- 7 dni
- |
- 3 dni
- 1 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
Niedawno światło dzienne ujrzał jeden z najdroższych i najlżejszych rowerów miejskich na świecie - dzieło będące owocem współpracy francuskiego producenta samochodów luksusowych Bugatti oraz niemieckiej manufaktury rowerowej PG. Co dokładnie, poza motoryzacyjnym rodowodem, stoi za jego wybitnie wysoką ceną? Szukając odpowiedzi przyglądamy się funkcjom i właściwościom tego szczególnego jednośladu.
Nadzwyczajna w tym rowerze jest tylko cena (...) robienie najlżejszego i najszybszego roweru miejskiego mija się z celem, to sztuka dla sztuki.- Szczerze mówiąc nadzwyczajna w tym rowerze jest tylko cena, której wysokość z pewnością dyktuje naklejka. PG x Bugatti to zwyczajny rower szosowy z krótką, prostą kierownicą. Waga 5-6 kg nie jest ani zaskakująca, ani odkrywcza, choć rowery miejskie takiej raczej nie osiągają. Oczywiście fajnie jest mieć lekki rower, ale w modelach typu "urban" waga to drugorzędna sprawa. Ważniejsza jest możliwość dopasowania go do indywidualnych potrzeb, dla mnie np. zamontowanie bagażnika i zintegrowanych z rowerem świateł. Robienie najlżejszego i najszybszego roweru miejskiego mija się z celem, to tak, jakby projektować największego krasnoludka na świecie, sztuka dla sztuki. Jedyna rzecz, która mi się w tym rowerze podoba to napęd paskowy, z pasem karbonowym zamiast łańcucha - fajne, czyste, ciche rozwiązanie. Poza tym reszta koncepcji raczej mnie nie przekonuje i szczerze mówiąc... nie wiem, czy chciałabym taki rower u siebie nawet za darmo - mówi Szymon Kobyliński, producent luksusowych rowerów miejskich Creme.
PG tak bardzo nie nadaje się do jazdy po mieście, jak jego szybszy brat - supersamochód Bugatti Chiron. To estetyczne, ręcznie wykonane dzieło niemieckiej inżynierii, ale na pewno nie rower miejski.PG tak bardzo nie nadaje się do jazdy po mieście, jak jego szybszy brat - supersamochód Bugatti Chiron, choć z pewnością nada się do powieszenia na ścianie w pokoju szczęśliwego miłośnika francuskiej marki. Robiąca pozorne wrażenie niska masa wynika z braku tylnego hamulca, zastosowania ultralekkiego siodła Tune, na którym trudno wytrzymać bez kolarskich spodenek z wkładką i wyjeżdżenia kilkunastu tys. kilometrów w sportowej pozycji. Bugatti nie ma klasycznego napędu z przerzutkami - jeden tylko bieg może sprawiać problemy w zróżnicowanym, miejskim terenie. Większość komponentów tej "pokazowej" maszyny to części znane miłośnikom ultralekkich, wyczynowych rowerów szosowych. Tam sprawdzają się najlepiej i niech tak pozostanie. Bugatti PG to estetyczne, ręcznie wykonane dzieło niemieckiej inżynierii, ale na pewno nie rower miejski. Mimo to nie żałowałbym na niego 40 tysięcy dolarów, gdyby w moim garażu stał Bugatti Chiron za 3 miliony dolarów - mówi Łukasz Derheld, kolarz, członek zespołu Klubu Kolarskiego Trek Gdynia, właściciel sklepu i serwisu rowerowego Dre Rowery.
2017-04-06 20:15
Jest to rower polski, kupilem go za 1199 zl, nowy.
2017-04-07 00:14
albo zapomniałeś wstawić "1" na początku masy, albo zapomniałeś wstawić "0" na końcu ceny, albo nie masz wagi. Pozdro!
2017-04-07 03:15
VAG wykupił "prawa autorskie". Produkcja odbywa się we Francji.
2017-04-08 08:52
Jak zwykle nie ma mojej odpowiedzi ...
Nic nie ma dla mnie znaczenia
2017-04-11 20:51
zapraszam na przejażdżkę. Mogą być wszystkie 3 naraz.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.