internetu. (1)

            Post miał służyć wyrażeniu opinii. Spytaj swojego magika ile go jego wiedza i warsztat kosztowała to zrozumiesz o co chodzi w poście. Postarzanie produktu nie ma sensu i przestało być opłacalne? Naprawdę. Ale rozbawiłeś producentów i handlarzy, tudzież świadomych konsumentów. Coś dużo tu Alexów, Alexandrów. Odpisujesz sam sobie?

            • 3 1

            • Oczywiśćie, zawsze sam ze sobą rozmawiam Ty nie?..

              • 1 0

  • Czy tylko moim zdaniem

    Te dziewczyny obok samochodu psują cały efekt? Po co to?

    • 6 1

  • BMW X5 wygląda strasznie

    Od tyłu takie troche renulat kangoo, albo towarowa dacia. Kto popełnił ten tatowuz z taką paskudną bryłą i kto to klepnął - tego się nigdy nie dowiemy.

    • 2 4

  • Ja pamiętam Beemkę 850 stojącą w salonie na Rajskiej należącym do Smorawińskiego na początku 90. lat (8)

    Salon BMW istniał krótko w pomieszczeniach po dawnym sklepie odzieżowym - na rogu Gnilnej, zaraz po przemianie ustrojowej 89/90. Do dzisiaj - już jako klasyka-youngtimera podoba mi się sylwetka pierwszej 850/840-ki. Szkoda, że marka budzi skojarzenia gangstersko-dresiarsko w Polsce. SUVami BMW poruszają się przeważnie panie z nadmuchanymi a'la karp ustami od botoksu. Są zbyt ostentacyjne niczym synonimem złego - nowobogackiego gustu, manifestacji słomy wystającej z butów.

    • 84 2

    • (2)

      pamiętam, chodziłem do liceum nr 1 i codziennie oglądałem BMW serii 8, kosztowała wtedy miliard czterysta

      • 6 0

      • miliard czterysta? (1)

        toz to na dziesiejsze 140 tys zlotych
        malo sie wydaje
        ale o czy mmowic pamietam kiedy maluch kosztowal 32 mln czyli 3200 na dzis

        • 1 0

        • Na szczęście komuny wyjechali mnie na Zachód i pamiętam tylko ze lody 1zl, chlebek do 2.50,, fajki też.

          • 0 1

    • Czysty teoretyk opowie o dziewczynach i BMW hehe (4)

      Usta botoksem he he dobre ,tak ty właśnie się znasz na dziewczynach i samochodach .

      • 3 15

      • (3)

        no to wytłumacz laikowi - teoretykowi, który - przecież to pewne - zawiści bogaczom, czy usta nienaturalnie wydęte, wywinięte śluzówką na zewnątrz po hojnym naszprycowaniu kwasem hialuronowym (botoxem), czy innym gó-em nie przeszkadzają twojej dziuni, gdy popija poranną kawę? Nie cieknie jej po brodzie?

        • 12 1

        • (2)

          Cieknie, ale co innego. :P
          Rano i wieczorem :)

          • 6 6

          • (1)

            No...
            Po ręce

            • 7 0

            • Po kablu od defibrylatora hyhy

              • 1 1

  • BMW Nie dziękuję. (7)

    Mam maturę i nie nosze dresów.

    • 59 66

    • Pewnie dlatego że masz tylko maturę (1)

      Nie stać Cię na BMW

      • 27 10

      • Kupić se auto korę samo wypada z zakrętów. Taki luksus.

        • 0 1

    • (1)

      I pewnie w portfelu tylko dzwieczy a nie szelesci

      • 16 5

      • Poeta!

        • 1 1

    • I dlatego jeździsz starym gratem hehe

      • 2 0

    • d**il

      • 0 1

    • Do nowych BMW wsiadają w garniturach. A tacy jak Ty zakładają dres i kupują je po 15 latach.

      • 26 3

  • Czy wyższe wersje wyposażenia będą miały kierunkowskazy?? (2)

    • 11 5

    • (1)

      W mojej działają. Jakiś bubel kupiłem? A tak na poważnie. Ostatnio zatrzymałem się na wczesnym żółtym i dostałem strzała w tył. Gościu wyszedł i stwierdził "myślałem że beemka przejedzie". Niestety ale wielu idiotów w samochodach tej marki wypracowało stereotyp buraka. Staram się jeździć przepisowo tak samo jak miałem inne samochody w tym na F. Sam jednak z tym nie wygram ale próbować trzeba może kiedyś inni do mnie dołączą. Widok zdziwienia kierowcy w samochodzie, którego wpuszczam w korku i pieszego na przejściu "bezcenny".

      • 7 1

      • Napisał kursant

        Jadący kia Rio...

        • 0 1

  • (4)

    Ta ósemka nowa konkret,bajer auto. Auto jednak potrzebuje "koloru". Widziałbym ją w mexico czerwieni lub ładnym morskim odcieniu. Niestety do starego modelu nie pasuje. Tamta zrobiona ze smakiem.

    • 8 1

    • Najlepiej zielony d**ilu

      • 0 0

    • (2)

      Ta forma "w"...
      Trąci Januszem i to mocno.
      Skąd to się wzięło?
      Z giełdy w Pruszczu czy autokimisu gdzie kupiłeś fure za 5kola wcześniej sprawdzając ja miernikiem?

      • 0 6

      • (1)

        Trąca jeśli już. To raz. Dwa to coś cie zabolało chyba,że wymieniłeś miejsca zakupu swoich aut i sposób sprawdzania czy to ta igiełka.

        • 4 1

        • Mylisz się dwa razy.
          Brawo
          Jednak przeceniłem cię

          • 0 0

  • I jak zwykle są droższe niz w salonach w Berlinie (3)

    • 52 2

    • nie chcesz płacić akcyzy ? kup tam, tam zarejestruj, jeździj w PL (1)

      • 3 4

      • tankuj w obwodzie kaliningradzkim

        • 12 1

    • Dodaj 18 % akcyzy i masz real cenę

      • 6 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Dwie premiery w BMW: "ósemka" i X5

    (1)

    Super salon duży nowoczesny

    • 8 18

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Dwie premiery w BMW: "ósemka" i X5

      Wąska klita bez parkingu. Cudo!

      • 1 2

  • Obowiązkowo jeden wóz (1)

    odstąpić Wujkowi Pawłu.

    • 5 6

    • wujek budyń

      wujek paweł i tak by nie pamiętał ile ma samochodów, to na co mu, poza tym ile by nie kradł, to naród niemiecki mieszkajacy w gdańsku go kocha, bo to chyba nie polacy na niego głosowali

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane